Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmisiä, jotka alkavat neuvoa pyytämättä??

Vierailija
26.02.2025 |

Todella ärsyttävää minusta. Jonkun vinkin voi antaa tyyliin "ootko kokeillut jo asiaa x?", mutta mulla ainakin palaa heti hermo, kun neuvoja alkaa paasata "sun pitää kuule tehdä nyt näin". 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sometyrkyt neuvovat tai koittavat neuvoa instassaan/ kanavallaan. Hauskaa ja naurettavaa on, että eivät vielä elämästä tiedä 20-30 vuotiaina. Paljon virheellistä tietoa tulee myötähäpeä, noloa kuunnella sitä puhetta jota jaetaan somessa, josta ei kuitenkaan tiedetä

Vierailija
62/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvominen on nostalgiaa neuvojalle ja jonkinlaista itsekkyyttä ja kyvyttömyyttä ymmärtää muita.

Itse kuuntelen ja kysyn, että mitä vaikka ajattelet ongelmastasi ja onko jotain mitä aiot tehdä asialle? Yleensä ihmisen tarve puhua perustuu tarpeeseen käsitellä erilaisia ajatuksia ja ratkaisuja, joita hänellä jo on mutta ei ole vielä päätöstä/voimavaroja toteuttaa. Jos asia on noin niin mitä pitäisi tapahtua että se olisi paremmin -tyyppisiä kommentteja.

hyvä neuvo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
64/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö heitä vaivata mikään?

Eikö olisi parempi tajuta ja hyväksyä, että ihmisiä on erilaisia ja jos tietää ennalta, että tuo tai tuo on ärsyttävä neuvoja, niin sitten ei kerro sille henkilölle mitään omia ongelmiaan, etsii ne olkapäät sitten muualta.

Vierailija
65/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi parempi tajuta ja hyväksyä, että ihmisiä on erilaisia ja jos tietää ennalta, että tuo tai tuo on ärsyttävä neuvoja, niin sitten ei kerro sille henkilölle mitään omia ongelmiaan, etsii ne olkapäät sitten muualta.

Eihän kukaan näille sosiaalisesti kyvyttömille pätijöille ongelmiaan kerro. Neuvonta lähtee yleensä ihan tavanomaisesta jutustelusta, missä käydään läpi mitä tahansa maailman ilmiöitä kelistä päivän politiikkaan. Mutta jo siitä neuvoja saa yllykkeen kertoa muille, millaiset nastakengät kuuluu olla ja mitä täytyy löytyä kotivarasta. 

Vierailija
66/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että neuvojat edes tajuavat neuvovansa.  Eivätkä takuulla huomaa, että se on muista vastenmielistä. 

Vierailija
67/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsista keikkaa, sieltä se taas lipsahti...

Vierailija
68/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joo mun miehen isän vaimo on tällainen.  Aina neuvomassa ja aina tietää parhaiten kaikesta.  Kohtelee meitä mieheni kanssa kuin oltaisiin lapsia vaikka ollaan kolmekymppisiä. Ärsyttää tuollainen jatkuva neuvominen vaikka neuvoja ei olla pyydetty. Mikä saa ihmisen toimimaan noin?

"Pätemisen tarve" sanoi eräs mies kerran, kun luuli minun esiintyvän lehdessä halutakseni olla esillä. Oikeasti tein sen rahasta. Mutta tuollaisia ihmisiä on, ja niitä on paljon. Mitä isompi ikäero, sitä varmemmin henkilö kuvittelee olevansa Kaiken Asiantuntija ja tosiaan vielä auttavansa paskoilla ja ylimielisillä neuvoillaan

Vierailija
69/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytämätön neuvo on kuin pieni rupsu. Livahtaa helposti ihan huomaamatta ja tekee kaikkien läsnäolijoiden olon epämukavaksi. 

Vierailija
70/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaikutat niin avuttomalta, että he kokevat neuvomisen aiheelliseksi.

Miksi muuten kimpaannut noin? Miksi et pysty suhtautumaan neuvonantajaan korrektisti? Hänhän on kumminkin puolellasi ja haluaa auttaa. Voit miettiä omaa suhtautumistasi.

Varmaan juuri siksi, että neuvoja pitää mua avuttomana vaikka tiedän asiasta enemmän kuin hän.

Ap

Tai sitten luulet tietäväsi. Sitähän me ei täällä voida varmistaa. Kerrotko esimerkin? Onko työasioista tai vaikka salilla treeniliikkeistä kyse?

Vierailija
71/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pyytämättä neuvovan syndrooma.

Vierailija
72/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten kimpaannut noin? Miksi et pysty suhtautumaan neuvonantajaan korrektisti? Hänhän on kumminkin puolellasi ja haluaa auttaa. Voit miettiä omaa suhtautumistasi.

Varmaan juuri siksi, että neuvoja pitää mua avuttomana vaikka tiedän asiasta enemmän kuin hän.

Ap

Tai sitten luulet tietäväsi. Sitähän me ei täällä voida varmistaa. Kerrotko esimerkin? Onko työasioista tai vaikka salilla treeniliikkeistä kyse?

Niin että jos ei saa suoriltaan manageroida niin sitten järjestetään aikaa väittelyyn, kumpi saa manageroida. Tulee mieleen vaan joku raivokas pässi, joka ei osaa tehdä muuta kuin kopsautella päätään ja haastaa riitaa.

Vierailija
73/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihtoehtoja muutama:

1) niillä on palanut hermo sinuun ja kokevat, että valitat koko ajan elämäsi vaikeuksista, mutta tunnut olevan täysin kykenemätön tekemään mitään niiden tilanteiden parantamiseksi, joten kokevat, että sinua pitää neuvoa

2) he kohtelevat sinua siten kuin toivoisivat itseään kohdeltavan samanlaisessa tilanteessa. Toivovat siis itse saavansa neuvoja, joten siksi neuvovat sinua

3) he oat ratkaisukeskeisiä. Eli kun kuulevat ongelman, aivonsa alkavat raksutttaa ratkaisujen löytämiseksi ja siksi kyselevät sinulta, että oletko kokeillut tätä ja tätä

4) he osoisttavat sillä empatiaa sinua kohtaan

5) et ole kertonut heille, että haluat vain valittaa, et halua ratkaisuja

Itse kuulun tuohon 3 ja 4 luokkaan. Ei sitä välttämättä silloin tajua että hän vain haluaa avautua eikä ongelmaan ratkaisua. Se ehkä johtuu näistä minun putkiaivoista, mutta en ole koskaan sillä mitään pahaa tarkoittanut vaan olla avuksi.

Vierailija
74/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tajua teitä neuvomisesta valittavia. Joo, on merkitystä miten asian esittää, mutta pääsääntöisesti toinen varmaan haluaa vaan hyvää ja auttaa. Itse en ainakaan loukkaannu. Hyvä jos joku tuo näkökulmia, kunhan sen tekee kohteliaasti.

Vierailija
75/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin että jos ei saa suoriltaan manageroida niin sitten järjestetään aikaa väittelyyn, kumpi saa manageroida. Tulee mieleen vaan joku raivokas pässi, joka ei osaa tehdä muuta kuin kopsautella päätään ja haastaa riitaa.

Ymmärsit väärin. Halusin vain tietää faktat. Eli onko aihetta ollut neuvoa vai oliko vain neuvojan oman egon pönkitystä. Esim. jos töissä keltanokka tekee päin honkia ja kokeneempi neuvoo niin ei sellaisesta pitäisi loukkaantua.

Vierailija
76/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tajua teitä neuvomisesta valittavia. Joo, on merkitystä miten asian esittää, mutta pääsääntöisesti toinen varmaan haluaa vaan hyvää ja auttaa. Itse en ainakaan loukkaannu. Hyvä jos joku tuo näkökulmia, kunhan sen tekee kohteliaasti.

Olen salilla käynyt varmaan kohta 20 vuotta. Yhden kerran olen neuvonut nuoria poikia kun tekivät liikettä niin huonolla tekniikalla että loukkaantumisen vaara oli lähellä. Näytti nolostuvan ja suuttuvan. Viimeinen kerta kun neuvon ketään, en tiedä miten olisin voinut nätimmin neuvoa/sanoa.

Vierailija
77/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on lapsena saanut kaikilta neuvoja, vaikka ei tarvinu, ja Jos joku ei neuvonut sitä pidettiin outona, tai ettei kuullut kertojaa. Joo kummallista. Vai pitäiskö sanoa suureen ääneen -älä neuvo niin kerron sulle asian...

Tadaa..    :))

Vierailija
78/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi loukkaannut siitä, jos joku antaa sinulle neuvon asiassa, jossa ilmiselvästi et ole ajantasalla? Koetko, että olet silloin neuvojaa alemapana, tai kyvyttömäpi vai mikä siinä on taustalla?

Vierailija
79/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esimerkkinä tuo aiemmin mainittu untuvatakki.

Ap

Vierailija
80/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme