Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Todellinen ongelmahan on se, että mies ei välitä jaksamisestasi eikä arvosta sinua sen vertaa, että olisit muuta kuin itsestäänselvyys. Parisuhde on taitolaji, ja tuossa moni menee metsään. Veikkaan, että ap:n miehillekin ero tulee yllätyksenä, kun kunnioitus loppii ap:nkin puolelta. Toivo riittää vielä hetkeksi sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Ei ap:n tarvitse, kun työnantaja ja yhteiskunta maksaa ap:lle kotonamakaamisesta. Saa siellä rauhassa valittaa ja uhriutua muiden elätettävänä
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa näköjään pyörii samat tyypit kuin erään jääkiekkoilijan ex-vaimoa koskevissa, tunnistaa typerästä ja virheellisestä kirjoitustyylistä. Ikää varmaan myös sen verran että oma elämäntilanne on eri.
Moni varmaan tunnistaa ap:n tilanteen. Ja kuten hän kirjoitti, veetuttaa niin että on pakko avautua.
Joku tätä ehdottikin, meillä tehtiin juuri niin että mies vei koiran ulos aamulla ja illalla, minä päivällä. Alkuun yritettiin vuorotella mutta se loppui lyhyeen miehen aloitteesta. Nyt jo vähän naurattaa että miten vaikeaa voi olla vauvan pulloruokinta?
Oikeastaan en tehnyt vauvavuotena muuta kuin pakolliset kotityöt ja nekin vähän niin ja näin. Lattiat piti tietty imuroida ja pyyhkiä koska koira ja pyykit pestä. Yksi koneellinen vauvanpyykkiä värjäytyi kun mies yritti "auttaa". Maistelut aloitettiin ihan Pilteillä, yksi neuvolatäti kyseli että enkö ollut ajatellut tehdä soseita i
Hyvä kirjoitus, mutta mietin, että onko se nyt loppujen lopuksi niin kauhea asia, jos osa vauvanvaatteista värjääntyi väärän värisiksi? Niitä tarvitaan aika pieni hetki ja hyvin ajavat asiansa eri värisinäkin.
Tietysti jos samaa huolimattomuutta on ihan joka asiassa niin se on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä
Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.
Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on 100% toinen nainen, jonka luona se viettää ylityötunnit. Naiset eivät 2025 tätä näytä ymmärtävän.
Parasta olisi jos naiset eivät olisi enää niin sinisilmäisiä. Miehet kusettaa naisia jatkuvasti ja naiset uskoo aina kaiken, sillä eihän se on rakas nyt voi olla paatunut valehtelija.
T. Lapseton sinkku N55
Jaa mä aavistin kyllä mun miehen valehtelevan, mutta kun en saanut todisteita mistään asialle, niin mitä olisin voinut tehdä? Kuluttaa viimeisetkin energianmuruseni salapoliisityöhön saadakseni miehen kiinni?
Ei kauaa mennyt, kun mies sössi asian ihan itse ja jäi kiinni touhuistaan.
On väärin syyllistää petettyä liiaksi sinisilmäisyydestä, sillä parisuhteen pitäisi perustua luottamukselle, ei kyttäämiselle ja varautumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.
Unohdit varmaan ihan tahallaan naisten palkkatyöt. Silleen pärjäsi, että äidit sanoi tyttärilleen, miten kannattaa keskittyä opiskeluun ja töihin, niin ei ole yhdestäkään miehestä riippuvainen.
Aika vaikeata se on, kun nainen tulee raskaaksi ja jää äitiyslomalle. Silloin naisen tulot romahtavat ja pakko turvautua, osittain puolison rahoihin. Muuten miksi olla parisuhteessa sitten?
Naisen ei tarvitse koko vuotta olla yksin kotona. Riittää, että on ensimmäisen puolikkaan.
Mä täysimetin suositusten mukaan lapsiamme puolivuotiaiksi. Sen jälkeen va
No toi oli teidän valinta. Kaikki muut ei välttämättä halua valita samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.
Unohdit varmaan ihan tahallaan naisten palkkatyöt. Silleen pärjäsi, että äidit sanoi tyttärilleen, miten kannattaa keskittyä opiskeluun ja töihin, niin ei ole yhdestäkään miehestä riippuvainen.
Aika vaikeata se on, kun nainen tulee raskaaksi ja jää äitiyslomalle. Silloin naisen tulot romahtavat ja pakko turvautua, osittain puolison rahoihin. Muuten miksi olla parisuhteessa sitten?
Naisen ei tarvitse koko vuotta olla yksin kotona. Riittää, että on ensimmäisen puolikkaan.
Mä täysimetin suositusten mukaan lapsiamme puolivuotiaiksi. Sen jälkeen va
Meillä oli vaativa refluksivauva, joka ei juuri nukkunut. Imetyskään ei onnistunut kolmea kuukautta pidemmälle. Minulle miehen tuki ja osallistuminen raskaassa elämäntilanteessa oli ensisijaisen tärkeää. Kyllä miehellä todellakin oli virkaa kotona. Vaikka sä pidät sun miestä turhana, mun ei sitä ollut.
Tehdä ruokaa: valmisruokaa
ulkoiluttaa lapsi: avaa suusi neuvolassa ja neuvolatäti saa päpättää ukolles
siivota: hävitä kaikki turhat tavarat ja laita robotti imuroimaan
passata: lopeta passaus
Laita ukkos pesemään pyykit viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka naisten mielestä miehen pitää maksaa kaikki tekemällä pitkää päivää töissä jonka jälkeen tulee kotiin tekemään kotityöt että naisen ei tarvi luin nauttia valmiissa pöydässä jossa ei itse tarvi muuta kuin sulkeutua vauva kuplaan kun mies pakotetaan hoitamaan kaikki.
Naisten pitäisi päättää että haluaako että mies maksaa kaiken vai tekee kotityöt kun se ei todellakaan ole reilua miestä kohtaan että mies maksaa kaiken ja tekee kotityöt
Ei kun jää sä kotiin välillä ni mä meen tekee sitä pitkää päivää, ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puhuttu asiasta miehen kanssa. Mies on sanonut harkitsevansa asiaa, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Ap
Mikset sinä itse tee mitään!?! Mies on töissä. Hanki itse apua. Helpompi se on kotona olevan järjestää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.
Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.
Ap on kotona vauvan kanssa. Vauvassa on ihan hirveän paljon käsityötä. Ei tuon ikäistä saa mihinkään hoitoon. Tietenkin miehen pitää tehdä kotitöitä, koska hänkin niitä aiheuttaa. Sen lisäksi mies on työpäivät erossa lapsestaan, joten luulisi, että hän haluaa viettää lapsen kanssa aikaa. Kokopäivätyökään ei vie viikosta kuin max 40 tuntia ja työmatkat, joten ehtii ja jaksaa tehdä kotonakin jotain.
Mies ei kanna yksintaloudellista vastuuta, koska vanhempainvapaalla oleva saa ansiosidonnaista päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas näitä naisten valitusvirsiä. Mikä ihme siinä on että pitää valittaa, valittaa ja vielä kerran valittaa mut erota ei voi. Erotkaa hyvät naiset erotkaa ei teidän ole pakko olla niiden itse valitsemien kelvottomien ukkeleiden kanssa.
Kuten tämäkin aloittaja sanoi että on ihanaa että mies maksaa kaiken tekemällä pitkää päivää töissä. Kyllä naisille miehen tuoma raha kelpaa mutta naisten mielestä sen jälkeen miehen pitäisi vielä tehdäkin kaikki. Ei naisille kelpaa ilmainen elämä kun sen lisäksi haluaa vielä orjan joka palvelee ja tekee kaiken mitä nainen vaatii
"Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana."
Et edes lukenut aloitusta ja silti viittaat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on nykyään aikamoinen juttu. Tunnen näitä et heti kun mies tulee töistä, nainen lykkää lapsen tälle ja lähtee viettämään "omaa aikaa". Kun on niin rankkaa ja mies on saanut jo ilmeisesti omaa aikaa töissä.
Miehen pitää myös heräillä yöllä lapsen takia
Se on nyt sitä tasa-arvoa sit.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tämä aloittajaparka pärjäisi 3-4:n lapsen kanssa?
Saati mies, joka ei selviä edes omista sotkuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Ei ap:n tarvitse, kun työnantaja ja yhteiskunta maksaa ap:lle kotonamakaamisesta. Saa siellä rauhassa valittaa ja uhriutua muiden elätettävänä
Montakos vauvaa itse olet hoitanut 24/7 kotona?
Ei kokemusta, kommentin painoarvo pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaanko luulet miehen maksavan ap:n äitiyspäivärahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet äitiyslomalla, niin minusta silloin sinä hoidat kotihommat,
Ei, vaan silloin hoidetaan lapsi miehen työpäivä ajan. Muuten asiat tehdään yhdessä ja kotityöt jaetaan. En minä ainakaan halua veroillani rahoittaa sitä, että tuore äiti joutuu passaamaan aikuista miestä, joka ei tee työpäivän jälkeen osuuttaan kotitöistä kuten kaikki muut aikuiset Suomessa tekevät.
Vauva nukkuu myös aika paljon, jopa isompi vauva nukkuu kaksi kertaa päivässä ( alle vuoden ikäinen). Silloin on aikaa tehdä kotiaskareita ja jopa levätä.
N. 50+
Paitsi meillä..hyvä kun tunnin päikkärit nukkui. Vaikka teki mitä. Kun sait kahvikupin kanssa istahdettua sohvalle, niin saman tien sai monesti pompata jo ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kysymässä joskus yh-isiltä, mitä he ajattelevat asiasta.
Koira 🐶 piikille!