Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?

Vierailija
27.02.2025 |

Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kommunisti, nyt vanhana persu. Vasemmistolaisuus suli pois kun kyllästyin olemaan kateellinen ja tyytymätön. Tykkään että ihmisellä pitää olla vastuu omasta elämästä eikä vaan vinkua apua ja muiden rahoja. Lisäksi kävi ilmi kuinka paljon meille valehdeltiin esim Neuvostoliitosta. Olin hyödyllinen idiootti. 

Vierailija
22/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle,enää en usko että töitä tulee palkkoja alentamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiellä istujat teki minusta äärioikeistolaisen. Olin aiemmin keskellä.

Toisin sanoen mielenosoitukset radikaalisoi sinusta väkivaltaisen ääriliikkeen kannattajaksi.

Vierailija
24/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kommunisti, nyt vanhana persu. Vasemmistolaisuus suli pois kun kyllästyin olemaan kateellinen ja tyytymätön. Tykkään että ihmisellä pitää olla vastuu omasta elämästä eikä vaan vinkua apua ja muiden rahoja. Lisäksi kävi ilmi kuinka paljon meille valehdeltiin esim Neuvostoliitosta. Olin hyödyllinen idiootti. 

Vasemmistolaisuus ei tarkoita kateellisuutta tai tyhmyyttä. Harmi, että tyhmenit vanhemmiten, persut ovat epäisänmaallinen putinistiroskapuolue

Vierailija
25/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Timo Soini oli äänestin persuja. Sen jälkeen äänestin KD ja nyt alan äänestää SDPtä.

Vierailija
26/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kannattanut vasenta puolta. Enkä usko, että sellaista päivää tuleekaan tai sitten pitäisi aika radikaalisti muuttua suunta.

Vierailija
27/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuus ei tarkoita kateellisuutta tai tyhmyyttä. Harmi, että tyhmenit vanhemmiten, persut ovat epäisänmaallinen putinistiroskapuolue

Älä usko tuon tarinaa. Nasse se on ollut aina.

Vierailija
28/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kapinoin kaikkea vastaan. Nyt olen ottanut sen verran askeleen "oikealle", että suostun edes äänestämään. 

Vierailija
29/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, voinko sanoa olevani oikeallakaan, koska inhoan kaikkia polittisia puolueita, mutta nuorempana olin vasemmalla, ja nyt nelikymppisenä, kun olen ajatellut asioita perusteellisesti läpi, olen kyllä hylännyt vasemmistolaisuuden täysin. Inhoan myös tätä oikeisto-vasemmisto-jaottelua, mutta voin sanoa, että varmasti oikeistolaisia puolueita äänestävillä on enemmän yhteisiä mielipiteitä kanssani.

Vierailija
30/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko valehtelet tai sitten olet ensimmäinen persu koskaan, jonka poliittinen aate kumpuaa jostain muusta kuin kateudesta ja tyytymättömyydestä.

Vierailija
31/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalle,enää en usko että töitä tulee palkkoja alentamalla.

Minun palkkani on joka vuosi noussut. Jos sinulla alenee niin et osaa mitään hyödyllistä.

Vierailija
32/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kannatin Hitleriä. Nykyään Stalinia.

Vierailija
33/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni vasemmalla, hyvin on työt maistuneet ja omaisuutta kerrytetty.

Silti en voi kuin halveksia oikeistoa. Sekä normaalia että laitaa. Erityisesti laitaa. Tykkään rahasta, mutta mammona ei saa koskaan mennä ihmisten ja luonnon edelle.

Vierailija
34/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin maltillisesti oikealle kallellaan, nyt tämän kammohallituksen myötä ottanut askeleen vasemmalle. 

Vierailija
35/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko valehtelet tai sitten olet ensimmäinen persu koskaan, jonka poliittinen aate kumpuaa jostain muusta kuin kateudesta ja tyytymättömyydestä.

Tai sitten et vaan tunne meitä kaikkia persuja :) mullakin aivan samat fiilikset ja olen siis eri kuin kenelle vastasit.

Tuollaiset yleistykset ovat todella typeriä. Kaikenlaisia ihmisiä löytyy aivan kaikista puolueista.

Vierailija
36/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liberaali humaaneilla arvoilla. Joskus löytyy vasemmalta sopivampi ehdokas, joskus oikealta.

Vierailija
37/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt hieman talousasioissa oikeaan suuntaan mutta niin vähän, että puoluetta ei ole ollut tarpeen vaihtaa.

Vierailija
38/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista

Vierailija
39/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista

Vastenmielistä haukkumista. Kertoo paljon sinusta.

Vierailija
40/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä/opiskelijana vasemmisto, nyt töissäkäyvänä oikeisto. Aika monella mennyt näin ja ymmärrän täysin miksi.