Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hurjaa. Maailma varmasti kaatuu siihen, jos haavan päällä on keittiöpyyhe jonkun lyhyen taksimatkan ajan. Miten sä luulet, että ihmiset pärjäävät onnettomuuspaikoilla jossain syrjäkylillä, kun ei välttämättä ole steriilejä kankaita joka haavan päälle laitettavaksi?
Eikö sulla ole mitään muuta elämää? Sama tyyppi kirjoittaa viestejä samasta asiasta jatkuvasti.
Mene vaikka ulos lenkille, jos et kestä keskustelua, jossa ihmiset osaavat käyttää myös tervettä järkeä eivätkä panikoi jostain keittiöpyyhkeestä viestikaupalla.
Noista on osa aivan tarpeettomia 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoi olla melkoiset bakteerit keittiöpyyhkeessä.
Mitäpä sitten? Hyvin selvisin, vaikka ei ollutkaan steriiliä haavasidosta välittömästi saatavilla. Liiallinen hygienia ei ole hyvästä.
Ajattele jos olisi tullut joku verenmyrkytys tuon takia. Tosin kait ne siellä päivystyksessä näkivät mitä olit haavan ympärille laittanut, luulisi että olisivat huolehtineet kaikesta.
Taatusti haava puhdistettiin sen mukaisesti, että siinä oli likainen kääre ympärillä.
Varmasti, mutta olihan se keittiöpyyhe ehtinyt hautoa haavaa jonkin aikaa.
No mitä väliä sillä on? Olisiko parempi, että tyyppi olisi lähtenyt vertavaluen taksiin ja sotkenut pa
Ei vaan alun perinhän hän kirjoitti ettei lähtenyt kävelemään eteiseen, jossa hänellä oli laastarit yms. tarpeet jotta ei sotkisi lattioita verellä ja siksi ensihätään otti keittiöpyyhkeen. Siitä oli kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fairylla ja mikrokuituliinalla tulee puhtaat peilit ja ikkunat. Mulla yksinasuvana leivinpaperi, folio ja kelmu kestää vuosia. Leivinpaperi kesti 7 vuotta ja kahta muuta olen viimeksi ostanut kymmenisen vuotta sitten. Ei niitä tule käytettyä edes joka kuukausi. Hammasharjoja 4kpl paketti parilla eurolla, niin taas pärjää vuoden, en ole huomannut muuta eroa kalliisiin 3€/kpl hammasharjoihin kuin harjan varren kuviot. Muistakaan tuotteista ei välttämättä kannata ostaa kalleinta, usein halvemmatkin ovat hyvälaatuisia ja täysin käyttökelpoisia.
Ilmeisesti et kokkaa ollenkaan, jos foliota ja leivinpaperia ei tule käytettyä edes kuukausittain. Itsekin asun yksin, mutta kyllä mulla leivinpaperia kuluu useita kertoja viikossa. Tykkään mm. leipoa sämpylät itse. Maukkaampaa ja halvempaa kuin ostaa valmiina.
Mik
Ei kai kukaan sanonut, että se välttämättömyys on. Itse tykkään laittaa esim. laatikoruokien päälle foliota, jotta pinta ei tummu liikaa. Käytän foliota myös grillatessa esimerkiksi kasvisnyyttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli tarjouksessa kympillä 3 pulloa bio luvilia. Normalista ostin saippuaa ja hammastahnaa. Paikallisessa halpismyymälässä (ei tokmanni vaan pieni muutaman myymälän ketju) oli tarjouksessa iso säkki vessapaperia + talouspaperia. Cittarista hain tarjous wettexit. Kaikki samalla reissulla kun ovat matkan varrella Prismaan. Samalla ostin tietty elintarvikkeita prismasta ja cittarista wettexien lisäksi tarjous elintarvikkeita. Bensa on viikonloppuna kaikkein halvinta joten tankki täyteen ABC:lta. S-etukorttia ja plussa korttia käytin tietysti + maksoin S-etukortilla Prismassa/ABC:llä jotta sain maksutapa alennuksen.
No tulee noillekin hintaa jos pelkästään sitä varten ostaisin auton että saan jotain vessapaperia paalin hankittua pari euroa halvemmalla samoin pesuaineita.
Sepäs se, auto ja sen käyttö maksaa. Mutta jos auto on pakosti oltava niin sitten ostokset kannattaa pyrkiä keskittämään yhteen isoon reissuun per viikko.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä iso säästö, kun ei tarvitse minipillerien käyttäjänä ostella siteitä/tamponeita, kun menkat ovat poissa. Toki sitten investoin niihin pillereihin, mutta se on panostus elämänlaatuun :) Kuukuppia varmaan kokeilisin, jos menkat vielä olisi.
Tuo on yksi syy, miksen aloittaisi minipillereitä. Nytkin olen hakemassa e-pillerireseptiä.
Ei vaan alun perinhän hän kirjoitti ettei lähtenyt kävelemään eteiseen, jossa hänellä oli laastarit yms. tarpeet jotta ei sotkisi lattioita verellä ja siksi ensihätään otti keittiöpyyhkeen. Siitä oli kyse
Ja jatkoi ihan selkosuomella, että meni se pyyhe kädessä taksilla päivystykseen. Mikä tuossa nyt sinusta on niin kamalaa, että siitä pitkää jankuttaa viestikaupalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä iso säästö, kun ei tarvitse minipillerien käyttäjänä ostella siteitä/tamponeita, kun menkat ovat poissa. Toki sitten investoin niihin pillereihin, mutta se on panostus elämänlaatuun :) Kuukuppia varmaan kokeilisin, jos menkat vielä olisi.
Mulla on ihan normaalisti kuukautiset, mutta en ole vuosiin ostanut siteitä tai tamponeita. Enkä edes kuukuppia. Käytän kuukautispikkuhousuja. Ovat paitsi pitkäikäisiä, myös huomattavasti mukavamman tuntisia kuin vaipat housuissa tai vanutuppu pllussa.
En uskaltaisi, jos päästävät läpi
Tuorekelmu on itselleni keittiöturhake.
Ei kai kukaan sanonut, että se välttämättömyys on. Itse tykkään laittaa esim. laatikoruokien päälle foliota, jotta pinta ei tummu liikaa. Käytän foliota myös grillatessa esimerkiksi kasvisnyyttejä
No mikä tämä päätelmä sitten oli, että jos ei käytä foliota niin ei kokkaa ollenkaan? Ja se tumma pinta on parasta herkkua :P Se toki on makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan normaalisti kuukautiset, mutta en ole vuosiin ostanut siteitä tai tamponeita. Enkä edes kuukuppia. Käytän kuukautispikkuhousuja. Ovat paitsi pitkäikäisiä, myös huomattavasti mukavamman tuntisia kuin vaipat housuissa tai vanutuppu pllussa.
En uskaltaisi, jos päästävät läpi
Eivät päästä. Voin luvata vuosien kokemuksella. Ovat jopa turvallisemmat tuossa asiassa kuin siteet. Pitkälti siksi vaihdoinkin kuukautispikkuhousuihin, kun kyllästyin siteiden petollisuuteen. Pikkareita voi myös käyttää kerralla pidempään kuin siteitä, jolloin ei tarvitse juosta vessassa niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos haava on pieni viiltohaava, sulje sen reunat vastakkain haavateipillä."
Mitä tuo tarkoittaa? Miten vastakkain? Haavateippi pituussuunnassa vai? Vai poikittain useampi teipinpätkä?
Tarkoittaa sitä, mitä siinä lukee. Eli haavan reunat vastakkain ja teipillä kiinni, että pysyvät. Se, kuinka paljon tarvitse teippiä, riippuu luonnollisesti haavan pituudesta.
Kyllä kyllä mutta laitetaanko se pituussuunnassa? Aika leveä teippi saa olla silloin
Miten pituussuunnassa? Ihan vain laitetaan haavan yli. Vaikea näin kirjallisesti selittää, mutta kuvittele pysty joki, jonka yli teet sillan. Se joki on haava ja sillan päät ovat teipin päät.
Nyt ymmärsin. Eli ei pituussunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Noista on osa aivan tarpeettomia 😁
Totta että aina joku mikä on toiselle tarpeeton on toiselle välttämätön. Itselleni vaikkapa leivinpaperi tai vastaava on täysin tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan sanonut, että se välttämättömyys on. Itse tykkään laittaa esim. laatikoruokien päälle foliota, jotta pinta ei tummu liikaa. Käytän foliota myös grillatessa esimerkiksi kasvisnyyttejä
No mikä tämä päätelmä sitten oli, että jos ei käytä foliota niin ei kokkaa ollenkaan? Ja se tumma pinta on parasta herkkua :P Se toki on makuasia.
Puhutiin foliosta JA LEIVINPAPERISTA. Tarkkuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fairylla ja mikrokuituliinalla tulee puhtaat peilit ja ikkunat. Mulla yksinasuvana leivinpaperi, folio ja kelmu kestää vuosia. Leivinpaperi kesti 7 vuotta ja kahta muuta olen viimeksi ostanut kymmenisen vuotta sitten. Ei niitä tule käytettyä edes joka kuukausi. Hammasharjoja 4kpl paketti parilla eurolla, niin taas pärjää vuoden, en ole huomannut muuta eroa kalliisiin 3€/kpl hammasharjoihin kuin harjan varren kuviot. Muistakaan tuotteista ei välttämättä kannata ostaa kalleinta, usein halvemmatkin ovat hyvälaatuisia ja täysin käyttökelpoisia.
Ilmeisesti et kokkaa ollenkaan, jos foliota ja leivinpaperia ei tule käytettyä edes kuukausittain. Itsekin asun yksin, mutta kyllä mulla leivinpaperia kuluu useita kertoja viikossa. Tykkään mm. leipoa sämpylät itse. Maukkaampaa ja halvempaa kuin ostaa valmiina.
Mik
Joskus jos olen tehnyt ruokaa ja kattilat joutaneet pesuun, niin laitan niistä ruoan lautaselle jääkappiin odottamaan ateriointia, siihen foliota tai tuorekelmua suojaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos haava on pieni viiltohaava, sulje sen reunat vastakkain haavateipillä."
Mitä tuo tarkoittaa? Miten vastakkain? Haavateippi pituussuunnassa vai? Vai poikittain useampi teipinpätkä?
Tarkoittaa sitä, mitä siinä lukee. Eli haavan reunat vastakkain ja teipillä kiinni, että pysyvät. Se, kuinka paljon tarvitse teippiä, riippuu luonnollisesti haavan pituudesta.
Kyllä kyllä mutta laitetaanko se pituussuunnassa? Aika leveä teippi saa olla silloin
Miten pituussuunnassa? Ihan vain laitetaan haavan yli. Vaikea näin kirjallisesti selittää, mutta kuvittele pysty joki, jonka yli teet sillan. Se joki on haava ja sillan päät ovat teipin päät.
Nyt ymmärsin. Eli ei pituussunnassa.
Itse sanoisin sitä leveyssyynnaksi. Pituussunta olisi haavat alkupäästä haavan loppupäähän, mikä voi olla vaikka kyynärpäästä ranteeseen. Leveyssuunnassa kun laitetaan tehdään tuolla siltataktiikalla eli haavan reunojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et kokkaa ollenkaan, jos foliota ja leivinpaperia ei tule käytettyä edes kuukausittain. Itsekin asun yksin, mutta kyllä mulla leivinpaperia kuluu useita kertoja viikossa. Tykkään mm. leipoa sämpylät itse. Maukkaampaa ja halvempaa kui
No joo, jos laitan vuokaruoan jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, niin tottakai laitan siihen folion suojaksi, tai sitten tuorekelmua.
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperia kuluu kyllä paljon, kun leipoo ja tekee uuniruokia. Uusiokäytän kyllä leivontaan käytettyjä leivinpapereita, mikäli eivät ole kovin sotkuisia.
Minä teen uuniruoat vuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkoi ihan selkosuomella, että meni se pyyhe kädessä taksilla päivystykseen. Mikä tuossa nyt sinusta on niin kamalaa, että siitä pitkää jankuttaa viestikaupalla?
En minä ole se jankkaaja. Olen se joka kysyi siitä verenmyrkytysriskistä, eri henkilö kuin tuo jankkaaja.
Miksi folio on välttämättömyys kokatessa? Teen päivittäin ruokaa, mutta en taida edes omistaa foliota. Joskus laitoin joulukinkun päälle suojaksi jääkaappiin, mutta enpä ole kinkkuakaan tehnyt varmaan 10 vuoteen, kun joulupäivällinen on syöty jossain muualla. Kaikki eivät myöskään leivo sämpylöitä, vaikka muuten kokkaavatkin.