Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on suuri virhe ettet halua tutustua naisiin kavereina

Vierailija
07.03.2025 |

Varsinkin jos valttikorttisi on sisäinen kauneus, niin sen paljastuminen vaatii aikaa mutta toimii kyllä. Jos lähdet liikkeelle asenteella "onko se kyllä vai ei, onko se kyllä vai ei" painostaen naista ratkaisuun ja vastaukseen "tämän illan aikana" tms, ja ainoa mistä olet kiinnostunut on seksi, niin helposti jäät kokonaan vaille. Todellakin kannattaa luoda paljon suhteita ihmisiin yleensäkin ja tulla tunnetuksi mukavana tyyppinä. Miesten harvemmin tarvii olla mitään ykköspriimaa päästäkseen sisään porukoihin. 

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homma on mennyt täysin naurettavaksi että miehet eivät enää lähde esim kahville tai jonnekin museoon tai leffaan naisen kanssa vaan tätä ennen pitää olla jo annettuna vastaus tuleeko tänä iltana seksiä vai ei. Samana päivänä kun ollaan nähty ensi kertaa! Joskus naisena kadehtii vanhoja aikoja jolloin tutustuttiin kuukausien ajan toisiinsa ja mentiin naimisiin minkä jälkeen vasta tuli seksi. Mikään tutustumispäivänä sänkyyn - juttu ei tullut kuuloonkaan. 

Niinpä! Ja tää ei tarkoita ettei naista seksi kiinnostaisi vaan sitten sen yhden oman tyypin kanssa ainakin haluaisin opetella kaikki temput! (No, melkein kaikki... :D) Missä vanhan ajan herrasmiehet? Sellainen hitaaati etenevä mutta kuitenkin koko ajan kasvava kiinnostus herättää tän neidin halut satavarmasti. N33

Etelä-Italiasta löytyy. Seksi ei ole mikään tabu ja sitä harrastetaan paljon parisuhteissa, mutta perinteisten arvojen mukaisesti miehet on edelleen romanttisia ja kunnioittaa naisten rajoja. Tietysti riippuu ihmisestä, mutta jos puhutaan kulttuurin tasolla, niin se on se oletettu normi.

Vierailija
122/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisuhde naiseen tarkoittaa: saat toimittaa aviomiehen tehtäviä ilman avioliiton suomia etuuksia kamarin puolella. joten kiitos, ei. voimaantuneet naiset tehköön itse ne miesten työt, jos ei sellaista ole onnistunut parisuhteeseen saamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaverisuhde naiseen tarkoittaa: saat toimittaa aviomiehen tehtäviä ilman avioliiton suomia etuuksia kamarin puolella. joten kiitos, ei. voimaantuneet naiset tehköön itse ne miesten työt, jos ei sellaista ole onnistunut parisuhteeseen saamaan.

Sellaisiako on kaverisuhteesi myös miesten kanssa, vai kuuluuko niihin myös niitä kamaripuolen etuuksia, niin sen takia ei harmita?

Vierailija
124/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on mennyt täysin naurettavaksi että miehet eivät enää lähde esim kahville tai jonnekin museoon tai leffaan naisen kanssa vaan tätä ennen pitää olla jo annettuna vastaus tuleeko tänä iltana seksiä vai ei. Samana päivänä kun ollaan nähty ensi kertaa! Joskus naisena kadehtii vanhoja aikoja jolloin tutustuttiin kuukausien ajan toisiinsa ja mentiin naimisiin minkä jälkeen vasta tuli seksi. Mikään tutustumispäivänä sänkyyn - juttu ei tullut kuuloonkaan. 

Ai kun kiva! Kahvilla olisi mukava käydä mielenkiintoisen ihmisen kanssa. Se vaan on mahdotonta. Voitte syyttää siitä ihan itseänne.

Vierailija
125/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keski-ikäisenä naisena sanon että on melkoinen joukko miehiä, jotka eivät pysty näkemään naisia kavereina, ainoastaan objekteina

Onneksi lähes jokainen nainen kykenee näkemään kenet tahansa miehen holhousta vaativana lapsena. Automaattisesti. Mies suorastaan rakastaa tulla kohdelluksi, kuin imbesilli.

Vierailija
126/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sitä ihmettelen, kun lähdet tarkoituksella kaveripohjalle naisen kanssa tutustumaan niin silti, kun lähdetään illan viettoon leffaan tai syömään niin se kaveripohjalle tarkoitettu nainen pitää jotenkin selvyytenä, että mies maksaa lystin. Tulee kalliiksi tälläiset kaverisuhteet.

Vierailija
127/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä harmittaa se, että aina kun lähestyn jotakuta naista kaverimielellä, sieltä tulee välittömästi sellainen puolustusreaktio kuin lähestyisin iskumielessä. Yleensä pitää kertoa heti vaimosta ja lapsista vaikkei asia liittyisi heihin mitenkään; muutoin naisella on puolustusmoodi päällä. Vaihtoehtona olisi olla todella tyly, kaukainen ja vähäsanainen, mutten halua olla sellainen kenellekään.

Tämähän se. Tuo on juuri se reaktio, minkä minäkin saan joka ainoa kerta. Jopa ennen kuin olen suutani avannut. Yritä siinä sitte kehenkään tutustua, kun on suojamuuri päällä saman tien.

Vierailija
128/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen naisettomuutta valittelevan miehen ongelma on nimenomaan se, että he hakevat naista ja suhdetta, eivät kumppania. He eivät siten myöskään ymmärrä, että suurin osa naisista ei hae ketä tahansa miestä vaan kumppania. Kumppanin hakemisessa on tärkeää yksilöt ja heidän yhteensopivuutensa eikä riitä, että rinnalla on joku, kuka tahansa, joka ei ole täysin vastenmielinen. Jos ei hae sopivaa yksilöä, kriteereissä painottuvat ulkoiset seikat, koska sisimmällä ei ole merkitystä.

Tämä asetelma on tuottaa ongelmia koska, että naista haikailevat miehet eivät halua tutustua naiseen yksilönä eivätkä ymmärrä naisen haluavan tutustua mieheen yksilönä. Nainen haluaa, että häntä pidetään kiinnostavana, tärkeänä ja arvostettuna omana itsenään, ei vain yhtenä sukupuolensa edustajana. Sitten ihmetellään, kun pelkkä mieheys ja normaali aikuinen käytös ja elämäntavat eivät riitä hurmaamaan ja syytetään naisia liiallisuuksien vaatimisesta. Tämä kertoo vain siitä, että näin valittaville miehille riittää vähempi eli naisen olemassaolo ja haluttu ulkomuoto. 

Vierailija
129/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin keski-ikäisenä naisena sanon että on melkoinen joukko miehiä, jotka eivät pysty näkemään naisia kavereina, ainoastaan objekteina

Näin keski-ikäisenä naisena sanon, että täsmälleen samanlaisia naisia on paljon.

He olettavat jokaisesta miehestä, että nämä ovat iskemässä, tai vastaavasti romanttista materiaalia heille itselleen. Miehiä ei nähdä ihmisinä. 

Todella surullista katsottavaa, ja nämä naiset jäävät paitsi ilman monta hauskaa juttutuokiota, rentoa seuraa ja samalla menettävät myös hyviä parisuhdemahdollisuuksia, koska eivät pysty näkemään miehiä kuin ulkonäkönsä kautta joko flirtin kohteina tai ilman veroisina vihollisina (jotka kuitenkin yrittää iskeä mua ja pitää työntää pois). 

Mitä ihmettä? Rehellinen analyysi naiselta? Vauvalla? Meni pulla väärään kurkkuun, kun tämän luin.

Vierailija
130/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä harmittaa se, että aina kun lähestyn jotakuta naista kaverimielellä, sieltä tulee välittömästi sellainen puolustusreaktio kuin lähestyisin iskumielessä. Yleensä pitää kertoa heti vaimosta ja lapsista vaikkei asia liittyisi heihin mitenkään; muutoin naisella on puolustusmoodi päällä. Vaihtoehtona olisi olla todella tyly, kaukainen ja vähäsanainen, mutten halua olla sellainen kenellekään.

Erittäin hyvä pointti! Naisena koen samaa. Se että olen iloinen ja ystävällinen ja Hymyilen tulkitaan niin että olen iskemässä. Olen silti päättänyt että minulla on oikeus olla ystävällinen ja mukava ihminen ja jos joku on sen takia minua kohtaan vittumainen niin se on hänen häpeänsä. Tietenkään en häntä kohtaan enää erityisen ystävällinen ja lämmin enää ole, mutta muita kyllä. 

Hienoa. Eli kukaan ei enää osaa edes kommunikoinnin alkeita. Ei mikään ihme, että kaikki menee päin peetä.

Vierailija
131/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin minä naisia kaverina tarvitsen? Erilaiset kiinnostuksen kohteet ja jututkin yleensä ihan erilaisia. En näe yhtään syytä mikä naispuolisessa kaverissa on "parempaa" kuin miespuolisessa. Miehet ei sentään juoruile kaikkia henkilökohtaisia asioita toisille.

Se neutraali kaveruus on olemassa esimerkiksi TUTUSTUMISTA varten. Oikeastaan en itse edes ymmärrä, miten muuten vastakkaisen sukupuolen edustajiin tutustutaan kuin ystävyyden kautta tai edes tuttavuuden. Kaveruus on sellaista paineetonta tutustumista toiseen jossa ei tarvi antaa vastausta saman illan aikana. 

Kävin n. 20 vuotta sitten silloisen deittisivuston kautta keskustelun, joka meni jokseenkin näin:

Mies: Hei, olen mies, joka kaipaa jotakuta vierelleen. Olisi ihana kulkea yhdessä luonnossa ja ottaa iltaisiin kainaloon. Olen herkkä ja romanttinen, ja etsin vakavaa parisuhdetta.

Minä: Hei, vakavaa suhdetta olen itsekin täällä etsimässä. Olisi oikein mukava kirjoitella ja tutustua paremmin.

Mies: Minä olen kylläkin etsimässä omaa rakasta, enkä kirjekaveria.

Muistin itse asiassa miehen nimen ja löysin someprofiilin, jonka mukaan näyttää olevan sinkku. Ehkä jopa palstamies.

Vierailija
132/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen. Mun kaikki parisuhteet on alkanut juuri noin, ihan vaan kaveruudesta, jossa on alettu jossain jutella ilman mitään aikeita mistään parisuhteesta tai seksistä. Esim. opiskeluaikana alkoi suhde kaveriin, jonka kanssa tehtiin yhdessä laskuharjoituksia hyppytunneilla. Sitten seuraava suhde löytyi työkaverista. Avioliittoon johtanut koiraharrastuksen parista. Mutta kaikissa näissä siis ei ole ollut edes ajatusta, että haluaisin parisuhdetta, ennen kuin ihastuminen on tullut kun on muuten vaan jutellessa huomannut että onpa pahuksen mukava tyyppi, ja näyttänyt että toinen tuntee samoin. 

Eli joo, uskon että kaveruuden kautta tutustuminen usein toimii, mutta toisaalta minusta tuntuu myös, että jos käyttää kaveruutta tietoisesti keppihevosena päästä muuhun kuin kaveruuteen, ei se välttämättä toimikaan niin hyvin, ja sitten tulee näitä pettymyksiä että tuhlasin elämääni kaverin leikkimiseen jollekin joka sitten jättikin sinne friendzonelle. Idea kun on, että kaveria ei leikitä, vaan oltaisiin ihan tyytyväisiä siihen että pysyisi vain platonisena kaveruutena. Sitten siitä voi tulla jotain, tai ei tule. Kummassakaan tapauksessa ei ole tuhlattu aikaa, koska myös kaverit on ihmiselle arvokkaita elämässä. 

Vierailija
133/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä odottaa häävuoteeseen saakka jos haluaa. Omat naiskaverit olen tavannut sattumalta, laivamatkalta, kaupungilta, kaupasta, netistäkin jonkun. Useimmiten on nainen tehnyt aloitteen ja seksiäkin on harrastettu, joskus ensimmäisenä iltana, joskus myöhemmin. Ollaan oltu jo toisella kierroksella, joku eroamassa, jo kokeneita eikä mitään yhdessä asumisia edes suunniteltu. Tapahtumissa tai matkoilla käytiin, saunottiin jne...minusta voi olla kaveri ilman seksiä tai seksin kanssa. Pitäähän sitä kaveria puutteessa auttaa.

Vierailija
134/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin minä naisia kaverina tarvitsen? Erilaiset kiinnostuksen kohteet ja jututkin yleensä ihan erilaisia. En näe yhtään syytä mikä naispuolisessa kaverissa on "parempaa" kuin miespuolisessa. Miehet ei sentään juoruile kaikkia henkilökohtaisia asioita toisille.

Se neutraali kaveruus on olemassa esimerkiksi TUTUSTUMISTA varten. Oikeastaan en itse edes ymmärrä, miten muuten vastakkaisen sukupuolen edustajiin tutustutaan kuin ystävyyden kautta tai edes tuttavuuden. Kaveruus on sellaista paineetonta tutustumista toiseen jossa ei tarvi antaa vastausta saman illan aikana. 

Kävin n. 20 vuotta sitten silloisen deittisivuston kautta keskustelun, joka meni jokseenkin näin:

Mies: Hei, olen mies, joka kaipaa jotakuta vierelleen. Olisi ihana kulkea yhdessä luonnossa ja ottaa iltaisiin kainaloon. Olen herkkä ja romanttinen, ja etsin vakavaa parisuhdetta.

Minä: Hei, vakavaa suhdetta olen itsekin täällä etsimässä. Olisi oikein mukava kirjoitella ja tutustua paremmin.

Mies: Minä olen kylläkin etsimässä omaa rakasta, enkä kirjekaveria.

Muistin itse asiassa miehen nimen ja löysin someprofiilin, jonka mukaan näyttää olevan sinkku. Ehkä jopa palstamies.

Sama kaava toistuu tänä päivänä Tinderissä ja muissa sovelluksissa. Ei haluta tutustua naiseen, koska naisen persoonalla ei ole väliä eikä myöskään ymmärretä, että nainen haluaisi tutustua mieheen. Saman tien pitäisi alkaa suhteeseen, koska kyllähän se riittää suhteen perustaksi, että toinen on haluttua sukupuolta. Luonteella, arvoilla, elämänkatsomuksella, kiinnostuksenkohteilla, arjen yhteensopivuudella, haaveilla, unelmilla jne. ei ole väliä parisuhdetta muodostettaessa. Näillä miehillä saattaa olla kavereita ja ystäviä, jotka ovat valikoituneet siten, että persoonat sopivat yhteen, mutta naisen suhteen sitä ei pidetä merkityksellisenä. Kunhan vaan olisi elämässä nainen.

Vierailija
135/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin n. 20 vu

Jengi oikeasti stalkkaa 20 vuoden jälkeen jotain satunnaista viestittelykumppania. Kyllä todella naisilla menee tunteisiin, jos mies torjuu. 

Vierailija
136/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sama kaava toistuu tänä päivänä Tinderissä ja muissa sovelluksissa. Ei haluta tutustua naiseen, koska naisen persoonalla ei ole väliä eikä myöskään ymmärretä, että nainen haluaisi tutustua mieheen. Saman tien pitäisi alkaa suhteeseen, koska kyllähän se riittää suhteen perustaksi, että toinen on haluttua sukupuolta. Luonteella, arvoilla, elämänkatsomuksella, kiinnostuksenkohteilla, arjen yhteensopivuudella, haaveilla, unelmilla jne. ei ole väliä parisuhdetta muodostettaessa. Näillä miehillä saattaa olla kavereita ja ystäviä, jotka ovat valikoituneet siten, että persoonat sopivat yhteen, mutta naisen suhteen sitä ei pidetä merkityksellisenä. Kunhan vaan olisi elämässä nainen."

Jotku tutustuu livenä, toiset kirjoittamalla. Sinä taas jankutat siitä, ettei jonkun random tinder jampan tutustuminen sovi juuri sinulle. Hirveän vaikea hyväksyä, etteivät kaikki olekaan etsimässä juuri sinua. 

Vierailija
137/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on suuri virhe

Sellaista miesvihaa tällä kertaa

Vierailija
138/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä vuosituhannella elät?

Eihän pano ole sen kummallisempi asia kuin hyvä ateria. Sen jälkeen voidaan katsoa olisiko kiva tavata toisenkin kerran vai oliko tämä tässä.

Joillekin se voi olla kuin hyvä ateria. Minulle se on aina ihan jotain muuta. Aina.

Vierailija
139/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat miehen näyttelevän muuta kuin mitä hän on? 

Vierailija
140/222 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sama kaava toistuu tänä päivänä Tinderissä ja muissa sovelluksissa. Ei haluta tutustua naiseen, koska naisen persoonalla ei ole väliä eikä myöskään ymmärretä, että nainen haluaisi tutustua mieheen. Saman tien pitäisi alkaa suhteeseen, koska kyllähän se riittää suhteen perustaksi, että toinen on haluttua sukupuolta. Luonteella, arvoilla, elämänkatsomuksella, kiinnostuksenkohteilla, arjen yhteensopivuudella, haaveilla, unelmilla jne. ei ole väliä parisuhdetta muodostettaessa. Näillä miehillä saattaa olla kavereita ja ystäviä, jotka ovat valikoituneet siten, että persoonat sopivat yhteen, mutta naisen suhteen sitä ei pidetä merkityksellisenä. Kunhan vaan olisi elämässä nainen."

Jotku tutustuu livenä, toiset kirjoittamalla. Sinä taas jankutat siitä, ettei jonkun random tinder jampan tutustuminen sovi juuri sinulle. Hirveän vaikea hyväksyä, etteivät kaikki olekaan etsimässä juuri sinua. 

En halua tutustua vain kirjoittamalla, mutta haluan vaihtaa muutamia viestejä arvioidakseni, kannattaako tavata kasvotusten. Nykyisen kumppanin kanssa varmistuin parin päivän viestittelyn perusteella, että hänet haluan tavata. Viestittelyn perusteella pystyy melko luotettavasti arvioimaan toisen aikeita (eli hakeeko vain panoa tai naista), kommunikaatiotyyliä ja että onko yhteistä sen vertaa, että tapaaminen kannattaa. Jos miehellä ei ole aikaa tai kiinnostusta muutamaa viestiä vaihtaa ennen tapaamista, hän ei ole minulle sopiva.