Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?
Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.
Kommentit (228)
Vasemmalle,enää en usko että töitä tulee palkkoja alentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tiellä istujat teki minusta äärioikeistolaisen. Olin aiemmin keskellä.
Toisin sanoen mielenosoitukset radikaalisoi sinusta väkivaltaisen ääriliikkeen kannattajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kommunisti, nyt vanhana persu. Vasemmistolaisuus suli pois kun kyllästyin olemaan kateellinen ja tyytymätön. Tykkään että ihmisellä pitää olla vastuu omasta elämästä eikä vaan vinkua apua ja muiden rahoja. Lisäksi kävi ilmi kuinka paljon meille valehdeltiin esim Neuvostoliitosta. Olin hyödyllinen idiootti.
Vasemmistolaisuus ei tarkoita kateellisuutta tai tyhmyyttä. Harmi, että tyhmenit vanhemmiten, persut ovat epäisänmaallinen putinistiroskapuolue
Silloin kun Timo Soini oli äänestin persuja. Sen jälkeen äänestin KD ja nyt alan äänestää SDPtä.
En ole koskaan kannattanut vasenta puolta. Enkä usko, että sellaista päivää tuleekaan tai sitten pitäisi aika radikaalisti muuttua suunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kommunisti, nyt vanhana persu. Vasemmistolaisuus suli pois kun kyllästyin olemaan kateellinen ja tyytymätön. Tykkään että ihmisellä pitää olla vastuu omasta elämästä eikä vaan vinkua apua ja muiden rahoja. Lisäksi kävi ilmi kuinka paljon meille valehdeltiin esim Neuvostoliitosta. Olin hyödyllinen idiootti.
Vasemmistolaisuus ei tarkoita kateellisuutta tai tyhmyyttä. Harmi, että tyhmenit vanhemmiten, persut ovat epäisänmaallinen putinistiroskapuolue
Älä usko tuon tarinaa. Nasse se on ollut aina.
Nuorena kapinoin kaikkea vastaan. Nyt olen ottanut sen verran askeleen "oikealle", että suostun edes äänestämään.
No en tiedä, voinko sanoa olevani oikeallakaan, koska inhoan kaikkia polittisia puolueita, mutta nuorempana olin vasemmalla, ja nyt nelikymppisenä, kun olen ajatellut asioita perusteellisesti läpi, olen kyllä hylännyt vasemmistolaisuuden täysin. Inhoan myös tätä oikeisto-vasemmisto-jaottelua, mutta voin sanoa, että varmasti oikeistolaisia puolueita äänestävillä on enemmän yhteisiä mielipiteitä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Joko valehtelet tai sitten olet ensimmäinen persu koskaan, jonka poliittinen aate kumpuaa jostain muusta kuin kateudesta ja tyytymättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalle,enää en usko että töitä tulee palkkoja alentamalla.
Minun palkkani on joka vuosi noussut. Jos sinulla alenee niin et osaa mitään hyödyllistä.
Ennen kannatin Hitleriä. Nykyään Stalinia.
Olen ollut koko ikäni vasemmalla, hyvin on työt maistuneet ja omaisuutta kerrytetty.
Silti en voi kuin halveksia oikeistoa. Sekä normaalia että laitaa. Erityisesti laitaa. Tykkään rahasta, mutta mammona ei saa koskaan mennä ihmisten ja luonnon edelle.
Aiemmin olin maltillisesti oikealle kallellaan, nyt tämän kammohallituksen myötä ottanut askeleen vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko valehtelet tai sitten olet ensimmäinen persu koskaan, jonka poliittinen aate kumpuaa jostain muusta kuin kateudesta ja tyytymättömyydestä.
Tai sitten et vaan tunne meitä kaikkia persuja :) mullakin aivan samat fiilikset ja olen siis eri kuin kenelle vastasit.
Tuollaiset yleistykset ovat todella typeriä. Kaikenlaisia ihmisiä löytyy aivan kaikista puolueista.
Olen liberaali humaaneilla arvoilla. Joskus löytyy vasemmalta sopivampi ehdokas, joskus oikealta.
Olen siirtynyt hieman talousasioissa oikeaan suuntaan mutta niin vähän, että puoluetta ei ole ollut tarpeen vaihtaa.
Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista
Vierailija kirjoitti:
Minkään muun poliittisen suunnan ei ole väliä kunhan on pois päin nassepersuista
Vastenmielistä haukkumista. Kertoo paljon sinusta.
Työttömänä/opiskelijana vasemmisto, nyt töissäkäyvänä oikeisto. Aika monella mennyt näin ja ymmärrän täysin miksi.