Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?

Vierailija
27.02.2025 |

Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.

Kommentit (228)

Vierailija
41/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut keskellä. Välillä vähän jompaan kumpaan suuntaan kallellaan.

Onneksi Suomessa ei ole mitään typerää kaksipuoluejärjestelmää.

Vierailija
42/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vihreä, siitä kokoomuksen kautta persuihin. Kai aika tavallinen tarina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalta entistä vasemmalle.

Vierailija
44/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt kristillisdemokraattien kannattajasta siihen, joka ei äänestä enää ketään. Suurin osa vaaleista menee ohi. Vain harva ja valittu vaali niin vaivaudun äänestämään.

Vierailija
45/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pysynyt paikallani keskeltä vähän oikealla, mutta nimitys on muuttunut äärioikeistoksi. 

Sen sijaan terroristeja nimtetään äärijärjestoksi eli hamas. Ei suhteellisuudentajua tai no mielipidevaikuttamista eli aivopesuahan se

Vierailija
46/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalta entistä vasemmalle.

:(

Vierailija
47/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siirtynyt vähän vasemmalle. Nuorena jotenkin ajatteli, että kaikilla on kaikki mahdollisuudet, mutta ei se kyllä ihan niin ole. Äänestyskäyttäytymisestä sitä ei kyllä ihan näe, paitsi kokoomusta en ole äänestänyt pitkään aikaan.

Vierailija
48/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista

Vastenmielistä haukkumista. Kertoo paljon sinusta.

Mielipiteensä saa kai sanoa toisin kuin persujen ihannevaltioissa (30-luvun Saksa ja nykyinen Venäjä)

Vierailija
49/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pysynyt paikallani keskeltä vähän oikealla, mutta nimitys on muuttunut äärioikeistoksi. 

Sen sijaan terroristeja nimtetään äärijärjestoksi eli hamas. Ei suhteellisuudentajua tai no mielipidevaikuttamista eli aivopesuahan se

Ei voi muuta kuin nauraa teidän jutuillenne :D

Vierailija
50/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä opiskelijanuorena olin hetken aikaa kokoomuslainen, jopa tuhatkunnan ehdolla yliopiston vaaleissa. Aika nopeasti niissä porukoissa tajusin lopulta, ettei yksinhuoltajan tytär kuulunut siihen rikkaiden perijöiden ja yrittäjien lasten sakkiin. Mullla ei köyhän opiskelijana ollut edes varaa osallistua heidän tapahtumiin, kun kalliit päivälliset ja hotellit olis pitänyt maksaa itse. Kaveri oli demarinuorissa ja siellä puolue maksoi kaikki tämmöiset osallistumiset ja muut tapahtumiin ja leireille. 

Anyway... lasten myötä tajusin, että tärkeintä on kuitenkin säilyttää yhteiskunta ja maapallo myös meitä seuraaville,  jonka jälkeen aloin vihertymään. Hieman nikottelen vanhemmuuteen liittyvissä asioissa heidän kanssaan, joten välillä äänestän vasemmistoliittoa/demareita. Ennen kaikkea äänestän tutkimukseen ja tieteeseen perustuvaa politiikkaa sekä ehdokkaita jotka edustavat kanssani samoja arvoja ja joilla on sama sivistystaso mitä itselläni.

Vierailija
51/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista

Mielipiteensä saa kai sanoa toisin kuin persujen ihannevaltioissa (30-luvun Saksa ja nykyinen Venäjä)

Tottakai, mutta täytyykö haukkua? Tuohan on kuin suoraan koulukiusaajan suusta. Ei ihme, että koulukiusaaminen on kasvussa, jos täälläkin puhutaan toisille ihmisille tuolla tavoin.

Vierailija
52/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Hamas on islamistinen vastarintajärjestö, jolla on polittinen ja militantti siipi. Lienee teksisesti korrektein tapa kuvata Hamasia. Ja vastarinta on tietenkin historiallisesti Israelin harjoittamaa miehitystä vastaan.

Vierailija
53/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasuri olin minäkin nuorena ja oikealle sitten siirryin vanhemmiten. Tuohan on se normaali suunta, kun vanhemmiten joutuu ottamaan vastuun omasta elämästään.

Kun alkaa sijoittaa, maailmankatsomus muuttuu egoistisemmaksi.

Eikä muutu.

Vierailija
54/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän on vasemmalla

Vierailija
55/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, mutta täytyykö haukkua? Tuohan on kuin suoraan koulukiusaajan suusta. Ei ihme, että koulukiusaaminen on kasvussa, jos täälläkin puhutaan toisille ihmisille tuolla tavoin.

Ei ne näe omaa käyttäytymistään, ikävä kyllä. 

Vierailija
56/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin  keskelle.

Vierailija
57/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Hamas on islamistinen vastarintajärjestö, jolla on polittinen ja militantti siipi. Lienee teksisesti korrektein tapa kuvata Hamasia. Ja vastarinta on tietenkin historiallisesti Israelin harjoittamaa miehitystä vastaan.

Hamas on islamilainen terrorijärjestö. Kannattaa oikeasti tutustua asiaan eikä kuvitella, että kaikki ihmiset ovat kivoja ja kohtuullisia. Hamas ei kaihda palestiinalaisia siviiliuhreja, koska hehän pääsevät paratiisiin ja kivasti lasten kuolemalla saa sääliä aikaan. Eikä muuten haittaa, jos siinä sivussa kuristaa pari juutalaista lasta, eli eilen haudatut Bibasin perheen lapset. 

Vierailija
58/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena liberaali talousoikeistolainen. Kaiken nykyajan sekoilun takia olen muuttunut kansallissosialistiksi eli siirtynyt vasemmalle.

Vierailija
59/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vasemmistolainen ellen jopa sosialisti ja ajattelen aina Suomen kansan etua eli siis Suomalais-sosialisti

Vierailija
60/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään puolue ei ole vastannut täysin arvojani ja pienintä pahaa äänestän. Nuorena ja tyhmänä äänesti jopa kokkareita, sitten sitä oikeaa persupuoluetta jota ei enää ole. Viime aikoina äänet on menneet vasemmalle, olen aina ollut duunari, miksi äänestäisin duunarien vihollisia. Eli kaikki käy paitsi nykyiset hallituspuolueet.