Miten te yksinäiset naiset vedätte lakanat?
Olen ymmärtänyt että lakanoiden vetäminen on naisille erityisen tärkeä riitti. Ollut sitä historiallisesti aina.
Kommentit (102)
Minä olen yksineläjä ja silitän kaikki lakanani. Taitan pituussuunnassa kahtia ja silitän höyryraudalla. Ei ole ylivoimainen homma, kun niitä lakanoita kertyy enemmän vain, kun käy vieraita.
Pesulapalveluun haetaan kahden viikon välein liinavaatteet, pyyhkeet ja ne tekstiilit, mitä ei voi pesukoneeseen laittaa. Tuovat sileät ja vienosti laventelille tuoksuvat liinavaatteet kahden päivän perästä takaisin.
Vedän ja mankeloin lakanat. Kaappitilaa on rajallisesti, mankeloitu lakana vie vähemmän tilaa. Sitäpaitsi pellavainen lakana on niin paljon mukavampi mankeloituna ja pöliseekin vähemmän. En ole sinkku, mutta yksin usein pyykkihuoltoa tekemässä. Laitan taitellun lakanan mankeliin ja taittelen sitten lopun lakanan ja mankeloin sen samalla vauhdilla. Isot lakanat on hankalampia, niihin pyydän puolisoa avuksi. Mankelointi on yksi lempi kotitöistä, rauhallista hommaa. Mieluummin mankeloin kuin imuroin.
Pyydän naapurin komeaa nuorta poikamiestä avuksi. Aina on tullut.
T. Helmi 70v
Vierailija kirjoitti:
Vedän naapurin komistuksen kanssa lakanat... ja vähän muutakin, if you know what I mean.🤭😘
Kun joku sukulainen tai ystävä käy kylässä, niin sitten vedetään lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Pesulapalveluun haetaan kahden viikon välein liinavaatteet, pyyhkeet ja ne tekstiilit, mitä ei voi pesukoneeseen laittaa. Tuovat sileät ja vienosti laventelille tuoksuvat liinavaatteet kahden päivän perästä takaisin.
Tämä tapa on meilläkin käytössä, mutta hajusteita ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
En vedä lakanoita. Toinen lakana on pahasti rikki, pituudessaan keskeltä halki. Siis mitä ihmettä? No siinä oli reikä ja sitten unissani olin sitä jokayö repinyt jalalla rikki. Tuli melkein lakanan mittainen reikä. Ihme ku pysyy kasassa vielä. .
Osta uudet lakanat! Vai eikö niitä enää myydä missään?
Siis toihan on järkyttävä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
T. Helmi 70v
Yäk!!! Ikäero. Senkin sika ja narsisti!!. Etkö ymmärrä ettei nuoret miehet ole kiinnostuneita sinun ikäisistäsi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Helmi 70v
Yäk!!! Ikäero. Senkin sika ja narsisti!!. Etkö ymmärrä ettei nuoret miehet ole kiinnostuneita sinun ikäisistäsi???
Väärin. Tämä koskee vain miehiä. Naiset ovat voimaantuneita ja esikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää vetää?
Koska niin on tehty aina ja tullaan tekemään. Älä mieti liikaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vien pesulaan 4 viikon välein, 4 viiikon pyykit. Mutta olenkin mies.
Laiskuuden huippu.
Kas kun et kysy miten yksinäiset miehet vetävät lakanansa.
Vedän lakanoita? En ymmärtänyt kysymystä.
Motivaation tasosta vaihdellen välillä viikkaan lakanat kaappiin puolihuolimattomasti ja välillä vaan tungen ne mytyssä.
Pesen ne kyllä 2 viikon välein.
Ei kiinnosta rypyt. Itsepä nukun rypyissä sitten. En edes omista silitysrautaa.
N23
Helppoa. Yksinäinen vanha poika ei käytä lakanoita.