Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te yksinäiset naiset vedätte lakanat?

Vierailija
12.03.2025 |

Olen ymmärtänyt että lakanoiden vetäminen on naisille erityisen tärkeä riitti. Ollut sitä historiallisesti aina. 

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä lakanoita. Toinen lakana on pahasti rikki, pituudessaan keskeltä halki. Siis mitä ihmettä? No siinä oli reikä ja sitten unissani olin sitä jokayö repinyt jalalla rikki. Tuli melkein lakanan mittainen reikä. Ihme ku pysyy kasassa vielä. . 

Tyypillinen vanhapiika. Pöydällä ei koskaan ole mitään 🤣

Lisäkysymys: Miksi vanhojenpiikojen koti on aina niin täydellisen siisti ja puhdas? Eihän teille tule kukaan käymään?

Ei mulla aina ole. Riippuu silmien tilanteesta. Silloin kun silmälaseilla ei näe hyvin, siivoaa vähemmän. Silloin kun on paremmat lasit, siivoaa enemmän. Jos en näe pölyä, en sitä huomaa puhdistaa ennen kuin näkyy tai tulee allergiaoireet. Mutta se on totta, että ketään ei käy, ei niin ikinä. 

Vierailija
22/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä lakanoita. Taittelen ne ensin kahtia ja sitten taas toiseen suuntaan kahtia ja silitän kädellä pöydän päällä tasaiseksi ja rullaan. Ihan hyvin noilla nukuttaa ja lakanakaappi on minulle riittävän siisti. 

Pöytä menee kosteudesta pilalle. 

Mistä ihmeen kosteudesta? Laitatko lakanat märkänä kaappiin? Muut tuskin laittavat. Ja onko pöytäsi tehty pahvista? Ei kestä varmaan pyyhkimistäkään?

Opettele mainitsemaan kommentissasi missä vaiheessa kuivata lakanat. 

Eipä ollut minun kommenttini. Pyydä ihmeessä myös tavuttamaan josko ymmärtäisit itsestäänselvyyksiä mitä ei tarvitse kirjoittaa muita varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme muotoonommeltuja lakanoita joten ei tarvitse vedellä mihinkään suuntaan.

Vierailija
24/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan jokaisessa kodissa oli mankeli. Mankeloitiin lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeetkin. En viitsi mankeloida enkä vetää lakanoita, laskostelen ja rullaan se riittäköön.

Vierailija
25/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lakanat vedetään silloin, kun on miesystävä. Jos ei ole, ei vedetä. 

Vierailija
26/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä lakanoita. Taittelen ne ensin kahtia ja sitten taas toiseen suuntaan kahtia ja silitän kädellä pöydän päällä tasaiseksi ja rullaan. Ihan hyvin noilla nukuttaa ja lakanakaappi on minulle riittävän siisti. 

Mistä ihmeen kosteudesta? Laitatko lakanat märkänä kaappiin? Muut tuskin laittavat. Ja onko pöytäsi tehty pahvista? Ei kestä varmaan pyyhkimistäkään?

Opettele mainitsemaan kommentissasi missä vaiheessa kuivata lakanat. 

Eipä ollut minun kommenttini. Pyydä ihmeessä myös tavuttamaan josko ymmärtäisit itsestäänselvyyksiä mitä ei tarvitse kirjoittaa muita varten. 

En ve-dä. E-ron-nut o-len.

Vierailija
27/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän naapurin komistuksen kanssa lakanat... ja vähän muutakin, if you know what I mean.🤭😘

Olen huolissani, kun en ole pitkään aikaan nähnyt naapuria. Onko se muuttanut pois. 

Vierailija
28/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens sinä yksinäinen poika ne vedät?

Äiti käy vetämässä kaverina. 

Vierailija
29/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien lakanat naapurin miehelle vedettäväksi, miesten hommaa kun on 

Vierailija
30/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mun taloudessa ei kyllä kyseistä riittiä ole harrastettu. Ei edes silloin, kun olin avioliitossa.

Ehkä teille siksi tuli ero, ootko koskaan miettinyt? 

Vierailija
31/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vetää äidin kanssa, niin se kuvittelee että nykyajan naiset tekee samaa kuin hänen iäkäs mammansa.😭

Vierailija
32/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens sinä yksinäinen poika ne vedät?

Muista en tiedä. Itse vain viikkaan mahdollisimman siististi. En ole lakanoiden vetämiselle koskaan nähnyt tarvetta, vaikka joskus sitä tullut kokeiltua.

Vierailija
33/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lakanat vedetään silloin, kun on miesystävä. Jos ei ole, ei vedetä. 

Huijaan Tinderistä lakananvetoseuraa. Kun lakanat ovat nätisti pinossa, käsken miehen pukea takin päälle ja painua matkoihinsa. 

Vierailija
34/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedän naapurin komistuksen kanssa lakanat... ja vähän muutakin, if you know what I mean.🤭😘

Olen huolissani, kun en ole pitkään aikaan nähnyt naapuria. Onko se muuttanut pois. 

Ikävää! Mun naapuri tulee taas lakanoita vetämään illalla... 🤭

Vierailija
35/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä lakanoita. Toinen lakana on pahasti rikki, pituudessaan keskeltä halki. Siis mitä ihmettä? No siinä oli reikä ja sitten unissani olin sitä jokayö repinyt jalalla rikki. Tuli melkein lakanan mittainen reikä. Ihme ku pysyy kasassa vielä. . 

Lisäkysymys: Miksi vanhojenpiikojen koti on aina niin täydellisen siisti ja puhdas? Eihän teille tule kukaan käymään?

Siistissä kodissa on viihtyisää ja kyllä meillä sinkuilla käy yövieraita...enemmän kuin peräkammarin sedillä.

Vierailija
36/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hourit ?🙄

Vierailija
37/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun täällä ei ole miestä sotkemassa ja itse osaan elää siivosti. 

Vierailija
38/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä niitä ollenkaan. Muistan hämärästi kokeilleeni sitä lapsena naapurissa.

Vierailija
39/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vetää äidin kanssa, niin se kuvittelee että nykyajan naiset tekee samaa kuin hänen iäkäs mammansa.😭

No joo. Lukioikäisenä äiti oli yötä joskus. Sen yhden koulupäivän aikana se oli pessyt koko asunnot lattiasta kattoon. Oli myös siivonnut kaapit ja käynyt läpi tietokoneen tiedostot. 

Sitten kerran se teki sellaisen löydön, ettei tullut enää yöksi eikä siivonnut kaappeja. 

Vierailija
40/102 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yksinäinen nainen vaan onnellisesti naimisissa, enkä koskaan vedä lakanoita. Viikkaan ne, ja se onnistuu aivan hyvin itsekin, vaikka meillä käytetään tuplaleveitä pussilakanoita.

Lapsena kyllä opetettiin vetämään lakanat, ja olen opettanut sen omalle lapsellenikin, mutta käytännössä en koskaan jaksa pyytää siihen ketään avuksi, kun viikkaamalla tulee ihan yhtä hyvät. Meillä on pääasiassa pellavalakanoita jotka ovat mielestäni kivemman näköisiä vähän ryppyisinä.

En ole koskaan tajunnut lakanoiden vetämistä/mankeloimista/silittämistä. Eihän sillä ole käytön kannalta mitään merkitystä ja sekin mitä noilla muka saavutetaan on mennyttä ensimmäisen nukutun yön jälkeen.