Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)

Vierailija
26.02.2025 |

Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍

Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?

Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.

Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃

Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.

Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan! 

Mies: Kyllä.

Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.

No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"

Kommentit (649)

Vierailija
621/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen: onko tuo vieressäsi olevan tyttö, jolta on kasvot sutattu, sinun entinen tyttöystäväsi?

Vierailija
622/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen: Kiva profiili sinulla. Onko tuo kuvassa näkyvä pyörä sinun?

Mies: Joo.

Nainen: Harrastat siis pyöräilyä? 

Mies: Joo. 

Nainen: Minä sen sijaan en erityisemmin välitä pyöräilystä enkä lenkkeilystä. Olen kuitenkin mielestäni hyväkuntoinen. Olen erikoistunut hyötyliikuntaan. Tykkään tehdä halko-, lumi- yms. -töitä. Viihdyn mökillä. Mökkini on Saimaan rannalla. Olen viettänyt kesät siellä jo kymmenen vuoden ajan. 

Mies: Ok. 

Nainen: Kerroit että viihdyt mökillä, joten meillä on jotain yhteistä. Missä sinun mökkisi on? 

Mies: Maaseudulla. 

Naisella kumma puheripuli. Ja urkintatyyli. Ja outo tyyli kirjoittaa lyhyitä lauseita. Mikä syy on sanoa että mökki on saimaan rannalla? Mitä ihmeen hyötyä

Lauseet ovat yleensä lyhyitä. Virkkeet koostuvat lauseista ja ovat sitten pitempiä kokonaisuuksia.

Lisäksi, miehen virkkeet oli yhden (1) sanan pituisia ja sä kritisoit naisen lauseita lyhyiksi?

- sivusta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama profiili, samat kuvat. Ja vastaukset kysymykseen, mitä teet työksesi. 

V, olen varastolla trukkikuskina

N: ........... 

V, Olen lääkäri, traumatologian erikoislääkäri

N: Ahaa no kiva, hei mitä teet huomenna illalla? Nähtäiskö, tulisitko mun luo kahville? 

V, ..............

Ehkä näin, jos mätsätty nainen on akateemisen koulutuksen saanut

Ei hän sanonut, että nainen on sama.

Vierailija
624/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies: Mitäs sun iltaan?

Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)

Mies: -

Seuraavana iltana kysyy uudestaan mitäs iltaan

Ei muista, että on käynyt keskustelun kanssasi. Eikä keskustelun sisältöä. Käy saman keskustelun kaikkien naisten kanssa, samoin kuin tykkää kaikista. Miehet kun haluavat mahdollisimman monta naista, naiset puolestaan etsivät sitä yhtä oikeaa.

Mies yrittää siis pitää kaikki naiset varalla. Yrittää sitä kauneinta ja nuorinta, ja etenee siitä alaspäin sen mukaan,miten onnistuu.Eli yrittää pitää mahdollisimman monta naista varalla. Ei ole oikeasti kiinnostunut SINUSTA, olet siis vain varalla muiden pillujen joukossa, joka "kelpaa" miehelle ehkä noin sadanneksi vaihtoehdoksi, jos ei muita saa.

Vierailija
625/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)

Ei muista, että on käynyt keskustelun kanssasi. Eikä keskustelun sisältöä. Käy saman keskustelun kaikkien naisten kanssa, samoin kuin tykkää kaikista. Miehet kun haluavat mahdollisimman monta naista, naiset puolestaan etsivät sitä yhtä oikeaa.

Mies yrittää siis pitää kaikki naiset varalla. Yrittää sitä kauneinta ja nuorinta, ja etenee siitä alaspäin sen mukaan,miten onnistuu.Eli yrittää pitää mahdollisimman monta naista varalla. Ei ole oikeasti kiinnostunut SINUSTA, olet siis vain varalla muiden pill

Mutta tinderissähän näkyy se eilinen keskustelu. Ja edelliset!

Vierailija
626/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua. 

No karsiutuups työttömät pois. Muut voi vastata miten parhaaksi näkee. Eräs kertoi olevansa ulkomaankaupan alalla. Treffeillä selvisi tarkennus, että on ahtaaja

Eli et hae kumppania vaan elättäjää?

Jokainen elättää itsensä. Ei nainen työtöntä miestä ota siipeilemään.

Vierailija
627/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää siis pitää kaikki naiset varalla. Yrittää sitä kauneinta ja nuorinta, ja etenee siitä alaspäin sen mukaan,miten onnistuu.Eli yrittää pitää mahdollisimman monta naista varalla. Ei ole oikeasti kiin

Mutta tinderissähän näkyy se eilinen keskustelu. Ja edelliset!

Tätä mä en koskaan tajunnut miehissä, kun tinderöin. Yksi jopa tuli treffeille, ja siellä kyseli asioita tyyliin, että niin sä opiskelit kaupungissa x, vaikka minä opiskelin kaupungissa y (ja meillä oli ollut siitä tinderissä enemmänkin keskustelua, kun se mun opiskelukaupunki oli miehellekin oikein tuttu). Hänellä meni siis selvästi ihan sekaisin, että kenen kanssa hän oli nyt treffeillä.

Toki minäkin kirjoittelin useammalle, kun valitsin treffiseuraa, mutta sentään ennen treffejä katsoin vielä läpi miehen profiilin ja keskustelut, että tiesin ketä olen tapaamassa.

Sitten tuo mies oli silmin nähden kiinnostunut, ja olisi halunnut tavata uudelleen, mutta mulla ei kyllä kiinnostus herännyt niillä treffeillä (mies oli muutenkin vähän vätyksen oloinen, vaikka oli hyvä koulutus ja työ). Mutta tuokin, ettei ollut edes vilkaissut meidän aiempia keskusteluja valmistautuakseen, kertoo kyllä motivaation puutteesta.

Kerrottakoon vielä, että kaverini kertoi tuon miehen olevan tinderissä vielä paljon myöhemminkin, kun itse olin jo uudessa suhteessa. Jos sulla on yksi mahdollisuus tehdä vaikutus (treffeille päästy), niin koita nyt edes vähän valmistautua niihin!

Vierailija
628/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki heti ekassa kysymyksessä nostetaan esiin lapset ja ammatti. Kysyitkö myös koulutusta, tuloja ja varallisuutta heti kärkeen?

Vierailija
629/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.

No en minäkään eikä kukaan muukaan täysijärkinen jatkaisi keskustelua tuollaisessa tilanteessa. Jos ei vastapuoli osoita mitään mielenkiintoa niin miksi hakata päätään seinään?

Aika vähästä hermostut... Ajattele jos mies on vaikka just töissä tai muuten paha paikka nii en minäkään kirjoita tuon enempää... Mies

Vierailija
630/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.

No en minäkään eikä kukaan muukaan täysijärkinen jatkaisi keskustelua tuollaisessa tilanteessa. Jos ei vastapuoli osoita mitään mielenkiintoa niin miksi hakata päätään seinään?

Aika vähästä hermostut... Ajattele jos mies on vaikka just töissä tai muuten paha paikka nii en minäkään kirjoita tuon enempää... Mies

No mä kirjoittaisin että nyt vielä töissä, palaan parin tunnin kuluttua asiaan tms. 

toinen mies

Vierailija
631/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki heti ekassa kysymyksessä nostetaan esiin lapset ja ammatti. Kysyitkö myös koulutusta, tuloja ja varallisuutta heti kärkeen?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta eikös ole aika olennaista tietoa, onko toisella lapsia? Itse olen kahden lapsen äiti, ja ymmärrän täysin, että ihmiset haluavat tietää tällaiset asiat. Joku etsii nimenomaan lapsetonta, joku taas ei halua, että toisella on paljon nuorempia lapsia, mitä itsellä. Jotkut, joilla itsellään on lapsia, saattavat ajatella, että olisi hyvä, jos toisellakin olisi. Jos sitten taas ammatti-kysely haittaa, niin kirjoittakaa sitten profiiliinne jotain muuta. Noita ammatteja kysytään ihmisiltä, joilta ei keksi kysyä mitään muuta. Joten jos ammatti on teidän arka paikka, kirjoittakaa sitten kunnollinen profiiliteksti, jossa on paljon muuta, josta vastapuoli voi kysyä lisää.

Vierailija
632/649 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän näkyi kysyvän harrastuksistakin. Tässä tuli nyt paljon asioita listattua sun toimesta, että mitkä ovat huonoja kysymyksiä. Kerropa sinä, mitä sun mielestä toiselta SAA kysyä? saako kysyä mitään toisen elämästä, vai oletko samoilla linjoilla kuin tuolla joku muu, joka jutusteli vaan kaupassa nähdyistä asioita ja kertoili vitsejä?

Vierailija
633/649 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat miehet omaa hyviä keskustelutaitoja. Usein jättävät keskustelun vetovastuun naiselle, mikä on todella epämiehekästä.

Ne jotka osaavat keskustella,niin eivät ole sitten viehättäviä muuten tai he puhuvat aivan liikaa > Yleensä omista asioistaan tai kysyvät sinulta jotain vain , jotta pääsevät mahdollisimman nopeasti itse puhumaan samasta aiheesta,mutta itseensä liittyen 🥴

Vierailija
634/649 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että toinen ei saisi viestittelyn alussa kysyä jotain, mikä voi hävettää toista (ammatti). En minäkään erityisen ylpeä ole matalasta koulutuksestani, mutta se on nyt tän hetken fakta kuitenkin. Ei kai se asia muutu, kertoo sitä ekassa viestissä tai viidennessätoista. Voihan halutessaan selittää, että tarkoitus on vielä opiskella lisää tms, jos näin on. Vika ei kuitenkaan ole mielestäni kysyjässä. 

Vierailija
635/649 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää on että eräs tuttavani (ei siis mikään tinderjuttu vaan samaa sukupuolta oleva entinen työkaveri) tekee tuota ihan samaa. Laittaa viestin että Moi mitä kuuluu?, ja kun vastaan parilla lauseella että mitä menee ja kysyn miten sulla, niin ei ikinä vastaa. Sitten tämä sama saattaa toistua kahden kuukauden kuluttua. 

En ymmärrä tälläistä ns yhteydenpitoa. Vähän sama kuin soittaisi muttei sanoisi mitään kun vastaan.

Äskettäin sain myös samantyyppisen yhteydenoton vanhalta opiskelukaverilta jota en ole nähnyt moneen vuoteen.  Oltiin opiskeluaikoina hyviä kavereita mutta yhteydenotto jäi kun elämä kuljetti eri kaupunkeihin töihin jne. Kun vastasin että hyvin menee ja parilla lyhyellä lauseella kerroin mihin elämä on kuljettanut ja kysyin mitens hänellä ja että olisko hauska käydä vaikka joskus kahvilla niin sitten ei ikinä tullut enää vastausta

Olen välillä miettinyt että käyttääköhän jotkut ihmiset jotain sovellusta joka automaattisesti lähettelee tälläisiä miten menee -viestejä ns verkoston ylläpitämiseksi tms. En muuten ymmärrä että otetaan itse yhteyttä ja sitten kuitenkin lopetetaan dialogi kuin seinään.

Vierailija
636/649 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että toinen ei saisi viestittelyn alussa kysyä jotain, mikä voi hävettää toista (ammatti). En minäkään erityisen ylpeä ole matalasta koulutuksestani, mutta se on nyt tän hetken fakta kuitenkin. Ei kai se asia muutu, kertoo sitä ekassa viestissä tai viidennessätoista. Voihan halutessaan selittää, että tarkoitus on vielä opiskella lisää tms, jos näin on. Vika ei kuitenkaan ole mielestäni kysyjässä. 

Niin, ja muutenkaan ei meistä kukaan ajatustenlukija ole niin, että tietäisi, mikä asia ketäkin hävettää. Jollain se on ammatti, jollain joku muu. Kohta ei uskalla kysyä mitään, kun kaikki puheenaiheet ovat potentiaalinen riski. Ja sitten tulee pinnallista ja ihan turhaa keskustelua, kuten tämän ketjun aloittajan viestittely koirien nimistä.

Vierailija
637/649 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvat miehet omaa hyviä keskustelutaitoja. Usein jättävät keskustelun vetovastuun naiselle, mikä on todella epämiehekästä.

Ne jotka osaavat keskustella,niin eivät ole sitten viehättäviä muuten tai he puhuvat aivan liikaa > Yleensä omista asioistaan tai kysyvät sinulta jotain vain , jotta pääsevät mahdollisimman nopeasti itse puhumaan samasta aiheesta,mutta itseensä liittyen 🥴

Älä lähde yleistämään miehiä, kyllä keskustelutaitoisia löytyy sinulle vaan sovellus antaa ne kaikkein vaikeimmat ja pitkään olleet tapaukset :) Kyllä naiset osaavat myös käyttäytyä huonosti tässä sovelluksessa, saan järjestäen mykkiä tai yhden lauseen vastauksia jotka nekin kuihtuu vuorokaudessa mykiksi tai ghostaukseksi !

M54

Vierailija
638/649 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ollut kiinnostunut.

Vierailija
639/649 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat: kirjoitat teennäisesti. Aloituksessa kirjoitat normaalisti, tinderissä ylipirteää hihhulihei!-tekstiä, jota ei hullukaan jaksa. Viestisi ovat myös liian harkittuja. Ihmiset, jotka ovat liian harkitsevia nettideittipaikoissa ovat red flag. Miksikö? Koska heillä on selkeästi suunnitelma. Kuka haluaa olla jonkin suunnitelman kohde? En minä ainakaan. 

Toista ongelmaa en nyt muista.

Vierailija
640/649 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut tähän muistaakseni aiemminkin tosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi