Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Suomessa menee. Miksi samat tuotteet Saksassa ainakin 40% halvempia?
Aika vähällä pärjää, esimerkiksi astianpesuaineella voi puhdistaa paikat ja mihin tarvitaan sheivausvaahtoa?
Ne myydään pienissä kalliissa paikkauksissa. Lähikauppa rahastaa. Autoton ei voi tuoda isoa tonkkaa kaukaa ja isoja pakkauksia ei enää samoin ole. Osa ei voi kulkea jatkuvasti keskusten väliä.
Moni asia listalla sellasia joita ei tarvi ostaa montaa kertaa vuodessa. Kuukaudessa noihin menee 5-50 e.
Itseasiassa osa sellasia, että riittää usemman vuoden (esim. puhdistusaineet).
Shampoota menee ainakin melkoisesti kuukaudessa ja yllättävän paljon pyykinpesuaineita ym pesuaineita.
Sit vielä roskapussit ja talouspaperit, ml wc-papru, nenäliinat
Vierailija kirjoitti:
Ne myydään pienissä kalliissa paikkauksissa. Lähikauppa rahastaa. Autoton ei voi tuoda isoa tonkkaa kaukaa ja isoja pakkauksia ei enää samoin ole. Osa ei voi kulkea jatkuvasti keskusten väliä.
Siis mitä tarvitset tonkallisen? Astianpesuainetta? Vai peilin puhdistussuihketta?
Vierailija kirjoitti:
Shampoota menee ainakin melkoisesti kuukaudessa ja yllättävän paljon pyykinpesuaineita ym pesuaineita.
Voi ostaa halvinta
Varmaan siksi että Saksassa on paljon niitä tonnin palkkoja
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon täysin turhia ostoksia. Useimmat noista kestävät kauemmin kuin viikon, en vaihda hammasharjaa viikottain eikä mikään lamppukaan mene viikossa sököksi. Peilien puhdistussuihke? Täh? Siivousliinat ja tiskiharjan vaihdat viikottain? En jaksa enempää miettiä, mutte minulla ole useampiakaan aineita mitä luettelet koska tarpeettomia. Koti ja keittiö pysyvät silti hyvin puhtaina kuten myös minä itse.
Siis kuka tässä mistään viikosta on puhunut?? Hammasharja ensinnäkin suositellaan vaihdettavan 3 kuukauden välein. Kysyin paljonko teillä menee KESKIMÄÄRIN KUUKAUDESSA tuollaisiin välttämättömiin tarvikkeisiin?
Ja mikä siinä on turhaa? No miehet eivät tarvitse kuukautissuojia ja kaljut eivät tarvitse hoitoainetta. Ja millä oikein puhdistat kylpyhuoneen peilikaapin peilit? Niin ettei jää jälkiä.
Ap
K-plussan mukaan viimisen 5v aikana:
1907 hygienia, terveys
648 kodinhoito, taloustarvikkeet
Kuukautta kohden tuosta tulee 43 euroa. Vessa- ja talouspaperit tulee muualta, 80/vuosi. Ja varmaan jotain yksittäistä jostain muustakin kaupparyhmästä joskus.
Meit on 2+teini.
Oho. No siinä tuli lista poikineen.
Vierailija kirjoitti:
Niin no mikä kenellekin on melkoisesti. Itse pesen hiukset joka toinen pv ja tavallinen shampoopullo kestää helposti kuukauden. Maksaa muutaman euron.
Pyykinpesuainetta ei muuten tarvitse laittaa niin paljon kuin suosituksissa, esim. itse laitan alle puolet ohjemäärästä ja pyykki puhdistuu oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon täysin turhia ostoksia. Useimmat noista kestävät kauemmin kuin viikon, en vaihda hammasharjaa viikottain eikä mikään lamppukaan mene viikossa sököksi. Peilien puhdistussuihke? Täh? Siivousliinat ja tiskiharjan vaihdat viikottain? En jaksa enempää miettiä, mutte minulla ole useampiakaan aineita mitä luettelet koska tarpeettomia. Koti ja keittiö pysyvät silti hyvin puhtaina kuten myös minä itse.
Siis kuka tässä mistään viikosta on puhunut?? Hammasharja ensinnäkin suositellaan vaihdettavan 3 kuukauden välein. Kysyin paljonko teillä menee KESKIMÄÄRIN KUUKAUDESSA tuollaisiin välttämättömiin tarvikkeisiin?
Ja mikä siinä on turhaa? No miehet eivät tarvitse kuukautissuojia ja kaljut eivät tarvitse hoitoainetta. Ja millä oikein puhdistat kylpyhuoneen peilikaapin peilit? Niin ettei jää jälkiä.
Ap
Kokeile mikrokuituliinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos et tiedä mitä se kuukaudessa keskimäärin rahaa tarkoittaa, niin se tarkoittaa juuri esimerkiksi sitä että joku saattaa joutua ostamaan kuukautissuojat joka kuukausi, samoin hammastahnan ja -langan, mutta ei hammasharjaa tarvitse. Joillekin joutuu näköjään selittämään rautalangasta vääntäen.
Ap
Unohdin muuten pyykinpesuaineen kokonaan listalta :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Shampoo riittää n. 3 kk, pyykkiaina n. 2 kk, siuvousaineet 12 kk (ja enemmänkin).
Vierailija kirjoitti:
Aika vähällä pärjää, esimerkiksi astianpesuaineella voi puhdistaa paikat ja mihin tarvitaan sheivausvaahtoa?
Ainakin minä naisena käytän vaahtoa sheivatessani.
Ap