Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elätkö nyt sitä elämää, josta lapsena/nuorena haaveilit?

Vierailija
04.06.2024 |

Edes joiltain osin? Itse huomasin kyllä osittain eläväni. Siltä osin en, että maailma on tietenkin paljon kurjempi kuin millaiseksi odotin sen tulevan.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa. En osannut edes haaveilla tällaisesta.

Vierailija
2/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin elämäni on sellaista. Ainoastaan puolisoa ei ole hetkiin ollut kuvioissa. Mutta mun elämä on mennyt hyvin kokonaisuutena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osannut haaveilla näin hyvästä elämästä. 

Vierailija
4/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsena ja nuorena ajattelin etten ole enää elossa tässä iässä vaan kuolleena jo 10 vuotta.

Vierailija
5/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Reilu 30v, naimisissa, työelämässä ja lapset teini-ikäisiä. Haluttiin lapset nuorena ja hetkeäkään en ole katunut.

Vierailija
6/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sen nyt sitten ottaa. Kuvittelin nuorena sellaisen perusperheidyllin, isä, äiti pari lasta ja Toyotat tallissa  ( tai mikseipä volvokin)

Toisaalta kuitenkin lapsena aina barbieleikissä nukkeni oli itsenäinen nainen, lapsen kanssa yksin  pärjäävä. Ja tällaisen elämän olen elellyt. Lapseni on nyt aikuinen ja hän on mitä parhain tyyppi.  Olen köyhempi mitä kuvittelin, mutta sitten taas monelta osin hyvin rikas. 

Vierailija
7/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa. Kun vanhempiani lapsena katselin, riitelivät jatkuvasti ja sitten erosivat. Elämä yksinhuoltajaäidin kanssa oli melko köyhää.

Niinpä odotukset parusuhteesta eivät olleet kovin korkealla. En olisi koskaan uskonut, että voisin vielä neljännesvuosisadan jälkeen olla näin onnellinen avioliitossani, kun edellinen avoliittonikin oli aika väljähtynyt jo muutaman vuoden jälkeen.

Enkä lapsena tai teininä olisi koskaan uskonut, että olen asunut ulkomailla ja matkustellut. Puhumattakaan, että minulla olisi näin mukava työpaikka, hyvä palkka ja paljon kertynyttä omaisuutta.

Olisin ollut tyytyväinen paljon vähempäänkin.

Vierailija
8/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän, toiveammatissani mieleisellä paikkakunnalla ja juuri sellaisessa talossa kuin halusin. Myös puoliso on kuvioissa mukana, vaikka oletin eläväni yksin.

Vierailija
9/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä tavalla että pelkäsin jo jostain 12 vuotiaasta asti sairastuvani skitsofreniaan ja niinpä sitten parikymppisenä sairastuin. 

Vierailija
10/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain kyllä. Ammatti piti paikkansa ja lapsiakin tuli ajatellussa aikataulussa. 

Vierailija
11/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivääkään vaihtaisi pois, vaikk uudesti syntyä vois.  Eli tyytyväinen olen.

Vierailija
12/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin päinvastaista mitä kuvittelin. Yksi esimerkki: nuorena ajattelin,  että minulla on vähintään 5 lasta, olin niin lapsirakas. Eipä ole  ollut yhtään. 

Vierailija
13/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Jo monta vuotta sitten jouduin naimisiin.

Vierailija
14/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän sellaista elämää mistä unelmoin, mutta pinnan alla se ei ole sellaista kuin kuvittelin. 

Omaisuutta on, erikoinen ja hieno työ (hyvä palkka) - mutta stressi on kamala ja sitä ei paranna äidin sairastelu ja miehen kamppailu addiktionsa kanssa.

Joskus mietin, että yksinkertainen voisi olla mukavampaa. Vähemmän palkkaa ja helpompi työ. Ehkä jopa elämä yksin. Mutta en luovuta vielä. Juuri päätin, että annan tälle 5 vuotta muuttua mukavammaksi ja jos sitä ei tapahdu niin teen jotain mullistavaa. Nykyinen elämä toki mahdollistaa senkin, että muutoksiin on varaa. Olen onnekas.

Vierailija
15/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Jo monta vuotta sitten jouduin naimisiin.

Reppana. Et siis uskalla itse päättää elämästäsi?

Vierailija
16/65 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltain osin kyllä. Haaveiltiin nuorena miehen kanssa viidestä lapsesta ja ne saatiin. Siitä olen onnellinen. Haaveilin myös omakotitalosta, mutta asutaan aso-asunnossa, koska mies juopotteli ja pelasi kaikki rahat, eikä mun tuloilla yksin olisi taloa ostettu. Olen ollut kaikessa liian sinisilmäinen ja uskonut ihmisiin ja tullut petetyksi, mikä on johtanut siihen, että en enää voi luottaa muihin kuin omiin lapsiini, ja tällainen vie pohjaa monilta asioilta. En myöskään ole niin terve kuin olisin toivonut.

Vierailija
17/65 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä. Kuvittelin että matkustelisin pitkiä aikoja  tai asuisin ulkomailla, juhlisin upeiden ihmisten kanssa. Olisin kaunis ja mielenkiintoinen. Olisin kirjailija ja kirjani olisivat mahtavia ja kehuttuja. Kirjoittaisin myös lauluja ja ihmiset maksaisivat paljon että kuulisivat minun laulavan niitä itse joskus. Lisäksi minulla olisi paljon lapsia ja olisin rento, jännä ja upea äiti. 

Minusta tuli tavallinen sote-alan työntekijä, yhden lapsen ihan tavallinen äiti. Pyöräilen töihin tuulipuvuissa jne. Ulkonäkö menettelee, perhe-elämä on kohtuullisen onnellista. Minulla on hyviä ystäviä. Olen selvinnyt isosta leikkauksesta. Olen onnellinen. 

Vierailija
18/65 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä. Elin kyllä, mutta sitten sairastuin vakavasti vähän päälle nelikymppisenä ja nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo vuosia.

Vierailija
19/65 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä nyt edes joltain osin. Esim. nuorempana olin superlaiha ja haaveilin tukevammasta keskivartalosta. Nyt on vähän liikaakin

Vierailija
20/65 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollu lapsena haaveita mitenkä pitäisi elää.

Teen asioita josta tykkään tällä hetkellä, mutta olen köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä