Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Kummasti kelpaa miehen tarjoama,mahdollistama, hyvä elintaso.
Mieti jos oisit edelleen alepan kassalla ja laskisit pennejä että saat sätkät ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vähän säälittävä on mies, jolle ei perhe tule ensin ja joka ei tee mitään vaimonsa ja lastensa eteen. Miten sellainen on mies, oikein millään mittarilla?
Ap:n mies mahdollistaa töissä käynnillään sen että ap saa olla kotona vauvan kanssa. Mies kantaa suurimman taloudellisen taakan. Mies tekee lapsen ja kodin hyväksi asioita töidensä jälkeenkin.
Mies on mahdollistanut vauvan hankkimisen ja tarjoaa suojan ja elannon. Millä helvetin myrkkyfeministitrollilogiikalla mies ei tee mitään vaimonsa ja lapsensa eteen?
Juu, tiedän kyllä että nämä aloitukset ja monet kommentit ovat provoja.
Vierailija kirjoitti:
Mieti jos oisit edelleen alepan kassalla ja laskisit pennejä että saat sätkät ostettua.
Aloitus on provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä
Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.
Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.
Ap on kotona vauvan kanssa. Vauvassa on ihan hirveän paljon käsityötä.
😂 Yksi vauva. Yksi. Ei kuutta taaperoa tai ylivilkasta leikki-ikäistä, vaan yksi vauva. Ja veikkaanpa ettei ap:lla ole vauvan lisäksi myös isoa kartanoa, lypsykarjaa ja kanalaa hoidettavana vaan tavall
Mutta miehet saa yhden tavallisen päivätyön kuulostamaan siltä kuin se olisi kaikki voimat vievä urotyö. Ei ole. Työt on maksimissaan 40 tuntia viikossa, viitenä päivänä työtä ja kaksi vapaapäivää. Sillä ne perustelee saamattomuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän säälittävä on mies, jolle ei perhe tule ensin ja joka ei tee mitään vaimonsa ja lastensa eteen. Miten sellainen on mies, oikein millään mittarilla?
Ap:n mies mahdollistaa töissä käynnillään sen että ap saa olla kotona vauvan kanssa. Mies kantaa suurimman taloudellisen taakan. Mies tekee lapsen ja kodin hyväksi asioita töidensä jälkeenkin.
Mies on mahdollistanut vauvan hankkimisen ja tarjoaa suojan ja elannon. Millä helvetin myrkkyfeministitrollilogiikalla mies ei tee mitään vaimonsa ja lapsensa eteen?
Ihan sama työnjako jatkuu sittenkin, kun nainen palaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.
Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.
😂 Yksi vauva. Yksi. Ei kuutta taaperoa tai ylivilkasta leikki-ikäistä, vaan yksi vauva. Ja veikkaanpa ettei ap:lla ole vauvan lisäksi myös isoa kartanoa, lypsykarjaa ja kanalaa hoidettavana vaan tavall
No mikäs takia mies ei hoida sitä yhtä lasta? Tai lenkitä koiraa? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
totta kai naisen kuuluu hoitaa koti ja lapset jos vain mies käy töissä.jos kummatkin töissä kotityöt puoliksi
Mitenkäs, jos vain nainen käy töissä. Oletko käsi sydämellä ihan rehellisesti sitä mieltä, että silloin naisen ei kuulu tehdä mitään kotitöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Ap mahdollistaa miehen työssäkämisen hoitaessaan miehen lasta sillä aikaa kun hän on töissä. Sen taas mahdollistavat veronmaksajat, ei mies. Eli tässä veronmaksajat ja aloittaja mahdollistavat miehen työssäkäynnin.
Vierailija kirjoitti:
"Etkö tiennyt mihin ryhdyt kun vauvaa olet tekemässä? Pitää aika helvetin palikka olla. Sama kuin minä potkaisen seinään ja valitan kun varpaaseen koskee."
Itseasiassa elämää huonostinukkuvan ja itkuisen vauvan kanssa ei ymmärrä, ennenkuin sen on itse kokenut.
Kyllä, tiedossa oli, että vauvan hoitaminen on sitovaa ja häntä pitää syöttää pari kertaa yössä.
Se, mihin en ollut varautunut, oli se, että vauva ei nukukkaan ollenkaan ja huutaa ympäri kellon. Eli lopulta ei ollutkaan niin päin, että pari kertaa yössä herätään syömään, vaan pari kertaa yössä ehti torkahtaa lyhyesti.
Sitä univelkaa alkoi nopeasti kertyä niin massiivisesti, että nyt ymmärrän, miksi valvottamista on aikanaan pidetty kidutuskeinona.
Mulla on vauvavuodesta aikaa jo kymmenen vuotta eikä vieläkään ole aika kullannut muistoja.
No tämä! En tule glorifioimaan vauva-aikaa edes vanhuksena, sen verran hirveää se valvominen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etkö tiennyt mihin ryhdyt kun vauvaa olet tekemässä? Pitää aika helvetin palikka olla. Sama kuin minä potkaisen seinään ja valitan kun varpaaseen koskee."
Itseasiassa elämää huonostinukkuvan ja itkuisen vauvan kanssa ei ymmärrä, ennenkuin sen on itse kokenut.
Kyllä, tiedossa oli, että vauvan hoitaminen on sitovaa ja häntä pitää syöttää pari kertaa yössä.
Se, mihin en ollut varautunut, oli se, että vauva ei nukukkaan ollenkaan ja huutaa ympäri kellon. Eli lopulta ei ollutkaan niin päin, että pari kertaa yössä herätään syömään, vaan pari kertaa yössä ehti torkahtaa lyhyesti.
Sitä univelkaa alkoi nopeasti kertyä niin massiivisesti, että nyt ymmärrän, miksi valvottamista on aikanaan pidetty kidutuskeinona.
Mulla on vauvavuodesta aikaa jo kymmenen vuotta eikä vieläkään ole aika kullannut muistoja.
No tä
Juu, sama. Vauva täyttää 24, jäi ainoaksi. Onneksi on tyttö, niin voi kertoa, mitä äitiys on.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi olisi työtön ja kotona, olisi eri asia. Hän on töissä ja tuo leivän pöydälle. Sinun työsi on hoitaa koti ja lapsi.
T. Nainen itsekin, 50+
Saa se nainenkin joskus vapaahetkiä toivoa? Kodin- ja lapsenhoito on ilman vapaapäiviä tapahtuvaa toimintaa. Miehellä sen sijaan on työstään vapaata.
Saa nainenkin esim harrastaa, tai vaan olla yhden illan, tai vaikkapa nukkua kokonaisen yön, edes joskus. Se ei ole liikaa pyydetty.
Tässä ei ap pyydä kuuta taivaalta ja on ihan paskapuhetta tulla sanomaan, että äiti on täysin yksin vastuussa kaikesta. Ei ole. Isä on kodista vastuussa myös. Myös hän asuu siellä ja syö sitä ruokaa. Jotain kuuluu kotona tehdä. Hyvinvointiin kuuluu muutakin kuin "tilille kilahti rahaa." Raha ei käänny itsestään puhtaaksi kodiksi, vaatteiksi, ruoaksi, jne.
Ja tiedän ettei se ole niin helppoa mitä sanoo. Meillä oli ihan samanlainen pikkulapsiaika kuin ap:lla. Jotenkin järjetöntä. Ensin ollaan että joojoo lapsia, mutta ei sitten milään tavalla tikkua ristiin missään, mikä lapseen liittyy.
Nainen 50 v täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vauvasta. Meidän eka oli helppo, nukkui hyvin, ja pitkät päiväunet (3-4 tuntia, jolloin sain oikeasti levätä itsekin). Seuraava olikin toista maata.
Jos yöt on rikkonaisia monta kuukautta, eikä vauva nuku hyvin, niin se ei muuta vaadi että siinä voi palaa loppuun. Ihminen ei pärjää ilman unta. Se on ihan se ja sama, onko tiskikoneet ja pyykkikoneet, onko kotieläimiä vai ei, jos ei saa nukkua. Se on yhtä tärkeää kuin ruoka, ihminen ei jaksa ilman.
Mene muualle saarnaamaan, sinulla tuskin on kokemusta lapsista.
Vierailija kirjoitti:
No nainenhan hoitaa sen miehen lasta. Tekee palkatonta työtä koko ajan. Onko sinusta jotenkin liikaa, että mies JOSKUS hoitaisi itsekin OMAA LASTAAN?
Kumma juttu, että sitä hommaa ei arvosteta millään tavalla. Luulisi lapsen olevan jotenkin tärkeä myös miehelle.
....Jos mies hankkisi jonkun tekemään naisen palkkattoman työn, lastenhoitajana ja kodinhoitajana, ei ihan normitulot miehelle riittäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies tekee lapsen ja kodin hyväksi asioita töidensä jälkeenkin."
Niin kuin mitä? Siis tuo aloituksen mies, mitä hänen kerrottiin tekevän?
Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia ensimmäisenä vastaan tulevan miehen kanssa.
T. vastuuta hitaasti ja kivuliaasti opetteleva mies
Mies palkatta ylitöissä kun nainen vauvan kanssa kotona? Tarina yhtä vanha kuin työpaikat ovat, sillä on toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ap mahdollistaa miehen töissäkäynnin kun hoitaa miehen lasta. Ap kantaa taloudellisen taakan kun luopui työpaikastaan ja palkastaan. Eikä aloittajan ura ainakaan piristy siitä että hän on kotona.
Mies ei "tarjoa elantoa" vaan päinvastoin vie naiselta leivän suusta, kun ei suostu itse hoitamaan lasta kotona että ap pääsisi töihin.
Ja sitten mies kehtaa vaatia että hänen loisimisensa pitäisi palkita hotellitason palvelulla. Miehet ovat aivan sekaisin.
😂 Yksi vauva. Yksi. Ei kuutta taaperoa tai ylivilkasta leikki-ikäistä, vaan yksi vauva. Ja veikkaanpa ettei ap:lla ole vauvan lisäksi myös isoa kartanoa, lypsykarjaa ja kanalaa hoidettavana vaan tavallinen koti jossa kone pesee astiat ja pyykit.
Naiset saavat jollain käsittämättömällä tavalla yhden pienen lapsen kanssa vietetyn arkipäivän kuulostamaan massiiviselta ponnistelulta joka vaatii runsaasti työvoimaa.