Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?
Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.
Kommentit (308)
Sitä olen ihmetellyt että missä nuo pulleat urheilijat oikein on? Niitä kun ei urheilukentillä oikein tahdo kesäisin näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat
Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.
Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja.
Ei. Kyllä rehellisen rasvakudoksen määrän voi havaita ihan aikuinen ihminen. Te "lihas painaa niin paljon"- naiset olette niin nähtyjä; selkeä ylipaino, mutta myös jonkin verran liikuntataustaa alla. Sitten ne, jotka painavat paljon ja ovat selkeästi urheilullisia eivät paljoa huutele.
Kaikki liikkuminen ei tarkoita urheilua. Liikkua voi paljonkin ilman urheilullista tavoitetta
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen ihmetellyt että missä nuo pulleat urheilijat oikein on? Niitä kun ei urheilukentillä oikein tahdo kesäisin näkyä.
Ne on esim. moukarihäkissä tai kuulantyöntöpaikalla. Sulla on väärät lajit, jos et ole huomannut pulleita urheilijoita. Ei niitä tietenkään missään taitoluistelukentillä näy :D
Vierailija kirjoitti:
Moukarinheittäjät ja kuulantyöntäjät eivät usein vastaa käsitystä urheilijasta, jos heidät näkisi muualla kuin urheilukentällä.
No voiko noita sanoa edes urheilijoiksi?
Tuttava ainakin liikkuu jatkuvasti ja hän on aina mennyt lyhyemmillä jaloillaan lujempaa kuin minä pitkillä koivillani. Silti hän on pyöreä. En tiedä, mistä hänen ulkonäkönsä johtuu, muttei ainakaan liikunnan puutteesta eikä liian vähäisestä intensiteetistä.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat urheilulliset naiset väittää vaan olevansa urheilullisia mutta heitä ei koskaan näy lenkkipoluilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.
Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja.
Ei. Kyllä rehellisen rasvakudoksen määrän voi havaita ihan aikuinen ihminen. Te "lihas painaa niin paljon"- naiset olette niin nähtyjä; selkeä ylipaino, mutta myös jonki
Hyvä, että oikein alleviivaat olevasi juuri sellainen pikkupoika, josta puhun. Ikävä pilata voimafantasiasi, mutta ei kinnosta vttuakaan, mitä sinä kuvittelet kehossani näkeväsi. Tiedän itse, mistä se koostuu ja se riittää.
Riippuu ihan lajista. Kuulantyöntäjät ja muut heittolajien naiset (pl. keihäs) on yleensä aika tanakoita, samaten raskaan sarjan (kilpailevat) voimanosto- ja painonnostodaamit. Em. lajeissa ylipaino (lihaksinakin, mutta etupäässä rasvanahan se tietyn pisteen jälkeen tulee) on ikäänkuin välttämätöntä huippusuorituskyvyn kannalta. He ovat urheilullisia, ylipainoisia ihmisiä.
Jos on ihan tavallinen, ei em. lajeissa kilpaileva ihminen ja on selkeästi korkeassa rasvaprosentissa niin siinä tapauksessa ei ole kovin urheilullinen, vaan enemmänkin on liikuntaa harrastava pullukka, läski, tai sitten just aloittajan spekuloima onnenonkija joka yrittää pariutua selkeästi omaa tasoaan ylemmän, atleettisen miehen kanssa keksimällä väittää, että liikunta on lähellä sydäntä.
Ps. Lihasta saa olla oikeasti todella suuri määrä, että pelkästään se selittää selvää ylipainoa. Käytännössä niin suuri määrä, että sitä ei ilman steroideja saa hankittua, varsinkaan naisena. Kyllähän Iltasanomissa sun muissa roskalehdissä näytetään tämän tästä jotain reilu 90-kiloista ja tuurilla vähän päälle 170-senttistä salillakäyvää naista, jotka denialismissaan sokeina uskottelevat itselleen etteivät ole lihavia ja se on vaan se lihas mikä painaa, mutta kymmenessä tapauksessa kymmenestä jokaisella on niin korkea rasvaprosentti että vois laihdutella 20-30 kiloa eikä silti olis vielä mitenkään tavattoman tiukka kunto.
Samalla tavalla kun nykyiset "normaalipainoiset" on aika valaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulleat urheilulliset naiset väittää vaan olevansa urheilullisia mutta heitä ei koskaan näy lenkkipoluilla...
Kyllä minä käyn lenkkipolulla 5 kertaa viikossa. Se, että sinä et näe minua, ei tarkoita, etten siellä koskaan ole. Et sinä siellä 24/7 vahtia pidä kuitenkaan.
t. pullea urheilullinen nainen, joka lenkkeilyn lisäksi harrastaa crossfitiä ja karatea
Mun kehonrakenne on aina näyttänyt vastaavalta mitä painonnostajilla, silloinkin kun olin normaalipainossa. En siis ole ollut siro koskaan vaan sellainen tanakka. Kun siihen on tullut ylimääräisiä kiloja mukaan, niin ne ovat hakeutuneet reisille ja vyötärölle.
150 kiloinenkin voi olla urheilullinen. Ties vaikka olisi kuukausi sitten aloittanut säännöllisen liikunnan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava ainakin liikkuu jatkuvasti ja hän on aina mennyt lyhyemmillä jaloillaan lujempaa kuin minä pitkillä koivillani. Silti hän on pyöreä. En tiedä, mistä hänen ulkonäkönsä johtuu, muttei ainakaan liikunnan puutteesta eikä liian vähäisestä intensiteetistä.
Niin kauan kun syö yli oman kulutuksensa, ei laihtumista tapahtu. Helvetin yksinkertaista.
"Hyvä, että oikein alleviivaat olevasi juuri sellainen pikkupoika, josta puhun. Ikävä pilata voimafantasiasi, mutta ei kinnosta vttuakaan, mitä sinä kuvittelet kehossani näkeväsi. Tiedän itse, mistä se koostuu ja se riittää. "
No voit elää kuvitelmissasi, mutta muista että muut ihmiset näkevät maailman ja ihmiset omalla tavallaan. Sinä olet tässä se, joka turvautui ad hominemiin, kun tunteet tulivat pintaan.
Jopa liikunnan ohjaajistakin osa on melko tukevassa kunnossa joskin lieventävänä seikkana voinee pitää sitä, että heillä on usein myös melkoiset lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä naiset ei ole millään tapaa lihaksikkaita vaan ne näyttävät lihavilta ja niillä on RASVAA.
ap
Kaikilla ihmisillä on kehossaan RASVAA. Myös sinulla. Sori siitä, pikkuinen.
Juu, kaikilla on rasvaa. Toisilla liikaa, toisilla ei. Sulla on ilmeisesti ihan reilusti, kun noin aloit meuhkaamaan.
On personaltreinereitä jotka näyttää pelihemmoilta😆 ja kuulantyöntäjä on reilun kokoinen urheilija. Tietääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kun nykyiset "normaalipainoiset" on aika valaita.
Oon kyllä samaa mieltä et nykyään normaalipainon määritelmä on hyvin erikoinen, esim. mua kutsutaan pääsääntöisesti "hoikaksi" vaikka oon 170 cm ja 69 kg, ja masukaan ei ole ihan litteä. Kun taas joskus ennen vanhaan olisin varmaan ollut monen mielestä "pulleahko" tai jotain vastaavaa.
Moukarinheittäjät ja kuulantyöntäjät eivät usein vastaa käsitystä urheilijasta, jos heidät näkisi muualla kuin urheilukentällä.