Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt lopetan villasukkien kutomisen,

Vierailija
26.02.2025 |

Ihan läheisimmillä on riittävästi ja lahjoittanutkin olen. Mut kirpparilla kun koitin myydä niin edes lankarahoja ei saa, turhaa touhua.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntää on, kun neuloo kauniita sukkia. Sellaisia, joita ihmiset haluavat ostaa ja kokevat, etteivät osaa tehdä itse. Ostaisin sukkia, mutta myynnissä on aina rumia tai värisävyt eivät sovi yhteen. Jämälangoista tehdyt pahimpia. Missä ovat laadukkaat luonnonmateriaalit, yksiväriset sukat, pastellisävyt, luonnonvalkoiset palmikkosukat tai kauniit pitkävartiset kirjoneulesukat, joiden kuvilla myydään neulelehtiäkin? Balmuir myy teollisesti neulottuja kashmirsukkia 110 euron hinnalla. Eli ostajat ovat kyllä valmiita maksamaan asianmukaisen hinnan, kun tuote vastaa kysyntään.

Vierailija
102/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi vaikea neuloa vieraille. Sukan istuvuuteen vaikuttaa niin moni asia. Ei riitä pelkkä kengännumero. Esim vävyni on hankala tapaus. Pitkä jalkaterä, mutta todella kapea nilkka ja pohje. Miehelläni taas paksut pohkeet ja nilkka ja jalkapöytä, mutta muuten sama kengännumero kuin vävyllä. Kummallekaan ei istu sukka, jonka tekisin esim perus novitan ohjeella koon 48 miestensukkaa.

Kannattaa neuloa sukkiin joustinneulosta sekä varsiin että jalkapöydän päälle, niin tällä tavoin sukka istuu hyvin jalkaan ja mukailee käyttäjän jalkaa.

Mieluummin neulon mittojen mukaan jokaiselle sopivat. En siis neulo yleisesti myyntiin vaan vain mittatilauksesta ja sovitan pitkin matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu ratkaisu. En itsekään neulo villasukkia, koska niille ei ole tarvetta kenellekään.

Mulla on joka päivä lokakuusta huhtikuuhun villasukat jalassa. Tekisipä joku uusia, kun en itse osaa.

Perusvillasukat on helppo neuloa. 

Miksi niistä sitten pitäisi paljon mitään maksaakaan, jos niin helppoja ovat? :D 

Hintaan liittyy olennaisesti käytetty aika. Aika on rahaa. 

Vierailija
104/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neulomisesta ei makseta, niin mitäsitä antaa ilmatteeksi sukkia. Antakaa joulupaketissa sukkalangat 😅, neulokoot itse.

Vierailija
105/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ostan villasukkia useammatkin, jos lankojen hinnalla myyt.

Etkö oikeasti arvosta toisen työtä yhtään?

Arvostan. Eikö tuossa ollut ongelmana, ettei saa myymällä edes lankojen hintaa.

Siis "arvostat" muttet maksaisi siitä mitään. Monelle työttömälle/pienituloiselle sukista saatu 5-10e(+langat) on iso raha. Varsinkin kirpparilla myydessä, kun myyjä joutuu vielä maksamaan pöytävuokraakin, niin jotain voittoa täytyisi saada.

Ohiksena sanon, että en minäkään ymmärrä, että mikä tässä on ongelma. Jos haluaa varta vasten kutoa ja tekee paljon sukkia niin sitten päättää, että antaako niitä lankojen hinnalla vai pitääkö saa

Ei pullan leipomista ja sukkien tekoo voi verrata toisiinsa. Sukkalangat on arvokkaita ja kunnon kokosiin sukkiin menee yli 100g. 

Ei niitä uppo-oudoille ihmisille halua antaa ilmaiseksi eikä edes lankojen hinnalla. Kyllä jonkinmoinen tekopalkka pitää saada jos niitä myymään alkaa. Olkoon se sitten 10 euroa tai enempi.

Vierailija
106/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän paljon villasukkia ja uskon, että kaltaisiani ostajia olisi:

Haluaisin tilata mieluisat villasukat. Valita itse värin/värit, ei niin, että sukat ovat sateenkaarenkirjavat. Olisin valmis maksamaan sukkien lisäksi myös lapasista ja pipoista, jos saisin itse valita värit.

Minä myyn sukkia myös tilauksella oman väritoiveen mukaan. Eikä ole ollut yhtään hankaluuksia, hinta on sama onko tilattu vai itse valittu väri 

Vierailija
107/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu ratkaisu. En itsekään neulo villasukkia, koska niille ei ole tarvetta kenellekään.

Mulla on joka päivä lokakuusta huhtikuuhun villasukat jalassa. Tekisipä joku uusia, kun en itse osaa.

Sukkia valmistuu kokoajan ihan myytäväksi asti. Ostaisipa joku niitä, kun sormet syyhyää aina aloittamaan uusien teon.

Ostaa kun laitat oikeaan paikkaan hinnan + mahdolliset postikulut. 

Tori.fi on kauppapaikka on minulla muuta en tiedä ja siellä on minun laittamat asialliset ilmoitukset.

Vierailija
108/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyntää on, kun neuloo kauniita sukkia. Sellaisia, joita ihmiset haluavat ostaa ja kokevat, etteivät osaa tehdä itse. Ostaisin sukkia, mutta myynnissä on aina rumia tai värisävyt eivät sovi yhteen. Jämälangoista tehdyt pahimpia. Missä ovat laadukkaat luonnonmateriaalit, yksiväriset sukat, pastellisävyt, luonnonvalkoiset palmikkosukat tai kauniit pitkävartiset kirjoneulesukat, joiden kuvilla myydään neulelehtiäkin? Balmuir myy teollisesti neulottuja kashmirsukkia 110 euron hinnalla. Eli ostajat ovat kyllä valmiita maksamaan asianmukaisen hinnan, kun tuote vastaa kysyntään.

Mistä sen voi tietää mitä kukakin haluaa ostaa? Sinäkin kerrot vain oman mielipiteesi. Mistä sinut löytää sitten kun on ne pastelliväriset palmikkosukat neulonut?  Värimakujakin on yhtä monta miljoonaa kuin on ihmisiäkin.

Vierailija
109/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi:ssä villasukkia saa ainakin myytyä hyvin. Sesonkiaika on syyskuusta joulukuuhun. Useimmat ostaa sukat postitettuna, joten postitusvalmius on myyjälle plussaa.

Aika harvoin olen torissa saanut sukkia myytyä. Millä hinnalla ja minkälaiset sinulla on käynyt kaupaksi?

Vierailija
110/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni harmittaa juuri nuo halvoista langoista kudotut sukat. Sen jälkeen, kun anoppi sokeutui, hän on alkanut ostaa joulumyyjäisistä sukkia lahjaksi. Muuten ok, mutta viimeiset oli päkiän kohdalta rikki jo toisen käytön jälkeen. Parsin sukat vain todetakseni, että seuraavan käytön jälkeen olisi pitänyt parsia kantapäältä. 

Aiemmin kudoin itse sukkani, mutta tällä hetkellä se ei onnistu lääkkeen haittavaikutuksen vuoksi. Ehkä joskus taas pääsen kokeilemaan. Villasukkia käytän melkein läpi vuoden kotona ja pakkaan villasukat mukaan myös matkalle. 

Vierailija
111/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno päätös! Tiedän, että kutomisen lopettaminen ei ole helppoa. Ei varsinkaan, jos on kutonut villasukkia!

Toivottavasti onnistut lopettamisessasi. Minä ja koko palsta on hengessä mukana. Tsemppiä oikein paljon.

Muista, että vaikka tekisi mieli kutoa vain yksi pieni lapanen, niin siitä se taas lähtee ja pian kudot kuviollisia villapuseroita!

Täytyy myös vaihtaa ystäväpiiri. Jos porukassa muut jatkavat neulomista, on lähes mahdotonta onnistua lopettamisessa.

Vierailija
112/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onko se sinulle siis työ vai hauska harrastus, josta valitettavasti kertyy kotiin tarpeettomia villasukkia?

Vierailija
113/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat neulotaan,  matot ja kankaat kudotaan.

Mä neulon langalla ja neulalla. Sukkapukoilla kudon.

Mitä sitten ompelet?

Koneella.

Vierailija
114/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onko se sinulle siis työ vai hauska harrastus, josta valitettavasti kertyy kotiin tarpeettomia villasukkia?

Sanoohan sen jo sanakin ' käsityö '. 

Eikö harrastuksesta saisi olla mitään rahallista hyötyä mielestäsi?

Vierailija
115/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi neuloa enemminkin myssyjä kuin villasukkia?

Itse neulotut myssyt ovat aina kaikki kauheita 😬

Vierailija
116/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voi tietää mitä kukakin haluaa ostaa? Sinäkin kerrot vain oman mielipiteesi. Mistä sinut löytää sitten kun on ne pastelliväriset palmikkosukat neulonut?  Värimakujakin on yhtä monta miljoonaa kuin on ihmisiäkin.

Minut löytää myyjäisistä, markkinoilta, messuilta. 

Vierailija
117/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan vielä, että kirppikseltä minua ei löydä, enkä uskokaan, että siellä uusien villasukkien kauppa kävisi kunnollisella hinnalla.

Vierailija
118/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kannattaa kaupata villasukkia joukkueiden FB-ryhmissä.

Toki sukkien pitää olla ko. joukkueen väreissä (ja käsittääkseni logoa ei saisi olla, osa kyllä sellaisiakin kaupittelee...) mutta nuo menevät heti ja kommenteissa kysellään josko voisi samanlaiset minulle/miehelle/lapselle tehdä koossa x jne.

Moni tunnustaa väriä kun menee katsomaan pelejä, ja "oikean" värisiä villasukkia on vaikea valmiina löytää. En ymmärrä mikseivät joukkueet itse myy noita villasukkia, kun kysyntää riittää...!

Vierailija
119/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Min

Eli jos nyt neulon vaaleanpunaiset pitkät palmikkosukat niin sitten sinä kerrot että ei kun halusin vaaleansiniset ja lyhytvartiset. Ja että olet nyt Helsingissä messuilla kun minä olen myymässä Oulun messuilla. Etkä suostu ostamaan kun postikulut maksaa 2€ liikaa. Näinhän tämä menee kun yrittää tehdä mitä halutaan.

Vierailija
120/139 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: kannattaa kaupata villasukkia joukkueiden FB-ryhmissä.

Toki sukkien pitää olla ko. joukkueen väreissä (ja käsittääkseni logoa ei saisi olla, osa kyllä sellaisiakin kaupittelee...) mutta nuo menevät heti ja kommenteissa kysellään josko voisi samanlaiset minulle/miehelle/lapselle tehdä koossa x jne.

Moni tunnustaa väriä kun menee katsomaan pelejä, ja "oikean" värisiä villasukkia on vaikea valmiina löytää. En ymmärrä mikseivät joukkueet itse myy noita villasukkia, kun kysyntää riittää...!

Kuka niitä neuloisi ilmaiseksi?