Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi

Vierailija
02.03.2025 |

Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin? 

- shampoo ja hoitoaine

- suihkugeeli

- pesusieni

- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan

- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)

- deodorantti

- sheivausterät

- sheivausvaahto

- hammasharja

- hammastahna 3 e

- hammaslanka 2 e

- haavan puhdistusaine

- laastarit

- sideharso

- särkylääke

- perusvoide tms. 

- huulirasva

- siivoussienet/hankaussienet

- wettex-liinat

- siivousliinat

- tiskiharja

- lattiankaivosuodatin

- wc:n putkilamppu

- konetiskitabletit

- astianpesuaine

- yleispuhdistusaine

- putkimies

- peilien puhdistussuihke

- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine

- lieden puhdistusaine

- astianpesukoneen puhdistusaine

- pyykinpesukoneen puhdistusaine

- tuorekelmu

- alumiinifolio

- leivinarkki

- pakastepussit

- suodatinpussit

- wc-paperi

- talouspaperi

- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat

- pumpuli/vanulaput

- paristot

Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa. 

Kommentit (554)

Vierailija
341/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon myös leivinpaperin päällä pellillä tehtäviä ruokia.

Kuten? Itse teen uunijuurekset ja paistan jopa ranskalaiset uunivuoassa. 

Se on sinun valintasi.

Pizza, pellillinen piirakkaa, nachopelti, lihapullakasvispelti... onhan näitä.

Vierailija
342/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa ihan noin kirjaimellisesi. Nyt takerrut lillukanvarsiin itse asian sijaan

"Ilmeisesti et kokkaa ollenkaan, jos foliota ja leivinpaperia ei tule käytettyä edes kuukausittain" Miten tämä lause sitten pitäisi tulkita, jos kirjaimellisesti ottaminen on lillukan varsiin tarkertumista? Kummalinen mutkat suoriksi päätelmä tuo on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi tuotteet ovat kestokulutushyödykkeitä, eli ei näitä kaikki osteta JOKA KUUKAUSI. Ostan kerralla enempi ja sitten pidän pitkän välin.

Vierailija
344/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Kaikki noista paistuu ihan yhtä hyvin myös vuoassa. Itse asiassa nachopelti on jopa helpompi vuoassa, koska vuoasta sen saa otettua näppärämmin. 

Vierailija
345/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Kaikki voi paistaa ilman leivinpaperia ja lopputuloskin on parempi. 

Vierailija
346/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa ihan noin kirjaimellisesi. Nyt takerrut lillukanvarsiin itse asian sijaan

"Ilmeisesti et kokkaa ollenkaan, jos foliota ja leivinpaperia ei tule käytettyä edes kuukausittain" Miten tämä lause sitten pitäisi tulkita, jos kirjaimellisesti ottaminen on lillukan varsiin tarkertumista? Kummalinen mutkat suoriksi päätelmä tuo on. 

No voit vaikka yrittää ymmärtää, että kaikki eivät analysoi jokaista kirjoittamaansa sanaa ennen tänne kirjoittamista. Ei minulle tullut edes mieleen, että joku ottaisi tuon viestin noin henkilökohtaisesti ja rupeaisi tivaamaan perusteluja kuin joku yleinen syyttäjä :D Kunhan heitin ajatuksen ilmoille. 

Vierailija
347/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuorekelmu on itselleni keittiöturhake. 

Mulla on kelmua mutta en muista milloin olen sitä käyttänyt.

Vierailija
348/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Pizza paistetaan pizzakivellä, piirakka piirakkavuoasa, nacho"pelti"  uunivuossa ja mitään lihapullapeltejä ei tehdä. Lihapullat paistetaan voissa pannulla ja kasvislisuke joko keitetään kattilassa tai paistetaan vuoassa uunissa. 

Vierailija
349/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin että meillä menee kahden hengen taloudessa ehkä 10-15 e/kk. Eniten menee varmaan vessapaperiin, konetiskiaineeseen, pyykinpesuaineeseen, paristoihin, hammasharjan vaihtopäihin, hiusaineisiin Monia listan juttuja en ole ostanut ikinä enkä osta. Tosi monet listan kertakäyttöisistä asioista on myös erittäin helposti korvattavissa kestoversioilla.

