Mitä mieltä olet unisex-vessoista julkisissa tiloissa?
Ei minua muuten haittaa mutta epämiellyttävää se on rapistella kuukautissuojien kanssa kun paikka on täynnä miehiä
Kommentit (123)
Mua ihan rehellisesti pelottaa nämä. Kerran reissussa yhdessä ostoskeskuksessa oli unisex vessa ja kyllä oli orpo olo olla yksin pienikokoisena naisena siellä miesten joukossa. Sen jälkeen olen aina pyytänyt puolisoni mukaan odottamaan unisex wctiloihin vaikka hänellä itsellä ei olisi hätä.
Ymmärrän että tarkoitus näissä on varmaan ihan hyvä mutta todellisuudessa käytäntö ei niinkään.
Ei naisia ja miehiä voi mitenkään laittaa samaan muottiin. Naisena joutuu enemmän etukäteen miettimään omaa turvallisuutta että missä voi kulkea ja mihin aikaan.
Miehenä pidän unisex vessoista. Naisten kehonhajut ovat mieleeni😋
Vesihanan, jos kopista löytyy, täysille laittaminen myös hyvä indikaattori sille mitä kohta alkaa tapahtumaan. Siinä vielä pieni hetki aikaa muilla poistua ellei halua kuulla molsketta ja pörinää
Yksittäiset vessat ok. Sen sijaan unisex-vessa missä koppirivistö yhteisellä käsienpesupaikalla ei minusta ole ok jos. Ihan monestakin syystä, mm. yksityisyys. Lisäksi aika kurja ajatus jos kävisi vessassa ja siellä olisi miesporukka ja ainoana naisena siellä itse. Turvattomuutta voisi aiheuttaa, ainakin joillekin. Työpaikalla yhteiset vessat ja kyllä sekin tietyllä tavalla aiheuttaa ikäviä tilanteita, vaikka oven saa lukkoon. Toiset jonossa oven takana kuulevat kaiken. Ei tee mieli paljon siteitä vaihdella tai 2.hädällä käydä..
Sukupuoli-ongelmaisten takia kaikki sit kärsii! Inva-wc:t on ollut unisex, joten miksi pitää muidenkin vessojen olla niitä?
Jossain huoltoasemilla on omat vessat, mutta esim.kulttuuripaikoissa EI.
Vierailija kirjoitti:
Olin ekaa kertaa viime viikonloppuna, niin miehet kuin naisetkin vaikuttivat melko kiusaantuneilta.
Kuinka suuri osa porukasta on näitä joiden vuoksi tällaisia muutoksia tehdään..?
TOSI HIENOA ETTÄ PÄÄSIT EKAA KERTAA KAUKOLIIKENTEEN BUSSIIN. KÄVITKÖ LÄHIKAUPUNGISSA VAI IHAN ISOLLA KIRKOLLA ASTI?
Pelosta pääsee sillä että hankkii itselleen ikäänsä nähden keskimääräistä paremman fyysisen kunnon. Heikkokuntoisten kimppuun käydään herkimmin, luonnonlaki.
Ennen olin sitä mieltä että ovat tosi hyviä tasa-arvon kannalta. Mutta en olis voinu kuvitellakaan että miehet kusevat oikeasti pitkin lattioita ja pönttöä mihin sattuu. Mitä ihmettä? Miltä niiden kotona oikein näyttää? Eikö se ällötä itseä pestä kusta lattialta? Nyt Olen sitä mieltä että miehille pitäisi antaa vaan vaipat siinä ovella eikä vessaa ollenkaan, kun eivät osaa ihmisten tavoin vessaa käyttää.
Se on sinänsä jännä juttu, että jos erilliset vessat ahdistaa trans-ihmisiä, niin asialle pitää tehdä jotain tasa-arvon nimissä, mutta jos yhteiset vessat ahdistaa cis-ihmisiä, niin sille ei pidä tehdä mitään, se on transfobista ja turhaa vinkumista
Suomi 2025.
Naisten yksityisyydellä ja epämukavuudella ei ole yhtään mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että niitä ei pitäisi olla.
Vessat naisille ja vessat miehille.
Mun mielestä saa kyllä olla, kunhan on myös vessat meille, jotka haluamme käydä oman sukupuolemme vessassa. En todella kestä niitä miesten kusitippoja siinä pöntön edessä, en halua laskea vaatteitani niiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pelosta pääsee sillä että hankkii itselleen ikäänsä nähden keskimääräistä paremman fyysisen kunnon. Heikkokuntoisten kimppuun käydään herkimmin, luonnonlaki.
Nainen on lähes aina miestä heikompi, ei siinä auta parempi fyysinen kunto millään.
No oikeastaan olen 100% niitä vastaan.
Käyn kyllä niissä ja sotken aina paikat niin pahasti kuin pystyn. Teen näin omalta osaltani yhteisvessojen vastaista työtä.
"Jokin aika sitten luin kuinka turvallisten wc-tiloja puute on todellinen ongelma joissakin kehitysmaissa. Se sulkee naisia kotiin ja vaikuttaa heidän elämäänsä. Se on hyvin tehokas keino hallita naisten liikkumista kodin ulkopuolella. Tämä käytäntö on näköjään vauhdilla leviämässä länsimaihin."
Naisilta viedään turvalliset tilat minimaalisen pienen vähemmistön takia.
Eräässä ravintolassa Helsingissä keikalla käydessäni "vähän" vitutti kun vessakoppiin mennessä ei oltu edes osuttu pönttöön, vaan sen eteen lattialle. Kiva siinä sit istuessa jonkun kusilätäkössä. Festareilla ymmärrän bajamajat mutta muuten erilliset wc:t pitää olla.
Aivan naurettavaa, niistä aiheutuu vain hämmennystä, eikä tuo mitään lisäarvoa kenellekän. Tämä kuuluu samaan sarjaan ja on pelkkää peffan nuolemista ja kumartelua tietylle ideologialle, kuin sekin, että maassa, jossa on 5 prossaa jonkun vähemmistön edustajia, pitää 95 prossassa mainoksia esiintyi näitä sen vähemmistön edustajia, ettei vaan luultausi, että meidän firmassa ei näitä asioita huomioida. Näennäistä pisteiden kalastelua, kuten nämä typerät same sex vessatkin.
Vierailija kirjoitti:
"Jokin aika sitten luin kuinka turvallisten wc-tiloja puute on todellinen ongelma joissakin kehitysmaissa. Se sulkee naisia kotiin ja vaikuttaa heidän elämäänsä. Se on hyvin tehokas keino hallita naisten liikkumista kodin ulkopuolella. Tämä käytäntö on näköjään vauhdilla leviämässä länsimaihin."
Naisilta viedään turvalliset tilat minimaalisen pienen vähemmistön takia.
Mitäs annatte periksi noille minimaalisen pienille vähemmistöille. Oma syynne. Miettikää sitä istuessanne kusisella vessanrenkaalla.
Aiemmissa on mainittu paikkoja joissa yhteiskäyttövessat toimivat ilman ongelmia:
* Lentokoneet
* Festareiden bajamaja-alueet
* HopLop/Leo's leikkimaa
* Iso osa Suomen toimistoista
Ja kaikissa näissä kommenteissa on kymmeniä alapeukkuja. Voisiko joku avata, miksi? Pitäisikö alapeukuttajien mielestä näissä kaikissa paikoissa olla erilliset miesten ja naisten vessat jostain ihmeen syystä vai mikä siinä niin pännii?
Vierailija kirjoitti:
Sitä että Putin on erittäin oikeassa.
Saattaa siellä Venäjällä hieman naurattaa tämä meidän pelleily kun mietitään vessoja, sukupuolia ja sitä onko joku venytellyt silmiään. Voi taivas että hävettää tämä touhu joka tuntuu vain pahenevan päivittäin.
Ainakin nuo genre-sekoilut unisexvessoineen ynnä muine pervoiluineen nykyisenä "tieteellisyyden" aikakautena osoittavat miten hauraalla tietämyksen pohjalla ihmiset nykyäänkin elävät ja järjestelevät asioita. - Tukee myös vahvasti sitä että kertomus keisarin uusista vaatteista perustuu jossain menneen ajan hovissa oikeasti koettuun ja elettyyn tapahtumaan.