Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositko mies- vai naislääkäreitä?

Vierailija
01.03.2025 |

Ja entäs intiimialueen erikoislääkärin suhteen?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään väliä. Hyvää palvelua saanut ihan sukupuolesta riippumatta.

Enemmän suosin kansalaisuutta. Kerran olin lääkärin vastaanotolla ja lääkärin kanssa ei löytynyt edes yhteistä kieltä

(ei siis puhunut suomea, eikä englantia)

Vierailija
42/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosi kumpiakaan. Päivystyksessä on ollut kumpiakin ja oikeat diagnoosit on osanneet tehdä. Jos varaan ajan, niin kyllä aivan varmasti sanon, jos kyseessä on genitaalialueen tutkimista vaativa vaiva, että mielellään mieslääkärille, koska kyse on miestenvaivoista.

Kerran olen ollut naisoletetun lääketieteenkandin tutkittavana sieltä ja eihän siitä meinannut tulla yhtään mitään. Silloin kyllä annoin varsinaiselle vastuulääkärille palautetta, että työhön kuuluvat asiat pitäisi pystyä ammattimaisesti ja ujostelematta hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tippaakaan väliä, kunhan on pätevä.  Samoin hoitajat.

Vierailija
44/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi esitellä naislääkärille penistäni kiveksiäni tai peräaukkoani. Liian noloa

Vierailija
45/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ihan oikeasti ukrainalainen naislääkäri työntänyt sormensa peppuuni. Kyse oli kivesten arkuudesta ja ihan syövän varalta kävin lääkärillä, eturauhastutkimus sisältyi. Ukrainalainen kiva naislääkäri sitten työnsi sormensa peppuuni. Ennen sitä alustavassa käynnissä joku naispuolinen kesäharjoittelija (lääkäri-kandi varmaan) kosketteli kiveäksiäni. Myöskin ultrassa naislääkäri skannasi kivekset.

Lopulta pääsin urologille joka oli ihan mies, hänkin tutki eturauhasen. Ei löytynyt mitään.

Kaikki oli ihan mukavia, eikä sukupuoli haitannut missään tilanteessa. Tuo ukrainalainen oli ehkä hauskin näistä.

mies

Vierailija
46/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naista. En haluaisi käydä mieslääkärillä.

Vierailija
47/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimialuetta en anna mieslääkärin tutkia. En oikein ymmärrä miksi jotkut haluaa nimenomaan miesgynen? Mielestäni miehen läsnäolosta tulee turvaton olo. Eipä ole väliä juuri muuten.

Vierailija
48/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aina naisia kun mahdollista. Naislääkäri, naishieroja, naiskiinteistönvälittäjä jne.

Nainen, feministi

Vierailija
49/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimialuetta en anna mieslääkärin tutkia. En oikein ymmärrä miksi jotkut haluaa nimenomaan miesgynen? Mielestäni miehen läsnäolosta tulee turvaton olo. Eipä ole väliä juuri muuten.

Aloituksen kysymyksenasettelu on ihan typerä, mutta mihinkään liittymättä: miksi miehen läsnäolosta tulee sinulle turvaton olo? Oletko terapiassa?

Vierailija
50/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen kysymyksenasettelu on ihan typerä, mutta mihinkään liittymättä: miksi miehen läsnäolosta tulee sinulle turvaton olo? Oletko terapiassa?

Kyllä mulle tulee turvaton olo jos on intiimitutkimus ja siinä on mies paikalla. En näe siinä mitään outoa.

Vierailija
51/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tulee turvaton olo jos on intiimitutkimus ja siinä on mies paikalla. En näe siinä mitään outoa.

Ai gynen ollessa kyseessä, ok. No en itsekään kyllä ehkä menisi miesgynelle.

Sama

Vierailija
52/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole minulle arka, enkä syrji sukupuolen perusteella, ihan sama mikä sukupuoli tai identiteetti lekurilla.

Vierailija
53/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan sama, mutta gynen haluan olevan nainen.

Vierailija
54/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä en käy melkein koskaan (kun ei onneksi ole tarvetta*) mutta kyllä naisia suosin. Miehet eivät edes ymmärrä mitä esimerkiksi ylisuuret vaatteet tekevät kropalle, eli että ihminen näyttää yllätys yllätys isolta, ellei ole langanlaiha. Sitten kirjaavat tietoihin kaikkea p*skaa potilaista ja heidän painostaan, näin ruokkien syömishäiriöitä tai aiheuttavan niitä. Minulla pitäisi olla tähän liittyen täydellinen esimerkkikuva. Lisään sen jos löydän. Naiset ymmärtävät, että pussittava oversize-yläosa ei ole yhtä kuin ihra kropassa, eikä potilasta tarvitse nimitellä lihavaksi siksi, että hänen vaatteensa pussittavat. 

*Tapahtui erittäin erikoinen asia eli venäytin nilkkani erittäin pahasti. En melkein koskaan telo itseäni, joten se oli erikoista. Sattui aivan jumalattomasti. Nilkka vääntyi ihan kunnolla. Pystyin kuitenkin heti (lähes) nousemaan ja kävelemään. Kipu yltyi samana päivänä, mutta arviolta kolmessa päivässä olo oli jo huomattavasti parempi. Aristus kesti pitkään, kun nilkkaa väänsi, mutta normaali kävely sujui ilman mitään. Aristuksen takia meinasin mennä lääkäriin, mutta koska inhoan lääkärissä ramppaamista, päätin että katselen vielä pari kuukautta (koska edelleen, jäljellä oli enää aristus vääntäessä, ei mitään muuta.) En edes muista milloin aristus loppui, mutta olen jo kuukausia ollut täysin kivuton. Eli kroppani parantaa itse itsensä oikein mallikkaasti. Tuokin oli oikeasti niin kivulias tapahtuma, ettei ole mitenkään päivänselvää, ettei edes lääkäriä lopulta tarvittu.

Vierailija
55/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn vain hammaslääkärillä ja siellä ollut aina nainen. en muista että olisi ikinä ollut mieshammaslääkäriä.

Vierailija
56/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri näkee ihmisen koon, vaikka olisi vaatteet päällä. 

Vierailija
57/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://aij aa.com/OXFHdW (väli pois)

https://aij aa.com/6BmS08

Onko hän lihava?

No ei taida olla https://aij aa.com/L8BthL

Vierailija
58/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä, mutta intiimialueen tutkimiset (esim gyne) aina naiselle.

Olen nainen.

Vierailija
59/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäri näkee ihmisen koon, vaikka olisi vaatteet päällä. 

😂 Tiedätkö mitä. Ensinnäkään en sanonut missään vaiheessa että keneen asia liittyy vai liittyykö keneenkään. Toiseksi en ala vänkäämään aiheesta millin vertaa. Minä tiedän tilanteen, josta kirjoitan, sinä et. PS. Ei todellakaan näe. Miehille on ihmeellisen vaikeaa ymmärtää, että pussittava vaate ei tarkoita sitä, että vaatteen alla oleva ilma on ihraa. Naiset ymmärtävät, että ihminen voi käyttää isoja vaatteita ja olla paljon pienempi siellä niiden alla.

Vierailija
60/77 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussittaviin vaatteisiin liittyen sanon sen verran, että kuten selkeästi sanoin: jos ihminen on langanlaiha, sen näkee myös isojen vaatteiden alta. Jos ihmisellä on vähänkin lihaa luiden ympärillä, suuret vaatteet antavat illuusion suuremmasta kropasta. Tämä on taas näitä itsestäänselvyyksiä. Minullakin oli aikoinaan yksi oversize-college, joka päällä näytin siltä kuin minulla ei olisi vyötäröä ollenkaan ja olisin tasapaksu pulla. Kummasti lookki muuttui, kun vaihdoin imartelevampaan paitaan. Ihan tietoisesti kyllä käytin sitä oversize-paitaa. Se oli mukava päällä ja minä tiedän itse miltä vartaloni näyttää. Se riittää.