Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi feministit ei tee miesten syrjimiselle mitään?

Vierailija
06.03.2025 |

Kun valehtelevat ajavansa tasa-arvoa? Suomi olisi tuomittu jo ihmisoikeuksien rikkomisesta jos tämä koskisi vain naisia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011079506.html?fbclid=IwY2xjawI2YzZle…

Kommentit (442)

Vierailija
441/442 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajakoon miehet itse omia asioitaan.

Tässä ehkä ongelma: Miehet ajavat ensisijaisesti omia asioitaan. Muut miehet ovat monille kilpailijoita, ja osa ihmisistä pitää maailmaa nollasummapelinä, vaikka näin ei todellisuudessa ole. En esimerkiksi usko, että yhteiskunta, jossa on kasvava määrä syrjäytyneitä ja työttömiä miehiä on sen parempi niille hyvin pärjääville miehille kuin naisillekaan. 

Naiset ovat joissain asioissa solidaarisempia toisiaan kohtaan. 

Miesasialiikkeissä on sellainen ongelma, että harvassa paikassa ryhmä "miehet" ovat jokin sorrettu vähemmistö. Miehet muodostavat edelleen valtaosan maailman pääomarikkaimmista ihmisistä, yritysten johtohenkilöistä tai poliittisista päättäjistä. Tämä taas tekee ryhmän "huonosti voivat miehet" etujen ajamisesta vaikeaa, ja reppanamiesten ryhmille joko nauretaan tai ne profiloituvat netin naisvihamielisinä likasankoina. Ryhmät, joissa miehillä on yliedustus eli esim. rakenteellisesti työttömät, vangit, narkomaanit, itsemurhan tehneet, alkoholistit, jne. ovat sellaisia, että ne eivät monissa paljon sympatioita herätä. Ns. oma syy.

Intersektionaalinen feminismi ei myöskään tuo tähän vastausta, koska "etuoikeutetut" ryhmät määritellään ensisijaisesti ihonvärin, sukupuolen tai sukupuoli-identiteetin perusteella.

Vierailija
442/442 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajakoon miehet itse omia asioitaan.

Sama sitten naisille. Olen tähän saakka ollut tasa-arvon kannalla mutta nyt sille tuli loppu ja siirryn sovinistiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla