Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen uunipelti-leivinpaperi jankkausta täällä on..? Kohta varmaan siirtyy johonkin air fryer tms aihe tota menoo.. 😃
Keittiöpyyhetyyppi varmaan siirtyi leivinpaperin vastustajaksi :D
Arvasin, että rupeaa tulemaan nillitystä, kun luettelen mitä ruokia teen uunipellillä. Täällä oikein kaivamalla kaivetaan jotain, mitä sitten voidaan haukkua. Minulle on kuulkaa aivan sama, miten te teette ruokanne. Kysyttiin, mitä voi tehdä uunipellillä ja leivinpaperilla, ja näitä tehdään meillä. Ja niitä tehdään jatkossakin, sanoitte sitten mitä tahansa.
Eipä kukaan ole sinua haukkunut. Se on ihan oman pääsi sisällä, jos koet haukkumiseksi sen, että ihmiset eivät tee samoja asioita kuin sinä. Tai jos tekevät, eivät välttämättä tee samalla tavalla kuin sinä. On typerää loukkaantua siitä, että joku paistaa pizzan pizzakivellä uunipellin sijaan tms. Keskustelun ideahan on tuoda esiin eriliaisia näkemyksiä, ei vain myötäillä kaikkea, mitä sinä sanot.
Jaa-a. Säännöllisesti mitä joudun ostamaan on vessapaperi, talouspaperi (joka viikko) muita tuotteita harvemmin, ei edes joka kuukausi. Rahaat menee muutaman kympin kuussa (muistellen) noihin papereihin. Moni listatuista tuotteista ei ole monellakaan tarpeellisia. Ja moni tuote soveltuu moneen eri käyttökohteeseen, esim. Tiskiaine, palasaippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen uunipelti-leivinpaperi jankkausta täällä on..? Kohta varmaan siirtyy johonkin air fryer tms aihe tota menoo.. 😃
Arvasin, että rupeaa tulemaan nillitystä, kun luettelen mitä ruokia teen uunipellillä. Täällä oikein kaivamalla kaivetaan jotain, mitä sitten voidaan haukkua. Minulle on kuulkaa aivan sama, miten te teette ruokanne. Kysyttiin, mitä voi tehdä uunipellillä ja leivinpaperilla, ja näitä tehdään meillä. Ja niitä tehdään jatkossakin, sanoitte sitten mitä tahansa.
Yhyy,byää, mammapalsta ei toimi niin kuin MÄ HALUUN ja nyt mä uhriudun ja kiukuttelen kuin 3-vuotias lapsi. Kaikki aina mua haukkuu, kun ne ei käytä jotain vtun leivinpaperia, joka on mulle elämää suurempi asia. Byäääääääääää!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan alun perinhän hän kirjoitti ettei lähtenyt kävelemään eteiseen, jossa hänellä oli laastarit yms. tarpeet jotta ei sotkisi lattioita verellä ja siksi ensihätään otti keittiöpyyhkeen. Siitä oli kyse
Ja jatkoi ihan selkosuomella, että meni se pyyhe kädessä taksilla päivystykseen. Mikä tuossa nyt sinusta on niin kamalaa, että siitä pitkää jankuttaa viestikaupalla?
En minä ole se jankkaaja. Olen se joka kysyi siitä verenmyrkytysriskistä, eri henkilö kuin tuo jankkaaja.
Verenmyrkytysriski on aikalailla olematon mikäli et ole uittanut keittiöpyyhettäsi ulosteessa tai jotain muuta vastavaa. Normaalilla keittiöhygienialla et saa pyyhettä niin likaiseksi, että se aiheuttaisi verenmyrkytyksen vaaraa. Haavahan puhdistetaan huolella sairaalassa.
t. sairaanhoitaja&
Voisitko sairaanhoitajana sitten kertoa, miten verenmyrkytykset syntyvät? Tavalliset ihmiset saavat yhtäkkiä verenmyrkytyksen, jonka aiheuttaja on jokin mitättömästä pikkuhaavasta sisään päässyt bakteeri. Tiedän monia tällaisia tapauksia. Luulisi että likainen keittiöpyyhe olisi silloin todellinen vaaratekijä. Miksei sitten ole?
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Säännöllisesti mitä joudun ostamaan on vessapaperi, talouspaperi (joka viikko) muita tuotteita harvemmin, ei edes joka kuukausi. Rahaat menee muutaman kympin kuussa (muistellen) noihin papereihin. Moni listatuista tuotteista ei ole monellakaan tarpeellisia. Ja moni tuote soveltuu moneen eri käyttökohteeseen, esim. Tiskiaine, palasaippua.
Miksi vessa- ja talouspaperia pitää ostaa joka viikko? Meillä on 5 henkinen perhe ja yksi säkillinen riittää kyllä vähintään 2 viikkoa, yleensä lähemmäs kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy,byää, mammapalsta ei toimi niin kuin MÄ HALUUN ja nyt mä uhriudun ja kiukuttelen kuin 3-vuotias lapsi. Kaikki aina mua haukkuu, kun ne ei käytä jotain vtun leivinpaperia, joka on mulle elämää suurempi asia. Byäääääääääää!!!!!!!!!!
