Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö 35 vuoden jälkeen luokkakokoukseen katsomaan ihmisiä joista et pitänyt edes silloin?

Vierailija
05.03.2025 |

Jostain olivat onkineet tietoni ja nyt pommitetaan useamman ihmisen voimalla. Kiinnostus asiaan on puhdas nolla.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran järjestettiin en päässyt osallistumaan. Joku kokous oli vissiin ollut myöhemmin muttei mua ainakaan ollut kutsuttu.

Vierailija
82/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokka ei koskaan pitänyt luokkakokousta. Enkä olisi osallistunut vaikka se olisi pidetty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Mut kutsuttiin joskus lukion rinnakkaisluokan luokkakokoukseen. En mennyt, vaikka kai siitä olisi pitänyt olla imarreltu, että olin jättänyt niin lähtemättömän vaikutuksen, että muistivat minun olleen heidän ryhmässään.

Yläasteen luokkakokouksessa olin. Meillä oli ihan ok luokka, vaikken kaikkia heistä suuresti rakastanutkaan.

Vierailija
84/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
85/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkani oli täynnä parempiosaisten lapsia, joista useat sitten jatkoivat yliopistoihin ja jotkut hankkivat huomattavan urankin. Itse kuuluin luokan taviksiin, enkä käynyt yliopistoa, mutta ihan hyvän, tavallisen ammatin opiskelin. 

Ei tehnyt mieli mennä sinne luokkakokoukseen. Tuntui että olen eri maailmasta. 

Vierailija
86/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% prosenttia kuollut, aika paljon luusereita olis oikeastaan hieno nähdä. En viitsinyt mennä kun mielipuoli opettaja oli touhunaisena.Toivottavasti oli kivaa, osa mukavaa porukkaa jotain 70 henkeä 80-luvulla.

Vierailija
87/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sellaisten luokkien on järkevä pitää luokkakokouksia joissa kaikki olivat kavereita keskenään eikä ketään syrjitty tai kiusattu. Luulen että aika harvassa ovat tällaiset luokat olleet. Muu on tekopyhää aika kultaa muistot valetta.

Vierailija
88/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta, koska luokallani oli kiusaajia (samat ihmiset) sekä ala- että yläasteella. Vähän välitin heidän touhuista silloin, vielä vähemmän nyt. Pidän yhteyttä pariin entiseen luokkakaveriin somen kautta etäisesti, muutoin ei nappaa. :)

Vierailija
89/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa tulee 50 v kun koulu loppui mutta ei tulisi mieleenkään mennä luokkakokoukseen. Luokka oli selkeästi kahtiajakautunut pikkukylän luokka, paremman väen lapset ( opettajien, lääkäreiden, pappien, pankinjohtajan, apteekkarin , kauppiaiden jne) toinen porukka pienviljelijöiden ja duunareiden lapset .  Eikä kenelläkään ollut epäselvyyttä kuka mihinkin kuuluu.

Vierailija
90/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan sellaisten luokkien on järkevä pitää luokkakokouksia joissa kaikki olivat kavereita keskenään eikä ketään syrjitty tai kiusattu. Luulen että aika harvassa ovat tällaiset luokat olleet. Muu on tekopyhää aika kultaa muistot valetta.

Tällaisia taitaa olla lähinnä jossain Länsi-Helsingissä ja Tapiolassa sekä maaninkalaistyyppisissä pikkukunnissa joissa kaikki kunnassa asuvat lapset ovat samalla luokalla.

Vierailija
91/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
92/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. Tuntui hölmöltä mennä sinne selittämään elämäänsä ihmisille, jotka eivät koskaan minua edes oikeasti tunteneet enkä minä heitä.

Vierailija
93/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin vaikka nyt alkaa kaveeraamaan, jos mä niinku hyötyisin siitä jotain.

Vierailija
94/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee, jos on joku ihminen jäänyt mielen päälle. Vanha ihastus, jos sen vois nyt vaikka saada.

Vierailija
95/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kulunut lähes tuo aika ja tunnisti ensin lähinnä ne hyvän näköisimnät vuosien jälkeen ja joistakin kiusalliset arvuuttelut.

Vierailija
96/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koululkiusattu...revellisesti oli paras päivä kun pääsin koulusta ja luokasta eroon...

En mene mihinkään luokkakokouksiin enää

Kun tätä ketjua lukee, ei voi olla yllättymättä, miten paljon meitä näköjään onkaan. Täällä myös yksi koulukiusattu, joka ei todellakaan halua tavata entisiä kiusaajiaan. Ja miksi hekään haluaisivat tavata minua, kun ei seurani kelvannut silloinkaan.

Vierailija
97/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdessa tai kolmessa luokkakokouksessa. Edellisestä kerrasta on jo varmaan melkein 10 vuotta aikaa. Aiempien kertojen perusteella osa on samalla tasolla kehityksessä kuin kouluaikana, jutut ovat ihan samanlaisia kaksimielisiä sutkautuksia. En menisi enää, ei rehellisesti ottaen kiinnosta pätkääkään. Minulla oli kavereita enkä ollut kiusattu, mutta pidän yhteyttä niihin kavereihin jotka olivat läheisiä ja joiden seura kiinnostaa. Muiden kuulumiset tai seura eivät kiinnosta sen enempää kuin kenen tahansa random tyypin. Arvostan nykyään vapaa-aikaani hyvin korkealle. 

Vierailija
98/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt enkä aio mennä jatkossakaan. Hieman huvitti kun yksi entisistä kiusaajista yritti kovasti jopa toisten perheenjäsenieni kautta saada yhteystietoni. Jos joku sattuisi yksityiseen numerooni soittamaan, sanoisin vain suoraan että en ole kiinnostunut.

Vierailija
99/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi vaikka sen verran hyvin meneekin että voisi fleksata. Mutta siellä on lähinnä entisiä koulukiusaajia ja "kavereita". Minua ei kiinnosta miten heillä menee enkä usko että heitäkään oikeasti kiinnostaa minun elämäni, kunhan ovat uteliaita. Siinähän miettivät.

Vierailija
100/107 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut olivat lähettäneet sinne isänsä tai äitinsä. Mutta minä menin ite.