Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia läskivihasta

Vierailija
22.01.2025 |

Ymmärrän että liika on liikaa kaikessa, mutta silti ihmettelen, mistä joidenkin ihmisten läskiviha oikein kumpuaa? Itse olen ylipainosta huolimatta saanut olla hämmästyttävän rauhassa kiloineni. N. pari vuotta sitten kuitenkin eräs samaa sukupuolta oleva laiha aloitti intensiivisen tenttauksen elämäntavoistani ja yhä edelleen kuulen negaavia kommentteja muiden ihmisten ylipainosta. Mikä saa ihmisen näin inhoamaan ylipainoa? Onko tämmöinen ihminen loppujen lopuksi ystävä ollenkaan? 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Vaimoni ei voi sietää kinkussa yhtään läskiä.  Leikkaa ne lautasen reunalle ja antaa koiralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin painoon liittyvä pakkomielle varmaan. Epävarmuus itsestä ja omasta elämästä, mitä hallitaan painonhallinnalla ja kyttäämisellä. Pätemistä. 

Vierailija
4/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laihana ja hoikkanakin saa kommentteja. Toiset vaan haluaa olla ilkeitä ja kommentoida kaikkea mitä mielessä liikkuu.

Vierailija
5/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään nauti lihavien seurasta, mutta jätän heidät rauhaan ihan niinkuin kaikki muutkin sellaiset ihmiset, joiden seurasta en nauti

Syy miksi en nauti on yksinkertaisesti se, että haluan lähipiirini vahvistavan minun ominaisuuksiani. Seura tekee kaltaisekseen, enkä ole pitänyt olostani silloin, kun itselläni on ollut ihan muutamakin ylimääräinen kilo. Pidän elämästä enemmän ja minulla on parempi olla kehossani, kun siinä ei ole paljon rasvaa tai lihasta. Yhtä lailla lihas rasittaa ja kuormittaa, kuluttaa energiaa ja väsyttää oloa. Vähän lihasta, notkeus ja hoikkuus tuntuvat parhaalta

Vierailija
6/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tykkään ylipainosta naisella ja siihen kaatuu monet suhteet, kun moni nainen alkaa epäilemään, "miksi kukaan haluaisi olla tämänkokoisen kanssa". Monella isokokoisemmalla naisella jolla on ihan sopusuhtainen vartalo ja nätit kasvot ovat ihan hukassa itsetuntonsa kanssa ja sabotoivat omat suhteensa vaikka niissä olisi molemminpuoleisesti kivaa.

Vierailija
7/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin painoon liittyvä pakkomielle varmaan. Epävarmuus itsestä ja omasta elämästä, mitä hallitaan painonhallinnalla ja kyttäämisellä. Pätemistä. 

Olen mielestäni suhteellisen hyvä suodattamaan negatiiviset, epähuomiossa sanotut kommentit. Uskon sen johtuvan siitä, että olen suurimman osan elämästäni ollut normaalipainoinen, välillä jopa alipainon rajalla. Sellainen lapsesta asti kehittynyt läski-identiteetti siis puuttuu.

Toistuva negaaminen tai asioiden johdattelu aiheeseen on alkanut kuitenkin tuntumaan vastenmieliseltä! Vaikea uskoa, että joku kuvittelee tekevänsä palveluksen, kun olet alasti toisen edessä ja sitten alkaa huokailu muista ylipainoisista tutuista. Voikohan jollakin olla joku piilotettu läski-fetissi, missä saa tyydytystä läski-inhostaan?

Ap

Vierailija
8/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihana ja hoikkanakin saa kommentteja. Toiset vaan haluaa olla ilkeitä ja kommentoida kaikkea mitä mielessä liikkuu.

Onhan se totta noinkin päin! Ex-laihana sain myös kommenttia kehostani, itse asiassa paljon enemmän kuin nyt!

Ap

Vierailija
9/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas tykkään ylipainosta naisella ja siihen kaatuu monet suhteet, kun moni nainen alkaa epäilemään, "miksi kukaan haluaisi olla tämänkokoisen kanssa". Monella isokokoisemmalla naisella jolla on ihan sopusuhtainen vartalo ja nätit kasvot ovat ihan hukassa itsetuntonsa kanssa ja sabotoivat omat suhteensa vaikka niissä olisi molemminpuoleisesti kivaa.

Voi ei, toivottavasti löydät itsellesi hyvän naisen!

Ap

Vierailija
10/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lihavia on nykyään liikaa. Lihavuus ei ole myöskään tervettä. Lihavat ovat laiskoja ja itsekeskeisiä minä minä ihmisiä, sellaisia, jotka haluavat mennä sieltä mistä aita on matalin. Hakevat nautintoa ruoasta. 

Ennen lihavia oli vähän ja ne eivät häirinneet. Nyt niitä on liikaa ja varsinkin nuorissa ihmisissä.

Nainen 55-vuotta

Vierailija
11/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lihavia mutta se ärsyttää kun olen maksanut täydestä istumapaikasta ja sitten sitä onkin vain puoli penkkiä jäljellä. Huohotuksen kestän, samoten hienhajun mutta kun en saa rahoilleni vastinetta ärsyttää. Lisäksi mulla on kovat selkäkivut eli pitäisi istua suorana mutta mites istut jos joku lihava tursuu penkilleni!

Vierailija
12/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lihavia on nykyään liikaa. Lihavuus ei ole myöskään tervettä. Lihavat ovat laiskoja ja itsekeskeisiä minä minä ihmisiä, sellaisia, jotka haluavat mennä sieltä mistä aita on matalin. Hakevat nautintoa ruoasta. 

Ennen lihavia oli vähän ja ne eivät häirinneet. Nyt niitä on liikaa ja varsinkin nuorissa ihmisissä.

Nainen 55-vuotta

Mielestäsi siis suurin osa suomalaisista on sairaita, laiskoja ja itsekeskeisiä? Onneksi sinä olet niin paljon parempi ihminen!

Vierailija
13/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, ei kaikki läpi naiset ovat veemoisia la katkeria,   yrittävät nauratella mutta siti räjähtelevät patoutumiaan läskiydestään.  

Vierailija
14/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin ärsyttävää että nähdään ihminen vain ja ainoastaan sen lihavuuden kautta. Että se lihavuus mitätöis kaiken ei voi näyttää kivalta , tai ei vois olla muutenkin hyvä tyyppi. Kun lihava alkais liikkumaan pitäis olla pakollinen määränpää normaali paino, on väärin liikkua vain siksi että itse piristyisi. Oon joskus jopa miettinyt että pukeutuuko lihavat liian pieniin vaatteisiin koska meihin on iskostettu se häpeä ettei lihavana voi /saa näyttää hyvältä 🤔

Vierailija
15/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Mä en ainakaan ole laiska tai itsekeskeinen. Pikemminkin olen liian vaativa itselleni. Se on jotenkin surkuhupaisaa, kun joku laiheliini selostaa ensin vaikka liikunnan tärkeydestä ja sit selviää, että mähän harrastan liikuntaa enemmän kuin se. 

Ap

Vierailija
16/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut, ei kaikki läpi naiset ovat veemoisia la katkeria,   yrittävät nauratella mutta siti räjähtelevät patoutumiaan läskiydestään.  

Mä olen jopa alkanut epäilemään, että pidetäänkö meitä ylipainoisia niin epätoivoisina jopa kaverisuhteissa, että meille voi turvallisesti vittuilla? Ajatellaan, että ei me kuitenkaan viittitä ystävyyttä katkaista kun ollaan niin säälittäviä että voi olla vaikea löytää uutta ystävää.

Ap

Vierailija
17/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin läskiviha on sitä että alkaa vihaamaan itseään ja usein sitä vihaa loppuelämänsä.

Vierailija
18/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmät ihmiset on siitä hauskoja, että he osaavat elää kaikkien muiden elämän paremmin kuin ihminen itse.

Jos olet ylipainoinen, niin he kyllä osaisivat sinun asemassasi laihtua pysyvästi, nopeasti ja helposti.

Jos olet työtön, niin he kyllä osaisivat ja pystyisivät sinuna tekemään asioita ja työllistymään.

Jos olet addikti, he kyllä pystyisivät sinuna lopettamaan addiktiosairaana olon.

Jos sinulla on unettomuuta, he kyllä sinuna saisivat unta, tai jos kärsit lapsettomuudesta, he kyllä eivät sinuna kärsisi.

Se on niin helppoa omassa päänsisällään olla toinen, ja vaan tehdä kaikki oikein.

Kumma kun sitten eivät omassa elämässään ole miljardöörejä ja supersankareita, kun kaikki on niin helppoa heille.

Vierailija
19/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava = ruma

Vierailija
20/56 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta läskivihasta. Ymmärrän kuitenkin miten kehoon kohdistuva kommentointi satuttaa. Olen viimeiset 15 vuotta ollut normaalipainon alarajalla, ajoittain alipainon puolella. Ei se kivalta tunnu kun kommentoidaan laudaksi, tuulenraiskaamaksi pulkannaruksi tai siimajalaksi/siimakädeksi. Tai valitaan tekemään tiettyä asiaa vain siksi, että painaa vähiten kaikista vaihtoehtoisista henkilöistä (tämä on käynyt kahdesti eri tilanteissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä