Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.

Kommentit (308)

Vierailija
81/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sanoo yhtä ja tekee toista. Kyllä kaikki tämän jo tietävät. Kerran viikossa käydään kävelylenkillä ja ollaan niin urheilullisia että! Joka ilta käsi menee sipsipussin sisään sohvalla köllöttäessä, mutta tämä ei jostain syystä olekaan identiteetin määrittävä tekijä vaan se kerran viikossa tehtävä kävelylenkki. 

Vierailija
82/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin yksinkertainen? Minä olen naimisissa hyvin urheilullisen, normaalipainoisen naisen kanssa. Sinkkuaikoinakaan ei tarvinnut tyytyä yhteenkään pullukkaan, aina oli hyväkuntoisia naisia tarjolla. Totesin, että nykyään 10-20 kilon ylipainoa yritetään normalisoida, mutta ei se sitä 10-20 kilon ylipainoa silti mihinkään poista. Siellä se on reisissä, perseessä ja kyljissä silti, kaikesta päätellen myös sinulla. 

Kerrotko vielä, miksi yhtään ketään pitäisi kiiinnostaa, mitä sinä ajattelet heidän kiloistaan? Tai mitä vttua teet Tinderissä kyttäämässä naisia, jos kerran olet naimisissa?

Sulta puuttuu älykkyysosamäärästä muutama kymmenen pinnaa, jotta tästä vois tulla mitenkään hedelmällinen keskustelu. Ei, en ole Tinderissä. Ei, minä en ajattele lähtökohtaisesti mitään s

No mitä sitten jos yritetäänkin? Millä tavalla se on sinulta pois, jos ihmiset ovat tyytyväisiä itseensä eivätkä jaska nillittää jatkuvasti jostain kiloista? Onko sinulla syömishäiriö vai miksi paino on sinulle elämää tärkeämpi asia? Varsinkin muiden ihmisten paino. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ylipainoisella on hyvä kunto, ja he harrastavat liikuntaa. Lajeissa joita harrastanut tulee usein vastaan naisia, jotka ovat kovassa kunnossa, mutta se ei välttämättä näy päälle päin, kun ovat vähän tanakoita. Ja miksi ovat tanakoita? Varmaan heillä on hyvä ruokahalu. Liikunta ei laihduta, ellei ole kalorivajetta, ja kalorivajeessa ei oikein jaksa treenata.

Vierailija
84/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa pakottamassa itseäsi. Ei kiinnosta. Läskit aina pakottavat itseään.

Vierailija
85/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jo hankkisitte ihan oman elämän? Jos kerran on vaimo ja kaikki, luulisi sitä miehellä olevan parempaakin tekemistä kuin itkeä mammapalstalla vieraiden naisten painosta. Vai oliko se hoikka vaimo vain kehno yritys saada läskit mammat kateellisiksi? :D

Vierailija
86/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin yksinkertainen? Minä olen naimisissa hyvin urheilullisen, normaalipainoisen naisen kanssa. Sinkkuaikoinakaan ei tarvinnut tyytyä yhteenkään pullukkaan, aina oli hyväkuntoisia naisia tarjolla. Totesin, että nykyään 10-20 kilon ylipainoa yritetään normalisoida, mutta ei se sitä 10-20 kilon ylipainoa silti mihinkään poista. Siellä se on reisissä, perseessä ja kyljissä silti, kaikesta päätellen myös sinulla. 

Kerrotko vielä, miksi yhtään ketään pitäisi kiiinnostaa, mitä sinä ajattelet heidän kiloistaan? Tai mitä vttua teet Tinderissä kyttäämässä naisia, jos kerran olet naimisissa?

Sulta puuttuu älykkyysosamäärästä muutama kymmenen pinnaa, jotta tästä vois tulla mitenkään hedelmällinen keskustelu. Ei, en ole Tinderissä.

Normalisoidaan samalla alkoholismikin, miksei vaikka muutkin päihdeongelmat. Sun logiikka on kyllä tajuttoman häikäisevää, onnittelut. 

Vierailija
87/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta puuttuu älykkyysosamäärästä muutama kymmenen pinnaa, jotta tästä vois tulla mitenkään hedelmällinen keskustelu. Ei, en ole Tinderissä. Ei, minä en ajattele lähtökohtaisesti mitään s

Olen huomannut, että näille vajaille valaille ei kannata vastata. Ei ymmärrä niin ei.

Vierailija
88/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa liikunnan ohjaajistakin osa on melko tukevassa kunnossa joskin lieventävänä seikkana voinee pitää sitä, että heillä on usein myös melkoiset lihakset.

Allekirjoitan tämän. Kävin joskus jumpassa, jota veti selkeästi ylipainoinen nainen, joka veti koko tunnin täysillä. Hän kiersi kaikki illat ympäri maakuntaa vetämässä liikuntatunteja. Ihmetystä herätti, mutta ehkä hän vain söi ihan tuhottomasti. Lihasta oli varmasti paljon, mutta siinä päällä myös rehellistä läskiä.

Vierailija
89/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤭 on se tyhmä.

Samaa mieltä. Ap tosiaan on tyhmä. 

Kuka sä oot? Sulle en puhunut mitään.

Olet julkisella keskustelupalstalla, joten "puhut" ihan jokaiselle, joka täällä kirjoittaa. Tämä ei ole mitään yksityisviestien lähettelypaikka. 

Ei, mä valitsen itse kelle puhun. Voit olla keskenäs mitä mieltä haluat. Niin kuka sä oot ja mikä asia sulla oli?

Omatuntos.

Vierailija
90/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene niin, että 80 - 90% laihtumisesta johtuu ruoasta ja vain se loppu liikkumisesta? Kyllähän Suomi on puolillaan pikkuisen ylipainoisia, jotakin liikuntalajia harrastavia ihmisiä. Ja hyvä, että on.

Aivan toinen asia on sitten, että seuranhakupalstoilla miehet tarkoittavat urheilullisella naisella laihaa naista, tästäkin on vauvalla useampi ketju. Tulkaa, naiset pois sieltä Tinderistä, ei siellä ole teille mitään. 

Vierailija
91/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullisuudella ei juuri ole tekemistä painon kanssa. Mitä lihavampi ihminen on sitä vähemmän liikunnalla on merkitystä painonhallinnan kanssa. Liikunta on tepsii painonhallintamielessä vain normaalipainoisille tai lievästi ylipainoisille. Sairaaloisen lihaville se on enää vain "pissi meressä".

Mutta lihava ihminen voi siltti olla "huippuliikkuja". Hänelle liikunnallisuus on ehkä geeneissä ja hän on luonnostaan "energiapakkaus" joka nauttii liikunnasta. Hän vain herkuttelee liikaa.

Hoikka liikkuja voi hyvinkin olla "vähäenergistä"-tyyppiä ja esim. liian raskas liikunta voi aiheuttaa hänelle jopa sinusongelmia flunsaa ja kuumetta ja "ylikuntoa" eli palautumiseen voi kulua aikaa. Hän voi myös olla tyyppiä, joka ei saa liikunnasta minkäänlaista mielihyvää tai endorfiiniryöppyä. 

Esim. se lähes 200kg Whitney Thore siinä "TLC:n upea lihava elämäni- sarjassa, on juuri tällainen luonnostaan korkeat energiatasot omaava huippumenijä. Katselin kun hän treenasi niihin painonnostokisoihin. Hän todella veti sellaista treeniä että ei onnistu suurimmalta osalta. 

Vierailija
92/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalisoidaan samalla alkoholismikin, miksei vaikka muutkin päihdeongelmat. Sun logiikka on kyllä tajuttoman häikäisevää, onnittelut. 

Jos muutaman kilon ylipaino on mielestäsi sama asia kuin alkoholismi, en yhtään ihmettele, ettet pysty hahmottamaan, ettei ylipaino estä ihmistä liikkumasta tai jopa urheilemasta. 

Vierailija
93/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava ainakin liikkuu jatkuvasti ja hän on aina mennyt lyhyemmillä jaloillaan lujempaa kuin minä pitkillä koivillani. Silti hän on pyöreä. En tiedä, mistä hänen ulkonäkönsä johtuu, muttei ainakaan liikunnan puutteesta eikä liian vähäisestä intensiteetistä.

Niin kauan kun syö yli oman kulutuksensa, ei laihtumista tapahtu. Helvetin yksinkertaista. 

Ei hän syö yli kulutuksensa. Hän on ollut täsmälleen samankokoinen jo yli kymmenen vuotta.

Vierailija
94/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen saanut 3 lasta 4 vuoteen. Sori kun en ole somen ihmenainen ja kiloja on jäänyt raskauksien jäljiltä. Nuorimmainen on vasta 6kk, joten koen tilanteeni ihan normaaliksi. Kiloista huolimatta liikun aikalailla yhtä paljon kuin ennen raskauksia. Toki alkuun hieman kevyemmin, koska en halua tuhota kehoani liiallisella rehkimisellä. Jos tämä ei ap:lle kelpa, se on vähän niin kuin voivoi. 

Vierailija
95/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hei tosi hienoa, että sulla on hoikka pumpattava Barbara "vaimonasi". Menepäs nyt nauttimaan sen iloista ja anna muiden naisten olla sellaisia kuin ovat. 

Naisten itsepetos on hämmästyttävää: halutaan olla hoikkia itse, mutta haukutaan hoikat ja urheilulliset naiset pumpattaviksi barbaroiksi. Vain lihava nainen on kunniallinen, eikä esineellistettävä nainen. Varmaan puuttuu itsekunnioitus, niin pitää se tällä tavalla keinotekoisesti luoda?

Vierailija
96/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moukarinheittäjät ja kuulantyöntäjät eivät usein vastaa käsitystä urheilijasta, jos heidät näkisi muualla kuin urheilukentällä.

No voiko noita sanoa edes urheilijoiksi?

Mutta moottoriurheilu ja e-urheilu toki on urheilua?

Vierailija
97/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hei tosi hienoa, että sulla on hoikka pumpattava Barbara "vaimonasi". Menepäs nyt nauttimaan sen iloista ja anna muiden naisten olla sellaisia kuin ovat. 

Naisten itsepetos on hämmästyttävää: halutaan olla hoikkia itse, mutta haukutaan hoikat ja urheilulliset naiset pumpattaviksi barbaroiksi. Vain lihava nainen on kunniallinen, eikä esineellistettävä nainen. Varmaan puuttuu itsekunnioitus, niin pitää se tällä tavalla keinotekoisesti luoda?

Ei tuossa ketään haukuttu. Me vaan hoksattiin, että se sun "vaimosi" on pumpaattavaa sorttia eli ei ollenkaan oikea nainen. Että kukahan se olikaan, joka sitä itsepetosta harrastaa? :D

Vierailija
98/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤭 on se tyhmä.

Samaa mieltä. Ap tosiaan on tyhmä. 

Kuka sä oot? Sulle en puhunut mitään.

Olet julkisella keskustelupalstalla, joten "puhut" ihan jokaiselle, joka täällä kirjoittaa. Tämä ei ole mitään yksityisviestien lähettelypaikka. 

Ei, mä valitsen itse kelle puhun. Voit olla keskenäs mitä mieltä haluat. Niin kuka sä oot ja mikä asia sulla oli?

Omatuntos.

Et ole. Tunnen itseni.

Vierailija
99/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat

Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.

Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja. 

90-luku loppui 25 vuotta sitten, joten ysärillä naisia katselleet ovat nykyään jo miehiä eikä poikia. 60% suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, joten eiköhän kaikkien silmä ole aikalailla tottunut ylipainoon normina. 

Vierailija
100/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta puuttuu älykkyysosamäärästä muutama kymmenen pinnaa, jotta tästä vois tulla mitenkään hedelmällinen keskustelu. Ei, en ole Tinderissä.

Ihan normaalipainoisilla naisilla on rasvaa reisissä ja takapuolessa.

Sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän