Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (430)

Vierailija
281/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orja tekee ilmaiseksi kaikki työt ilman, että saa palkkaa tai vapaa-aikaa & omaa elämää. Miksi kutsutaan orjaa, joka kaiken tuon LISÄKSI käy vielä palkkatyössä ja maksaa omat kulunsa?

Vierailija
282/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli meillä olisi perinteiset arvot valloillaan, tätäkään ongelmaa ei olisi. Mies käy töissä ja elättää, nainen siivoaa kodin ja huoltaa lapset.

Ei mies elätä. Mies hyväksikäyttää ja pitää naista orjana. Se on miehissä oletusasetus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas näitä naisten valitusvirsiä. Mikä ihme siinä on että pitää valittaa, valittaa ja vielä kerran valittaa mut erota ei voi. Erotkaa hyvät naiset erotkaa ei teidän ole pakko olla niiden itse valitsemien kelvottomien ukkeleiden kanssa.

Kuten tämäkin aloittaja sanoi että on ihanaa että mies maksaa kaiken tekemällä pitkää päivää töissä. Kyllä naisille miehen tuoma raha kelpaa mutta naisten mielestä sen jälkeen miehen pitäisi vielä tehdäkin kaikki. Ei naisille kelpaa ilmainen elämä kun sen lisäksi haluaa vielä orjan joka palvelee ja tekee kaiken mitä nainen vaatii

Ei mies mitään maksa kaikkea. Vaan ottaa hyödyn irti naisen tekemästä ilmaisesta kodinhoitopalvelusta. Mies on loinen.

Vierailija
284/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa näköjään pyörii samat tyypit kuin erään jääkiekkoilijan ex-vaimoa koskevissa, tunnistaa typerästä ja virheellisestä kirjoitustyylistä. Ikää varmaan myös sen verran että oma elämäntilanne on eri. 

Moni varmaan tunnistaa ap:n tilanteen. Ja kuten hän kirjoitti, veetuttaa niin että on pakko avautua. 

Joku tätä ehdottikin, meillä tehtiin juuri niin että mies vei koiran ulos aamulla ja illalla, minä päivällä. Alkuun yritettiin vuorotella mutta se loppui lyhyeen miehen aloitteesta. Nyt jo vähän naurattaa että miten vaikeaa voi olla vauvan pulloruokinta? 

Oikeastaan en tehnyt vauvavuotena muuta kuin pakolliset kotityöt ja nekin vähän niin ja näin. Lattiat piti tietty imuroida ja pyyhkiä koska koira ja pyykit pestä. Yksi koneellinen vauvanpyykkiä värjäytyi kun mies yritti "auttaa". Maistelut aloitettiin ihan Pilteillä, yksi neuvolatäti kyseli että enkö ollut ajatellut tehdä soseita itse? Ajatellut olin mutta ajatus katosi hyvin nopeasti. 

Kerran mies yritti ehdottaa vähän isompaa kodinhoitoprojektia kun "sä olet täällä kaiket päivät vaan vauvan kanssa". Itse teki sitten kun oli pari tuntia hoitanut vauvaa ensin yksin. 

Meilläkään ei ollut kauheasti ylimääräistä rahaa vauvavuotena mutta käytiin silti vauvan kanssa sekä laivalla että viikon lomalla etelässä. Vauva heräili aika paljon yöllä mutta muuten oli helppo lapsi <3

Vierailija
285/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen muutos tulee ihan yhtäkkiä.  Ihan niinkuin henkilö yhtäkkiä unohtaisi missä on kaappi. Mä en tiedä onko tämä jo dementiaa vai jotain todella ovelaa kiusaamista. 

Hullua vainoharhaisuutta,  jossa oletuksena että mies haluaa kiusata vaimoaan. Kauhuelokuva?  Millaisessa maailmassa ja liitoissa te nykyajan naiset elätte? Ja suurin kysymys: miksi?  t. nainen 68 v

No sinä elit avioliitossa jossa mies sai laillisesti rai*skata sinut. Luulisi sinun jotain tietävän avioliiton kauheudesta. Eikä lakia siksi muutettu että miehet olisivat sitä halunneet. Päinvastoin miehet halusivat pitää vaimon rai*skaamisen laillisena. Naiset lakia muuttivat.

Siis sinä luulet että miehet ennen tuota lakia säännöllisesti rai zkasivat vaimojaan ja avioliitot olivat kauheita? Oletko tosissasi?

Yleensä miehet rakastavat vaimojaan, eivät raiz kaa heitä. Laki ei muuttanut avioliittoani mitenkään, koska mieheni ei rai zkaillut minua muutenkaan. :)

Vierailija
286/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että mies palkkaa siivoojan? 

Vierailija
287/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen: Vaihtaako mies vaipan lapselle ja jättää sen paskavaipan pöydälle tms., josta lapsi heittää sen alas ja paskavaipat jää lattialle, kunnes ap keräilee pois???! Mitvit??

Siivoojasta ei hirveästi ole iloa, sillä nykysiivoojat eivät nimestään huolimatta siivoa eli laita tavaroita paikoilleen, vaan ainoastaan puhdistavat valmiiksi puhtaita pintoja. Jos ap tällaisen haluaa, mihin ap tarvitsee miehen lupaa, jos mies kerran tuo rahat yhteiseen elätykseen? Sen kun tilaa itse.

On mahdotonta kuvitella, että mies olisi aiemmin ollut ihan ok asuinkumppani ja nyt ei edes välitä siitä, että paska valuu lattialle. Ilmeisesti on aina vaan jättänyt astiat pöytään ja ap on iloisena vaan siivoillut. Koska ap:ta ei ole kertaakaan ainakaan sivulle 9 asti kiinnostanut asian kommentointi,  kivaa jatkoa vaan tuohon liittoon. Ja lopuksi vinkki: Ne sinun asialliset sanomiset ei kiinnosta ketään. Jos paskavaippa jää pöydälle, viskaat täysillä miehen päähän ja huudat niin saatanan kovaa. Enpä kyllä usko, että siisteyskäsitys on ennenkään ollut yhtenevä, ja sitä kuilua ei korjata.

Vierailija
288/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti on perhevapaalla pois töistä, veronmaksajat maksavat hänen kulunsa. Ei mies. Mies ei elätä välttämättä edes lastansa, jos lapsen äiti ostaa pääosin lapsen tavarat ja ruoat, kuten usein tapahtuu. 

Ihan turhaan nämä muesasiamiehet täällä kehuskelevat elättämisellä, ei sellaista tapahdu Suomessa oikeasti.

Veronmaksajat muuten maksavat perhevapaan siksi, että pienellä lapsella on oma vanhempi hoitajana työpäivän aikana. Ei siksi, että aikuinen mies saisi kotipalveluita. Mies on siinä ihan lokkina ja loiseläjänä, jos semmoista palvelua odottaa veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
289/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju pitäisi kaikkien lasten hankkimista aikovien naisten lukea. Älkää naiset tehkö niitä lapsia!!!

Vierailija
290/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai maar laitoit ne saksetkin jo kiinni. Ei miehiin mikään muu tepsi.

Vierailija
291/430 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju pitäisi kaikkien lasten hankkimista aikovien naisten lukea. Älkää naiset tehkö niitä lapsia!!!

Kyllä lapsia kannattaa tehdä. Mutta miehet on hyvä laittaa kuriin. 

Vierailija
292/430 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on 100% toinen nainen, jonka luona se viettää ylityötunnit. Naiset eivät 2025 tätä näytä ymmärtävän.

Vierailija
293/430 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on 100% toinen nainen, jonka luona se viettää ylityötunnit. Naiset eivät 2025 tätä näytä ymmärtävän.

Parasta olisi jos naiset eivät olisi enää niin sinisilmäisiä. Miehet kusettaa naisia jatkuvasti ja naiset uskoo aina kaiken, sillä eihän se on rakas nyt voi olla paatunut valehtelija.

T. Lapseton sinkku N55

Vierailija
294/430 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.

Ja silti naisten pitää käydä kokopäiväisesti töissä?

Jos näin on , niin miesten on alettava maksaa naiselle selvää palkkaa siitä että hoitaa nuo yhteiset asiat yksin.

Vierailija
295/430 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.

Unohdit varmaan ihan tahallaan naisten palkkatyöt. Silleen pärjäsi, että äidit sanoi tyttärilleen, miten kannattaa keskittyä opiskeluun ja töihin, niin ei ole yhdestäkään miehestä riippuvainen.

Aika vaikeata se on, kun nainen tulee raskaaksi ja jää äitiyslomalle. Silloin naisen tulot romahtavat ja pakko turvautua, osittain puolison rahoihin. Muuten miksi olla parisuhteessa sitten?

Naisen ei tarvitse koko vuotta olla yksin kotona. Riittää, että on ensimmäisen puolikkaan. 

Mä täysimetin suositusten mukaan lapsiamme puolivuotiaiksi. Sen jälkeen vasta aloitettiin sosekokeilut. Vähän olisi ollut hankala lähteä siinä vaiheessa töihin kun vauvan pääsiallinen ravinto oli kuitenkin vielä rintamaito. Imetin lapsi me puolitoistavuotiaiksi. Ja todellakin minun kuului olla kotona eikä miehen. Miehellä ei olisi ollut siellä mitään virkaa. 

Vierailija
296/430 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin miehen sotkujen vaan olla ja pyytäsin rauhallisesti korjaamaan jälkensä. Jos ei mitään tapahdu niin sitten on sotkua, uusi rauhallinen pyyntö toisen kerran myöhemmin. Jossain vaiheessa varmaan alkaa itseäänkin häiritä ja sitten voidaan käydä keskustelua siitä että kannattaisi korjata jälkensä heti. 

Mies täytyy saada itse ymmärtämään kuinka tärkeä asia on ja vaikuttaa kodin viihtyvyyteen. Hän ei ymmärrä jos joku aina korjaa jäljet perässä. Rauhalliset muistutukset ilman syyllistämistä yleensä tehoaa parhaiten. Voi kestää että tuosta tulee rutiini miehelle ja muistaa siivota, mutta jos on itsekin sitä mieltä että pitäisi yrittää siivota enemmän niin kannattaa olla kärsivällinen.

Vierailija
297/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tämä aloittajaparka pärjäisi 3-4:n lapsen kanssa?

Vierailija
298/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. Se riittää syyksi. Ap sinä et oli mikään pomo joka voi käskeä toista aikuista tekemään jotain. Aika herätä sieltä prinsessalinnasta ja tehdä itse jos haluaa jotain. 

Vierailija
299/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tämä aloittajaparka pärjäisi 3-4:n lapsen kanssa?

Mitenköhän tuo mies pärjäisi 3-4 lapsen kanssa?

Vierailija
300/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai naisen kuuluu hoitaa koti ja lapset jos vain mies käy töissä.jos kummatkin töissä kotityöt puoliksi