Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu nostaa käteistä säästöön. On toimeentulotuella,

Vierailija
09.03.2025 |

??

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Kaikki toimeentulotukea saavat ajavat Mersuilla, asuvat ylikalliissa luxus-asunnoissa, käyvät etelän matkoilla ja laittavat tuhansia säästöön. Käykö köyhää työläistä kateeksi?

Vierailija
202/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tuttu. Toimeentulotukea saavan ei pidä pitää mitään tileillään, kaikki raha käteisenä tai jalometalleina.

tarkoititko"rikollinen tuttu".

Myös käteisvarat pitää ilmoittaa toimeentulotukea hakiessa.

Siis miten ihmeessä se on sulta pois, jos mä säästän ruuassa vaikka 50e kuussa ja säästän sen vaikka pesukoneen hankintaan tai lenkkikenkiin?

Eikai kukaan suakaan estä syömästä vain kerran päivässä että saat vähän säästöön vieläkin pahemman päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että säästää ja on vastuullinen. Voi kun kaikki soskuttajat olisivat samanlaisia.

Vierailija
204/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin me tarvitaan edes poliisia, kun ihmisillä on tällaisia ystäviä.

Vierailija
205/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syömishäiriö en eli en syö läheskään tarpeeksi niin saan siitä huimasta 100e toimeentulotuesta joskus säästöönkin. Käyn kaupassa parhaimmillaan kerran kuussa ja useimmiten päiväykset elintarvikkeista ehtii menemään jo viikko pari sit ennenkuin saan ne syötyä.

Tukia on muuten leikattu jo paljon,samaan aikaan kun ihan kaiken hinta nousee. Kananmunakennoa ei enää saa mistään eurolla, -60 ruuat on tosi harvinaisia nykyään.

Pitäiskö multa nyt sit evätä se syömisen mahdollisuuskin etten varmasti pääse ikinä tervehtymään mitenkään? Vai käyttäisinkö nuo rahat kaljaan kun eihän me pummit muuta tehdä kuin juodaan ja tupakoidaan ketjussa ja kuulemma vielä kitistään sohvalla kun tuet ei riitä?

Kyllä ne riittää jos elämässä ei mitään tahdo tai tarvitse.

Itsellä ois unelmana uudet juoksukengät.

Vierailija
206/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki etenee.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…

jankuti jankuti jankuti.

Vierailija
207/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista ollenkaan. Pitäisi ylimäärällä ostaa vaikka kaljaa, sipsejä ja karkkia. Sitten kun tarvitsee uuden pesukoneen, lenkkarit tai apua lääkärilaskuihin, voi hakea sitä harkinnanvaraista. Kyllä meitä veronmaksajia pitäisi ajatella enemmän ja tuhlata enemmän että voisi hakea enemmän toimeentulotukea sitten kun on erikoistarvetta!

Vierailija
208/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On neuvottu että käteistä pitää olla kotivarassa!

Vierailija
209/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sut seinälle. Vasikka.

Vierailija
210/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon säästtänyt rahaa kotona 15 vuotta. Kassakaapissa on 40000.

Vierailija
211/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, pahansuopuus ja ilkeys ovat ehtymättömiä luonnonvaroja. Harmi vain, että niistä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Kehottaisin ap:tä ja lajitovereitaan itsereflektioon. Mitä hyvää olet elämässäsi tuottanut maailmalle tai edes niille ihmisille, jota usein kutsutaan läheisiksi?

Vierailija
212/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat niin pieniä että niistä ei pysty säästämään .tukeja on leikattu jo vuosi sitten .0/5 aloituksesta.jokainen tietää totuuden ja jos ei tiedä niin suosittelen ottamaan asioista selvää ennenkuin alkaa kommentoimaan mitään.vaalikirjoitukset alkaneet? Itse en ole työtön että on turha minulle alkaa minulle huutelemaan ,vaan satun tietämään asioista .missä puolue toimistossa väitetään että jos on työnhakija niin on juoppo ja polttaa tupakkaa ja ottaa kalliita tatuointeja eikä koskaan ole ollut töissä eikä tule koskaan menemäänkään töihin?

No et näköjään tiedä mitään. Leikkaustenkin jälkeen kyllä jää säästöön eikä tarvitse kituuttaa. Ne jotka valittaa että tuet liian pienet ovat just niitä jotka jo aiemmin ennen leikkauksiakin valitti että saavat liian vähän rahaa vaikka heidän ahdinkonsa johtuu yksinomaan siitä että he eivät osaa käyttää rahaa, eivät osaa säästää ja käyttävät rahansa kaikkeen turhaan kuten esim päihteisiin. 

Vierailija
213/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on vihoviimeinen tuki mitä saa ku perse on täysin auki ja sen mukaisesti se raha pitäisi myös käyttää. Oikeaan tarpeeseen kuten ruokaan.

Toimeentulotuesta ei pysty säästämään.turhaa luuloa.katsoppa paljonko on ruoan hinta noussut.en ole työtön työnhakija vaan töissä että minulle on turha huudella,vaan satun tietämään asioista.kaikki ei saa toimeentulotukea ja suurinosa tietää että.eri keskustelupalstoilla liioitellaan moninkertaiseksi tuet ,ja monelle on tullut yllätyksenä se totuus sitten kun työt ovat loppuneet.

Vierailija
214/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat niin pieniä että niistä ei pysty säästämään .tukeja on leikattu jo vuosi sitten .0/5 aloituksesta.jokainen tietää totuuden ja jos ei tiedä niin suosittelen ottamaan asioista selvää ennenkuin alkaa kommentoimaan mitään.vaalikirjoitukset alkaneet? Itse en ole työtön että on turha minulle alkaa minulle huutelemaan ,vaan satun tietämään asioista .missä puolue toimistossa väitetään että jos on työnhakija niin on juoppo ja polttaa tupakkaa ja ottaa kalliita tatuointeja eikä koskaan ole ollut töissä eikä tule koskaan menemäänkään töihin?

No et näköjään tiedä mitään. Leikkaustenkin jälkeen kyllä jää säästöön eikä tarvitse kituuttaa. Ne jotka valittaa että tuet liian pienet ovat just niitä jotka jo aiemmin ennen leikkauksiakin valitti että saavat liian vähän rahaa vaikka heidän ahdinkonsa johtuu yksinomaan siitä että he eivät osa

Satun tietämään sattuneista syistä johtuen.väitteesi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
215/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää maksaa käteisellä

Vierailija
216/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ihmeessä ylpeä hänen rahankäyttötaidostaan. Minusta on hienoa, että osaa säästää vähästäkin. Kertoo ihmisen arvomaailmasta.

Eihän hän säästä vähästääN (eli hänen varoistaan) vaan VARASTAA  veronmaksajilta.  Kertoo TODELLAKIN ihmisen arvomaailmasta.

Vierailija
217/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tuttu. Toimeentulotukea saavan ei pidä pitää mitään tileillään, kaikki raha käteisenä tai jalometalleina.

Siis miten ihmeessä se on sulta pois, jos mä säästän ruuassa vaikka 50e kuussa ja säästän sen vaikka pesukoneen hankintaan tai lenkkikenkiin?

Eikai kukaan suakaan estä syömästä vain kerran päivässä että saat vähän säästöön vieläkin pahemman päivän varalle.

Siten että näiden varkaiden takia minua pitää verottaa ankarammin.

Vierailija
218/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että näiden varkaiden takia minua pitää verottaa ankarammin.

Se on hyvin pieni osa se.oletko ajatellut että maksat myös itsellesi ? Sitten kun työt loppuu tai firma menee konkurssiin niin takaan että haet tukeja ja hämmästyt että ne tuet ovatkin todella pieniä ja että kauhuksesi huomaat että sinua on kusetettu luulemaan että tuet ovat suuria.pysähdy ajattelemaan äläkä hyökkää itse itseäsi vastaan.!

Vierailija
219/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toimeentulotuesta ei kyllä paljoa säästetä. Yks hailee. Todennäköisesti jos se nyt mukamaste nostaa käteistä säätöön, niin parin viikon päästä joutuu kuitenkin käyttämään ne "säästöt" ennen seuraavaa toimeentulotukea.

TÄMÄ! Itsekin olen osa-aikatöissä ja saan hiukan ansiosidonnaista päälle. Tulot yhteensä siis nettona 1200€ ja tuosta jää säästöön vaihtelevasti max.10€/kk joten aika mahdoton ajatus että toimeentulotuella olevalle jäisi säästöön mitään, toivottavasti kuitenkin jäisi.

Vierailija
220/240 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Kelan tai sossun pitäisi syynätä käteisnostot niin, että seuraavan kuun tuesta vähennetään sama summa. Ellei toimita erikseen maksutositetta, mihin menivät rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän