Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (430)

Vierailija
321/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä 

Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.

Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.

Joo tämä on nykyään aikamoinen juttu. Tunnen näitä et heti kun mies tulee töistä, nainen lykkää lapsen tälle ja lähtee viettämään "omaa aikaa". Kun on niin rankkaa ja mies on saanut jo ilmeisesti omaa aikaa töissä. 

Miehen pitää myös heräillä yöllä lapsen takia

Se on nyt sitä tasa-arvoa sit.<

Pureskele hetki sitä pähkinää, miksi naiset ei enää halua synnyttää, vaan käyvät mielummin töissä.

Vierailija
322/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet äitiyslomalla, niin minusta silloin sinä hoidat kotihommat,

Ei, vaan silloin hoidetaan lapsi miehen työpäivä ajan. Muuten asiat tehdään yhdessä ja kotityöt jaetaan. En minä ainakaan halua veroillani rahoittaa sitä, että tuore äiti joutuu passaamaan aikuista miestä, joka ei tee työpäivän jälkeen osuuttaan kotitöistä kuten kaikki muut aikuiset Suomessa tekevät.

Vauva nukkuu myös aika paljon, jopa isompi vauva nukkuu kaksi kertaa päivässä ( alle vuoden ikäinen). Silloin on aikaa tehdä kotiaskareita ja jopa levätä.

N. 50+

Paitsi meillä..hyvä kun tunnin päikkärit nukkui. Vaikka teki mitä. Kun sait kahvikupin kanssa istahdettua sohvalle,  niin saman tien sai monesti pompa

Meidän vauva oli semmonen, että piti pompottaa yöllä ja päivällä. Ei siinä ehtinyt juuri kahvia rauhassa juoda saati jotain pullaa leipoa. Koko ajan vauva kainalossa. Hytkytihytkyti. Muistan nukkuneeni vauva jalkojen päällä ja keinuin läpi yön pitääkseni vauvan hetken tyytyväisenä. Tai sitten laitoin vaunukoppaan ja kiikutin sitä toisella kädellä läpi yön. Ja sama meno jatkui päivisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pelaa edes pleikkaria? Olisit onnellinen!!

Vierailija
324/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ihan samanlaista. Menin takaisin kokopäiväiseen työhön ja sama meno jatkui. Mies ei tehnyt mitään kotitöitä.

Kirsikkana kakussa MIES vaati, että koti pitää olla täydellisen puhdas ja siisti koko ajan. Vaikka itse vaan sotki ja sotki. Esim kaikki margariinit, tyhjät juustopaketit, käytetyt astiat jäivät ruokapöydälle. Likaiset vaatte siihen mihin oli ne milloinkin riisunut.

Pyykeistä valitti, jos vaatteet oli likapyykissä tai VÄÄRIN viikattuna vaatekaapissa. Vaatekaappi piti olla täydellisen siisteissä pinoissa herran vaatimassa järjestyksessä (tietyt t-paidat tietyssä pinossa, muuten hän EI LÖYDÄ vaatteitaan tarpeeksi nopeasti). Ihan hullua shittiä. Kaikki tavarat piti olla presiis oikeassa paikassa vaikka itse viljely niitä pitkin asuntoa käytettyään. Ruuvimeisseli otettiin sieltä "oikeasta paikasta" väännettiin, joku ruuvi paikalleen ja siihen pöydälle jätettiin lojumaan ruuvimeisseli, ylimääräiset ruuvit

Herrajestas, kai jätit koko ukon..

Vierailija
325/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pelaa edes pleikkaria? Olisit onnellinen!!

Teini-ikäisten poikien kanssa elämisestä on eri ketju.

Vierailija
326/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.

Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.

Eli ap asuu työpaikallaan kuin orja ja on ainoa, joka kantaa vastuuta yhteisen lapsen hengissäpysymisestä ja hyvinvoinnista.

Miten muuten lapsenhoito, siivous ja kotityöt ovat sluibailua päivällä kun nainen tekee niitä, mutta muuttuvat työnteoksi illalla kun miehen pitäisi osallistua niihin edes vähän?

Vierailija
327/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh. Ei voi kun ihmetellä näitä kommentteja. Näin paljon sitä omaa miestä arvostetaan. Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Hoitaa vielä lasta samalla, mutta kun ei tee samalla tavalla kuin rouva niin ei kelpaa. Miehet muistakaa, vain naisia ja lapsia rakastetaan ehdoitta, miestä niin pitkään kuin siitä on hyötyä.

Vierailija
328/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuh. Ei voi kun ihmetellä näitä kommentteja. Näin paljon sitä omaa miestä arvostetaan. Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Hoitaa vielä lasta samalla, mutta kun ei tee samalla tavalla kuin rouva niin ei kelpaa. Miehet muistakaa, vain naisia ja lapsia rakastetaan ehdoitta, miestä niin pitkään kuin siitä on hyötyä.

Kyllä niitä miehiä arvostetaan, jotka osallistuu siihen oman lapsen hoitamiseen ja suo vaimollekin hetken levähdystauon 24/7 työn sijaan.