Hyviä, ympäristöystävällisiä ja pitkällä aikavälillä halvaksi tulevia vaihtoehtoja: kuukuppi, kestositeet, jämäkankaista ommellut tiskiliinat/vanulaput/siivousrätit/talouspaperit, lautanen kanneksi kelmun sijaan, saman leivinpaperin käyttö uudestaan ja uudestaan, leipä-/sipsi-/salaatti- yms. pussien käyttäminen roskapussina, sitruunahappo koneiden puhdistukseen, tiskiharjan pään pesu astianpesukoneessa uuden ostamisen sijaan (sama harjapää päätyy lopulta kylpyhuoneen pesimeksi, ei tarvi sieniä), ruokasooda ja sokeri uunin ja ritilöiden pesuun, geisha shaver, yleispuhdistusaine tiivisteenä valmiiksi lantrattujen suihkuiden sijaan, lieden puhdistusterä aineiden sijaan Pesuaineetkin kestää ikuisuuden kun käyttää vaan tarpeellisen määrän.

Joku puhui, että 15 e olisi pihistelyä. Itse en edes osta halvimpia tuotteita, koska ekologisemmat, luonnonkosmetiikat, hajusteettomat yms. on yleensä kalliimpia. En muutenkaan yrittämällä yritä säästää, ei vain ole tarvetta kuluttaa tämän enempää. Kertakäyttötuotteita välttelen ympäristösyistä.

Vierailija
350/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin että meillä menee kahden hengen taloudessa ehkä 10-15 e/kk. Eniten menee varmaan vessapaperiin, konetiskiaineeseen, pyykinpesuaineeseen, paristoihin, hammasharjan vaihtopäihin, hiusaineisiin Monia listan juttuja en ole ostanut ikinä enkä osta. Tosi monet listan kertakäyttöisistä asioista on myös erittäin helposti korvattavissa kestoversioilla.

Hyviä, ympäristöystävällisiä ja pitkällä aikavälillä halvaksi tulevia vaihtoehtoja: kuukuppi, kestositeet, jämäkankaista ommellut tiskiliinat/vanulaput/siivousrätit/talouspaperit, lautanen kanneksi kelmun sijaan, saman leivinpaperin käyttö uudestaan ja uudestaan, leipä-/sipsi-/salaatti- yms. pussien käyttäminen roskapussina, sitruunahappo koneiden puhdistukseen, tiskiharjan pään pesu astianpesukoneessa uuden ostamisen sijaan (sama harjapää päätyy lopulta kylpyhuoneen pesimeksi, ei tarvi sieniä), ruokasooda ja sokeri uunin ja ritilöiden pesuun, geisha shaver, yleispuhdistusaine tiiviste

Leipäpussi roskapussina? Eihän sinne mahdu kuin muutama roska kerralla. Itse en viitsi jatkuvasti juosta jätekatoksessa ja siksi ostan ihan roskapusseja. Hintaa niillä on hurjat 1€/rulla. 

Vierailija
351/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

No joo, jos laitan vuokaruoan jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, niin tottakai laitan siihen folion suojaksi, tai sitten tuorekelmua.

En ikinä laita vuokaa, kattilaa tai pannua jääkaappiin, vaan siirrän ruoat aina säilytysrasioihin.

Tietää vaan lisää tiskiä. Säilytysrasiat vievät koneessa enemmän tilaa kuin se, että lämmität lautasella ja laitat lautaset koneeseen

Vierailija
352/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

No joo, jos laitan vuokaruoan jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, niin tottakai laitan siihen folion suojaksi, tai sitten tuorekelmua.

En ikinä laita vuokaa, kattilaa tai pannua jääkaappiin, vaan siirrän ruoat aina säilytysrasioihin.

Tietää vaan lisää tiskiä. Säilytysrasiat vievät koneessa enemmän tilaa kuin se, että lämmität lautasella ja laitat lautaset koneeseen

Laittaa lautasen lautasen päälle niin tuokin ongelma ratkeaa. Sen päällä ollut lautanen on sitten seuraavan ateriasi ruokalautanen. Näin ei tule tiskiä yhtään lisää eikä tarvita turhia muovikelmuja tms. Ympäristö ja kukkaro kiittää. 

Vierailija
353/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperia kuluu kyllä paljon, kun leipoo ja tekee uuniruokia. Uusiokäytän kyllä leivontaan käytettyjä leivinpapereita, mikäli eivät ole kovin sotkuisia.

Minä teen uuniruoat vuokaan.

Minä en tee sellaisia ruokia

Vierailija
354/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja tosissaan aloituksen aiheen kanssa..? Moniakaan tuotteita ei tarvitse olla ostamassa joka viikko, kuukausi.. Esim tiskiharjoja, siivousaineita, suihkugeelejä, shampoita, dödöjä, hammasharjaa,-tahnaa, ... Toki riippuu kulutuksesta/henkilö määristä mut kumminkin pääsääntöisesti. Arvioin että viikottain säännöllisesti moni joutuu ostamaan vessapaperia. Monia tuotteita voi käyttää moneen eri tarkpitukseen, esim tiskiaine sopii wc/suihkun pesemiseen myös yleissiivoukseen, suihkusaippua soveltuu sheivaukseen myös tarvittaessa hiusten pesuun, palasaippua se vasta moneen käyttöön sopiikin...eli kaikkia erikoisaineita jokaiseen yksittäiseen käyttökohteeseen ei aina tarvita ja eikä ole tarpeellista. Se on markkinakikka myydä joka asiaan oma tuote..paljon vähemmälläkin pärjää

Vierailija
355/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä vaan sitten. Itse en viitsisi tehdä turhaa tiskiä tuollaisen vuoksi, kun ne ranskalaiset voi laittaa uunipellille leivinpaperin päälle.

Elämä on valintoja. Itse taasen en viitsi käyttää rahaa leivinpaperiin (joka ei estä uunipeltiä likaantumasta), vaan huuhtaisen ennemmin sen vuoan käytön jälkeen. Tai pistän koneeseen, jos on enemmän likainen kuin ranskisten jäljiltä. 

Uunipelti pyyhitään kostealla keittiörätillä kun se on jäähtynyt.

Vierailija
356/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja tosissaan aloituksen aiheen kanssa..? Moniakaan tuotteita ei tarvitse olla ostamassa joka viikko, kuukausi.. Esim tiskiharjoja, siivousaineita, suihkugeelejä, shampoita, dödöjä, hammasharjaa,-tahnaa, ... Toki riippuu kulutuksesta/henkilö määristä mut kumminkin pääsääntöisesti. Arvioin että viikottain säännöllisesti moni joutuu ostamaan vessapaperia. Monia tuotteita voi käyttää moneen eri tarkpitukseen, esim tiskiaine sopii wc/suihkun pesemiseen myös yleissiivoukseen, suihkusaippua soveltuu sheivaukseen myös tarvittaessa hiusten pesuun, palasaippua se vasta moneen käyttöön sopiikin...eli kaikkia erikoisaineita jokaiseen yksittäiseen käyttökohteeseen ei aina tarvita ja eikä ole tarpeellista. Se on markkinakikka myydä joka asiaan oma tuote..paljon vähemmälläkin pärjää

Seuraava lukutaidoton ilmoittautui :D Kuinka vaikeaa on tajuta, että keskimääräinen summa kuukaudessa ei tarkotia, että kaikkea pitää ostaa joka kuukausi? 

Vierailija
357/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30 e/kk

Vierailija
358/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Kaikki noista paistuu ihan yhtä hyvin myös vuoassa. Itse asiassa nachopelti on jopa helpompi vuoassa, koska vuoasta sen saa otettua näppärämmin. 

En ole kokeillut pizzaa tehdä uunivuoassa, enkä kyllä aio. Leivinpaperi on kätevä 

Vierailija
359/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä vaan sitten. Itse en viitsisi tehdä turhaa tiskiä tuollaisen vuoksi, kun ne ranskalaiset voi laittaa uunipellille leivinpaperin päälle.

Elämä on valintoja. Itse taasen en viitsi käyttää rahaa leivinpaperiin (joka ei estä uunipeltiä likaantumasta), vaan huuhtaisen ennemmin sen vuoan käytön jälkeen. Tai pistän koneeseen, jos on enemmän likainen kuin ranskisten jäljiltä. 

Uunipelti pyyhitään kostealla keittiörätillä kun se on jäähtynyt.

Joo, pyyhi vain. Mutta et sä sillä rasvaa saa pois. Kyllä siihen tarvitaan ihan pesuainetta, että rasva liukenee. Vai pesetkö sä esim. voiveitsenkin pelkällä rätillä pyyhkäisemällä?

Vierailija
360/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*tarkoitukseen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi