Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintövero poistuu ja rikkaat rikastuvat

Vierailija
28.02.2025 |

Taas tavallista ihmistä kusetetaan. Jos perintövero poistuu, joutuu maksamaan korkeampaa luovutusvoittoveroa. Yleensä vanhemmilta peritään heidän asunto. Asunto yleensä myydään, kun sillä ei ole muutakaan käyttöä. Silloin joutuu maksamaan luovutusvoittoveron, joka on korkeampi kuin nykyinen perintövero. Varakkaat ihmiset perivät monesti perintotilan tai yrityksen vanhemmiltaan ja jatkavat sen toimintaa. Uuden lakiehdotuksen mukaan tuo olisi verovapaata perintöä. Siis rikkaita taas suositaan ja tavis maksaa enemmän.

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän köyhillä ole mitään mitä verottaa. Taitaa olla niin että köyhät elävät veronmaksajien eli Kelan rahoilla vuodesta toiseen ja vinkuvat koko ajan lisää. Kela maksaa miljoonan kansalaisen luxustukipummieliitille 11 miljardia euroa vuodessa.

Köyhät voisivat pitää turpansa soukemmalla ja tehdä joskus jotain hyödyllistä. Ei ole järkevää purra ruokkivaa kättä koska isäntä voi suuttua ja silloin kalikka kalahtaa.

Tapellaan vaan, ei pelota.

Vierailija
82/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kritiikki sivuutettiin ja oltiin pelkurimaisesti hiljaa.

Lukekaa kanssa ihmiset tän keskustelun alkupuoli, loppu puoli on kuvottavaa pelkurimaista venkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nostetaan taas muita veroja ihan pilviin asti niin ettei köyhimmät elä täällä enää ollenkaan. Onneksi pääsen pois tästä yhteiskunnasta katselemasta sitä eikä jää tänne jälkipolveakaan kärsimään tästä SAIRAASTA yhteikunnasta kun yheiskunnan sisällis sota tänne tulee varmasti kuin muu sota tai ne yhtäaikaa.

Ei köyhimmiltä voida kuristaa ja viedä ihan kaikkea loputtomiin kunnes joku naru alkaa katkeamaan lopulta mutta sitä yritetään. Näiden päättäjien rahan jako itselleen ja rikkaille alkaa pikku hiljaa nyppimään niitä joilta viedään ihan kaikki vähäkin pois. Juuri siksi niillä on ihan eri työttömyyskorvaukset ja kaikki edut etteivät ne itse joudu koskaan köyhyysloukkuun eikä siten tarvitse köyhien etuja ajakkaan. Näin ollen köyhillä ei ole ketään joka niiden asioista välittäisi pätkääkään.

Kauanko tämmöistä kansa kestää katsella niin että kamelinselkä alkaa katkeamaan.

Vierailija
84/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkarepersu paskojen touhuja taas! Kuka vttu näitä tampioita äänestää vuodesta toiseen!

Älä tukehdu omaan tyhmyyteesi vassari. Mene töihin ja ala itse elättää itseäsi, niin ei tarvitse täällä parkua. 

Vierailija
85/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan köyhät eivät halua ilmaista perintöasuntoa, eivätkä he halua periä ilmaiseksi lapsuutensa kesämökkiä. He haluavat maksaa niistä perintöveroa. Sitä se kateus teettää.

Mieluummin luovutaan itse jostain, kunhan vaan joku muu ei saa mitään enempää. Palstavasurit ottavat itse mieluummin 50 euroa, jos naapuri saisi vain 30 euroa. He vastustavat ankarasti ajatusta, että he itse saisivat 100 euroa, jos samalla naapuri saisi 140 euroa. Pääasia on, että kukaan muu ei saa enemmän kuin itse saa.

Vierailija
86/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa jos, joku rikas saa perintönsä verovapaasti. Nyt tavalliset pienen perinnönsaajat joutuvat maksumiehiksi. AP

Haittaa se siltä kantilta, että se reilu miljardi euroa kerätään korottamalla muita veroja. Valtio kun ei voi velkaantua enää yhtään enempää ylimääräistä.

Vierailija
87/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol ihan itsellesi vaan.

Olen perinyt vanhemmiltani omistusasunnon Helsingistä, missä itse asun. Luovuin perinnöstä ja lapseni sai sen. Nyt hänellä on asunto valmiina, kun muuttaa omilleen. Siitä perinnöstä meni iso summa perintöveroa, mikä oli 18-vuotiaalle kallis maksettava. Jos perintövero olisi poistettu, hänen ei olisi tarvinnut ottaa lainaa perintöveron maksuun.

Lol vaan sullekin

Lapsesi olis joutunut maksamaan luovutusvoittoveron eli 34%, eli tosi paljon enemmän kuin perintövero 8%

Vierailija
88/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan köyhät eivät halua ilmaista perintöasuntoa, eivätkä he halua periä ilmaiseksi lapsuutensa kesämökkiä. He haluavat maksaa niistä perintöveroa. Sitä se kateus teettää.

Mieluummin luovutaan itse jostain, kunhan vaan joku muu ei saa mitään enempää. Palstavasurit ottavat itse mieluummin 50 euroa, jos naapuri saisi vain 30 euroa. He vastustavat ankarasti ajatusta, että he itse saisivat 100 euroa, jos samalla naapuri saisi 140 euroa. Pääasia on, että kukaan muu ei saa enemmän kuin itse saa.

Mielummin maksan 7 % perintöveroa kuin 30 % luovutusvoittoveroa. Aika yksinkertaista matematiikkaa. 

Vierailija
89/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palstavasuri tulee saamaan suurehkon perinnön ja jos sen saa ilman veroja niin mikäs siinä sitten, ei ole mun päätös. Mutta en aio siltikään siirtyä oikeiston äänestäjäksi.

Vierailija
90/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää menee jos perii vain rahaa? Miten verottaja erottaa perintörahojen käytön tavallisesta rahankäytöstä?

Rahasta maksetaan vero tietysti, ja välittömästi kun sen saa. Ihan sama mitä se yksi tollo täällä on väittänyt. 

Jos ei ole perintöveroa, niin ei makseta 😅😅😅 Rahalla kun ei ole hankintahintaa, josta vois myyntivoittoveroa maksella 😊

Niin, se uudistus koskee omaisuutta joka myydään. Rahaa tullaan verottamaan myös. Et oikeasti ole nuin tollo, niin älä viitsi esittää. 

No, rahaahan ei myydä, tollo. 

Niin. Sille rahaosuudelle laitetaan oma pykälänsä, tollo. 

Vierailija
91/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perintöveron poisto hyödyttää nimenomaan köyhiä, joilla ei ole omistusasuntoa.

Kun he perivät asunnon, he voivat muuttaa siihen asumaan ilman veroa.

...

Perintöä tyypillisesti saadaan vasta yli 50 vuotiaana. Harvalla on mitään kiinnostusta muuttaa vanhempiensa asuntoon asumaan. Harva edes asuu samalla paikkakunnalla.

Vierailija
92/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän köyhillä ole mitään mitä verottaa. Taitaa olla niin että köyhät elävät veronmaksajien eli Kelan rahoilla vuodesta toiseen ja vinkuvat koko ajan lisää. Kela maksaa miljoonan kansalaisen luxustukipummieliitille 11 miljardia euroa vuodessa.

Köyhät voisivat pitää turpansa soukemmalla ja tehdä joskus jotain hyödyllistä. Ei ole järkevää purra ruokkivaa kättä koska isäntä voi suuttua ja silloin kalikka kalahtaa.

Tapellaan vaan, ei pelota.

Sulla on nyt vähän mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kuinka paljon täällä on köyhiä jotka eivät saa Kelasta centtiäkään. Taitaa olla niin...Kuinka paljon tunnet näitä luxpummeja.

Tuskin ruokit ketään sillä itsekkin olet perseaukinen luuseri täällä vain huutelemassa omia kuvitelmiasi.

Vierailija
93/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä perintöveron poisto hyödyttää nimenomaan köyhiä, joilla ei ole omistusasuntoa.

...

Perintöä tyypillisesti saadaan vasta yli 50 vuotiaana. Harvalla on mitään kiinnostusta muuttaa vanhempiensa asuntoon asumaan. Harva edes asuu samalla paikkakunnalla.

Ai miten niin harva asuu samalla paikkakunnalla. USEIMMAT asuvat samalla paikkakunnalla. Lisäksi viisikymppinen voi luopua perinnöstä niin, että se menee seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
94/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol ihan itsellesi vaan.

Olen perinyt vanhemmiltani omistusasunnon Helsingistä, missä itse asun. Luovuin perinnöstä ja lapseni sai sen. Nyt hänellä on asunto valmiina, kun muuttaa omilleen. Siitä perinnöstä meni iso summa perintöveroa, mikä oli 18-vuotiaalle kallis maksettava. Jos perintövero olisi poistettu, hänen ei olisi tarvinnut ottaa lainaa perintöveron maksuun.

Lol vaan sullekin

Lapsesi olis joutunut maksamaan luovutusvoittoveron eli 34%, eli tosi paljon enemmän kuin perintövero 8%

Ei, vaan silloin lapsi ei olisi maksanut asunnosta yhtään mitään veroa, kun sitä ei myynyt. 

Vierailija
95/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ansiotulovero on kaikkein epäreiluin vero, koska se verottaa rahaa joka on omalla työllä tehty. Järjetön ajatus, että ansiottoman tulon verotuksen pitäisi olla kevyempää on järjetön ja eriarvoisuutta lisäävä. En vastusta kaikkea eriarvoisuutta, mutta pääsääntöisesti sen paremman aseman pitäisi perustua omiin ansioihin. Painopisteen siirtäminen perittyä varallisuutta suosivaksi ja omalla työllä rikastumista ja luokkanousua entisestään vaikeuttavaksi ei kohta kannata enää kenenkään ponnistella elämässä etenemiseksi.

Vierailija
96/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol ihan itsellesi vaan.

Lol vaan sullekin

Häh? Tuossa esimerkissähän asuntoa ei myydä. Miten tyhmiä kommentoijia täällä oikein on? 

Vierailija
97/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, rahaahan ei myydä, tollo. 

Niin. Sille rahaosuudelle laitetaan oma pykälänsä, tollo. 

Enpä usko. Ei taida Ruotsissakaan olla. 

Sinänsä en usko, että tää nyt etenee, joten ihan sama. 

Vierailija
98/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että isäni kuoli ja leski jäi heidän yhteiseen kotiin asumaan. Minulle kaatui 80 000€ perintövero maksettavaksi, jouduin myymään oman asuntoni jotta sain sen maksettua... Todellakin olisi tervetullut tämä muutos! Hyvä että kuitenkin sain pidettyä luottotiedot, mutta kamala tilanne tämä muuten on ollut. 

Vierailija
99/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Ai miten niin harva asuu samalla paikkakunnalla. USEIMMAT asuvat samalla paikkakunnalla. Lisäksi viisikymppinen voi luopua perinnöstä niin, että se menee seuraavalle sukupolvelle.

Verokohtelu on silloin täysin epäoikeudenmukainen. Ne kenellä on sen ikäisiä lapsia tai muiten tarvetta asunnolle välttyvät kokonaan veroilta ja ne jotka on menneet elämässä eteenpäin - omistavat jo ihan oman asuntonsa ja asuvat toisella paikkakunnalla - heitä rankaistaan kohtuuttoman korkealla verontaakan korotuksella. 

Täysin järketön uudistus. Paljon reilumpi, että kaikki maksaa saman pienen perintöveron. Silloin kohtelu on tasapuolista kaikille.

Vierailija
100/179 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai kesämökin perintönä.  Oli itsellään asuntolainaa taloonsa reilusti kun äskettäin osti.  Laittoi mökin heti myyntiin kun ei olisi lisälainasta selvinnyt perintövero on.  Hinnasta en tiedä mutta viikossa sai kaupat tehtyä, todennäköisesti reilusti alihintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän