Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi

Vierailija
02.03.2025 |

Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin? 

- shampoo ja hoitoaine

- suihkugeeli

- pesusieni

- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan

- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)

- deodorantti

- sheivausterät

- sheivausvaahto

- hammasharja

- hammastahna 3 e

- hammaslanka 2 e

- haavan puhdistusaine

- laastarit

- sideharso

- särkylääke

- perusvoide tms. 

- huulirasva

- siivoussienet/hankaussienet

- wettex-liinat

- siivousliinat

- tiskiharja

- lattiankaivosuodatin

- wc:n putkilamppu

- konetiskitabletit

- astianpesuaine

- yleispuhdistusaine

- putkimies

- peilien puhdistussuihke

- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine

- lieden puhdistusaine

- astianpesukoneen puhdistusaine

- pyykinpesukoneen puhdistusaine

- tuorekelmu

- alumiinifolio

- leivinarkki

- pakastepussit

- suodatinpussit

- wc-paperi

- talouspaperi

- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat

- pumpuli/vanulaput

- paristot

Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa. 

Kommentit (554)

Vierailija
361/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon myös leivinpaperin päällä pellillä tehtäviä ruokia.

Kuten? Itse teen uunijuurekset ja paistan jopa ranskalaiset uunivuoassa. 

Se on sinun valintasi.

Pizza, pellillinen piirakkaa, nachopelti, lihapullakasvispelti... onhan näitä.

Kaikki noista paistuu ihan yhtä hyvin myös vuoassa. Itse asiassa nachopelti on jopa helpompi vuoassa, koska vuoasta sen saa otettua näppärämmin. 

En ole kokeillut pizzaa tehdä uunivuoassa, enkä kyllä aio. Leivinpaperi on kätevä 

Minä olen. Neliskanttinen laakea vuoka on ihan sama asia kuin uunipelti paistamisen kannalta. 

Vierailija
362/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä vaan sitten. Itse en viitsisi tehdä turhaa tiskiä tuollaisen vuoksi, kun ne ranskalaiset voi laittaa uunipellille leivinpaperin päälle.

Elämä on valintoja. Itse taasen en viitsi käyttää rahaa leivinpaperiin (joka ei estä uunipeltiä likaantumasta), vaan huuhtaisen ennemmin sen vuoan käytön jälkeen. Tai pistän koneeseen, jos on enemmän likainen kuin ranskisten jäljiltä. 

Uunipelti pyyhitään kostealla keittiörätillä kun se on jäähtynyt.

Joo, pyyhi vain. Mutta et sä sillä rasvaa

No uunipelti pestään säännöllisesti tarvittaessa ja rasvajäämät ovat poissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Kaikki noista paistuu ihan yhtä hyvin myös vuoassa. Itse asiassa nachopelti on jopa helpompi vuoassa, koska vuoasta sen saa otettua näppärämmin. 

En ole kokeillut pizzaa tehdä uunivuoassa, enkä kyllä aio. Leivinpaperi on kätevä 

Pizza paistetaan pellillä ilman leivinpaperia. Eihän leivinpaperilla ole muuta tarkoitusta kuin suojata uunipeltiä? (Ja pilata pizzapohjan rapeus..)

Vierailija
364/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Minä olen. Neliskanttinen laakea vuoka on ihan sama asia kuin uunipelti paistamisen kannalta. 

Ei siinä pellillistä pizzaa saa. Ja eikö se taikina tartu vuokaan kiinni??

Vierailija
365/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä vaan sitten. Itse en viitsisi tehdä turhaa tiskiä tuollaisen vuoksi, kun ne ranskalaiset voi laittaa uunipellille leivinpaperin päälle.

Elämä on valintoja. Itse taasen en viitsi käyttää rahaa leivinpaperiin (joka ei estä uunipeltiä likaantumasta), vaan huuhtaisen ennemmin sen vuoan käytön jälkeen. Tai pistän koneeseen, jos on enemmän likainen kuin ranskisten jäljiltä. 

Uunipelti pyyhitään kostealla keittiörätillä kun se on jäähtynyt.

Juuri tuosta syystä en käytä uunipeltejä. Niiden peseminen on vttumaista, kun keittiössä ei ole kuin kapea pieni allas. Siksi paistan kaiken uunivuoassa ja pesen vuoan astianpesukoneessa. 

Vierailija
366/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

<

Miksi pitäisi saada pellillinen, kun se muutama senttiä vajaa pellillinenkin riittää usealle aterialle? Ja ei, taikina ei tartu kiinni vuokaan, kun on kunnollinen uunivuoka ja tarvittaessa voitelee sen vuoan. En tosin ikinä ole voidellut vuokaa ennen pizzan paistamista. Lähinnä piirakoissa voitelen, koska niiden taikina on helpommin vuokaan jämähtävää. 

Vierailija
367/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja tosissaan aloituksen aiheen kanssa..? Moniakaan tuotteita ei tarvitse olla ostamassa joka viikko, kuukausi.. Esim tiskiharjoja, siivousaineita, suihkugeelejä, shampoita, dödöjä, hammasharjaa,-tahnaa, ... Toki riippuu kulutuksesta/henkilö määristä mut kumminkin pääsääntöisesti. Arvioin että viikottain säännöllisesti moni joutuu ostamaan vessapaperia. Monia tuotteita voi käyttää moneen eri tarkpitukseen, esim tiskiaine sopii wc/suihkun pesemiseen myös yleissiivoukseen, suihkusaippua soveltuu sheivaukseen myös tarvittaessa hiusten pesuun, palasaippua se vasta moneen käyttöön sopiikin...eli kaikkia erikoisaineita jokaiseen yksittäiseen käyttökohteeseen ei aina tarvita ja eikä ole tarpeellista. Se on markkinakikka myydä joka asiaan oma tuote..paljon vähemmälläkin pärjää

Ymmärsin pointtisi. Minulla itsellä menee säännöllisesti joka viikko wc-paperiin rahaa, muita tuotteita tarvitseekin harvemmin ostaa. 

Vierailija
368/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

Ei täysin. Riippuu ruuasta. Pelti ruskistaa alapuoleltakin. Tuskin tekisit vaikka sämpylöitä tai pullaa uunivuoassa. 

Vierailija
369/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uunipelti pestään säännöllisesti tarvittaessa ja rasvajäämät ovat poissa. 

---

Uunipellin peseminen on asia, jota en suostu ikinä tekemään. Siksi en ikinä käytä peltejä, vaan paistan asiat joko uuniritilällä (helpompi käsitellä kuin pelti) tai vuoassa/padassa. 

Vierailija
370/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen uunipelti-leivinpaperi jankkausta täällä on..? Kohta varmaan siirtyy johonkin air fryer tms aihe tota menoo.. 😃

Vierailija
371/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun valintasi.

<

Olen tehnyt montakin kertaa. Bostonpulla on erittäin hyvää ja se tehdään nimenomaan vuokaan. Uunivuokia on myös hyvin monenlaisia. Minun ohuin metallinen vuokani on aikalailla yhtä paksu kuin uunipelti eli mitään ongelmia paitstumisen suhteen ei ole edes pullalla tai sämpylöillä. 

Vierailija
372/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri tuosta syystä en käytä uunipeltejä. Niiden peseminen on vttumaista, kun keittiössä ei ole kuin kapea pieni allas. Siksi paistan kaiken uunivuoassa ja pesen vuoan astianpesukoneessa."

.

Ihan samalla tavalla sen pellin voi pestä astianpesukoneessa. 

Vierailija
373/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaa kysyttiin laittakaa summa jos olette kirjanneet ylös minkä verran kuukaudessa kuluu. Itsellä menee noin 25 e. 

Vierailija
374/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen uunipelti-leivinpaperi jankkausta täällä on..? Kohta varmaan siirtyy johonkin air fryer tms aihe tota menoo.. 😃

Perusav. Ensin hirveä tappelu siitä, kun joku laittoi keittiöpyyhkeen haavan päälle. Nyt sitten tappelu siitä, onko kaikkien pakko käyttää leivinpaperia ja uunipeltejä. 

Vierailija
375/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

No joo, jos laitan vuokaruoan jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, niin tottakai laitan siihen folion suojaksi, tai sitten tuorekelmua.

En ikinä laita vuokaa, kattilaa tai pannua jääkaappiin, vaan siirrän ruoat aina säilytysrasioihin.

Minä laitan koska lämmitän ruoat niissä samoissa seuraavana päivänä.

Vierailija
376/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juuri tuosta syystä en käytä uunipeltejä. Niiden peseminen on vttumaista, kun keittiössä ei ole kuin kapea pieni allas. Siksi paistan kaiken uunivuoassa ja pesen vuoan astianpesukoneessa."

.

Ihan samalla tavalla sen pellin voi pestä astianpesukoneessa. 

Ei mulla mahdu astianpesukoneeseen mitään uunipeltejä. Enkä muutenkaan usko, että se pellin pinnoite tykkää pesukonekäsittelystä. Eihän pinnoitettuja pannujakaan ole suositeltavaa pestä koneessa. 

Vierailija
377/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikoittain ei lopu mikään. Mutta yleisesti ottaen ehkä joka kolmas kuukausi joutuu ostamaan jotain isompaa ja kuukausittain terveyssiteet. Noista mitä lueteltiin en edes tiedä suurinta osaa.

Ja moni ei käytä aloituksessa listattuja asioita. 

Vierailija
378/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen ranskalaiset airfryerillä.

Vierailija
379/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikoittain ei lopu mikään. Mutta yleisesti ottaen ehkä joka kolmas kuukausi joutuu ostamaan jotain isompaa ja kuukausittain terveyssiteet. Noista mitä lueteltiin en edes tiedä suurinta osaa.

Ja moni ei käytä aloituksessa listattuja asioita. 

Moniakaan siis

Vierailija
380/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpyyhetyyppi varmaan siirtyi leivinpaperin vastustajaksi :D

Arvasin, että rupeaa tulemaan nillitystä, kun luettelen mitä ruokia teen uunipellillä. Täällä oikein kaivamalla kaivetaan jotain, mitä sitten voidaan haukkua. Minulle on kuulkaa aivan sama, miten te teette ruokanne. Kysyttiin, mitä voi tehdä uunipellillä ja leivinpaperilla, ja näitä tehdään meillä. Ja niitä tehdään jatkossakin, sanoitte sitten mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi