Tekisitkö mieluummin lähihoitajan työtä vai olisitko työtön?
Kommentit (88)
Olisin työtön ja käyttäisin ylimääräisen 'vapaa-ajan' omatoimiseen opiskeluun ja oman yrityksen perustamiseen. Ei ole mitään järkeä mennä raskaisiin töihin minimipalkalla ellei ole sitten kutsumusammatti.
Lähärin työtä, mutta etsisin koko sen ajan muuta työtä. Mikä vaan on kuitenkin parempaa kuin työttömyys.
Olen lähihoitaja ja vanhustyö on kutsumukseni. Toistaiseksi työtön, työnhakijana ilman työnhakuvelvoitetta koska olen sairauslomalla. Tekisin oikein mielelläni lähihoitajan työtä.
Olen lähihoitaja. Mutta vain väliaikaisesti (syy: pitää maksaa opintolaina takaisin 5000e ja säästää rahaa). Sitten opiskelen jotain muuta, mitä haluan oikeasti tehdä.
Tämäkin työ on antoisaa. Mutta en halua rikkoa itseäni ja kroppaani työssä. Ja palkka on liian huono. Osa työkavereista on ihania, mutta osa on hyvin huonoista oloista, näköalattomia ja köyhiä.
Joka ei työtä tee, älköön myöskään syökö.
Tämä Raamatun jae olisi valmis slogan näin vaalien alla.
Enää puuttuu se rohkea puolue. Nykyisistä velanottajista siihen ei ole.
Työtön. Ei vaan pystyisi mitään paskaperseistä pesemään tms.
Lähihoitajan työtä olen tehnyt, työttömyyden jälkeen. Ei mikään kutsumus, mutta ne ihmiset, joita hoidan arvostavat, ihmettelevät missä olen ollut kun parin vapaapäivän jälkeen menen töihin, aika paljolti rinnalla elämistä.
Olen tuota työn raskautta miettinyt, työtä pitää oppia tekemään niin ettei revi itseään, juuri olin sairaalassa katsomassa omaa mummoa ja katselin kun pari hoitajaa siirsi käsin toista mummoa sängyssä täysin käsi voimin, teki mieli kiljua EI EI noin. Henkisesti toki välillä raskasta, mutta osaan lokeroida työn ja vapaa-ajan eri lokeroon.
Palkka kaksi vuorotyöstä, josta pidän, viime vuonna 39 000€ brutto, mieluummin se kuin työttömyyskorvaus.
Olen 60v työtön lähihoitaja. En saa töitä, kun uskallan kritisoida huonoa hoitoa. Olen mustalla listalla.
Eikös lähihoitaja voi olla hammashoitajana, koittaisin päästä niihin hommiin. Mutta saatan olla väärässä joten älkää loukkantuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön. Ei vaan pystyisi mitään paskaperseistä pesemään tms.
Kuka sinun paskaperseesi pesee?
Minä itse. Siinä vaiheessa kun en siihen kykene, on minun aika poistua tästä maailmasta.
Lähihoitajan koulutuksella ei ole pakko tehdä paskahommia tk:ssa eikä vuorotöitä.
Ei olisi minusta niihin hommiin monestakaan syystä. Arvostan heitä, jotka pystyvät. Itselle tässä valinnassa ainut vaihtoehto olisi työtön.
Kyllä voisin, mutten esim. vuorotyötä tk:ssa. Mun jaksaminen ja mieli ei jaksaisi yövuoroja ja epäsäännöllisiä työaikoja.
Ei taida olla mahdollista tehdä lähihoitajan töitä näkemättä verta. Minä pyörryn, jos näen jonkun muun ihmisen verta, joten en voisi tehdä niitä hommia. Eli työtön pitäisi olla.
Olisin perusluonteen osalta täysin sopimaton alalle.
Mutta kyllä minä työtä voisin tehdä. Voisin olla lähihoitajana riittävän ok. Huippuhyvä en olisi, koska olen äärimmäisen looginen ja en ollenkaan ihmisläheinen.
Isoimpana ongelmana näkisin sen mitä olen kuullut työkulttuurista. Paskaa johtamista, juonittelua ja selkäänpuukottamista, uusien hoitajien simputtamista. Miehenä tietäisin että kaiken ratkaisisi se olenko naisten silmissä Mies jonka jutuille kikatellaan taukohuoneessa vaiko mies eli ei-nainen joka todellakin saisi paskahommat.
Palkka olisi parempi kuin nykyisessä AMK-pohjaisessa asiantuntijatyössä 10+ vuoden kokemuksella.
Olen akateemisesti koulutettu. Aivan liian korkea-arvoinen fyysisiin töihin siis. Valitsisin jalon työttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla mahdollista tehdä lähihoitajan töitä näkemättä verta. Minä pyörryn, jos näen jonkun muun ihmisen verta, joten en voisi tehdä niitä hommia. Eli työtön pitäisi olla.
Aika vähän sitä näkee, useimmiten pisaran sormenpäässä ja välillä kuivasta ryppyisestä sormenpäästä saa oikein toivoa edes sitä pientä pisaraa.
Mulla ei ole sisällöllisesti mitään lähihoitajan työtä vastaan, koulutuskin löytyy, mutta sekä terveys että perhe-elämä kärsii vuorotyöstä niin paljon että siihen en lähde.