Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää maksaa eläkemaksua palkasta, kun toisen eläke on yhtä iso kuin mun palkka?
Miksi pitää maksaa eläkemaksua, kun jonkun eläke on kuukaudessa isompi kuin mun palkka?
Sinun huono palkka on sinun oma vika.Sillä eläkeläisellä on ollut hyvä palkka ja nyt on hyvä eläke.
Kyllä, mutta apua ei saa muuta kuin isolla rahalla.
Me nostetaan palveluiden hintaa kunnolla niin nousee palkkakin, kodin siivous 150 euroa tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Venäjä hybridi vaikuttaa niin meidän nuorempien ei tarvitse auttaa eläkkeellä olevia.
Jos kerrostalossa menee sähköt eikä hissit toimi niin eläkeläiset saa itse kantaa ruokansa ja vetensä 9 kerrokseen.
Meiltä nuoremmilta leikataan ja haukutaan.
En auta ketään.
Niin, et auta ketään. Toivottavasti et koskaan tarvitse apua muilta, koska vaikutat ihmiseltä, jota kukaan ei vapaaehtoisesti tule auttamaan. Mutta minusta on hienoa, kun nuoremmat eivät koskaan tule vanhoiksi, ovat kai keksineet jonkun nuoennusseerumin.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 kerrokseen, jos Venäjä tekee jotain hybridi vaikuttamista eikä sähköt toimi.
Et edes tajua
Älä nyt viitsi höpistä.Miksi et itse ole saanut mitään aikaiseksi?Jaksatko omat vetesi kantaa sun kerrostalokopperoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Venäjä hybridi vaikuttaa niin meidän nuorempien ei tarvitse auttaa eläkkeellä olevia.
Jos kerrostalossa menee sähköt eikä hissit toimi niin eläkeläiset saa itse kantaa ruokansa ja vetensä 9 kerrokseen.
En auta ketään.
Niin, et auta ketään. Toivottavasti et koskaan tarvitse apua muilta, koska vaikutat ihmiseltä, jota kukaan ei vapaaehtoisesti tule auttamaan. Mutta minusta on hienoa, kun nuoremmat eivät koskaan tule vanhoiksi, ovat kai keksineet jonkun nuoennusseerumin.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 kerrokseen, jos Venäjä tekee jotain hybridi vaikutta
Todellakin jaksan omat vedet kantaa.
Vessa ei muuten toimi, jos sähköt menevät, että kanna sä vaan sinne 9 kerrokseen ne vessan huuhtelu vetesi.
Me nostetaan palveluiden hintaa. Kodin siivous 700 euroa kerta.
Se on hyvä hinta. Nousee palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen palkat on 22 miljardia ja eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa.
Ihan käsittämättöntä.
Vaan eikö olekin ihanaa, että eläkevakuutusyhtiöt maksavat työeläkkeet ja että työnantajat maksavat 2/3 eläkemaksuista.
Älä nyt höpötä tuosta työnantajasta! Tiedät varsin hyvin, että sekin raha otetaan LOPPUPELEISSÄ työntekijän selkänahasta!
"Eräs eläkejärjestelmään liittyvä ongelma on myös maksun jakaantuminen työntekijän ja työnantajan osaan. Tarpeettoman monimutkainen järjestelmä hämärtää aiheesta käytävää keskustelua. Kun maksu on joka tapauksessa pakko maksaa jokaisesta palkkaeurosta, on lopulta yhdentekevää, onko se työnantajan vai työntekijän tilittämä. Suomen kaltaisessa maassa, jossa pa
Jotkut kuvittelee että jos työnantajan eläkemaksuja alennettaisiin niin he saisivat enemmän palkkaa.Totuus on se että työnantaja pistäisi ne säästyneet rahat omaan taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen palkat on 22 miljardia ja eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa.
Ihan käsittämättöntä.
Vaan eikö olekin ihanaa, että eläkevakuutusyhtiöt maksavat työeläkkeet ja että työnantajat maksavat 2/3 eläkemaksuista.
Älä nyt höpötä tuosta työnantajasta! Tiedät varsin hyvin, että sekin raha otetaan LOPPUPELEISSÄ työntekijän selkänahasta!
"Eräs eläkejärjestelmään liittyvä ongelma on myös maksun jakaantuminen työntekijän ja työnantajan osaan. Tarpeettoman monimutkainen järjestelmä hämärtää aiheesta käytävää keskustelua. Kun maksu on joka tapauksessa pakko maksaa jokaisesta palkkaeurosta, on lopulta yhdentekevää, onko se työnantajan vai työntekij
Jos eläkemaksu laskee tulee enemmän työpaikkoja.
Palkan sivukulut laskevat.
Nyt ei kaikki pääse töihin ja tukia vielä leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En auta ketään.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 kerrokseen, jos Venäjä tekee jotain hybridi vaikuttamista eikä sähköt toimi.
Et edes tajua
En ole vielä eläkeläinen, mutta kantaisin vedet tuohon naapurin eläkeläiselle omien vesieni lisäksi. Kantomatkaa järveltä on pari sataa metriä ja sitten pari kerrosta rappuja. Kyllä 60+ ikäinen nainen sellaisesta selviää, nuoremmista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En auta ketään.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 ke
Voi kuule,ok-taloon on helppo kantaa,varsinkin kun on nuoria lastenlapsia auttamassa .Reippaat pojat auttaa mielellään.
Juu, vihollisia on ne eläkeläiset eikä tämä rakennettu järjestelmä jossa rikkaat vie leijonanosan ja lopuista usutetaan kansalaiset tappelemaan keskenään.
Mistä kannat ok taloon vedet.
Asutko järven rannalla, sulle tulee sitten kalliimmat palvelumaksut eläkkeellä sillä palvelumaksun lisäksi menee kilometrikorvaus matkan pituuden mukaan. Olen nähnyt noita laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En auta ketään.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 kerrokseen, jos Venäjä tekee jotain hybridi vaikutta
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta, että kyllä sulla vesien kantamista riittää, jos Venäjä katkaisee sähköt.
Ei kai ihminen joka ei yhdessäkään työpaikassaan ole pärjännyt eikä toiste otettu jaksa omia vesiäänkään kantaa, saati toisten.
Siivousfirmatkin ottaa nykyään siivousmaksun lisäksi kilometrikorvaukset, maaseudulle järven rantaan eivät välttämättä edes lähde, kun se ei ole kannattavaa, jos on vain yksi siivouskohde. Menee matkoihin liikaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En auta ketään.
Minusta on hienoa, että sinä narsiatina kannat ne vetesi ja ruokasi itse sinne 9 ke
Kuinka paljon on muilla eläkkeillä eleleviä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ihminen joka ei yhdessäkään työpaikassaan ole pärjännyt eikä toiste otettu jaksa omia vesiäänkään kantaa, saati toisten.
Niin, osa saa sitä kansaneläkettä, kun ei ole töitä tehnyt. Maksajana pankin sivuilla kela, tiliote näkyy myös pankille.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sulla ei koskaan ollut vakituista työpaikkaa. Olit vain sijainen koulussa.
Huono työntekijä.
Sä teit vain osa-aikatöitä, koska olit laiska ja nyt saa myös kansaneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.
Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.
Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.
Ja höpönpöpön, millä opilla lasket, että eläkeläisillä paremmat tulot kuin työssäkäyvillä?? Töissä tienasin lähes 4000 euroa kuussa, nyt eläkkeellä reilut 2000 - miinus verot!!
Hallitus laittaa myös osa-aikatyöntekijät hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa, koska osa-aikatyö ei ole kunnon työ.
Sinun huono palkka on sinun oma vika.Sillä eläkeläisellä on ollut hyvä palkka ja nyt on hyvä eläke.