Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmisiä, jotka alkavat neuvoa pyytämättä??

Vierailija
26.02.2025 |

Todella ärsyttävää minusta. Jonkun vinkin voi antaa tyyliin "ootko kokeillut jo asiaa x?", mutta mulla ainakin palaa heti hermo, kun neuvoja alkaa paasata "sun pitää kuule tehdä nyt näin". 

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuitenkin on oma epävarmuus joka saa noin kimpaantumaan. Jos olisit itsevarma ja tietäisit mitä teet, niin silloin osaat kohteliaasti vastata neuvojalle jotain muuta äyskäröinnin sijaan. 

Vierailija
42/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kuitenkin on oma epävarmuus joka saa noin kimpaantumaan. Jos olisit itsevarma ja tietäisit mitä teet, niin silloin osaat kohteliaasti vastata neuvojalle jotain muuta äyskäröinnin sijaan. 

En mä äyskäröi neuvojalle. Sanon vaan, että joo, tiedän/osaan kyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa taitaa kommenttien perusteella olla muutama neuvoja :D

Vierailija
44/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Sinua vaivaa? Mieti sitä.

Kiitos samoin.

Vierailija
45/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nyt tuostskn pitää mieli pahoittaa? Vaikka inhoatte neuvoja, niin minä annan nyt silti neuvon: omassakin elämässä onneuvoja jakaelevia henkilöitä. Miesselittäjät karistan yleensä kokonaan pois elämästäni, mutta ne muut neuvojat, niin otan asiasta parhaat puolet.

Esimerkiksi neuvojatyyppi, joka on aivopesty s-liittoteoreetikkojen heimoihin ja neuvonsa tulevat sieltä käsin. Ne menee aina väärin eikä ne kestä koskaan kriittistä tarkastelua, paitsi tietysti noiden heimolaisten mielestä. Kuuntelen neuvonsa tarkkaan (lähipiirissäni on näitä ihmisiä pari) ja teen sitten päinvastoin kuin neuvovat. vastikään minua neuvottiin välttämään tietyn osakkeen ostamista, koska heidän sulejtussa faceryhmässään joku oli tiennyt, että se osake tulee tippumaan, koska yritys on kritisointu venäjää ja väittänyt venäjän olevan oikeassa. Menin heti pörssiin ja ostin sitä osaketta. nyt se on jo noussut ihan mukavasti, pitää kohta myydä ja kotiuttaa voitot. Tai sitten sain vuoden lopulla neuvon, etä missään nimessä ei tule ottaa influenssarokotetta nyt, että tämän vuoden rokote on paha eikä influenssakaudesta tule lainkaan paha. Menin heti ja varasi itselleni rokotusajan. Ja kuinka ollakaan, nyt riehuva influenssa on median tietojen mukaan aika paha tauti.

Nämä väärinneuvojat siis oikeasti voivat olla hyödyllisiäkin, jos vain itse osaa ottaa heidän neuvonsa oikein.

Vierailija
46/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt neuvoa saa. Ei siitä pidä nokkiinsa ottaa ja aina voi kiittää neuvosta ja sanoa ettei tarvitse neuvoja, jos siltä tuntuu. Kun sanoo tarpeeksi monta kertaa samalle henkilölle, niin eiköhän viesti mene perille. Jos vain harmittelee oman pään sisällä, niin neuvotulva jatkuu. Kenen syy se silloin on?

Vierailija
47/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaikutat niin avuttomalta, että he kokevat neuvomisen aiheelliseksi.

Miksi muuten kimpaannut noin? Miksi et pysty suhtautumaan neuvonantajaan korrektisti? Hänhän on kumminkin puolellasi ja haluaa auttaa. Voit miettiä omaa suhtautumistasi.

Varmaan juuri siksi, että neuvoja pitää mua avuttomana vaikka tiedän asiasta enemmän kuin hän.

Ap

Tässä se vastaus tuli. Neuvomisen hetkellä syntyy uusi inputti laumahierarkiaan. Neuvoja on ylempänä. Neuvottava suuttuu jos hänelle paikka laumassa on tärkeä (niinkuin se useimmille on). Jos ei ole ollenkaan laumaanhakeutumisviettiä, neuvoja luulee tekevänsä hyvän työn.

On se perkele ettei vieläkään ihmiset osaa elää ilman laumahierarkiaa. Laumahierarkia-ihmiset ovat kyllä yleensä niitä joiden henkinen kehitys on melko alhaisella tasolla.

Vierailija
48/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole itsestäänselvyys ettei neuvoja anneta pyytämättä? Jos haluaa neuvoa ensin kysytään lupaa: saanko neuvoa? Siihen vastataan joko kyllä tai ei. 

Vierailija
49/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole itsestäänselvyys ettei neuvoja anneta pyytämättä? Jos haluaa neuvoa ensin kysytään lupaa: saanko neuvoa? Siihen vastataan joko kyllä tai ei. 

itsestäänselvyys taitaa olla kuitenkin se, että jos joku valittelee jotain elämänsä epäkohtaa, niin hän pyytää siinä sitten neuvoa, että miten tästä päästään eteenpäin. Sillä eihän kukaan täysijärkinen vain halua valittaa: ainahan sillä yrietään kertoa ettei itsellä ole taitoja tai tietoja päästä ongelman kanssa eteenpäin. Täysjärkiset toteavat ongelman ja alkavat tehdä asialle jotain.

Vierailija
50/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene. Kyllä neuvoja annetaan pyytämättäkin, jos on selvästi syytä antaa. Ei niitä nyt kuitenkaan ihan joka tilanteessa pidä tyrkyttää ja pitää olla tilannetajuakin. Mutta ei se niin ole, että niitä saisi antaa vain pyydettäessä.

Vierailija
51/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se on tarve päteä ja jotkut yrittää keksiä sillä jutun juurta "neuvomalla". Eikä siinä mitään jos nämä neuvojat osaisi oikeastikin neuvoa mutta kun tullaan latelemaan jotain itsestäänselvyyksiä kysymättä. Sitten taas niissä oikeastikin hankalissa kohdissa ei kyllä varmasti tule minkäänlaista neuvoa edes kysymällä. 

Vierailija
52/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko Marinilta kysytty mitään neuvoa. Eikä kysytä. 🤡

Vierailija
53/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tällainen neuvoja kaveri (nk) Esim. Tein mökillä kuistia ja suurin osa oli valmiina kun hän saapui paikalle. Seurasi keskustelu; nk; kannattaa mitata nuo aidan laudat valmiiksi, minä, ne on mitattu ja sahattu sopiviksi. (Laudat oli osa paikallaan ja osa pinossa ja kaikki maalattuna) nk. Ootko mitannut nuo naulat ettei ne ole liian pitkiä? minä , eivät ole liian pitkiä. Nk, naulaa sillain vinoon niin pysyy paremmin, minä kuule oon tehnyt tätä jo pätkän, kyllä minä osaan!!. nk, sun pitää maalata nuo naulanreiät jälkeenpäin. m 😨 ALA MENNÄ VAIKKA UIMAAN.. Tämä on sitä turhan neuvomista

Vierailija
54/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on tehty perhepeli kälyn neuvomisesta. Ennen koko perheellä meinasi mennä hermo, mutta nyt kun ollaan keksitty kääntää tämä viihteeksi ja kilpailuksi, niin nyt kälyn vierailut on oikein hauskoja. Jokainen yrittää siis arvata mahdollisimman lähelle saatujen neuvojen määrän. 

Nyt talvilomalla on taas pitkästä aikaa pakollisen vierailun aika, ja arvauksia on jo ryhdytty tekemään. Samalla ollaan yritetty täsmentää pelin sääntöjä. Esim provosoiminen ja vierailun pitkittäminen sekä neuvon erottaminen vain yleisemmästä paasaamismonologista. Viimeksi vierailulla kahvipöydässä kommentoin, että "kylläpä ne laittaa kaikenlaisia mainostekstejä keksipaketteihin nykyään", josta käly aloitti paasauksen palmuöljystä ja sitten neuvonnan siitä, mitä palmuöljyttömiä tuotteita meidänkin pitäisi ostaa. Muu perhe oli sitä mieltä, että tässä oli kyse paasaamisesta ja toisaalta osa porukasta oli sitä mieltä, että listatut tuotteet olivat jokainen oma neuvonsa, ei yksi neuvomiskokonaisuus. 

Totuus on, että neuvoja on hankala laskea, sillä edellinen ei lopu, ennenkuin uusi jo alkaa. Viime kerralla voittaja jäi hieman epäselväksi, mutta annettujen neuvojen määrä vierailua kohti saatiin täsmennettyä 13-18 kappaleen jakaumalle.

Lisäksi ollaan sovittu, että se perheenjäsen, joka ensimmäisen kerran keksii todellista käyttöä edes yhdelle kälyn neuvolle, palkitaan.

Vierailija
55/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt neuvoa saa. Ei siitä pidä nokkiinsa ottaa ja aina voi kiittää neuvosta ja sanoa ettei tarvitse neuvoja, jos siltä tuntuu. Kun sanoo tarpeeksi monta kertaa samalle henkilölle, niin eiköhän viesti mene perille. Jos vain harmittelee oman pään sisällä, niin neuvotulva jatkuu. Kenen syy se silloin on?

Neuvojan syy.

Vierailija
56/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tehdä jonkin lehtijutun neuvomisesta. Mikä ihme tämän ilmiön takana on ja miten siitä voi oppia pois, kuka itsensä tunnistaa.

Vierailija
57/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt vain satun tietämään useimmista asioista enemmän kuin muut ja koen velvollisuudekseni neuvoa muita. 

Vierailija
58/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
59/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi tätiä. Kaikki tuollaisia. Luulevat tietävänsä parhaiten ja "hyvää hyvyyttään" jakelevat neuvoja, eli suuri ego on se mikä tuota aiheuttaa.

Vierailija
60/103 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvominen on nostalgiaa neuvojalle ja jonkinlaista itsekkyyttä ja kyvyttömyyttä ymmärtää muita.

Itse kuuntelen ja kysyn, että mitä vaikka ajattelet ongelmastasi ja onko jotain mitä aiot tehdä asialle? Yleensä ihmisen tarve puhua perustuu tarpeeseen käsitellä erilaisia ajatuksia ja ratkaisuja, joita hänellä jo on mutta ei ole vielä päätöstä/voimavaroja toteuttaa. Jos asia on noin niin mitä pitäisi tapahtua että se olisi paremmin -tyyppisiä kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme