Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Lahteen/asuinalueet, vinkkejä/kokemuksia

Vierailija
05.05.2023 |

Olen muuttamassa työn takia Lahteen. Kysyisin kokemuksia Lahden asuinalueista, eli mistä alkaa kämppää etsiä. Vuokrakämppää ainakin näin alkuun.

Olen keski-ikäinen ihminen, lapset jo aikuisia ja omillaan, eli muutan yksin, kahden koirani kanssa. Palkkani on hyvä, oma auto on.

Haluaisin asuinpaikalta seuraavia asioita:
- mahdollisimman hyvät ja luonnonläheiset (metsää/järveä ym.) ulkoilumaastot
- rauhallisemman puoleista meininkiä, asunnon ei tarvitse olla vuokraltaan edes erityisen edullinen
- lähikauppa mielellään pyöräily/kävelymatkan päässä

Etäisyys keskustaan/työpaikalle ei myöskään ole olennainen tekijä, koska liikun omalla autolla ja Lahti vaikuttaa pk-seudun jälkeen sen verran kompaktilta, että kaikki vaikuttaa olevan suht lähellä.

Lahden "levottomuudesta" on myös tässä yhteydessä turha varoitella, koska muutto on edessä joka tapauksessa hyvän työmahdollisuuden takia. Pk-seudulla koko ikäni asuneena olen myös tottunut kaikenlaiseen kulkijaan etenkin asemien tuntumassa, joten tuskin ihan heti Lahdessakaan säikähdän.

Kiitos etukäteen jokaiselle, joka viitsii vastata. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimpien vuokrien alueella mitä todennäköisimmin häiriköintiä.

Kallis asunto, hyvä talo ja yleensä myös naapurusto.

Vierailija
2/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvimpien vuokrien alueella mitä todennäköisimmin häiriköintiä.

Kallis asunto, hyvä talo ja yleensä myös naapurusto.

Tämä on toki selvää, mutta Oikotien asuntotarjontaa on kohtalaisen vaikea lähteä haarukoimaan kaupunkia lainkaan tuntematta. Vuokra-asuntoja on tarjolla paljon. GoogleMaps tosin hieman auttaa onneksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaranta, vieressä on Vesijärvi ja Tapanilan ulkoilumaastot, S-market lähikauppana. Ei mikään halvin alue mutta jos sillä ei tosiaan merkitystä niin vahva suositus. Neuvoisin kuitenkin välttämään Ilveskadun ja Monontien taloja.

Ankkuri olisi toinen, järvi lähellä mutta ulkoilumaastoja ei ole ihan vieressä.

Vierailija
4/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsää ja järviä on lähellä:

- Ahtialassa lähes kaikilla sen asuinalueilla, mutta vuokra-asunnot keskittyy valitettavasti levottomammille pienalueille. Tsekkaisin sellaiset helmet kuin Kaukkari ja Viuha. Herrasmanni on rannan tuntumassa ja lähellä metsää, mutta saattaa olla levoton naapuri sattumalta, tai sitten ei ollenkaan

- Kytölässä, jossa vuokra-asuntoja on vähemmän (uudella puolella ei varmaan ollenkaan) mutta luontoa senkin edestä

- Karistossa, jossa sama tilanne kuin Kytölässä

- Jalkarannassa, josta voi löytää helmiä asuntoja kivoilta paikoilta

- Niemessä/Ankkurissa/Ruoriniemessä. Täällä on vain kerrostaloja, mutta järven rannalla

- Mukkulassa ja Kilpiäisissä on myös paljon asuntokantaa laidasta laitaan ja huono maine, mutta alue on minusta mainettaan parempi

Katso Lahden karttaa ja valitse se mikä näyttää parhaimmalta. Etelä-Lahdessa ei ole järviä, enkä itse sinne päin haluaisi muuttaa vaikka kaupat on keskittyneet sinne.

Vierailija
5/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkaranta, vieressä on Vesijärvi ja Tapanilan ulkoilumaastot, S-market lähikauppana. Ei mikään halvin alue mutta jos sillä ei tosiaan merkitystä niin vahva suositus. Neuvoisin kuitenkin välttämään Ilveskadun ja Monontien taloja.

Ankkuri olisi toinen, järvi lähellä mutta ulkoilumaastoja ei ole ihan vieressä.

Kiitos :)

Vierailija
6/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeen mitään. Kaikissa Lahden taloissa on tosi pieni piha ja yleensä talo on ihan naapurin vieressä, kaikkialla myös lisätään kerrostaloja ja puretaan vanhoja rakennuksia. Ne uudet kerrostalot näyttää niin sieluttomilta.

Suosittelen muuttoa Hollolaan.

Siellä on Prisma, uusi Bus Burger ja vain 8km matkaa Lahteen.

Vierailija
7/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möysä

Vierailija
8/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin täällä tullutkin. Kunnas, Ahtiala, Viuha, Jalkaranta ja Karisto ainakin kannattaa tarkastaa. Ahtialassa on tosiaan muutamia levottomampia kaupungin vuokra-asuntoja, mutta myös hyvin rauhallisia okt-alueita.

Ankkurin (onko se nyt virallisesti Kartano?) alue on periaatteessa kivaa, mutta siellä liikuskelee sataman suuntiin varsinkin kesäisin paljon porukkaa, välillä tiettyä levottomuuttakin aiheuttaen. Mukkulan, Laineen, Kärpäsen ja ehkä Niemenkin jättäisin väliin (Niemessä asuin hetken, ei ollut oma juttu). Hyvin lähellä keskustastakin löytyy rauhallisia taloyhtiöitä, joissa on pääosin omistusasujia ja vanhempaa väkeä.

Vierailija
9/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin täällä tullutkin. Kunnas, Ahtiala, Viuha, Jalkaranta ja Karisto ainakin kannattaa tarkastaa. Ahtialassa on tosiaan muutamia levottomampia kaupungin vuokra-asuntoja, mutta myös hyvin rauhallisia okt-alueita.

Ankkurin (onko se nyt virallisesti Kartano?) alue on periaatteessa kivaa, mutta siellä liikuskelee sataman suuntiin varsinkin kesäisin paljon porukkaa, välillä tiettyä levottomuuttakin aiheuttaen. Mukkulan, Laineen, Kärpäsen ja ehkä Niemenkin jättäisin väliin (Niemessä asuin hetken, ei ollut oma juttu). Hyvin lähellä keskustastakin löytyy rauhallisia taloyhtiöitä, joissa on pääosin omistusasujia ja vanhempaa väkeä.

Kiitos, kyllä näillä pääsee alkuun. :)

Vierailija
10/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tervetuloa vaan Lahteen :) minusta huomattavasti mainettaan parempi kaupunki, toki täälläkin on ongelmansa. Olin itse alkujaan hyvin epäileväinen tänne muuttamisen suhteen, mutta olen tykännyt lopulta hurjasti ja luonnonläheisyyttä löytyy loppujen lopuksi jo hyvin läheltä keskusta-aluetta. Se itse keskusta on tosi pieni ja kaupunki vähän radan molemmille puolille jakaantunut (Laune on se toinen markettikeskittymän alue), mutta ainakin itse olen löytänyt ns. kaiken tarvitsemani. Jos nyt jotain huonoja puolia pitää hakea, niin julkinen liikenne ei ole ihan hirveän kattavaa ellet sitten kulje juuri keskusta - joku tietty alue-väliä.

Vierailija
11/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörölän - kaameasta nimestä huolimatta- alue rauhallista, Kyrölänkadun kerrostalot rauhallisia ja äänieristys hyvä.

Bussin päättäri lähellä.

Lahti on mukava paikka asua, junalla pääsee moneen suuntaan.

Vierailija
12/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilusta tykkäävälle ja koirille niin Niemi/Ruoriniemi ja Mukkula, todella kaunista aluetta

Vierailija
13/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhätön tai Karisto.

Vierailija
14/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollolan kuntakeskus on kiva paikka, hyvin lähellä Lahtea, lenkkimaastoja, uimarantaa, uimahalli, kaikki tarvittavat palvelut, metsiä ympärillä. Julkisetkin kulkee koko ajan, erilaisia asuntovaihtoehtoja.

Vierailija
15/20 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa

Vierailija
16/20 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villähde.

Vierailija
17/20 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaranta ja siellä olisi yksi 3h k s kaukolämpörivari tiedossa ja oletettavasti vielä vapaana. Kaveri asui siellä ja tykkäsivät alueesta. Mitä itse vietin aikaa siellä niin rauhalliselta vaikuttaa. Myös se kerrostalo alue.

-Kylmät kädet Ltd

Vierailija
18/20 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Lahti, kaupungintalon lähellä. Radiomäellä hyvä lenkkeily paikka ja kaunis näkymä Lahden ydinkeskustaan.

Vierailija
19/20 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksala,metsäkangas,mukkula,riihelä

Vierailija
20/20 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ahtialan ja Viuhan jättäisin pois vaihtoehdoista. Mieluummin vaikka Hollolan puolelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi