Mies on suuri virhe ettet halua tutustua naisiin kavereina
Varsinkin jos valttikorttisi on sisäinen kauneus, niin sen paljastuminen vaatii aikaa mutta toimii kyllä. Jos lähdet liikkeelle asenteella "onko se kyllä vai ei, onko se kyllä vai ei" painostaen naista ratkaisuun ja vastaukseen "tämän illan aikana" tms, ja ainoa mistä olet kiinnostunut on seksi, niin helposti jäät kokonaan vaille. Todellakin kannattaa luoda paljon suhteita ihmisiin yleensäkin ja tulla tunnetuksi mukavana tyyppinä. Miesten harvemmin tarvii olla mitään ykköspriimaa päästäkseen sisään porukoihin.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kamalaa ja pelottavaa muka on ihastuneessa naisessa? Ei mitään Ei se ainakaan tule sinua hakkaamaan tai polttamaan.
Tai miehessä. Ikään kuin kaikki olisivat jotain häiriintyneitä stalkkerimurhaajia. Varsinkin, jos itse osaa sanoa jämäkän mutta kohteliaan ein. Moni toki myös leikkii esittämällä itsekin kiinnostunutta, haukkuen samalla selän takana toista tyhmäksi, joka ei millään tajua jättää rauhaan. Sekin on hyvin kyseenalaista itsetunnon pönkittämistä.
Olen eri mutta edellisen viestin esimerkit "tule hakkaamaan tai polttamaan" ovat tapahtuneet Suomessa naisille lähes tuntemattomien miesten toimesta. Kaikki eivät ole häiriintyneitä stalkkerimurhaajia mutta pieni osa on ja silloin yleensä käy erittäin huonosti. Lehdissä on juttuja siitäkin kun jotkut vainoavat kaupan kassoja, jotka ovat ainoastaan työnsä vuoksi kommunikoineet häirikköjen kanssa. Monet naiset ovat myös itse kokeneet jotain vastaavaa vaikkakin onneksi usein pienemmässä mittakaavassa, ja kohtelias 'ei' ei ole ihan riittänyt. Kyllä se ja nämä uutiset opettavat varovaiseksi. Tietenkään tämä ei ole tavoiteltava tilanne mutta suomalaisessa kulttuurissa ei juurikaan puhuta vieraille ja mikään kommunikointi saatetaan kokea kiinnostuksen osoituksena. Itsellenikin on käynyt myös näin päin ja kysyin vain muinon koulutehtävästä juuri ennen tunnin alkua.
Itse ainakin vietän vapaa-aikani paljon mielummin yksin kuin että olisi naisia ihan vaan kavereina.
Mies on suuri virhe? Siis kenelle on suuri virhe?
Näin kirjoittavalla naisella on pakko olla ongelmia itsetunnon kanssa. Kukaan järkevä ei halua ympärilleen mitään hovia miehistä, jotka yrittävät syventää kaveruutta joksikin muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset oletusarvoisesti luulevat kaikkien miesten olevan vain seksin perässä ja sillä asenteella ovat nuivia kaverisuhteelle. Naisporukka on varsin tiivis pieni yhteisö, niin kuinka ja missä olosuhteissa mies voi ajatella pääsevänsä tuohon. Millä se luottamus ansaitaan ja pitkin hampain kirjoitan tällaisen kerjäävältä vaikuttavan sanavalinnan, siis että pitäisi ansaita?
Minusta aloitus henkii tätä ajatusta. Miehet ovat olan kokemukseni mukaan reiluja ja ihania kavereita, jos heihin suhtautuu lämpimästi, tasaveroisena ihmisenä. Ongelma on itsessä, jos pohtii että mitähän tuokin minusta ajattelee, varmaan haluaa seksiä.
Tämä saattaa tulla monelle naiselle yllätyksenä, mutta eivät kaikki miehet halua panna kaikkea, mikä liikkuu. Meillä ei ole seksi mielessä joka viides minuutti. Ainakin osa miehistä ovat henkisesti vähintään yhdenveroisia kenen tahansa naisen kanssa. Ehkä ette halua sitä nähdä. En tuosta tiedä. Mutta tekin asetatte joka ikisen vastaan tulevan miehen siihen samaan lokeroon niiden pahimpien pettäjien ja väkivaltaisten idioottien kanssa.
Se sitten heijastuu myös muihin. Eikä sellainen ujo nörtti tai vastaava enää uskalla ketään lähestyä. Missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Homma on mennyt täysin naurettavaksi että miehet eivät enää lähde esim kahville tai jonnekin museoon tai leffaan naisen kanssa vaan tätä ennen pitää olla jo annettuna vastaus tuleeko tänä iltana seksiä vai ei. Samana päivänä kun ollaan nähty ensi kertaa! Joskus naisena kadehtii vanhoja aikoja jolloin tutustuttiin kuukausien ajan toisiinsa ja mentiin naimisiin minkä jälkeen vasta tuli seksi. Mikään tutustumispäivänä sänkyyn - juttu ei tullut kuuloonkaan.
Kadehtia noita voi miehenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kamalaa ja pelottavaa muka on ihastuneessa naisessa? Ei mitään Ei se ainakaan tule sinua hakkaamaan tai polttamaan.
Tai miehessä. Ikään kuin kaikki olisivat jotain häiriintyneitä stalkkerimurhaajia. Varsinkin, jos itse osaa sanoa jämäkän mutta kohteliaan ein. Moni toki myös leikkii esittämällä itsekin kiinnostunutta, haukkuen samalla selän takana toista tyhmäksi, joka ei millään tajua jättää rauhaan. Sekin on hyvin kyseenalaista itsetunnon pönkittämistä.
Olen eri mutta edellisen viestin esimerkit "tule hakkaamaan tai polttamaan" ovat tapahtuneet Suomessa naisille lähes tuntemattomien miesten toimesta. Kaikki eivät ole häiriintyneitä stalkkerimurhaajia mutta pieni osa on ja silloin yleensä käy erittäin huonosti. Lehdissä on juttuja siitäkin kun jotkut vainoavat kaupan kassoja, jotka ovat ainoastaan työnsä vuoksi kommunikoineet häirikköjen kanssa. Monet naiset ovat myös itse kokeneet jotain vastaavaa vaikkakin onneksi usein pienemmässä mittakaavassa, ja kohtelias 'ei' ei ole ihan riittänyt. Kyllä se ja nämä uutiset opettavat varovaiseksi. Tietenkään tämä ei ole tavoiteltava tilanne mutta suomalaisessa kulttuurissa ei juurikaan puhuta vieraille ja mikään kommunikointi saatetaan kokea kiinnostuksen osoituksena. Itsellenikin on käynyt myös näin päin ja kysyin vain muinon koulutehtävästä juuri ennen tunnin alkua.
Kannattaa myös pitää mielessä, että uhkaavassa tai epämiellyttävässä tilanteessa naisena kannattaa usein myötäillä ja hymyillä eikä alkaa haastaa miestä tai käyttäytyä muuten tavalla, jonka mies saattaisi tulkita hangoitteluksi. Jotkut miehet sitten kääntävät tämän päässään niin, että naisen mielestä tilanteessa tai miehen käytöksessä ei ole mitään vikaa vaan päinvastoin, nainen pitää sitä miellyttävänä. Kyse on kuitenkin itsesuojelusta.
Jaa mulle kelpais. Mihin näihin naisiin vois tutustua?
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet, joilla on platonisia naiskavereita, joista ei ole edes kiinnostunut, on osoittautuneet parhaiksi kumppaneiksi. Nykyinen poikaystävä on sellainen, että hänellä on lapsuudesta asti tosi iso kaveriporukka ja siihen kuuluu sekä miehiä että naisia. Poikaystäväni on tosi lämmin ja ymmärtäväinen, ja luotan hänen oikeasti haluavan minulle hyvää, ei ole pelkästään seksin perässä vaan oikeasti viihdytään yhdessä, riidellään tosi harvoin, hän auttaa ihan omatoimisesti siivouksessa kun on kylässä jne, koska ei ole misogynisti. Ihan täysi valhe, kun jotkut sanoo, ettei miehet ja naiset voi olla kavereita ilman että ainakin toiselle tulee jotain muita tunteita. Kyllä heteronaiset ja -miehet voi ihan vaan välittää toisistaan ihmisinä ja sitä kautta oppia kunnioittamaan vastakkaista sukupuolta myös sitten parisuhteessa. Väitän. Kun miehet pääsee näkemään kaverinaisten elämää läheltä ja tajuaa, millaisten asioiden kanssa naiset kamppailee
Ai jos ei auta siivoamisessa niin on automaattisesti misogynisti? Aika mustavalkoista ajattelua.
Aika harvassa tuntuu olevan naiset, joita kiinnostaisi tehdä ylipäätään mitään, mitä esim äijäkaveriporukalla puuhataan. On se sitten videopelit, kalastus, frisbeegolf, baaribilis jne mitä tahansa... Naiset haluaa vaan istua paikallaan ja jauhaa paskaa. Ei sellainen seura kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa tuntuu olevan naiset, joita kiinnostaisi tehdä ylipäätään mitään, mitä esim äijäkaveriporukalla puuhataan. On se sitten videopelit, kalastus, frisbeegolf, baaribilis jne mitä tahansa... Naiset haluaa vaan istua paikallaan ja jauhaa paskaa. Ei sellainen seura kiinnosta.
Oma paras kaverini on miespuolinen. Eihän me missään porukoissa pyöritä vaan kahdestaan keskustellaan. Puhutaan paljon politiikkaa, kirjallisuutta, sosiaologiaa. taidetta. On ryypättykin yhdessä paljon. Ystävyys on kestänyt yli 30 vuotta. Ei miesten ystävyys muutenkaan ole kuin miesporukoissa ollaan. Se on erilaista ystävyyttä.
Vìttu miten säälittävä femcel-vuodatus. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta edellisen viestin esimerkit "tule hakkaamaan tai polttamaan" ovat tapahtuneet Suomessa naisille lähes tuntemattomien miesten toimesta. Kaikki eivät ole häiriintyneitä stalkkerimurhaajia mutta pieni osa on ja silloin yleensä käy erittäin huonosti. Lehdissä on juttuja siitäkin kun jotkut vainoavat kaupan kassoja, jotka ov
Itse valitsette ne sekopäät, joita on ehkä 0,000001% miehistä. Tietenkin todistetusti suomalainen nainen saa tehtyä kiltistäkin miehestä hirviön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä harmittaa se, että aina kun lähestyn jotakuta naista kaverimielellä, sieltä tulee välittömästi sellainen puolustusreaktio kuin lähestyisin iskumielessä. Yleensä pitää kertoa heti vaimosta ja lapsista vaikkei asia liittyisi heihin mitenkään; muutoin naisella on puolustusmoodi päällä. Vaihtoehtona olisi olla todella tyly, kaukainen ja vähäsanainen, mutten halua olla sellainen kenellekään.
Tämä on oikeasti ongelma. Sitä kun on kasvanut siihen, ettei tule miesten puolelta nähtynä neutraalisti ihmisenä, alkaa jossain vaiheessa nousemaan päälle sellaiset ennakoivat muurit, että on valmiiksi tuo puolustusreaktio päällä.
Muistan viime kesänä kun joku mies lähestyi minua ihan neutraalisti aloittaen "hei anteeksi". Minä en vastannut mitään, vaan pysähdyin pelkästään tuijottamaan uhmakkaasti ja odottamaan millaista sönkötystä sieltä tällä kertaa tulee
Täysin tavanomainen nuorehkon naisen reaktio, tähän miehet joutubat tottumaan ja näitä tasa-arvoisina pitämään.
Mun kaa ei haluta muuta kuin olla kaveri. Ei yksikään mies ole koskaan halunnut seurustella kanssani!!
Mä on se nainen jolle tullaan puhuman muista naisista. Oon ite kaunis ja naisellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on kovin yksinäinen, kannattaa lähteä hankkimaan edes joku kaveri ihan sukupuolesta riippumatta. Ja ylipäätään olla ihmisille mukava. Jos ei oikein osaa olla ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa kasvokkain, on aika absurdia odottaa, että joku nainen vain hyppää kainaloon ja jää tyytyväisenä siihen.
On myös mahdollista (ja itse asiassa aika hemmetin helppoa) tehdä kaikkensa ja silti jäädä lähes näkymättömäksi. Sitä kontaktia kun ei useimmilta ihmisiltä nykyään saa. Tai jää siihen tylytykseen. Ei tarvitse kovin montaa kertaa tuota tapahtua, että luovuttaa kokonaan. Kun ei edes tiedä, miksi sai niin tylyä kohtelua. Kun ei näytä olevan edes ihmistä siellä kuoren alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homma on mennyt täysin naurettavaksi että miehet eivät enää lähde esim kahville tai jonnekin museoon tai leffaan naisen kanssa vaan tätä ennen pitää olla jo annettuna vastaus tuleeko tänä iltana seksiä vai ei. Samana päivänä kun ollaan nähty ensi kertaa! Joskus naisena kadehtii vanhoja aikoja jolloin tutustuttiin kuukausien ajan toisiinsa ja mentiin naimisiin minkä jälkeen vasta tuli seksi. Mikään tutustumispäivänä sänkyyn - juttu ei tullut kuuloonkaan.
Millä vuosituhannella elät?
Eihän pano ole sen kummallisempi asia kuin hyvä ateria. Sen jälkeen voidaan katsoa olisiko kiva tavata toisenkin kerran vai oliko tämä tässä.
Tuo on sinun mielipiteesl. Useimmat ihmiset eivät sitä jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin keski-ikäisenä naisena sanon että on melkoinen joukko miehiä, jotka eivät pysty näkemään naisia kavereina, ainoastaan objekteina
Näin keski-ikäisenä miehenä sanon että naisilla on todella paha taipumus yleistää rajusti kaikkea mikä tulee miehiin ja kuvitella ymmärtävänsä miesten käyttäytymistä ja ajatusmaailmaa sen perusteella mitä ovat itse kokeneet tai kuvittelevat tietävänsä.
Ja monella todella inhottava tapa kohdella lähes tuntematonta ihmistä kuin lasta, vain siksi että sattuu olemaan miespuolinen. Pätee myös korkeakoulutettuihin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin keski-ikäisenä naisena sanon että on melkoinen joukko miehiä, jotka eivät pysty näkemään naisia kavereina, ainoastaan objekteina
Mihin minä naisia kaverina tarvitsen? Erilaiset kiinnostuksen kohteet ja jututkin yleensä ihan erilaisia. En näe yhtään syytä mikä naispuolisessa kaverissa on "parempaa" kuin miespuolisessa. Miehet ei sentään juoruile kaikkia henkilökohtaisia asioita toisille.
Voit olla yksin. Ei kukaan sitä ole estämässä. Päin vastoin. Anna meidän muiden keskustella asiasta rauhassa.
"Muistan viime kesänä kun joku mies lähestyi minua ihan neutraalisti aloittaen "hei anteeksi". Minä en vastannut mitään, vaan pysähdyin pelkästään tuijottamaan uhmakkaasti ja odottamaan millaista sönkötystä sieltä tällä kertaa tulee. Mies kysyi ihan vaan kulkuohjeita läheiselle uimarannalle, ei mitään muuta. Neuvoin toki sitten ihan ystävällisesti, mutta jäi harmittamaan tuollainen varmuuden vuoksi ennakkoon tylyttäminen, kun olen normaalisti kohtelias ja ystävällinen ihminen."
Valitettavasti et ole yksittäistapaus. Edustat lähinnä sitä uutta normaalia. Ensimmäistäkään keskusteuyhteyttä en yhteenkään ole koskaan saanut. Se muuri on heti pystyssä ja tyly asenne päällä. Niin klisee kuin tämä onkin, minä en automaattisesti aiheuta mitään "kutinaa" kenessäkään. Ulkonäkö enintään kohtalainen, ei ole taskut täynnä rahaa, jolla leveillä, enkä ole "supliikkityyppi". Kaikki ne "valttikortit" vaatisivat edes jonkinlaista vaivannäköä siltä toiselta. Se on nykyään liikaa pyydetty.