Trumpin tiedottajan Karoline Leavittin mukaan Zelenskyi ei suostu hyväksymään sodan realiteetteja
Karoline Leavittin lausunnon perusteella Trump on oikeasti erittäin turhautunut tilanteeseen,, koska hän yrittää sitä rauhaa neuvotella sinne (kuten lupasi omassa vaalikampanjassaan myöskin ja todennäköisesti voitti vaalitkin tämän takia) mutta Zelenskyin asenne suhteessa neuvotteluihin on hyvin jääräpäinen ja joustamaton.
Samaan aikaan Zelenskyi tietysti haluaisi USA:lta valtavat määrät tukea koko ajan.
Ei kai sitä voi vaatia toista valtiota tukemaan valtavilla summilla vuodesta toiseen ja itse ei jousta missään?
Siellä on nyt kolme vuotta sodittu ja Ukraina ei ole rintamalla saavuttanut mitään merkittäviä tuloksia kahteen vuoteen.
Ennemminkin päin vastoin.
USA on taas lopen kyllästynyt rahoittamaan tuota sotaa.
Eli mahtaako Zelenskyi nyt realistisesti ymmärtää tilannetta? Ukrana ei tule USA:lta saamaan mitään sitovia turvatakuita. Se on täysin varma asia, koska USA on ydinasevalta ja Venäjä on ydinasevalta. En usko että tulisi saamaan sitovia turvatakuita olipa presidenttinä USA:ssa kuka tahansa.
Trumpin hallinto piti Zelenskyin esiintymistä myös epäkunnoittavana Valkoisessa talossa.
Ulkoministeri Rubion mukaan Ukrainan kanssa on väännetty tulitauosta ja rauhanneuvotteluista ja mineraalisopimuksesta ym. joku 10 päivää jo ennen tuota Valkoisen talon episodia ja neuvotteleminen Ukrainan kanssa on ollut erittäin vaikeaa Rubion mukaan.
Kommentit (674)
Trump on hemmoteltu, rikkaassa perheessä kasvanut typerys, joka ei itse ymmärrä sotaa. Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei Trump ymmärrä todellisen maailman realiteetteja.
Voitko perustella? Mitä sanot esimerkiksi rintamatilanteesta? Sodan hinnasta?
Thankyougodforpresidenttrumpwhoknowseverything-henkilöiden mielipiteet jätetään omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Trump on hemmoteltu, rikkaassa perheessä kasvanut typerys, joka ei itse ymmärrä sotaa. Nolo.
Olisi tehnyt hyvää hänellekin aikoinaan käydä Vietnamissa kuin niin ikään rikas John McCain joka ei ostanut itseään vapaaksi.
Trump on vain yhtä pihalla tilanteesta kuin aina. Umpinolo seniili vanhus, mutta silti onnistuu vaikuttamaan myös vastenmieliseltä limalurjukselta. Selkärankaa nolla, munaa nolla, aivoja nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle sota maksaa noin miljardin päivässä, ja kohta lähtee EU:n alueella hillotut kansalta varastetut rahatkin Ukrainan tueksi. Kyllä se tosiaan maksaa.
Realiteetti on sekin ettei putskulla mene hyvin. Ei se diilaisi muuten Kiinan P-Korean eikä Trumpin kanssa.
Viime kaudellaanhan Trump oli yllättynyt siitä, että briteillä oli ydinaseita. Tällä kaudella vähän eri jutut, mutta sama meno jatkuu.
Trumpin diili olisi ottanut mineraaleista noin puolet, mutta ei olisi antanut turvatakuita. Eli varmaan oli UKR kannalta parempi, ettei allekirjoitettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rysyjen öljynjalostamot palaa iloisella liekillä melkein joka yö. Se maksaa vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Trumpin diili olisi ottanut mineraaleista noin puolet, mutta ei olisi antanut turvatakuita. Eli varmaan oli UKR kannalta parempi, ettei allekirjoitettu
Kelpaa ne mineraalit varmaan muillekin, esim. EU:lle.
Jos sotapsykoosia kuvaa unelmaksi, joka pitää väkivalloin saada, Zelellä on se paljon enemmän kuin Trumpilla.
Vierailija kirjoitti:
Zelenskyi ei halua rauhaa. Ymmärtäkää nyt jo tämä. Hän haluaa jatkaa sotaa.
Mikä ongelma siinä on? EU pistää sotateollisuuden kunnolla pystyyn ja katsotaan kuka voittaa.
Ukrana ei tule USA:lta saamaan mitään sitovia turvatakuita.
No mitä v*ttua se Trumputin on sitten edes mukana rauhanneuvotteluissa, kun ei tarjoa itse mitään? Jos Ukrainan pitäisi suostua kaikkiin rysssien vaatimuksiin ja käytännössä antautua rysssille ilman takeita pysyvästä rauhasta, sellaisen sopimuksen voi allekirjoittaa Moskovassa. Ei Ukrainan kannata tuohon suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa ne mineraalit varmaan muillekin, esim. EU:lle.
Ranska on jo iskemässä kuokkaa maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zelenskyi ei halua rauhaa. Ymmärtäkää nyt jo tämä. Hän haluaa jatkaa sotaa.
Mikä ongelma siinä on? EU pistää sotateollisuuden kunnolla pystyyn ja katsotaan kuka voittaa.
Ei taida toteutua. Jää retoriikaksi.
Realiteeti on, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Järjellä ajateltuna on oikein , että Venäjä vetäytyy ja maksaa tuhoistaan