Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tabukeskustelu: oletko katunut lasten tekoa?

Vierailija
27.02.2025 |

Oletko toivonut voivasi siirtää kelloa taaksepäin jotta voisit korjata virheesi? Kaikistahan ei ole äidiksi...

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas aloitus😵

Vierailija
22/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu lasten tekoa. Useasti olen miettinyt miten tylsää elämäni olisi ollut ilman lapsia. Mitä olisimme tehneet mieheni kanssa kaikki nämä vuodet, olisimmeko enää edes yhdessä. Nyt olemme jo lasten kasvatuksen loppusuoralla kun esikoisemme lähtee syksyllä opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia parempia "tapahtumia" elämässä olekaan. Kun sen oman lapsen saa syliinsä, elämä muuttuu, mutta vain ja ainostaan parempaan suuntaan. Ei mikään ole niin ihanaa, kuin oma lapsi. Hänen eteen on valmis vaikka mihin, vaikka menemään tuleen. 

Vain ihminen, jolla on lapsi, voi ymmärtää, miten ihanaa se on.  Vaikka tykkäisi lapsista, ei siltikään voi /osaa kuvitella sitä rakkautta, mitä omaan lasta kohtaa tuntee. Se on jotain, mitä ei voi sanoin selittää. 

Tässä malliesimerkki, kun ihmisellä kapeutuu se maailma ja suoraan sanoen tyhmenee valtavasti. 

Mikään ei ole niin typerää, kuin lähtökohtaisesti määritellä onnellisuus/rakkaus.

Vierailija
24/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut lasten hankintaa mutta vielä enemmän olen katunut sitä, että hankin ne kenen kanssa hankin eli isäksi olisi pitänyt valita parempi mies. Tällä palstalla joku kirjoitti aikanaan, että ennen kuin itse hankkii lapsen, niin miettii myös sitä, että voiko olla yhteishuoltaja tuon puolisoehdokkaan kanssa. Mulle ei tullut pieneen mieleenkään miettiä tollasta etukäteen - valitettavasti. 

Vierailija
25/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katunut lasten hankintaa mutta vielä enemmän olen katunut sitä, että hankin ne kenen kanssa hankin eli isäksi olisi pitänyt valita parempi mies. Tällä palstalla joku kirjoitti aikanaan, että ennen kuin itse hankkii lapsen, niin miettii myös sitä, että voiko olla yhteishuoltaja tuon puolisoehdokkaan kanssa. Mulle ei tullut pieneen mieleenkään miettiä tollasta etukäteen - valitettavasti. 

Miksi ei tullut mieleenkään? 

Vierailija
26/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas aloitus😵

Miksi?

Vierailija
27/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut.

Sen sijaan olen katunut sitä, että en aikanaan opiskellut tai matkustellut tai pyrkinyt harrastuksessa maailman parhaaksi, miksi tyydyin keskinkertaiseen.

Vierailija
28/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia parempia "tapahtumia" elämässä olekaan. Kun sen oman lapsen saa syliinsä, elämä muuttuu, mutta vain ja ainostaan parempaan suuntaan. Ei mikään ole niin ihanaa, kuin oma lapsi. Hänen eteen on valmis vaikka mihin, vaikka menemään tuleen. 

Vain ihminen, jolla on lapsi, voi ymmärtää, miten ihanaa se on.  Vaikka tykkäisi lapsista, ei siltikään voi /osaa kuvitella sitä rakkautta, mitä omaan lasta kohtaa tuntee. Se on jotain, mitä ei voi sanoin selittää. 

Olen minäkin kokenut rakkautta, jota ei voi sanoin selittää. Järisyttävän voimakasta, liikuttavaa, nöyrryttävää, varmaa ja vakaata kuin elämä itse.

Ei se ole lapsiasaavien yksinoikeus tässä maailmassa, sori vaan. Tiedän että kokemus on suuri, mutta ei sillä tosiaan pääse mihinkään klubiin, jossa olisi vain näitä "vähän parempia ja jalompia, elämästä ja uhrautumisesta jotain ymmärtäviä ihmisiä" eli toisia vamhempia.

Vierailija
29/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelin, että pahin mahdollisuus olisi kasvattaa lapsi yksin. Mutta paljon pahempaa se on kasvattaa vihamielisen ja katkeran "yhteishuoltajan" kanssa.

Nykyään käytännössä aina tulee varautua joko

A. Loppuelämän seksiorjuuteen

B. Yhteishuoltajuuteen ja uusperhehelvettiin

Kumpikaan noista ei vaan ole hyvän naisen paikka. Joten ei tule lapsia.

Vierailija
30/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin kokenut rakkautta, jota ei voi sanoin selittää. Järisyttävän voimakasta, liikuttavaa, nöyrryttävää, varmaa ja vakaata kuin elämä itse.

Ei se ole lapsiasaavien yksinoikeus tässä maailmassa, sori vaan. Tiedän että kokemus on suuri, mutta ei sillä tosiaan pääse mihinkään klubiin, jossa olisi vain näitä "vähän parempia ja jalompia, elämästä ja uhrautumisesta jo

Kyllä ne tunteet ovat vahvempia, vertautuvat kuin johonkin morfiiniin tai muihin todella sekaisin laittaviin päihteisiin. Mutta alhaista ja typeräähän se on silti tuollaista selittää, yhtä lailla ihminen voi vaikka valaistua ja elää loppuelämänsä puhtaassa onnessa - lastem vanhemmat harvemmin tällaisia tiloja saavuttavat.

Vierailija
31/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Eilen oli taas tunteet herkässä, kun oli esikoisen syntymäpäivä. Hän on jo hyvän matkaa yli 30v. Hänen syntymänsä lopetti pitkän huonon kauden elämässäni. Se oli todellinen elämän juhla!

Vierailija
32/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä malliesimerkki, kun ihmisellä kapeutuu se maailma ja suoraan sanoen tyhmenee valtavasti. 

Mikään ei ole niin typerää, kuin lähtökohtaisesti määritellä onnellisuus/rakkaus.

No, yritä. Osoita meille suurempi älysi.

Vierailija
33/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa kyllä itkin, miksi ihmeessä tein lapsia. Olivat liki parikymppisiä. Nyt ovat saaneet elämänsö kohdilleen, ja nyt olen iloinen, ettö tein.

Vierailija
34/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut. Sain olla kotona, kun lapset olivat pieniä, ja se on ollut elämäni parasta aikaa. Huolia on toki ollut monenlaisia ja niihin uponnut aikaa ja energiaa, mutta kaikesta on selvitty. Nyt he ovat jo nuoria aikuisia. Hyvän uran olen voinut tehdä myöskin, on iso omakotitalo jne. Voin sanoa eläneeni riittävän hyvän elämän. 

Vierailija
35/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut sen takia, että en ole ollut kovin hyvä äiti. Liian monta lasta, liian nuorena, köyhänä ja rikkinäisenä, ja vielä huonon miehen kanssa. Ihan kelvollisia heistä silti tuli ja rakastan lapsiani yli kaiken, olisin vaan halunnut heille paremman lapsuuden.

Vierailija
36/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En, vaikka olen ollut yksinhuoltajana ja on ollut tosi rankkaa. Lapseni ovat niin rakkaita, että tunnen itseni todella siunatuksi. En olisi koskaan edes voinut kuvitella parempaa lahjaa kuin nämä kaksi ja tunnen itseni etuoikeutetuksi, että saan hoitaa heitä sen matkaa, kun he minua tarvitsevat.

Vierailija
37/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö katuvat isät saa osallistua tähän keskusteluun?

Vierailija
38/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut. Sinänsä ei mene huonosti, lapsilla kaikki ok ja elämäntilanne vakaa, mutta loppujen lopuksi hankin lapsia vain koska "niin tehdään" ja mies halusi. Ajattelin että alkaisin nauttia äitiydestä mutta en koskaan ole nauttinut. Elämä olisi parempaa ilman.

Vierailija
39/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta suhdetta takana ja oltiin sitä mieltä, että ei lapsia meille, vaikka toisaalta ei itse lapsia  vastaan oltukaan. Sitten petti ehkäisy ja päädyimme keskusteltuamme siihen, että elämässä on kaikki lähtökohdat lapselle ok, joten pidämme tämän solumöykyn. Ja on kyllä elämä ihan toisenlaisessa ulottuvuudessa nyt, kun tuo möykky on jo eskarilainen. Ei tietysti voi oikeasti  ymmärtää mistä olisi jäänyt paitsi ellei sitä voi kokea, mutta varmasti olisin jollain tapaa katunut ajan myötä, ettei edes yhtä lasta ole tullut tehtyä.

Vierailija
40/121 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katunut. Sinänsä ei mene huonosti, lapsilla kaikki ok ja elämäntilanne vakaa, mutta loppujen lopuksi hankin lapsia vain koska "niin tehdään" ja mies halusi. Ajattelin että alkaisin nauttia äitiydestä mutta en koskaan ole nauttinut. Elämä olisi parempaa ilman.

Ja sä tiedät tuon varmaksi mistä? 

Minäkin voin varmaksi sanoa, että mun elämäni olis pelkkää juhlaa, kun olis vaan tukku tuohta ja metrinen kalu. Mä voin olla varma siitä vain siksi, että sitä ei koskaan tule tapahtumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi