IL: Naistentautien erikoislääkäri: Kuukausittainen verenvuoto ei ole luonnollista, nainen on kuin vuotava ämpäri
-Jos ämpäri vuotaa pohjasta, se korjataan.
Luonnehtii naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri ja dosentti naisten kuukautisia, jotka hänen mukaansa eivät ole luonnollinen, vaan täysin uusi, viime vuosikymmenten ilmiö.
Hänen mukaansa sitä ennen naiset ovat jatkuvasti olleet raskaana ja imettäneet, mikä on asioiden luonnollinen järjestys ja sen vuoksi kuukausittainen verenvuoto on luonnotonta. Hän mainitsee näiden luonnottomien verenvuotojen merkittävimpinä haittavaikutuksina matalan hemoglobiinin ja ferritiinin. Sen vuoksi ämpäri tulisi tilkitä. Joko hormonaalisella ehkäisyllä, tai muilla lääkkeillä ja/tai toimenpiteillä. Nekö sitten ovat luonnollisia?
Erikoislääkäri ja dosentti vaikuttaa nyt kokonaan unohtaneen monta asiaa: 1) Käytännössä kaikkien naisten hemoglobiini laskee raskaudessa. 2) Synnytyksessä myös menetetään aina verta, määrä voi olla jopa niin suuri, että tarvitaan verta luovuttajalta. Määrä voi olla jopa niin suuri, että lapsivuoteelle on menehdytty verenvuotoon silloin, kun elimme vielä luonnon järjestyksen mukaisesti. 3) Imetys myös lisää raudantarvetta.
Joten, naisten hemoglobiini ja rauta-arvot ei pysyisi hyvinä silloinkaan, jos eläisimme tämän dosentin luonnollisen järjestyksen mukaan ja olisimme raskaana, synnyttäisimme ja imettäisimme koko ajan. Vaikutus hemoglobiiniin ja ferritiiniin olisi silloinkin negatiivinen. Valitettavasti naisen elimistö on hieman monimutkaisempi kuin vuotava ämpäri.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/5efe2e69-1c6d-4fc3-a3fc-e1665…
Kommentit (264)
Minultakin vuotaa verta mutta lääkäri sanoi ettei se johdu kuukautisista vaan siitä ahteriröörini on aktiivisessa käytössä.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie puoskari kyseessä. Muuten tietäisi, että kuukautisveressä on oikeasti hyvin vähän verta. Se on pääosin kohtua ja nesteitä.
Ja silti tämän "kohdun ja nesteen" sekoitus on pääsyy naisten anemiaan joka on maailmanlaajuinen ongelma. Jos tietyt naikkoset taas olisivat hiljaa..Suurelle osalle naisista kun se jatkuva tappovuoto kipuineen ei ole mikään "maailman luonnollisin asia"
Minun kuukautiseni kirjaimellisesti yrittivät tappaa minut. Oli niin paha anemia että sairaalassa pumpattiin suoraan verta suoneen. On toooodella luonnollista juu.
Se ei ole maailmanlaajuinen ongelma, vaan puppudiagnoosi. Lääkehullut diagnosoivat anemiaa jopa täysin luonnollisissa oloissa elävillä alkuperäiskansoilla. Ja raja-arvoja on laskettu en
Ei ole luonnollista kirjoitella älylaitteilla vauva-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa oikein mainostettiin, että asian voi hoitaa hormonihoidoilla TAI hormonittomilla hoidoilla. Kerta nyt iltalehti teki tämän jutun, niin voistteko ystävällisesti kertoa samalla, että mitä nämä hormonittomat hoidot sitten on, joita suostutaan Suomessa tekemään lisääntymisikäisille? Ai, traneksaamihappo suun kautta? 9 tablettia päivässä (3x3tabl) usean päivän ajan ja jonkun 20% vähennyksen vuotoihin? Vau okei... Entäs tää kohdun limakalvon ablaatio? Ai ei tehdä kun en ole synnyttänyt ja saatan vielä haluta lapsia ja muutenkin riskialtis operaatio ja huono teho? Ai vuodot voi jatkua ihan samanlaisina sen jälkeen... Kohdunpoisto? Ai ei tule kunnon orkkuja enää ja laskeumariskikin.... No niin...
Että tällasta tämä, jos apua haluat ni hankkiudu vaikka raskaaksi :-) tai ota nämä pillerit joita oletkin kokeillut pari kertaa ja saanut niis
Huuhaahuutelija ei ole hiffannut, että raudanpuute voi aiheutua myös sitä kautta, että menettää vaikkapa onnettomuudessa paljon verta. Ehkä tän luonnollisuushullun mielestä onnettomuuteen joutuneetkin pitäisi vaan jättää kuolemaan. Sehän on luonnollista, että luonto karsii pois vammautuneet yksilöt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos supistukset ovat samanlaisia kuin synnytyksen jälkeen niin en ymmärrä ongelmaa, nehän ovat nautinnollisia. Toki orgasmiakin voi pelätä ja varmaan siihenkin voi kuolla, jos uskoo kuolevansa.
Lisäksi miettisin sitä, että jos synnytys voi keskeytyä (eli supistukset loppua) naisen mielialan mukaan automaattisesti tai tietoisesti mielialaa manipuloimalla, aivan varmasti pystyt hallitsemaan tuotakin supistelua. Minulla ei ole esimerkiksi ollut yskää yli 10 vuoteen, koska kerran yskin itseltäni kylkiluun rikki ja päätin, etten halua sellaista enää ikinä. Sen jälkeen olen hillinnyt tietoisesti jokaisen ensimmäisen yskäisyn samalla tavalla kuin hikan, eli aktivoimalla lihaksia niin, että hallitsematon toiminta korvaantuu hallitulla toiminnalla. Ja se toimii. Kohtukin on lihas, eihän se muuten supistelisi.
Endometrioosiin en ole tutustunut
Eivät yskä tai hikka ole tahdonalaista. Hikankin voi lopettaa aktivoimalla oikeita lihaksia, esim. hengitystä pidättämällä tai juomalla. Se on toki eri asia, onko länsimaalaisella ei-urheilullisella naisella mitään kontaktia pelvisen alueen lihaksistoon, että pystyisi asiaan vaikuttamaan. Mutta teoriassa näin on.
Mitä tuohon synnytykseen tulee, synnytyksen supistukset loppuvat yleensä stressistä tai pelosta ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tää muija joku transaktivisti, kuulostaa niin luonnosta vieraantuneelta. Vai ei menkat ole luonnollinen vuoto, mutta hormonin vetäminen on. Miten tollanen kaistapää saa toimia lääkärinä, kysyn vaan.
Tuli sama mieleen. Kun trannsnaisilla ei ole kuukautisia niin ei pitäisi olla naisillakaan.
Lääkärinluvat pois tuollaisia laukovalta, miten olis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa oikein mainostettiin, että asian voi hoitaa hormonihoidoilla TAI hormonittomilla hoidoilla. Kerta nyt iltalehti teki tämän jutun, niin voistteko ystävällisesti kertoa samalla, että mitä nämä hormonittomat hoidot sitten on, joita suostutaan Suomessa tekemään lisääntymisikäisille? Ai, traneksaamihappo suun kautta? 9 tablettia päivässä (3x3tabl) usean päivän ajan ja jonkun 20% vähennyksen vuotoihin? Vau okei... Entäs tää kohdun limakalvon ablaatio? Ai ei tehdä kun en ole synnyttänyt ja saatan vielä haluta lapsia ja muutenkin riskialtis operaatio ja huono teho? Ai vuodot voi jatkua ihan samanlaisina sen jälkeen... Kohdunpoisto? Ai ei tule kunnon orkkuja enää ja laskeumariskikin.... No niin...
Että tällasta tämä, jos apua haluat ni hankkiudu vaikka raskaaksi :-) tai ota nämä pilleri
Se on totta, että ennaltaehkäisy on tärkein selviytymiskeino luonnossa ja vakavista onnettomuuksista ei usein selviä. Tämä pätee myös ihan ilman lääketeollisuuden osallisuutta, sillä sairaaloissa tapahtuu vakaviakin hoitovirheitä, toimenpiteillä on sivuvaikutuksia ja ympäristössä altistuu monille luonnottomille, mutatoituneille taudinaiheuttajille (sairaalabakteerit). Eli jos haluaa pysyä terveenä, kannattaa pyrkiä välttämään tuota ympäristöä kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tällasta tämä, jos apua haluat ni hankkiudu vaikka raskaaksi :-) tai ota nämä pillerit joita oletkin kokeillut pari kertaa ja saanut niistä aknen, ahdistuksen ja uniongelmat :-)  
Juu se on itse asiassa synnytysnappula eikä itsetuhonappula, eikä terveellä naisella ole tuon kummallisemmat menkat muutenkaan. Miksi sinun menkkasi ovat mutatoituneet monsterimenkoiksi, en osaa sanoa kun en taustaasi tunne. Mutta veikkaan että sieltä löytyy terveyden laiminlyöntiä ja synnytyselimistön tai muiden kehon toimintojen mutilointia, luonnotonta ravintoa, ym. Ongelmat yleensä alkavat näistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä te olette tämmöisistä ulostuloista, varsinkin lääkäreiden suulla? Leimataan oikeasti täysin luonnollinen ja normaali asia, jota naisen elimistö tekee luonnottomaksi. Tuskin menneisyydessäkään kaikki naisetkaan ovat koko ajan olleet raskaana.
Enemmän dosentin ulostulo kertoo koko lääketieteemme tasosta. Vahva suositus välttää lääkäripalveluja, vai oliko se sittenkin dosetti, joka puhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne naiset aina raskaana olleet. Miehet tekivät paljon reissutöitä esim. toisessa kaupungissa tai metsureina kaukana kotoa. Toinen merkittävä syy oli aliravitsemus jonka johdosta ei ollut kuukautisia. Olen tehnyt sukututkimusta ja lapsia ei todellakaan aina syntynyt yksi per vuosi, väliä saattoi olla jopa neljästä viiteen vuoteen em. syistä. Sukuni ovat olleet köyhiä.
Jatkuva sikiäminen ei ole luonnollista oikeastaan kuin jollekin kaneille ja pikkulinnuille. Ihan normaalia pitää vuosien taukoja lisääntymisessä. Jos on imetettävä poikanen, jopa tyypillistä (ihmislapsi vieroittautuu luonnostaan emosta n. 5v iässä). Mutta on myös eläinlajeja, jotka linkittävät oman lisääntymisensä kasviston tilaan eli käytännössä siihen, miten paljon on saatavilla ravintoa. Eivät ole väl
Melkeinpä kaikki kirjoitettu kulttuuri on siitoskeskeistä. "Kansoittakaa koko maa" ja muslimien kilpailu siitä, kenellä on eniten lapsia, puhumattakaan näistä tiedeukkojen s eksiorjuusjutuista, että seksuaalisuus olisi yhtä kuin jatkuva siittäminen ja siitetyksi tuleminen. Toinen ääripää on sitten täysselibaatti, mutta nais- ja lapsilähtöisestä seksuaalisuudesta eli juurikin tuosta luonnollisesta raskautumis- ja imetysaikataulusta ei ole juuri mitään missään.
Tarvitseeko tuota edes selittää sen kummemmin. Naisilla on kiire huolehtia lapsista ja sillä aikaa miehet kehittelevät tällaisia valhetarinoita maksimoidakseen siitoksensa tai siitossimulaationsa naisten terveyden kustannuksella, joita sitten isoon ääneen medioissa tuutataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie puoskari kyseessä. Muuten tietäisi, että kuukautisveressä on oikeasti hyvin vähän verta. Se on pääosin kohtua ja nesteitä.
Ja silti tämän "kohdun ja nesteen" sekoitus on pääsyy naisten anemiaan joka on maailmanlaajuinen ongelma. Jos tietyt naikkoset taas olisivat hiljaa..Suurelle osalle naisista kun se jatkuva tappovuoto kipuineen ei ole mikään "maailman luonnollisin asia"
Minun kuukautiseni kirjaimellisesti yrittivät tappaa minut. Oli niin paha anemia että sairaalassa pumpattiin suoraan verta suoneen. On toooodella luonnollista juu.
Se ei ole maailmanlaajuinen ongelma, vaan puppudiagnoosi. Lääkehullut diagnosoivat anemiaa jopa täysin luonnollisissa oloissa elävillä alkuperäiskansoilla. Ja raja-arvoja on laskettu en
Hanki itse kun uskot hulluja, jotka valehtelevat silmät päästään nenäsi edessä vuosisadasta toiseen, silpovat sinua ja vihaavat sekä kontrolloivat seksuaalisuuttasi.
Ei kaikilla on mitään mahtimenkkoja. Joillakin vuotaa enemmän ku toisilla. Itsellä ainakin raskaana oli anemia ja jouduin syödä 2 rautatablettia päivässä, kun ei noussut edes yhdellä. Nyt kun en ole raskaana on hb 137 menkoista huolimatta. Ja minullakin vuotaa kuitenkin kunnolla, mutta ei siteestä läpi. Kaiken lisäksi osa vuodostahan ei ole verta mitä olen kuullut ihan ammattilaisen suusta. Aikamoista tuubaa selittää kyllä LÄÄKÄRI.
Kaikki palstahullut ovat sitten kokoontuneet tähän ketjuun.
Mikä teidän ongelmanne edes on, paitsi sekoilu? Artikkelissa ei sanottu, että naisten tulisi olla raskaana kaikki hedelmälliset vuotensa. Runsaille kuukautisille on olemassa hoitoja. Todella karua haukkua osaava asiantuntija sen takia, ettei osata lukea.
Minä ymmärrän tuon lääkärin pointin ja itse olen pyrkinytkin minimoimaan kuukautiset, vaikkei niistä minulla suurta haittaa ole ollut. En kärsi kivuista ja vuoto on aina ollut niukkaa.
Nuorena aikuisena aloitin e-pillerit aknen vuoksi. Söin pari liuskaa aina putkeen eli kuukautiset tuli parin kuukauden välein. Sitten toivoin lasta ja lopetin pillerit. Sain lapsen, imetin vuoden. Hormonikierukka oli seuraava ehkäisymuoto. Ei sopinut minulle muuten, mutta piti vuodot poissa, joten pidin sitä 7 vuotta.
Nyt 45-vuotiaana syön Qlaira-pillereitä ja näillä tulee kuukausittainen, hyvin maltillinen vuoto. Varsin helpolla olen päässyt ja kohta tämä on ohikin. Ei olisi tullut mitään, jos joka kuukausi olisi ollut runsasta vuotoa.
Taitaa olla näillä palstamuikkeleilla koko ajan PMS päällä, kun kerta ne menkatkin jatkuvasti on. Siitä tämä vihaisuus, herneen nenään vetäminen ja hysteerisyys. T: nainen
Te kyllä osaatte tuon vääristelyn ja öyhötyksen 😂 Kyseinen lääkäri puhui _erityisen runsaista_ kuukautisista ja tilanteesta jossa naisella on sen takia paha raudanpuutos. Läheskään kaikkihan eivät tällaisesta kärsi, tuo lääkäri ei siis käskenyt kaikkia naisia käyttämään hormoneja, vaan kertoi sen faktan että niistä erityisen runsaista vuodoista kärsivä ei saa pelkällä raudan syömisellä tilannetta korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla on mitään mahtimenkkoja. Joillakin vuotaa enemmän ku toisilla. Itsellä ainakin raskaana oli anemia ja jouduin syödä 2 rautatablettia päivässä, kun ei noussut edes yhdellä. Nyt kun en ole raskaana on hb 137 menkoista huolimatta. Ja minullakin vuotaa kuitenkin kunnolla, mutta ei siteestä läpi. Kaiken lisäksi osa vuodostahan ei ole verta mitä olen kuullut ihan ammattilaisen suusta. Aikamoista tuubaa selittää kyllä LÄÄKÄRI.
Itse lopetin e-pillerit runsastuneen verenvuodon tähden. Kannattaa miettiä myös siis mitä valmisteita käyttää, sekä omaa ruokavaliotaan. Minulla ei anemiaa ollut edes raskauden aikana, vaikka tai sitten nimenomaan siksi, koska olen aina ollut lähinnä alipainoinen. Liikun siis paljon ja syön terveellisesti ja monipuolisesti
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ihme menkkojen puolustelijaporukka täällä on? Kaikki naiset, jotka tunnen, ovat sitä mieltä että menkat on todellinen riesa. Itselläni ei ole ollut menkkoja yli 10 vuoteen minipillerien takia enkä vaihtaisi tätä mihinkään. Menkka-aikaan vuoto oli tosi runsasta ja kesti 1,5vkoa, voin todella huonosti, tuli sairaspoissaoloja, meinasin monesti pyörtyä. Olen raudanpuutteinen muista syistä, vuoto veti minut ihan tyhjäksi. Nyt olen tolpillani.
Itselläni on todella vaikeat menkat. En kuitenkaan halua luopua niistä ja luonnollisesta kierrostani, koska luonnollinen kierto tuo myös hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki palstahullut ovat sitten kokoontuneet tähän ketjuun.
Mikä teidän ongelmanne edes on, paitsi sekoilu? Artikkelissa ei sanottu, että naisten tulisi olla raskaana kaikki hedelmälliset vuotensa. Runsaille kuukautisille on olemassa hoitoja. Todella karua haukkua osaava asiantuntija sen takia, ettei osata lukea.
Musliminaisten pitää olla raskaana kaikki hedelmälliset vuotensa.
Yskimislihakset ovat tahdonalaisia, kohtu ei.