Miten toimitte pihien ihmisten kanssa?
Väitän että jokainen tuntee tai on tuntenut pihin ihmisen. Miten toimitte näiden kanssa?
Annatko jossain kohdassa potut pottuina? Oletko välittämättä toisen piheydestä? Vai unohdat koko tyypin?
Kyläilyt, itsellä hyvät tarjoilut jotka toiselle maistuvat mutta vasta vierailulla et saa vettä kummempaa?
Lahjat, itse hankit jotain fiksua ja toinen ei mitään tai jotain täysin ihme kräsää, millä antajakaan ei tekisi itse mitään.
Tarkoitan pihiä joka tulee hyvin toimeen mutta mitään ei pysty toiselle tarjoamaan.
Kommentit (220)
LouLou kirjoitti:
Itse olen elämässäni huomannut, että ne tyypit, joilla oikeasti on sitä fyrkkaa, ovat niitä kaikkein piheimpiä ja sitten ne, joilla ei ole rahaa millä mällätä, ovat anteliaita.
Up
Mun iäkäs täti on ollut tosi säösteliäs koko ikänsä, vaikka ei olisi ollut tarvetta, mutta aina kun minä tulen käymään, niin kyllä hän aina suorastaan tyrkyttää ruokaa ja kahvia.
Tuollaisia ei kutsuta enää minnekään sen yhden kerran jälkeen. Heille ei myöskään viedä mitään.
Säästeliäs saa olla, mutta ei lokki.
Vierailija kirjoitti:
Voihan pihi olla vaikka pihahiippari toisille mut vissiin aloituksen ymmärtäminen oli jo liian vaikeaa?
Ja asian selvittäminen jostain on liian monimutkaista, ihan Googlella löytyy.
niin: ap kirjoittaa lokista ja lokkeilusta, ei piheistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan pihi olla vaikka pihahiippari toisille mut vissiin aloituksen ymmärtäminen oli jo liian vaikeaa?
Ei se ole lokki joka kotonaan kraanavettä tarjoaa, ihan vain tiedoksi 😇
Vierailija kirjoitti:
Minä pelaam sen toisen peliä. Kohteliaisuuden rajoissa tietty. Ystävyys kun on vastavuoroista, eikä kummankaan kuulu ylittää tai alittaa sitä, ihan kirjoittamaton sääntö.
Eiks toi pelaaminen ole aika raskasta, olisiko vain helpompi antaa olla? vai mitä toi pelaaminen on? Viimeksi se tarjos mulle laihaa kahvia ja yhden keksin, niin mä tarjoan vain laihaa kahvia jotta oppis jotain
Jokainen tavallaan. Onkohan piheys opittu tapa vai trauma?
Yksi tuttu ei koskaan tuo mitään. Ei vierailuilla eikä syntymäpäiville. On varakas. Hän on kuitenkin avuksi mielellään. On hoitanut lasta, auttanut remontissa, loman aikana kastellut kukat yms. Riittää mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Pihi ihminen ei käytä rahaa, ei omaa eikä toisten. Pihi ihminen ojentaa tuliaiskukkakimpun lähevälle vieraalle ja sanoo, että tämä on nätti omalla pöydälläsi. Pihi ihminen ei halua kahvilaan, vaikka toinen sanoo maksavansa, koska pihille ihmiselle myös muiden rahantuhlaus on punainen vaate.
Kyllä, pihi ihminen voi viettää aikansa supermarketin maistiaisissa tai syö vaalimakkaroita, koska siinä säästää, mutta maksajana ei ole kaveri tai puoliso vaan joku kasvoton taho. Pihi ihminen ei ravintolassa tilaa listan kalleinta annosta, jos maksajana on joku muu.
Pihiä ihmistä ei tarvitse näpäyttää, koska hän ei vie muiden rahoja eikä ole kenellekään haitaksi.
En ainakaan koskaan tarjoa mitään. Vastavuoroisuutta ei oke
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan koskaan tarjoa mitään. Vastavuoroisuutta ei oke
Eli sinäkin olet pihi?
Ehkä apn tarkoittama ihminen on saita? Se on vähän eri sävyltään kuin pihi. Tosin voi olla myös saita sekä pihi yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä apn tarkoittama ihminen on saita? Se on vähän eri sävyltään kuin pihi. Tosin voi olla myös saita sekä pihi yhtäaikaa.
Saita ja pihi tarkoittavat samaa. Omaan sanavarastoon kuuluu vain pihi. Saita on harvinaisempi ja sitä ei kuule oikeastaan koskaan. Voi olla murteestakin kiinni.
Pihi,saita,kitsas,nuuka ja itara on mielestäni samaa tarkoittavia sanoj ja asioita. Toiselle ei mitään mutta itselle tietysti. Mutta lokkeilu on sitten ihan eri asia. Noita kaikkia voi olla myös itselleen,nuukailee vaikka vaatteiden ostosta itselleen vaikka olisi kuinka tarve. Toisaalta se nuuka saattaa viedä tuliaisena vaikka omalta pöydältä nuutuneet puolivartiset kukat,kunhan ei vaan tarvitse toiselle mitään ostaa. Samalla arvottaa näin nyös kukkien saajan. Mutta jos hänelle tehdään noin niin loukkaantuu verisesti. Ovat kummallista väkeä,ja tietämilläni nuukilla on kyllä rahaa mutta eivät käytä sitä kuin pakollisiin ja välttämättömiin ja ehkä itseensä.
Tunnen monta pihiä ihmistä, jotka eivät odota itsellensäkään mitään erityisiä "lahjuksia" toisen ihmisen suunnalta, joten en nyt ihan allekirjoittaisi sitä, että pihi olisi ihminen, joka mielellään kutsuu itsensä kaverille kylään kahville haalimaan ilmaisruokaa/ilmaispalveluja, mutta ei itse koskaan tarjoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pihi,saita,kitsas,nuuka ja itara on mielestäni samaa tarkoittavia sanoj ja asioita. Toiselle ei mitään mutta itselle tietysti. Mutta lokkeilu on sitten ihan eri asia. Noita kaikkia voi olla myös itselleen,nuukailee vaikka vaatteiden ostosta itselleen vaikka olisi kuinka tarve. Toisaalta se nuuka saattaa viedä tuliaisena vaikka omalta pöydältä nuutuneet puolivartiset kukat,kunhan ei vaan tarvitse toiselle mitään ostaa. Samalla arvottaa näin nyös kukkien saajan. Mutta jos hänelle tehdään noin niin loukkaantuu verisesti. Ovat kummallista väkeä,ja tietämilläni nuukilla on kyllä rahaa mutta eivät käytä sitä kuin pakollisiin ja välttämättömiin ja ehkä itseensä.
Taitaa olla omia kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole lokki joka kotonaan kraanavettä tarjoaa, ihan vain tiedoksi 😇
No ainakin autisti on, eikä tunne käytöstapoja.
Pihi eli säästäväinen saa olla, kunhan ei lokkeile. Yleensä pihit myös harrastavat lokkeilua ja saattavat olla kleptomaniaankin taipuvaisia.
He eivät osta mitään mitä eivät muka tarvitse, mutta lainailevat samoja juttuja muilta. Ei tarvitse ostaa, kun voi lainata. Muistaisivatpa myös palauttaa.