Kerrostalon ovisummeri. Vastaatko soittoon, jos et odota ketään?
Kommentit (27)
Joo aina kysyn mitä asiaa. Kerran tuli toimitus, jonka olin kokonaan unohtanut, naapuritalon mummo oli kadottanut avaimensa ja kaikkea muuta. Aina jollakin on ollut jotain asiaa.
Varsinkaan nykyaikana niin ei kannata.
En vastaa jos tuntematon painaa summeria. Tutuille vastaan.
Otin summerin kokonaan pois päältä, kun pizza- ym. kuskit soittivat sitä.
Vierailut sovin muuten ja käyn avaamassa ulko-oven kun tulijat soittavat puhelimella saapuneensa.
😘
Alueella olleen (joskus) häiriköinnin vuoksi pois päältä aina. Ja muilla voi olla auki.
Vierailija kirjoitti:
No mitä haittaa siitä on, jos ovipuhelimella kysyy mitä asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo aina kysyn mitä asiaa. Kerran tuli toimitus, jonka olin kokonaan unohtanut, naapuritalon mummo oli kadottanut avaimensa ja kaikkea muuta. Aina jollakin on ollut jotain asiaa.
Meillä ei tuo onnistu. Meillä on pelkät summerit, ei ovipuhelinta. Systeemi lie vieläkin yleisin vanhemmissa kerrostaloissa. Minä yksinkertaisesti jätän vastaamatta koko pirinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siellä on joku teinijoukko jota et päästä sisälle, alkavat häiriköimään soittamalla sitä summeria jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siellä on joku teinijoukko jota et päästä sisälle, alkavat häiriköimään soittamalla sitä summeria jatkuvasti
No onneksi täällä ei ole teinejä häiriköimässä.
Oikein älyttömyyden "riemuvoitto" nykyaikaisissa kerrostaloissa on se, että summereita ei edes ole. Minulla on suuri taulu tuossa lipaston päällä. Tykkään siitä. Voisi olla niinkin, ettei sitä olisi siinä. Olin sähköpostitse sopinut taiteilijan itsensä kanssa, että noudan sen kotoaan. Kivistöstä. Tästä on muutama vuosi. Siellä keskellä ei mitään on uusia nykyaikaisia kerrostaloja. Itsellä silloin kännyä ei ollut saatavilla, joten päivittäin vaihtuvan ovikoodin tiedoksisaanti oli mahdotonta. Vaakataso räntää ja kylmä. Seisoin ulko-oven takana pitkän tovin. Ei tullut itse tarkastamaan, olinko saapunut. Ketään ei mennyt/tullut. Olin lähtemässä juuri pois, kun pääsin sisältä tulevan ansiosta rappuun (tarkka oviosoite ja nimi oli minulla). Menin ostamaan taulun. En asu lähellä. Taulu on hieno, eikä ollut halpa. Mutta tekijä ilmeisesti ajattelematon typerys.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa jos tuntematon painaa summeria. Tutuille vastaan.
Pelkäätkö soittajan tulevan summerin luurista läpi?
Kaikilla on puhelimet, eli en tietenkään.
Kyllä. Meillä on videopuhelin. Ei yhtäkään häiriösoittoa ole tullut näiden vuosien aikana, mutta pari apua tarvitsevaa on soittanut ovikelloa. Olen saanut sitten autettua.
En. Etukäteen ilmoittamatta tulevat vain haastemies ja jehovat.
Näen kamerasta kuka ovella on. Jos en tunne henkilöä, niin kysyn kuka on ja millä asialla.
Minä kysyin kerran ovisummerin soittajalta mitä asiaa, ja hän sanoi olevansa ilmaisjakelulehtien tuoja. Minua vähän ihmetytti että hän sanoi sen jotenkin epävarmasti, ei kai tällaisesta asiasta voinut tuojalla olla mitään epävarmuutta? Kuuntelin tuleeko postiluukusta jotain, minulla ei ole ilmaisjakelukieltoa, eikä tullut mitään. Silloin minulla heräsi epäilys ja menin vinttikerrokseen katsomaan, ja sinne oli joku laitapuolen kulkija hiipinyt nukkumaan. Soitin poliisille ja tulivat hakemaan sen pois, kysyivät miten se oli päässyt sisään. Minä sanoin että minä sen päästin erehdyksessä, kun se valehteli olevansa ilmaisjakelukuski. Näinkin voi siis käydä, ettei ovisummerin soittaja olekaan se mikä sanoo olevansa.
Täällä ei ole sitä puhelinta, vain oven avauspainike ja summerin saa kokonaan pois päältä. En ymmärrä miksi availisin kellekään randomille oven, eli summeri on aina pois päältä, paitsi kun tiedän odottaa jotain tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi täällä ei ole teinejä häiriköimässä.
Jännää. Mikä kunta? Joku jossa nuorimmat on kuusikymppisiä?
Vierailija kirjoitti:
En. Etukäteen ilmoittamatta tulevat vain haastemies ja jehovat.
Ja oot siis molempien vanha tuttu
En tietenkään vastaa. Koskaan.