Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Moi, oot kaunis, missäpäin vaikutat, lähetkö sufeelle, meikämanne täältä vantaalta kirjottaa
Vierailija kirjoitti:
Mies (100km päästä): Tavataanko tänään illalla (tässäkin lauseessa on kirjoitusvirheitä)
Minä: Jos kuitenkin kertoisit ensin jotain itsestäsi, kun tuossa sun profiilissa ei lue mitään?
Mies: No antaa sitten kokonaan olla, tavatessahan sitä olisi tutustunut (lause täynnä kirjoitusvirheitä)
Minulla kattava profiiliteksti, useita kuvia itsestäni, kerron että etsin parisuhdetta. Miehellä ei kuvaa, ei ns. vapaata teksiesittelyä.
Tämä oli deittipalstalla, ei Tinderissä, mutta hyvin tyypillistä käytöstä...
Olihan noita, jotka yrittivät ängetä suoraan treffeille ja osa jopa suoraan minun luokseni. En nähnyt mitään syytä vastata tuollaisille. En pidä laiskoista, vetelistä miehistä.
Ja onhan se ilmiselvää että nuo sankarit tykittävät treffiehdotuksia joka päivä niin monelle naiselle kuin sovellus sallii. Ja tietysti edes profiilia vilkaisematta.
En minä mainoskirjeisiinkään vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei ole vain kiinnostunut. Tai hän on tylsä. Tai ei ymmärrä, että pitää nähdä vaivaa, että toiseen tutustuu.
Jos ei kiinnosta edes yrittää tutustua, niin älä tykkää profiilista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat tylsältä ja sosiaalisesti vajaalta henkilöltä. Pyydä mies treffeillä äläkä chättää jostain koirista ja muumeista. Luuletko miehen vastaavan jollain rakkausromaanilla takaisin?
Sivusta, en ole se jolle vastasit. Oman kokemukseni mukaan on parempi kirjoitella jonkin aikaa niitä näitä koska tällä menetelmällä 80% miehistä kääntää keskustelun seksijuttuihin. Ja jos/ kun ystävällisesti sanon että en juttele näistä asioista täysin tuntemattoman kanssa, tulee joko haukutuksi tai ghostatuksi.
SmallTalkilla karsitaan ne miehet, jotka haluavat tutustua ihmiseen, tai ovat edes riittävän älykkäitä ja rauhallisia esittämään sellaista.
🤣
Mitä? 99% naisista ghostaa just tämän small talkin takia. Tai sen puutteen.
En ala kertomaan kovin henkilökohtaisia asioita ennen tapaamista, haluan varmistua ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama profiili, samat kuvat. Ja vastaukset kysymykseen, mitä teet työksesi.
V, olen varastolla trukkikuskina
N: ...........
V, Olen lääkäri, traumatologian erikoislääkäri
N: Ahaa no kiva, hei mitä teet huomenna illalla? Nähtäiskö, tulisitko mun luo kahville?
V, ..............
Tämä menee kyllä just toisinpäin, mikään ei ole niin epäilyttävä tyyppi kuin lääkäri Tinderissä! Pakko olla jotenkin sekopäinen, jos ei löydä kumppania terveydenhuoltoalalta. Ainakin yksi ortopedian ja traumatologian erikoislääkärikin on tullut vastaan ja hän meni myös suoraan poistoon vaikka oli tykännyt mun profiilista. Toinen vältettävä ryhmä on fysioterapeutit.
Trukki- ja rekkakuskeista sen sijaan on pelkkiä hyviä kokem
Palstan naisten enemmistön mielestä miehen ammatilla ei ole väliä, työtönkin käy. Itse asiassa työtönhän olisi unelma naisille koska miehellä olisi aikaa raskasiin kotitöihin. Nainen säästyisi esim. painamasta pesukoneen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat tylsältä ja sosiaalisesti vajaalta henkilöltä. Pyydä mies treffeillä äläkä chättää jostain koirista ja muumeista. Luuletko miehen vastaavan jollain rakkausromaanilla takaisin?
Sivusta, en ole se jolle vastasit. Oman kokemukseni mukaan on parempi kirjoitella jonkin aikaa niitä näitä koska tällä menetelmällä 80% miehistä kääntää keskustelun seksijuttuihin. Ja jos/ kun ystävällisesti sanon että en juttele näistä asioista täysin tuntemattoman kanssa, tulee joko haukutuksi tai ghostatuksi.
SmallTalkilla karsitaan ne miehet, jotka haluavat tutustua ihmiseen, tai ovat edes riittävän älykkäitä ja rauhallisia esittämään sellaista.
Voin vain kuvitella kun naisilla on se sata kandidaattia tyrkyllä ja jokaisen kanssa väännät smaltalkia? Eiköhän siinä vaiheessa kyse ole siitä miten erottautua joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella kun naisilla on se sata kandidaattia tyrkyllä ja jokaisen kanssa väännät smaltalkia? Eiköhän siinä vaiheessa kyse ole siitä mite
Kyse on siitä miten teet vaikutuksen ja millaisen ensivaikutelman annat itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies (100km päästä): Tavataanko tänään illalla (tässäkin lauseessa on kirjoitusvirheitä)
Minä: Jos kuitenkin kertoisit ensin jotain itsestäsi, kun tuossa sun profiilissa ei lue mitään?
Mies: No antaa sitten kokonaan olla, tavatessahan sitä olisi tutustunut (lause täynnä kirjoitusvirheitä)
Minulla kattava profiiliteksti, useita kuvia itsestäni, kerron että etsin parisuhdetta. Miehellä ei kuvaa, ei ns. vapaata teksiesittelyä.
Ei noissa lauseissa mielestäni kirjoitusvirheitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tää on huomattavasti selkeempi tapaus
No, ei pidä liikaa kertoo ettei vaimo saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
En ala kertomaan kovin henkilökohtaisia asioita enn
Ja me naiset emme halua tavata, ennen kuin rutusrumme edes vähän. Ihan edes varmistaaksemme että mies ei ole hullu, hörhö, tms. Tai että edes vähän kiinnostaa. Jos ei tämä sinua miehenä kiinnosta,niin älä mene sinne nettiin ollenkaan.
Tässä kohtaa olisi ehkä hyvä kertoa, että mummo löysi tuosta koirankeittokokemuksestaan huolimatta parisuhteen melko nuorella iällä ja oli vaarin kanssa naimisissa yli puoli vuosisataa. Mummoa ja vaaria yhdisti raittiusaate ja luja kristillinen vakaumus. Mutta ei mummo mikään niuhottaja ollut, pikemminkin esimerkki hyväsydämisestä ja inhimillisiä heikkouksia ymmärtävästä kristitystä.
Kovin erilaisia olivat myös mummon ja vaarin työympyrät. Mummo oli töissä seurakunnan taloushallinnossa koko työuransa ja vaarilla oli yhden miehen remonttiyritys. Joskus hänellä oli kyllä apunaan myös veljensä ja myöhemmin veljenpoikakin.
Todellinen ongelma on yleensä deittisovelluksissa se, että väärät ihmiset yrittää jutella eli kyse ei ole teoista vaan tasoista.
Kyllä mäkin huomaan miehenä että naiselta löytyy keskustelutaitoja jos tyydyn naiseen jonka kanssa treffit ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja me naiset emme halua tavata, ennen kuin rutusrumme edes vähän. Ihan edes varmistaaksemme että mies ei ole hullu, hörhö, tms. Tai että edes vähän kiinnostaa. Jos ei tämä sinua miehenä kiinnosta,niin älä mene sinne nettiin ollenkaan.
Miksi ette matchää miesten kanssa jotka rutusrummaisi? Oma syy.
Kannattaa muistaa, että Tinder ei ole mitenkään ainoa autuaaksitekevä tapa löytää kumppani tapailuun, seurusteluun, suhteeseen, parisuhteeseen tai vaikka perheen perustamiseen. Hyvänä esimerkiinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukoiria ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän houkutteli ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: Kiva profiili sinulla. Onko tuo kuvassa näkyvä pyörä sinun?
Mies: Joo.
Nainen: Harrastat siis pyöräilyä?
Mies: Joo.
Nainen: Minä sen sijaan en erityisemmin välitä pyöräilystä enkä lenkkeilystä. Olen kuitenkin mielestäni hyväkuntoinen. Olen erikoistunut hyötyliikuntaan. Tykkään tehdä halko-, lumi- yms. -töitä. Viihdyn mökillä. Mökkini on Saimaan rannalla. Olen viettänyt kesät siellä jo kymmenen vuoden ajan.
Mies: Ok.
Nainen: Kerroit että viihdyt mökillä, joten meillä on jotain yhteistä. Missä sinun mökkisi on?
Mies: Maaseudulla.
Nainen on aika kova jaarittelija. Ja tosi kuiva. Vähän huumoria ja flirttiä peliin.
Niin ja seksiä. Kukas nyt jaksaa puhua mökeistä kun voi heti mätsin jälkeen viritellä keskustelut seksistä (näin ilmeisesti miesten mielestä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Totta. Siksipä sun tulisikin vastata siihen smalltalkkiin ja myös jatkaa sitä vastavuoroisesti, eikä ghostata jos ei olekaan niin supliikki mies toisessa päässä.
LouLou kirjoitti:
Toinen ongelma on mykät matchit.
Näitä riittää mätcätyissä naisissa. Miehistä en tiedä koska haen deittisovelluksessa naista.
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Jos hän on työtön ja häpesi työttömyyttään. Kun noin heti kysyit. Monissa maissa ei ole soveliasta kysyä työstä, Suomessa se tuntuu olevan tärkein asia.