Mitä mieltä olet unisex-vessoista julkisissa tiloissa?
Ei minua muuten haittaa mutta epämiellyttävää se on rapistella kuukautissuojien kanssa kun paikka on täynnä miehiä
Kommentit (105)
No ainakin siellä missä kävin, oli kyllä ihan erilliset vessakopit joissa lukittavat kunnon ovet. Ei siellä samassa kopissa samaan aikaan olla tai missään avoimessa tilassa samassa pönttörivissä vierekkäin. Käsienpesu- ja peilailutila vaan oli yhteinen. Ei ne naiset siellä niin kovin paljon häirinneet, vähän vaan.
Kun on kova kusihätä, ei ole väliä millaiseen vessaan pääsee helpotuksen hakemaan. Kunhan se vessa on puhdas ja siisti.
Kaikilla ei edes kotona ole hyvin siivottua vessaa. Epäsiististä kotivessasta tunnistaa masentuneen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
"Huoltamolla juuri mietin tuota, kun oli aika kiusallista rapistella kuukautissuojia, päästellä paskoja korotuksia ja pieruja ja samalla miettiä, että miten pahasti mahtaa viereiseen koppiin tai lavuaareille hajut ulottua. Vaikka samaa sukupuolta ollaan. Olen ehkä syönyt ja juonut silleen vähän huonosti,että tuotan kitkeriä hajuja. "
Öööö, paskoja korotuksia????????
Minä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka menevät piereskelemään yleiseen vessaan antaumuksella. Jos vahingossa pääsee pieru, niin harvempi sitä niin kauhistuu, kun ollaan vessassa, mutta tarkoituksellinen piereminen on kyllä omituista käytöstä julkisessa tilassa. Siellä on muitakin. Oksettavaa kuunnella muiden suolistokaasuääniä🤢 ja muutenkin se estottomuus on omituista. Kun vessan ovi menee kiinni perässäsi, olet yhtäkkiä niin sivistynyttä, niin sivistynyttä, mutta vessan suljettujen ovien takana päästät kaasut äänineen ulos? Hyi.
Sinunpa takiasi juuri pelkäisinkin mennä paskalle samassa vessassa. Olen niin sivistymätön,etten osaa kakata ääneti. Väkisinkin tulee ääniä. Milloin minkäkinlaisia. Joskus pissatessakin tulee pieru. Jos yrittää pidätellä, hankaloituu homma pahasti ja tulee vielä isompi ääni ja kipeä maha. Kestäisi oten kuten ylenkatseesi ja häpeän, jos olet samaa sukupuolta.
Mulle ihan sama. Yhteisvessoissa oon käynyt eikä ongelmaa. Niissä on ollut suljetut tilat eikä sellaisia väliseinäkoppeja joten ihan sama ketä muissa kopeissa on ja käsienpesu hoitunut myös.
Ei mua haittaa rapistella kuukautissuojia mutta epäsiisteys, ympäriinsä olevat kusitipat ja haju haittaavat.
Eikö ne oo vähän liian hyviä tilaisuuksia raiskareille? Ei oo muita vessassa, niin käsi vaan suun eteen ja puukko toiseen käteen ja kopperoon ovi lukkoon. Sitten vähän ääntä pytyn vetämisellä ja hana auki. Uhkauksia, jos kertoo kellekään. Kuinka moni on valmis kertomaan, kuinka moni vajoaisi mieluummin maanrakoon tunnistamattomana ikuisiksi ajoiksi
Ällöttävää. Tilaisuus kaikenmaailman pervoille vaania nuoria tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä. Onko teillä muka työpaikoillakin naisille ja miehille omat vessat?
No meillä oli pitkään, kunnes kaksi yleisimmin käytettyä vessaa muutettiin unisex vessoiksi. Sen seurauksena kummassakaan ei ole sideroskista, joten jos on kuukautiset niin pitää etsiä vessa jostain syrjästä mistä vielä löytyy sukupuolitettu vessa. Tämä ei ole minusta sukupuolten tasa-arvoa. Tai sitten voi tietty laittaa käytetyn siteen käsipaperiroskikseen päällimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä. Onko teillä muka työpaikoillakin naisille ja miehille omat vessat?
On, kuten myös pukuhuoneet, mikäli sellaista haluaa.
Erilliset wc:t naisille ja miehille.
Erilaisiin kehoihin liittyvien toimintojen tilat tulee jakaa sukupuolen mukaan. Esim. wc:t ja pukuhuoneet.
Lisäksi esim. nuorille tytöille ei ole ok käydä wc:ssä tilassa, missä on samaan aikaan esim. monta aikuista miestä wc-käynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Erilliset wc:t naisille ja miehille.
Erilaisiin kehoihin liittyvien toimintojen tilat tulee jakaa sukupuolen mukaan. Esim. wc:t ja pukuhuoneet.
Lisäksi esim. nuorille tytöille ei ole ok käydä wc:ssä tilassa, missä on samaan aikaan esim. monta aikuista miestä wc-käynnillä.
Vessa olisi liian otollinen paikka sukupuoliselle häirinnälle. Siellä saisi katseita perään, siis kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
+ lyhyemmät jonot, vituttaa naistenvessojen kilometrijonot
- kiusalliset tilanteet, jotenkin outoa että miehiä pyörii siellä
-- erittäin iso miinus baareissa, joissa naiset haluaa vaikka laittautua, kohentaa vaatteita, piileskellä epätoivottua takiaista jne
Miinusta myös että monet miehet eivät tunnu osaavan tähdätä siihen vessanpönttöön ja kusi haisee joka paikassa. Toki naistenvessatkin voivat olla epäsiistejä, mutta miesten vessat yleensä pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli pitkään, kunnes kaksi yleisimmin käytettyä vessaa muutettiin unisex vessoiksi. Sen seurauksena kummassakaan ei ole sideroskista, joten jos on kuukautiset niin pitää etsiä vessa jostain syrjästä mistä vielä löytyy sukupuolitettu vessa. Tämä ei ole minusta sukupuolten tasa-arvoa. Tai sitten voi tietty laittaa käytetyn siteen käsipaperiroskikseen päällimmäiseksi.
Ei sideroskista?!
Vierailija kirjoitti:
Kun on kova kusihätä, ei ole väliä millaiseen vessaan pääsee helpotuksen hakemaan. Kunhan se vessa on puhdas ja siisti.
Kaikilla ei edes kotona ole hyvin siivottua vessaa. Epäsiististä kotivessasta tunnistaa masentuneen ihmisen.
Mä masentuisin siitä lisää, että mun vessa olisi epäsiisti.
T. Masentunut, jolla puhtautta kiiltävä vessa.
Eikö sen nyt pitäisi olla jo itsestään selvyys nykyaikana ettei ihmisiä aleta jaottelemaan sukupuolen mukaan. Boomerit elävät vielä historiassa
Unisex-vessat ovat yleensä aina törkyisiä ja kusisia, koska miehetkin käyvät niissä. Miehet eivät osaa käydä siististi yleisissä vessoissa.
Lisäksi olen huolissani erityisesti nuorten naisten turvallisuudesta unisex wc-tiloissa.
Joten vastustan unisex-vessoja siisteys- ja turvallisuussyistä.
Muistan edelleen elävästi sen kun menin ensimmäistä kertaa vessaan Amos Rexissä. Siellä oli pelkkiä unisex-vessoja eikä kukaan varoittanut, että pisuaarit on kulman takana ennen vessakoppeja. En olisi ikinä osannut odottaa, että näkisin niin tasokkaassa ja kalliissa museossa yllättäen miehen tarpeillaan housut kintuissa, mutta niin siinä pääsi käymään.
Merkintöjä on sen jälkeen selkeytetty ja osaan nykyään mennä sille puolelle jossa on pelkkiä vessakoppeja, mutta en silti käy Amos Rexin vessassa ellei ole ihan pakko. Ikävät muistot tulee joka kerta mieleen kun ajattelenkin niitä vessoja.
Teinitytöistä ei ole varmaan kivaa, että hihittelevät teinipojat pyörivät samoissa wc-tiloissa ja yrittävät kuunnella ja kurkkia mitä vessakopeissa tapahtuu
Enkä pidä ajatuksesta, että jotkut pervosedät ovat vaanimassa tyttöjä wc-tiloissa. Helppo sysätä joku kanssaan koppiin ja ovi lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Teinitytöistä ei ole varmaan kivaa, että hihittelevät teinipojat pyörivät samoissa wc-tiloissa ja yrittävät kuunnella ja kurkkia mitä vessakopeissa tapahtuu
Enkä pidä ajatuksesta, että jotkut pervosedät ovat vaanimassa tyttöjä wc-tiloissa. Helppo sysätä joku kanssaan koppiin ja ovi lukkoon.
Eikös tämä nyt kuitenkin ollut enemmän naisten kun miesten toive ettei sukupuolen perusteella enää erotella ihmisiä?
Tai naisoletettujen?
Meillä on kotona miehen vessa ja naisten vessa. Käytän kyllä mieheni vessaa joskus. Ja päinvastoin.
Unisex-vessat ovat minulle ok. Pienissä kahviloissa on vain yksi vessa ja miehet näyttävät osaavan pissiä niissä istuen. Pytyn kannet eivät ole koskaan ylhäällä kun sinne menen.