Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositko mies- vai naislääkäreitä?

Vierailija
01.03.2025 |

Ja entäs intiimialueen erikoislääkärin suhteen?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynen haluan olevan nainen, mutta muuten ihan sama, kunhan olisi kokemusta eli ikää olisi 40+.

Vierailija
22/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lääkärin sukupuolella ei ole väliä, mutta suosin iäkkäämpiä naisgynegologeja alapääasioissa. Ainakin ymmärtävät paremmin esim. vaihdevuosioireet.

Miesgyne ei suostunut millään kirjoittamaan hormonikorvaushoitoa vaikka limakalvot oli ihan haavaumilla ja olin itsemurhan partaalla, sönkötti vaan jotain voiteista. Naisgyne tajusi tilanteen ja ongelmat heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kipuillut lapsettomuuden kanssa ja sen takia on ollut helpompi valita hedelmättömyyshoitoja tekeväksi lääkäriksi mies - hänkään ei ole ollut raskaana. Vastaavasti valitsin myös psykoterapeutiksi miehen. Muissa asioissa asioidessani en välitä sukupuolesta, mutta yleensä olen ollut tyytyväisempi mieslääkäreihin. Jotenkin se vuorovaikutus on ollut miellyttävämpää. Toisaalta olen käynyt niin vähän lääkärissä, että sattumallakin on tässä vielä paljon osuutta. Kaksi vähän negatiivisella tavalla mieleen jäänyttä naislääkäriä oli sellaisilla kerroilla, että se mun tulosyykin oli joku ihan turha, joten vastaanotolla hävetti ja jo senkin takia ja toki siksikin jäi negatiiviset muistot.

Vierailija
24/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt tullut esiin mikä oli kunkin vastaajan sukupuoli. tse olen 42-vuotias nainen. Suosin ehdottomasti naislääkäreitä, jos se vaan on mahdollista, mutta en kaikissa tilanteissa. Ei ole mitään väliä, jos on vaikkapa jokin murtuma tai rokko jne.

Vierailija
25/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, aina. En ikinä antaisi miehen sörkkiä varsinkaan gynellä. 

Vierailija
26/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naislääkäreistä on parempia kokemuksia. Varsinkin psykiatrian puolella. Kaikki tapaamani miespsykiatrit ovat olleet ihan kahjoja. 

Muista kuitenkin että kuka se potilas eli todellinen kahjo on.

Vierailija
27/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle aivan sama. Ei sukupuoli tee kenestäkään hyvää tai huonoa lääkäriä.

Vierailija
28/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että on valmistunut Helsingin yliopistosta, eikä mistään Kuopiosta tms.

Vierailija
29/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska kysymys, vastausta miettiessä... Koska jos menen lääkäriin esim flunssan takia, ei sukupuolella ole mitään väliä. Jos menen gynelle, haluan hänen olevan nainen. Jos taas kyse on esim ortopedistä tai kirurgista, niin ehdottomasti miehelle.

Vierailija
30/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin naislääkäreitä, kaikessa. 

Vierailija
31/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso kulli niin mies.

Vierailija
32/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että on valmistunut Helsingin yliopistosta, eikä mistään Kuopiosta tms.

Itse yritän taas valita suhteellisen nuoria lääkäreitä jotka ovat valmistuneet muualta kuin suomesta, varsinkin Karolinska ruotsissa tuntuu opettavan lääkäreille myös keskutelutaitoja ja empatiaa.

Vierailija
33/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia. Olen nainen. Mutta jos on kirurgi suosisin miehiä osittain.

Vierailija
34/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin elintäni näyttämässä nuorelle naisnääkärille ja se vaikutti olevan lääkärille kauheampi kokemus kuin minulle hermostumisasteesta päätellen. M33

Vierailija
35/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin elintäni näyttämässä nuorelle naisnääkärille ja se vaikutti olevan lääkärille kauheampi kokemus kuin minulle hermostumisasteesta päätellen. M33

Varmaan ihmetteli että hänen miehensä elin oli niin pieni verrattuna sun

Vierailija
36/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ihan sama, kunhan saan hoitoa, mutta luotan että naislääkäri tekee työnsä huolellisemmin ja ottaa oireeni tosissaan, ja mukavampi on mennä alapääasioissa naiselle. Miesgynelle/papa-kokeen ottajalle en ole koskaan edes joutunut. 

Vierailija
37/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatuvastauksia vauvamammoilta.

Vierailija
38/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatuvastauksia vauvamammoilta.

Niin ajatella että tämä on sellaisen sormista joka pitää sukupuoltaan sosiaalisilta taidoiltaan ylivoimaisena ja sitten tuollainen ylilautajonnen tasoinen yrjö.

Vierailija
39/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naislääkärit ovat yleensä olleet jotenkin tosi äksyjä (muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta), niin menen mieluummin mieslääkärille. Ja olen siis itse nainen.

Vierailija
40/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehkot naislääkärit on empaattisimpia