Sinulla se ongelma on eikä minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan alun perinhän hän kirjoitti ettei lähtenyt kävelemään eteiseen, jossa hänellä oli laastarit yms. tarpeet jotta ei sotkisi lattioita verellä ja siksi ensihätään otti keittiöpyyhkeen. Siitä oli kyse
Ja jatkoi ihan selkosuomella, että meni se pyyhe kädessä taksilla päivystykseen. Mikä tuossa nyt sinusta on niin kamalaa, että siitä pitkää jankuttaa viestikaupalla?
En minä ole se jankkaaja. Olen se joka kysyi siitä verenmyrkytysriskistä, eri henkilö kuin tuo jankkaaja.
Verenmyrkytysriski on aikalailla olematon mikäli et ole uittanut keittiöpyyhettäsi ulosteessa tai jotain muuta vastavaa. Normaalilla keittiöhygienialla et saa pyyhettä niin likaiseksi, että se aiheuttaisi verenmyrkytyksen vaaraa. Haavahan puhdistetaan huol
Tyypillinen tapa saada verenmyrkytys on esim. astua ruosteiseen naulaan tms. En muista koskaan kuulleeni tapauksesta, että ihminen olisi saanut verenmyrkytyksen keittiöpyyhkeestä. Useimmiten ne pyyhkeet ovat hyvinkin puhtaita, koska niihin lähinnä kuivataan pestyjä käsiä ja suurin osa vaihtaa pyyhkeet niin usein, että mitään erityistä bakteeriviljelmää ei niihin pääse kasvamaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja tosissaan aloituksen aiheen kanssa..? Moniakaan tuotteita ei tarvitse olla ostamassa joka viikko, kuukausi.. Esim tiskiharjoja, siivousaineita, suihkugeelejä, shampoita, dödöjä, hammasharjaa,-tahnaa, ... Toki riippuu kulutuksesta/henkilö määristä mut kumminkin pääsääntöisesti. Arvioin että viikottain säännöllisesti moni joutuu ostamaan vessapaperia. Monia tuotteita voi käyttää moneen eri tarkpitukseen, esim tiskiaine sopii wc/suihkun pesemiseen myös yleissiivoukseen, suihkusaippua soveltuu sheivaukseen myös tarvittaessa hiusten pesuun, palasaippua se vasta moneen käyttöön sopiikin...eli kaikkia erikoisaineita jokaiseen yksittäiseen käyttökohteeseen ei aina tarvita ja eikä ole tarpeellista. Se on markkinakikka myydä joka asiaan oma tuote..paljon vähemmälläkin pärjää
Ymmärsin pointtisi. Minulla itsellä menee säännöllisesti joka viikko wc-paperiin rahaa,
Minä ostan 32 tai 40 rullaa wc-paperia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy,byää, mammapalsta ei toimi niin kuin MÄ HALUUN ja nyt mä uhriudun ja kiukuttelen kuin 3-vuotias lapsi. Kaikki aina mua haukkuu, kun ne ei käytä jotain vtun leivinpaperia, joka on mulle elämä
Jepjep. Aina on vika kaikkialla muualla paitsi itsessä. Hyvin tyypillistä 3-vuotiaan lapsen käytöstä. Kannattaa kasvaa aikuiseksi ennen kuin tulee aikuisten palstalle trollamaan yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan ole sinua haukkunut. Se on ihan oman pääsi sisällä, jos koet haukkumiseksi sen, että ihmiset eivät tee samoja asioita kuin sinä. Tai jos tekevät, eivät välttämättä tee samalla tavalla kuin sinä. On typerää loukkaantua siitä,
Olenkohan mä pudonnut väärään ketjuun? Eikö tässä kysytty päivittäis-tavaroihin kuluvaa kk/summaa? Meillä menee noihin n 200e/kk, tosin siinä on mukana jo pienen vaipat ja talkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vessa- ja talouspaperia pitää ostaa joka viikko? Meillä on 5 henkinen perhe ja yksi säkillinen riittää kyllä vähintään 2 viikkoa, yleensä lähemmäs kuukauden.
Minä ostan pienemmä paketin kerta viikkoon, koska kuljen pyörällä ja mukana on yleensä ruokaakin useampi kassillinen. Ei mahdu kyytiin mitään jättipakkausta vessapaperia. Tietty ne voisi erikseen hakea joskus bussilla, mutta laiskottaa liikaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole autoa käytettävissä ja ostan lähikaupoista sen määrän kerralla mitä jaksan/pystyn kantamaan kerralla. Joskus ostan isomman määrän papereita kerralla, silloin kyllä käyn erikseen ne paperit ostamassa ilman muita ostoksia et saan kannettua. Toki siinä tapauksessa ei tarvitse olla vähään aikaan ostamassa papereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon myös leivinpaperin päällä pellillä tehtäviä ruokia.
Kuten? Itse teen uunijuurekset ja paistan jopa ranskalaiset uunivuoassa.
No siitä vaan sitten. Itse en viitsisi tehdä turhaa tiskiä tuollaisen vuoksi, kun ne ranskalaiset voi laittaa uunipellille leivinpaperin päälle.
Elämä on valintoja. Itse taasen en viitsi käyttää rahaa leivinpaperiin (joka ei estä uunipeltiä likaantumasta), vaan huuhtaisen ennemmin sen vuoan käytön jälkeen. Tai pistän koneeseen, jos on enemmän likainen kuin ranskisten jäljiltä.
Uunipelti pyyhitään kostealla keitti
Hankaa keittiössä ja huuhtele kylppärissä suihkun alla. Tai hankaa ja huuhtele kylppärissä. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon myös leivinpaperin päällä pellillä tehtäviä ruokia.
Kuten? Itse teen uunijuurekset ja paistan jopa ranskalaiset uunivuoassa.
Se on sinun valintasi.
Pizza, pellillinen piirakkaa, nachopelti, lihapullakasvispelti... onhan näitä.
Kaikki noista paistuu ihan yhtä hyvin myös vuoassa. Itse asiassa nachopelti on jopa helpompi vuoassa, koska vuoasta sen saa otettua näppärämmin.
En ole kokeillut pizzaa tehdä uunivuoassa, enkä kyllä aio. Leivinpaperi on kätevä
Minä olen. Neliskanttinen laakea vuoka on ihan sama as
No mitä materiaalia ne sun uunivuoat ovat? Minulla on vain lasisia ja keraamisia.
Vierailija kirjoitti:
"Juuri tuosta syystä en käytä uunipeltejä. Niiden peseminen on vttumaista, kun keittiössä ei ole kuin kapea pieni allas. Siksi paistan kaiken uunivuoassa ja pesen vuoan astianpesukoneessa."
.
Ihan samalla tavalla sen pellin voi pestä astianpesukoneessa.
Tuota en tiennytkään. Uskaltaako kokeilla? Voiko materiaali mennä pilalle konetiskiaineen vaikutuksesta?
Voisitko sairaanhoitajana sitten kertoa, miten verenmyrkytykset syntyvät? Tavalliset ihmiset saavat yhtäkkiä verenmyrkytyksen, jonka aiheuttaja on jokin mitättömästä pikkuhaavasta sisään päässyt bakteeri. Tiedän monia tällaisia tapauksia. Luulisi että likainen keittiöpyyhe olisi silloin todellinen vaaratekijä. Miksei sitten ole?
Saa olla melkoisen likainen keittiöpyyhe, että siitä tulee verenmyrkytys. Hyvin tyypillinen verenmyrkytyksen aiheuttaja aikuisella perusterveellä ihmisellä on virtsatietulehdus, jota ei ole hoidettu kunnolla. Toinen yleinen aiheuttaja on hoitamaton suun tulehdus, kuten hammasmätä. Päivystyksessä näkee myös säännöllisesti koiran pureman aiheuttamia verenmyrkytystapauksia. Tavallisesta viiltohaavasta lähtenyt myrkytys on hyvin hyvin harvinainen, koska haavat puhdistetaan huolella ja ihmisten kodeissa on yleensä hygienia sillä tasolla, ettei isompaa tulehduksen aiheuttajaa löydy vaikka laittaisi haavan päälle alushousunsa.
Varmaan kymppi tai kaksi kuussa riittää. Olen nainen, ja ostan noista lähinnä wc-paperia, tiskitabletteja ja shampoota, ja niistäkin vain shampoota joka kuukausi. Käsisaippuaa mulla on enemmän lahjaksi saatuja kaapissa kuin ikinä kerkeän käyttää. Tiskiainettakin ostin viimeksi opiskeluaikoina viisi vuotta sitten, ja jotenkin tuo pullo on yhä tuossa, Fairy on tosiaan riittoisaa. :D Siivousaineet on kanssa säilyneet opiskeluajoilta. Inhoan ajatusta kemikaalimäärästä ja käytän pitkälti pelkkää vettä ja rättiä kaikessa muussa paitsi vessan pesussa ja rasvatahroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan ole sinua haukkunut. Se on ihan oman pääsi sisällä, jos koet haukkumiseksi sen, että ihmiset eivät tee samoja asioita kuin sinä. Tai jos tekevät, eivät välttämättä tee samalla t
200€/kk päiväittäistavaroihin???? Kullattua vessapaperiako käytätte vai miten tuo on edes mahdollista?
Hankaa keittiössä ja huuhtele kylppärissä suihkun alla. Tai hankaa ja huuhtele kylppärissä. Ei ongelmaa.
Tajuatko yhtään, miten pieniä koppeja kylppärit voivat olla kerrostaloasunnoissa?
Tylsä "keskustelu", jos kaikki vain listaavat summia. Pitää sitä muutenkin kommentoida.