Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (430)

Vierailija
341/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä 

Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.

Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.

Eli ap asuu työpaikallaan kuin orja ja on ainoa, joka kantaa vastuuta yhteisen lapsen hengissäpysymisestä ja hyvinvoinnista.

Miten muuten lapsenhoito, siivous ja kotityöt ovat sluibailua päivällä kun nainen tekee niitä, mutta muuttuvat työnteoksi illalla kun miehen pitäisi osallistua nii

Teithän myös kaikki kotityöt ja hoidit lasta yksin sen jälkeenkin, kun nainen saapui töistä kotiin? Hän sai rauhassa pelata vaan pleikkaria, vai mitä?

Vierailija
342/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuh. Ei voi kun ihmetellä näitä kommentteja. Näin paljon sitä omaa miestä arvostetaan. Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Hoitaa vielä lasta samalla, mutta kun ei tee samalla tavalla kuin rouva niin ei kelpaa. Miehet muistakaa, vain naisia ja lapsia rakastetaan ehdoitta, miestä niin pitkään kuin siitä on hyötyä.

Kyllä niitä miehiä arvostetaan, jotka osallistuu siihen oman lapsen hoitamiseen ja suo vaimollekin hetken levähdystauon 24/7 työn sijaan.

Ai yölläkään et nuku vaan teet töitä? Kun minulla on koira niin ilmeisesti minäkin olen 24/7 töissä nukkuessakin. 

Vertaat vauvaa koiraan? Pistä se rakki öiksi pihalle. Kummasti muuten koiranpennun ottaneet ihmiset valittaa muille miten ei saa öisin nukuttua kun pentu itkee ikävää ja pyörii yöt ympäriinsä. Se se minusta outoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Itse aliarvioin täysin vanhemmuuden vaatimukset ja haaveilin varmaan äitiydestä ruusunpunaisten lasien läpi. Se henkisen kuormituksen määrä on aivan valtava kun sulla on pieni ihminen valvottavana 24/7 ja se vaatii jatkuvasti jotain + siihen päälle loputonta sotkujen siivoamista sekä normaalit arkihommat. Oon tajunnut, että en mä oikeasti edes sovellu tähän, mutta tehty mikä tehty, joten yritän parhaani. Lapsi on tottakai rakas, mutta mun tarve omalle rauhalle on suurempi kuin kuvittelin. Lisäksi on tuntunut, että olen suurimman osan ajasta täysin yksin jossain lapsikuplassa, missä alkaa pää hajota. Edes mitään äitikavereita on ollut vaikea löytää.

Nyt kun lapsi on päiväkodissa päivisin ja itse töissä, se töissä oleminen tuntuu silkalta juhlalta. Kukaan ei inise jatkuvasti korvan juuressa ja vaadi jotain. Ympärillä on aikuisia ihmisiä. Saa jopa pitää ihan rauhassa pari taukoa. Lapsen hoitaminen kotona 24/7 on jotain ihan muuta.

Vierailija
344/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät osaa mitään muuta kuin vaatia, vaatia, vaatia. Jos roolit olisi toisinpäin niin miestä syytettäisiin kontrolloivaksi mielipuoleksi joka ei arvostaa kun nainen tuo leivän pöytään. Tämä on niin nähty. Kaksnaamasia rottia

MUTTA KUN MIES EI TUO SITÄ LEIPÄÄ PÖYTÄÄN, KOSKA VANHEMPAINVAPAALLA OLEVA SAA YHTEISKUNNALTA ANSIOSIDONNAISTA PÄIVÄRAHAA SIITÄ SYYSTÄ, ETTÄ HOITAA VAUVAA KOTONA.

Menikö nyt jakeluun? Yhteiskunta ei maksa rahaa siksi, että sillä työssä käyvän ei tarvitse tehdä omia kotitöitään.

Mihinkäs ne miehen rahat sitten menee? Ja mitä sinä vingut siitä että saat vielä palkkaa kun hoidat omaa kersaasi, iteppä sen pennut hommasit, se ei ole kenenkään muun syy kuin sinun vatipään.

Vierailija
345/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuh. Ei voi kun ihmetellä näitä kommentteja. Näin paljon sitä omaa miestä arvostetaan. Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Hoitaa vielä lasta samalla, mutta kun ei tee samalla tavalla kuin rouva niin ei kelpaa. Miehet muistakaa, vain naisia ja lapsia rakastetaan ehdoitta, miestä niin pitkään kuin siitä on hyötyä.

Noinko sun mies käski sinun kirjoittaa?

En ole homo. On vain omakohtaista kokemusta

Ahaa, okei. Ikävää, että vaimosi ei arvostanut sinua vaikka hoidit yksin vauvan ja kaikki kotityöt ihan yksin.

Vierailija
346/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä miehiä arvostetaan, jotka osallistuu siihen oman lapsen hoitamiseen ja suo vaimollekin hetken levähdystauon 24/7 työn sijaan.

Ai yölläkään et nuku vaan teet töitä? Kun minulla on koira niin ilmeisesti minäkin olen 24/7 töissä nukkuessakin. 

Vertaat vauvaa koiraan? Pistä se rakki öiksi pihalle. Kummasti muuten koiranpennun ottaneet ihmiset valittaa muille miten ei saa öisin nukuttua kun pen

Ei sitä nyt talvella voi ulos yöksi jättää kun ei ole lämmintä koppia, oletko vähän hölmö. Minä en kyllä ole mitään valittanut vaikka välillä hermoja kiristänyt. Tiesin mitä se tulee olemaan niin olin jo asennoitunut siihen.

Vierailija
347/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meidän vauvaa piti kanniskella ja hytkytellä myös pitkin yötä. Oksenteli myös öisin sellaisia ämpärillisiä maitoa, että keskellä yötä vaihdettiin patjoja, lakanoita ja käytiin pesulla. 

Vierailija
348/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät osaa mitään muuta kuin vaatia, vaatia, vaatia. Jos roolit olisi toisinpäin niin miestä syytettäisiin kontrolloivaksi mielipuoleksi joka ei arvostaa kun nainen tuo leivän pöytään. Tämä on niin nähty. Kaksnaamasia rottia

MUTTA KUN MIES EI TUO SITÄ LEIPÄÄ PÖYTÄÄN, KOSKA VANHEMPAINVAPAALLA OLEVA SAA YHTEISKUNNALTA ANSIOSIDONNAISTA PÄIVÄRAHAA SIITÄ SYYSTÄ, ETTÄ HOITAA VAUVAA KOTONA.

Menikö nyt jakeluun? Yhteiskunta ei maksa rahaa siksi, että sillä työssä käyvän ei tarvitse tehdä omia kotitöitään.

Mihinkäs ne miehen rahat sitten menee? Ja mitä sinä vingut siitä että saat vielä palkkaa kun hoidat omaa kersaasi, iteppä sen pennut hommasit, se ei ole kenenkään muun syy kuin sinun vatipään.

Miehen rahat menee siihen samaan paikkaan mihin naisenkin rahat. Mutta älä huoli, syntyvyys on laskenut ja laskee edelleen, niin tulevaisuudessa tämä aihe on ihan vieras. Yhteiskunta voi paikata syntyvyyden loppumisen muilla keinoilla. Sitä odotellessa voit käydä pesemässä suusi saippualla.

Vierailija
349/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ole lapsia eikä mäkättävää naista. Elämä paljon stressi vapaampaa ja voi mennä minne tahansa ja milloin huvittaa.

Vierailija
350/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keskuudessamme neitseellisesti raskautunut nainen? :o

Vierailija
351/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, okei. Ikävää, että vaimosi ei arvostanut sinua vaikka hoidit yksin vauvan ja kaikki kotityöt ihan yksin.

En ajatellut sitä "työnä" tuolla tavalla. Arvostin sitä että sain viettää pienen tyttöni kanssa aikaa, koska tiedän että aika on rajallista ja lapset kasvavat hurjaa vauhtia.

Vierailija
352/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat vauvaa koiraan? Pistä se rakki öiksi pihalle. Kummasti muuten koiranpennun ottaneet ihmiset

Kaikki vauvat ei nuku öisin, hölmö. Koiranpentuja harvemmin syötetään öisin. Ovat ihmisvauvoihin verrattuna jo leikki-ikäisiä. 

Vierailija
353/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen

Säälin sitä miestä joka on jormansa upottanut sinuun, hyi helvetti

Vierailija
354/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän säälittävä on mies, jolle ei perhe tule ensin ja joka ei tee mitään vaimonsa ja lastensa eteen. Miten sellainen on mies, oikein millään mittarilla? 

Sanoisin että jos joku hoitaa kotona vauvaa, on aika luonnollista että voi tehdä kotitöitä myös sillä kyllähän se vauva myös nukkuu, mutta ei se tarkoita että nainen on joku kotiorja ja ei ole mitään omaa aikaa myöskään vaimolla. Kummallakin tulee olla, miehellä sekä naisella ja normaaleissa parisuhteissa varmaan vuorotellaan ja sovitaan kumpi hoitaa mitäkin. 

Vierailija
355/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut sitä "työnä" tuolla tavalla. Arvostin sitä että sain viettää pienen tyttöni kanssa aikaa, koska tiedän että aika on rajallist

Tiesitkö, että vauvat ja lapset ovat erilaisia? Jos teidän vauvanne nukkui hyvin, ole kiitollinen. Kaikkien vauvat eivät nimittäin ole helppoja. Näkee sen, kun tätä ketjuakin lukee.

Vierailija
356/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ke

Etkö tiennyt mihin ryhdyt kun vauvaa olet tekemässä? Pitää aika helvetin palikka olla. Sama kuin minä potkaisen seinään ja valitan kun varpaaseen koskee.

Vierailija
357/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö tiennyt mihin ryhdyt kun vauvaa olet tekemässä? Pitää aika helvetin palikka olla. Sama kuin minä potkaisen seinään ja valitan kun varpaaseen koskee."

Itseasiassa elämää huonostinukkuvan ja itkuisen vauvan kanssa ei ymmärrä, ennenkuin sen on itse kokenut. 

Kyllä, tiedossa oli, että vauvan hoitaminen on sitovaa ja häntä pitää syöttää pari kertaa yössä.

Se, mihin en ollut varautunut, oli se, että vauva ei nukukkaan ollenkaan ja huutaa ympäri kellon. Eli lopulta ei ollutkaan niin päin, että pari kertaa yössä herätään syömään, vaan pari kertaa yössä ehti torkahtaa lyhyesti.

Sitä univelkaa alkoi nopeasti kertyä niin massiivisesti, että nyt ymmärrän, miksi valvottamista on aikanaan pidetty kidutuskeinona. 

Mulla on vauvavuodesta aikaa jo kymmenen vuotta eikä vieläkään ole aika kullannut muistoja.

Vierailija
358/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli meillä olisi perinteiset arvot valloillaan, tätäkään ongelmaa ei olisi. Mies käy töissä ja elättää, nainen siivoaa kodin ja huoltaa lapset.

Ei mies elätä. Mies hyväksikäyttää ja pitää naista orjana. Se on miehissä oletusasetus. 

Näitä kommentteja kun lukee niin alkaa oikeasti pelottaa että tämmöinen ajatusmalli on pesiytynyt naisiin. Jos sinun oletusajatus miehistä on tämä niin sinulla on jo valmiiksi mielipide miehestä jota et tunne. Toivottavasti kukaan mies ei tule kymmentä metriä sinua lähemmäksi

Vierailija
359/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli meillä olisi perinteiset arvot valloillaan, tätäkään ongelmaa ei olisi. Mies käy töissä ja elättää, nainen siivoaa kodin ja huoltaa lapset.

Ei mies elätä. Mies hyväksikäyttää ja pitää naista orjana. Se on miehissä oletusasetus. 

Näitä kommentteja kun lukee niin alkaa oikeasti pelottaa että tämmöinen ajatusmalli on pesiytynyt naisiin. Jos sinun oletusajatus miehistä on tämä niin sinulla on jo valmiiksi mielipide miehestä jota et tunne. Toivottavasti kukaan mies ei tule kymmentä metriä sinua lähemmäksi

Sitä tikulla silmään..

Vierailija
360/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että älä vain tee samaa virhettä kuin minä tein eli lapsia hankittiin 3. Kyllä minäkin näin jo ensimmäisen kohdalla, että kaikki vastuu jäi minulle. Valmiin ruoan kyllä mies söi ja se olikin sitten ainoa aktiviteetti työpäivän jälkeen. Siivota sai aikuisen miehen sotkuja ja rukoilla apua, jota ei kuitenkaan tullut. Kun äitiysloma oli ohi alkoi minullakin kokopäivätyö ja siihen päälle kaikki vastuu kodista ja lapsista. Ihan uskomatonta sinisilmäisyyttä minulta. Mikähän siinä on, että äiti-ihminen uskoo koko ajan, että kaikki muuttuu paremmaksi, vaikka näkee, että huonommaksi menee. Ja meidän huushollissa minä olisin se, jolla oli isommat tulot. Nainen kantaa lapsen, synnyttää, imettää ja hoivaa vauvaa yötä päivää. Kai sitä on ollut jotenkin yksinkertainen itsekin, kun kaiken tuon paskan aikuisen miehen taholta on sietänyt. Mutta tulihan se lopulta se loppu. Ei auttanut puheet ja anelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi