Olen 50 vuotias ja yhä kapinallinen
Kaiken lisäksi vielä tuosta ylpeä!
Kuinkas muut harmaat rebellit?
Kommentit (21)
Minä, periaatteessa. Mutta nykyään väsyttää niin paljon, että käytännössä lähinnä makaan sohvan pohjalla. N50
Täytän 50 parin kuukauden päästä ja kuuntelen punkia juuri nytkin, vkloppuna olin keikalla. Harmaa en ole, eikä partakaan kasva vielä kunnolla.
Tavallaan joo. En näytä kapinalliselta, teen tavallista asiantuntijatyötä toimistossa. Mutta mulla on aika radikaaleja ajatuksia joissain asioissa.
Minusta esim. koko kapitalistinen talousjärjestelmä pitäisi räjäyttää ja keksiä jotain ihan uutta. Uskon, että tekoälyn ja automatisaation kehitys lopulta tulee tuohon johtamaankin, halusimme tai emme, koska ihmistyölle ei ole enää juurikaan tarvetta. Tällöin homma ei voi perustua enää itse tienattuun rahaan ja valtiotalous ihmistyön verottamiseen. Kannatan itse resurssipohjaista taloutta rahatalouden sijaan. Mutta välimallina riittävä perustulo joka jaetaan ihmisille koneiden tehdessä työt, olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
"Joka ei ole nuorena radikaali, on sydämetön; joka ei ole vanhana konservatiivi, on järjetön."
Ei minulla muuta
Itse olen varmaankin joissain asioissa konservatiivisempi kuin nuorena, mutta silti esim. työelämässä kapinallinen. Olen kuitenkin hyvä työssäni, joten kapinointi annetaan jossain määrin anteeksi.
Työsäkäyviä kapinallisia, niinpä niin taas. Itsekusetuksen taito ei ainakaan ole iän myötä karissut.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo. En näytä kapinalliselta, teen tavallista asiantuntijatyötä toimistossa. Mutta mulla on aika radikaaleja ajatuksia joissain asioissa.
Minusta esim. koko kapitalistinen talousjärjestelmä pitäisi räjäyttää ja keksiä jotain ihan uutta. Uskon, että tekoälyn ja automatisaation kehitys lopulta tulee tuohon johtamaankin, halusimme tai emme, koska ihmistyölle ei ole enää juurikaan tarvetta. Tällöin homma ei voi perustua enää itse tienattuun rahaan ja valtiotalous ihmistyön verottamiseen. Kannatan itse resurssipohjaista taloutta rahatalouden sijaan. Mutta välimallina riittävä perustulo joka jaetaan ihmisille koneiden tehdessä työt, olisi ok.
Tekoäly aiheuttaa tuon ja kaikki AI firmojen johtajat tietävät asian. Perustulo ei ehdi tulla väliin. Olemme tilantessa jossa pääomasijoittajat puhuvat ihan vakavalla naamalla kapitalismin romahtamisesta 10 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Työsäkäyviä kapinallisia, niinpä niin taas. Itsekusetuksen taito ei ainakaan ole iän myötä karissut.
Teen työtä mitä haluan, saan valita työnantajani, työni ja työkaverini. Työn takia minun ei tarvitse myöskään olla kerjäämässä soppalasta lantteja ruokaan. Eli vähän miten ottaa.
Mitä kuuluu viisikymppiseen kapinallisuuteen? Juo kahvin kerman ja sokerin kera, eikä kauramaidon?
En minä ole harmaa vaikka olen yli 50
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu viisikymppiseen kapinallisuuteen? Juo kahvin kerman ja sokerin kera, eikä kauramaidon?
Ehkä itselle valtarakenteiden kapinointi. Tässä iässä noita ei tietenkään ole muualla kuin töissä, kun ei tarvitse kapinoida vanhempia vastaan, eikä puolison kanssa viitsi kinastella.
Hyvä ap - et ainakaan sammaloidu!
Sama juttu. Sentään jo 68 vee. Ai että nautin tästä :) Varsinkin kun homekorvat härrändyyleroi ;) Aikansa menee välillä hautaanvalmistujaisssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä itselle valtarakenteiden kapinointi. Tässä iässä noita ei tietenkään ole muualla kuin töissä, kun ei tarvitse kapinoida vanhempia vastaan, eikä puolison kanssa viitsi kinastella.
Mitä tuo valtarakenteiden kapinointi käytännössä tarkoittaa ? Että mielessään ajattelee, että pomo pitäisi vaihtaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo valtarakenteiden kapinointi käytännössä tarkoittaa ? Että mielessään ajattelee, että pomo pitäisi vaihtaa ?
Pistää pomon vaihtoon jos on tarvis
Vierailija kirjoitti:
En minä ole harmaa vaikka olen yli 50
Minä aloin harmaantua jo 35-vuotiaana, 45-vuotiaana olin täysi harmaahapsi.
Kuismonelta täällä löytyy nepsy-diagnoosi?
En ymmärrä tuota kapinallista. Mikä hlvetin kapinallinen? Minä en ainakaan ole osallistunut elämän päivänä yhteenkään kapinaan ja silti on sanottu kapinallinen.
Kannattaisiko kuitenkin pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi?
"Joka ei ole nuorena radikaali, on sydämetön; joka ei ole vanhana konservatiivi, on järjetön."
Ei minulla muuta