Vierailija
329/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap teet miehellesi selväksi, että lapsi on hankittu yhdessä ja koti on yhteinen. Kerro faktat syyllistämättä mutta suoraan. Kerro, että kodissa siivotaan omat jäljet etkä ole hänen piikansa.

Sano, että vanhempainvapaa ei ole mitään lomaa vaikka kotona oletkin. Kerro, että kun sinä menet töihin niin täytyy hänen silloinkin osallistua esim siivoamiseen, pyykinpesuun, ruuanlaittoon, kaupassa käyntiin, lasten viemiseen ja hakuun jne.

Kerro että hoidat vauvan sillä aikaa kun hän on töissä ja teet sen minkä ehdit mutta illalle jäävät hommat kuuluu molemmille.

Huonosti nukkuvan vauvan kanssa arki kotona on raskaampaa kuin töissä olo, joten selitys ontuu.

Nyt miehen on vaan pakko alkaa ottaa vastuuta tai sinä lähdet lapsen kanssa piikomasta.

Vierailija
330/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoa kontribuutio suhteen toiselta osapuolelta yhteiseen elämään on raha, niin se osapuoli on helposti korvattavissa.

Vierailija
331/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin yleinen kuvio, että suurimmalla todennäköisyydellä ok vaihtoehdot taitavat olla joko olla ilman lapsia (parisuhteessa toisen vapaaehtoisesti lapsettoman kanssa tai itsekseen) tai jos ehdottomasti haluaa lapsia, hankkia lapsia yksin. 

Vaikka osa miehistä on ja olisi hyviä puolisoita myös lasten ollessa kuvioissa, etukäteen tätä ei voi tietää ja toisenlaisten miesten osuus on merkittävä. Pelkästään järjellä ajateltuna riski on suuri eikä siksi ottamisen arvoinen koska kodinkoneeksi päätyminen ja ero yleensä eivät ole tavoiteltavia asioita.

Vierailija
332/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap asuu työpaikallaan kuin orja ja on ainoa, joka kantaa vastuuta yhteisen lapsen hengissäpysymisestä ja hyvinvoinnista.

Miten muuten lapsenhoito, siivous ja kotityöt ovat sluibailua päivällä kun nainen tekee niitä, mutta muuttuvat työnteoksi illalla kun miehen pitäisi osallistua niihin edes vähän?

Öö eikös se mies just rahoita sitä elossa pysymistä? Minä kun olin isyysvapailla niin oli kyllä rentoa verrattuna stressaavaan ja fyysisesti raskaaseen työhön. Naiset kun ei ole tottuneet ruumiilliseen työhön niin voihan ne kotityötkin shokkina tulla.

Vierailija
333/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät osaa mitään muuta kuin vaatia, vaatia, vaatia. Jos roolit olisi toisinpäin niin miestä syytettäisiin kontrolloivaksi mielipuoleksi joka ei arvostaa kun nainen tuo leivän pöytään. Tämä on niin nähty. Kaksnaamasia rottia

Vierailija
334/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinko sun mies käski sinun kirjoittaa?

Vierailija
335/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

332, kai muistit arvostaa puolisoasi siitä että hän elätti sinut ja lapsenne ja teit kaikki kotityöt?

Vierailija
336/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä miehiä arvostetaan, jotka osallistuu siihen oman lapsen hoitamiseen ja suo vaimollekin hetken levähdystauon 24/7 työn sijaan.

Ai yölläkään et nuku vaan teet töitä? Kun minulla on koira niin ilmeisesti minäkin olen 24/7 töissä nukkuessakin. 

Vierailija
337/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät osaa mitään muuta kuin vaatia, vaatia, vaatia. Jos roolit olisi toisinpäin niin miestä syytettäisiin kontrolloivaksi mielipuoleksi joka ei arvostaa kun nainen tuo leivän pöytään. Tämä on niin nähty. Kaksnaamasia rottia

MUTTA KUN MIES EI TUO SITÄ LEIPÄÄ PÖYTÄÄN, KOSKA VANHEMPAINVAPAALLA OLEVA SAA YHTEISKUNNALTA ANSIOSIDONNAISTA PÄIVÄRAHAA SIITÄ SYYSTÄ, ETTÄ HOITAA VAUVAA KOTONA.

Menikö nyt jakeluun? Yhteiskunta ei maksa rahaa siksi, että sillä työssä käyvän ei tarvitse tehdä omia kotitöitään.

Vierailija
338/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten lapsenhoito, siivous ja kotityöt ovat sluibailua päivällä kun nainen tekee niitä, mutta muuttuvat työnteoksi illalla kun miehen pitäisi osallistua nii

Minkä ikäisen lapsen kanssa olit isyysvapaalla ja kuinka pitkään? 

Vierailija
339/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinko sun mies käski sinun kirjoittaa?

En ole homo. On vain omakohtaista kokemusta

Vierailija
340/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei pysy elossa pelkällä rahalla vaan ennen kaikkea jatkuvalla huolenpidolla. Sen huolenpidon taas rahoittaa yleensä äiti sitä kautta, että antaa eläkkeensä pienentyä ja käyttää kallista työaikaansa lapsesta huolehtimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan