Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa feminismissä ja tasa-arvossa on?

Vierailija
28.02.2025 |

Miksi naiset eivät saisi pitää puoliaan?

Kommentit (912)

Vierailija
881/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua kun olen läpi kahlannut niin heräsi kysymys, kuinka moni feministiksi itseään kutsuva nainen näkee aidosti miehet ja naiset yhtä arvokkaina ettei pidä naisia yhtään parempana ja arvokkaampana kuin miehiä joka haluaa miehille saloja oikeuskia mitä on naisilla ja haluaa naisille samoja vastuita mitä on miehillä yhteiskunta tasolla? Sillä tavalla kaikkien feministi naisten pitäisi ajatella jos kerran feminismi on tasa-arvoa

Miksi en haluaisi yhtä hyvää sekä tyttärelleni että pojalleni? Suurimmalla osalla ihmisistä on elämässään miehiä ja naisia, isiä, äitejä, tyttäriä, poikia, veljiä, siskoja ym.

Mitähän oikeuksia minulla on ohi miesten? Armeijaa en ole käynyt, oli mahdotonta vielä silloin, kun olisin ollut siihen halukas. 

Vierailija
882/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on sovinismissä ja miesten määrittelemässä tasa-arvossa? Eikö miehet saa pitää puoliaan?

Lueppa uudelleen kommenttisi, mitkä kaksi sanaa ei oikein sovi yhteen? Aivan.

Luin aloituksen ja jo siinä oli se että feminismi ja tasa-arvo ei oikein sovi yhteen. Huomasitko itse sitä? Aivan

Olen feministi, joka kannattaa tasa-arvoa.

Aivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit ei halua tasa-arvoa. Feministit haluaa valtaa naisille, etuoikeuksia ja sortaa miehiä.

Ei halua. Haluaa tasa-arvoa.

Vierailija
884/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua kun olen läpi kahlannut niin heräsi kysymys, kuinka moni feministiksi itseään kutsuva nainen näkee aidosti miehet ja naiset yhtä arvokkaina ettei pidä naisia yhtään parempana ja arvokkaampana kuin miehiä joka haluaa miehille saloja oikeuskia mitä on naisilla ja haluaa naisille samoja vastuita mitä on miehillä yhteiskunta tasolla? Sillä tavalla kaikkien feministi naisten pitäisi ajatella jos kerran feminismi on tasa-arvoa

Miksi en haluaisi yhtä hyvää sekä tyttärelleni että pojalleni? Suurimmalla osalla ihmisistä on elämässään miehiä ja naisia, isiä, äitejä, tyttäriä, poikia, veljiä, siskoja ym.

Mitähän oikeuksia minulla on ohi miesten? Armeijaa en ole käynyt, oli mahdotonta vielä silloin, kun olisin ollut siihen halukas. 

Mitä oikeuksia sinulta puuttuu, jotka miehillä on?

Vierailija
885/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvossa ei ole mitään pahaa.

Feminismi taas on sukupuolisovinistinen aate.

Jo 1980- luvulla äänekäs feminismi oli synonyymi miestenvihaajanaisille joista moni lesbo. Nähtiin se järjetön kollektiivinen kauna ja syyttely siellä silloin ja se nähdään edelleen.

Mitä tämmöisille mahtaa, mikään järkevä keskustelu ja sovittelu ei useinkaan toimi, miehiä ei vapauteta sukupuoleensa sidotusta syntisyydestä vaan rangaistaan epämääräisestä huonommuudesta maailman hamaan tappiin asti.

Kuka tämmöisiä aatteita oikein kehittelee?? Jalostaako tälläinen järkyttävä valhe naisia kasvamaan parhaaksi versioksi itsestään? Enpä usko eikä niin halutakaan.

Vierailija
886/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole verrattavissa matematiikkaan tai oikeastaan mihinkään tieteeseen. Matematiikan toimivuutta voi jokainen helposti kokeilla. 

Ei vakuuttanut Marxin das Kapital tai kommunistinen manifesti. Silti voin sanoa, että ihan skeidaa koko ideologia. 

Karl Marxin tuotosten laadun voi helposti arvioida tuloksista. Ei ole toiminut ikinä missään päin maailmaa, seuraamuksena on poikkeuksetta maanpäällinen h€lv€tti eikä kuolonuhrien määrää pystytä laskemaan edes 10 milj tarkkuudella. 

Se mitä Marx kirjoitti ja miten sitä hänen nimissään toteutettiin, on kaks täysin eri asiaa. Vähänpä olet lukenut, jos tuo on johtopäätös. 

T: ei marxisti eikä kommunisti

Vierailija
887/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken takana on nainen

Matti ja Teppo

Vierailija
888/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu jos joku on feministi ja kannattaa tasa-arvoa? Miten se on pois jonkun toisen elämästä? Eihän ihmisen elämä ja arvot kuulu muille jos ne ovat hänen omiaan? Ei niitä ole tarkoitus julistaa kaduilla vaan elää niiden omien arvojensa mukaisesti. Et sinä välttämättä edes huomaa onko joku feministi ja tasa-arvon kannattaja.

Koska tämä on looginen mahdottomuus.  Ei voi olla sekä feministi että tasa-arvon kannattaja, nämä sulkevat lähtökohtaisesti toisensa pois.

Feministi haluaa tasa-arvoa. Se ei muutu sillä, että sinä yrität väittää tätä toiseksi.

Feministit kyseenalaistavat valkoisen miehen ihmisarvon ja haluavat murhata kaikki miehet.

Nämä ovat kotimaisten feministisen ajatuspajan ja

Ei halua. Jos joku tuollaista sanoo, ei ole feministi. Ihan sama, miksi itseään väittää. 

Tietenkään tasa-arvoon ei kuulu kenenkään vihaaminen, murhatoiveet tai alistaminen. 

Kuka näitä oikeasti keksii? Voisko laittaa vaikka lähteen? Pimeitä teesejä ovat.

Vierailija
889/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu jos joku on feministi ja kannattaa tasa-arvoa? Miten se on pois jonkun toisen elämästä? Eihän ihmisen elämä ja arvot kuulu muille jos ne ovat hänen omiaan? Ei niitä ole tarkoitus julistaa kaduilla vaan elää niiden omien arvojensa mukaisesti. Et sinä välttämättä edes huomaa onko joku feministi ja tasa-arvon kannattaja.

Koska tämä on looginen mahdottomuus.  Ei voi olla sekä feministi että tasa-arvon kannattaja, nämä sulkevat lähtökohtaisesti toisensa pois.

Feministi haluaa tasa-arvoa. Se ei muutu sillä, että sinä yrität väittää tätä toiseksi.

Ei halua. Se ei muutu sillä, että sinä yrität väittää tätä toiseksi.

Sinä et voi määritellä, mitä mieltä minä olen. Olen feministi ja haluan tasa-arvoa.

Vierailija
890/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miesviha on usein ansaittua. Kurkkaapa rikostilastot ;)"

...

Koska mulle kaikki väkivallan uhrit on yhtä tärkeitä, kurkkaan myös vähän pidemmälle. Nimittäin sitä, mitä jää useiden tilastojen ulkopuolelle ja MIKSI. Eli myös naisten väkivallan uhrit. Miesuhrit, lapsiuhrit, potilaat, omaishoidettavat.. jne. 

Esim kuritusväkivalta, johon äidit syyllistyvät selvästi useammin, on täysin vaiettu ilmiö. Feministejä ei kiinnosta lasten suojeleminen, jos se tarkoittaa samalla sitä, että joudutaan myöntämään aikuisen naisen väkivaltaisuus. Aikuinen nainen on aina kaikessa tärkein suojelukohde.

Feministejä kiinnostaa siis vain osapuolten sukupuoli, kuten seksistejä yleensäkin.Jos tärkeintä olisi suojella uhreja, lähestymistapa olisi täysin erilainen 

"Feministit kuittaa miesten ongelmat: huolehtikaa itse!"

Siis feministien pitäisi hoitaa myös miesten ongelmat, vai?

"Entä lapset? Kukas niiden puolia pitää?"

Ketkä on ihan yleisesti kautta historian enimmäkseen huolehtineet lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan? Siis oikeasti nyt, melkoista paskaa joku yrittää levittää. Huomaa taas selkeästi propagandan vaikutuksen, kun aika viime aikoina on usein tuo kommentti ollut liittyen feminismin arvosteluun, et feministit eivät välitä lapsista. Hei haloo!!

Tietysti feministit (naiset) välittävät lapsista.

Tyttölapsista.

Pojat joutais kuolemaan, ei väliä. Niistähän kasvaa pelkkiä miehiä.

Vierailija
891/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole verrattavissa matematiikkaan tai oikeastaan mihinkään tieteeseen. Matematiikan toimivuutta voi jokainen helposti kokeilla. 

Ei vakuuttanut Marxin das Kapital tai kommunistinen manifesti. Silti voin sanoa, että ihan skeidaa koko ideologia. 

Karl Marxin tuotosten laadun voi helposti arvioida tuloksista. Ei ole toiminut ikinä missään päin maailmaa, seuraamuksena on poikkeuksetta maanpäällinen h€lv€tti eikä kuolonuhrien määrää pystytä laskemaan edes 10 milj tarkkuudella. 

Se mitä Marx kirjoitti ja miten sitä hänen nimissään toteutettiin, on kaks täysin eri asiaa. Vähänpä olet lukenut, jos tuo on johtopäätös. 

T: ei marxisti eikä kommunisti

Karl Marks kävi omaa sotaansa Jumalaa vastaan, otti sen mikä raamatussa on ja käänsi päälaelleen. Sosialismi on täysin elinkelvoton aate ja maanpäällinen h€lv€tti tulee aina sinne missä sosialismia aletaan harjoittamaan. 

Vierailija
892/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on sovinismissä ja miesten määrittelemässä tasa-arvossa? Eikö miehet saa pitää puoliaan?

Lueppa uudelleen kommenttisi, mitkä kaksi sanaa ei oikein sovi yhteen? Aivan.

Luin aloituksen ja jo siinä oli se että feminismi ja tasa-arvo ei oikein sovi yhteen. Huomasitko itse sitä? Aivan

Olen feministi, joka kannattaa tasa-arvoa.

Aivan.

Miten miesvihaaja voi kannattaa tasa-arvoa?

Aivan

Vierailija
893/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus alkuun sotketaan feminismi ja tasa-arvo samaan lauseeseen jonka jälkeen aloittaja itsekin kumoaa tuon että feminismi olisi tasa-arvoinen ja sanoo itsekin että se on vain naisten puolien pitämistä jolla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa vaan se on puhtaasti naisten etujen ajamista

Feminismi on juurikin tasa-arvoa. Et tule muuten koskaan saamaan naista. Jatka animetyynyn halailua 😂

Feminismi on miesvihaa, ei tasa-arvoa

Jopa Naisasialiitto Unioni myöntää tämän

Harmange sanoo vetävänsä usein yhtäsuuruusmerkin feminismin ja misandrian välille, sillä hän itse tarvitsi vuosikausia feminismiä, ennen kuin hänen miehiä kohtaan tuntemansa vihamielisyys alkoi versoa hänen sisällään. Feministit näet analyso

On totta, että minet naiset vihaavat miehiä. Se johtuu heidän kokemuksistaan miesten taholta. Ja näillä samoilla yksilöillä ei useinkaan ole tervehdyttävää miesmallia korjaamassa sitä vahinkoa, mitä joku toinen on aiheuttanut.

Nämä eivät ole feministejä, jotka ajavat tasa-arvoa.

Vierailija
894/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit vihaa konservatiivisia miehiä. Miksi olisin ystävä naiselle, joka vihaa minua?

Olen naimisissa oikeistolaisen miehen kanssa. Olen feministi. Tosin minä olen se uskovainen, hän ei. Hänkin on feministi, kannattaa tasa-arvoa. Kumpikaan meistä ei vihaa toista.

Vierailija
895/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on keittiössä. 

Siinäpä naiselle ja naisille oikeudenmukaista tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta.

Piste.

Tällaisten aivottomien "kannanottojen" jälkeen ihmetellään, miksi feminismi on voimissaan.

Taisit itse kirjoittaa sen jotta pääset uhriutumaan

Kertoo kaiken, että noin kuvittelet. En kaipaa uhriutumista, eikä tuossakaan sitä ollut. Kannattaa selvittää, mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
896/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Intersektionaalinen feminismi on tarkempi ja moniulotteisempi analyysi, kun taas mahdollisuuksien tasa-arvo on laajempi tavoite ja käsite, joka usein toteutetaan juridisin keinoin. Intersektionaalinen feminismi voi auttaa ymmärtämään, miksi perinteiset, yhdenmukaiset "mahdollisuuksien tasa-arvo"-lähestymistavat eivät aina johda todelliseen tasa-arvoon, koska ne eivät huomioi erilaisten ihmisryhmien kohtaamia erilaisia haasteita."

Eivät siis suoraan ole toisiansa poissulkevia. IF pyrkii huomioimaan haasteet taekemmin."

Ne nimenomaan ovat toisensa poissulkevia ihan vain jo sen vuoksi että eri ihmiset haluavat eri asioita ja ovat kiinnostuneita eri asioista.

T. Eri

Eli on tasa-arvoa kannattavia ihmisiä, jotka eivät halua, että yhteiskunta tukee eritavalla tukea tarvitsevia ihmisiä? Et jos jollakin on liikuntaeste, joku on näkövammanen jne. näitä haasteita ei saa ottaa huomioon, vaan tasa-arvoa olis se, että kaikilla lupa juosta mielinmäärin ja pyörätuolin kanssa ihmetellä, miten pääsis portaita ylös? Sekö olis sit tasa-arvoista?

Vierailija
897/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katkera

Vierailija
898/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismissä ja tasa-arvossa ei ole mitään pahaa.

Feminismin ja miesten alistamisen yhdistämisessä sen sijaan on.

Mut alistaminen ei ole tasa-arvoa.

Vierailija
899/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on keittiössä. 

Siinäpä naiselle ja naisille oikeudenmukaista tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta.

Piste.

Tällaisten aivottomien "kannanottojen" jälkeen ihmetellään, miksi feminismi on voimissaan.

Feministisen puolueen puheenjohtajan sanoi juuri noin. Onko hän siis väärässä?

Ai, et naisen paikka on keittiössä? No on hän sit väärässä, jos tuo oli kaikki, mitä hän sanoi. Jos hän sanoi, et naisen paikka on keittiössä, jos nainen niin haluaa, on se ok.

Vierailija
900/912 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit vihaa konservatiivisia miehiä. Miksi olisin ystävä naiselle, joka vihaa minua?

Väärin.

Feministit vihaavat miehiä.

Ei vihata. Kaks rakkainta on miespuolisia.