No nyt lopetan villasukkien kutomisen,
Ihan läheisimmillä on riittävästi ja lahjoittanutkin olen. Mut kirpparilla kun koitin myydä niin edes lankarahoja ei saa, turhaa touhua.
Kommentit (139)
Minä käytän paljon villasukkia ja uskon, että kaltaisiani ostajia olisi:
Haluaisin tilata mieluisat villasukat. Valita itse värin/värit, ei niin, että sukat ovat sateenkaarenkirjavat. Olisin valmis maksamaan sukkien lisäksi myös lapasista ja pipoista, jos saisin itse valita värit.
Vierailija kirjoitti:
Hyväntekeväisyyteen voi tehdä, jos tykkäät kovasti kutomisesta. Esim venäjän brutaalin hyökkäyksen kohteena olevaan Ukrainaan voi kutoa. Siellä palellaan, kun r.y.ssät tuhoaa systemaattisesti energiantuotantolaitoksia.
Kyllä Suomessakin moni palelee, miksei niitä voi lahjoittaa esim hoivakoteihin, asunnottomille, lastenkoteihin jne. Ihan täällä koti Suomessa olisi enemmän tarvetta kuin tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksu ratkaisu. En itsekään neulo villasukkia, koska niille ei ole tarvetta kenellekään.
Mulla on joka päivä lokakuusta huhtikuuhun villasukat jalassa. Tekisipä joku uusia, kun en itse osaa.
Sukkia valmistuu kokoajan ihan myytäväksi asti. Ostaisipa joku niitä, kun sormet syyhyää aina aloittamaan uusien teon.
Ostaa kun laitat oikeaan paikkaan hinnan + mahdolliset postikulut.
Jokainen tuntee jonkun, joka osaa neuloa villasukat, jos ei sitten itse osaa. Ei ole mitään tarvetta ostaa kenenkään tuntemattoman tekemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksu ratkaisu. En itsekään neulo villasukkia, koska niille ei ole tarvetta kenellekään.
Mulla on joka päivä lokakuusta huhtikuuhun villasukat jalassa. Tekisipä joku uusia, kun en itse osaa.
Sukkia valmistuu kokoajan ihan myytäväksi asti. Ostaisipa joku niitä, kun sormet syyhyää aina aloittamaan uusien teon.
Ostaa kun laitat oikeaan paikkaan hinnan + mahdolliset postikulut.
Eli mikä on se oikea paikka? Entä hinta? Postikulut pyydän aina todellisten hintojen mukaan, ilman pakkauslisiä tai tarvikemaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Villasukkia tarvitsee sen 10 kuukautta vuodesta. Sisällä. Kyllä niitä saa olla. Ehkä alan itse kutomaan kun ei missään enää myydä.
Seurakuntien myyjäisissä luulisi löytyvän.
Ainakin täällä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kirppuksiltä ja myyjäisistä villasukkia. Ongelma on se, että naisille on nättejä sukkia koossa n 37-40 ja miehille sukkia koossa n 44-46. Mutta mun koko on 42 ja haluaisin nätit sukat. Noissa miesten sukissa on liikaa ekstraa ja ne jää lörpsöttämään, naisten sukat ei mahdu. Kun joskus osuu koko 42 ja kivalla kuviolla niin ostan heti.
Määrittele nätit sukat kivalla kuviolla? Itse olen tehnyt raitaisia perusvillasukkia sinun koossa ja myyn netissä, mutta myyntiajat pitkiä, jopa vuosia.
Sellaisia ihania. Olen nähnyt kuvia sukista, missä on lintuja ja erilaisia kuvioita. Tylsiä raitasukkia ei pidä kukaan
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuntee jonkun, joka osaa neuloa villasukat, jos ei sitten itse osaa. Ei ole mitään tarvetta ostaa kenenkään tuntemattoman tekemiä.
Ei näytä tuntevan kun niitä joku joskus tilaakin useamman parin. Myyn tuntemattomille.
Äitini neuloo monet sukat tilauksesta joka vuosi, tutuille. Pyytää 20-30€ parista yksivärisiä sukkia ja tilaaja hankkii mieleisensä langat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi äitee on kutonut niitä ison kasan ja taitaa olla mummon tekemiäkin joukossa. Mulla on villasukkia loppuelämäksi kun tuntuvat olevan myös erittäin kestäviä. Kerran jouduin ostamaan kaupasta sukat niin ne hajos muutamassa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Elämme vuotta 2025 ja kodeissa on lämmintä eikä kukaan käytä isompien sisarusten liian suuria saappaita. Niille rumille villasukille ei ole mitään käyttöä!
Minä asun talossa, joka on rakennettu ennen itsenäistymistä. Vetää kaikista raoista. Lämmitysmuotona leivinuuni ja pönttöuuni. Villasukat, joskus useammatkin, jalassa ympäri vuoden. Neulon itse, omien lampaiden villasta pääasiassa. Että älä kuule yleistä. Ja villasukat voivat olla kauniitakin!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tilata mieluisat villasukat. Valita itse värin/värit, ei niin, että sukat ovat sateenkaarenkirjavat. Olisin valmis maksamaan sukkien lisäksi myös lapasista ja pipoista, jos saisin itse valita värit.
Harva tekee tilauksesta, minä en juuri koskaan. Syystä että tilaaja katoaa maksun hetkellä viimeistään vaikka hinta ja postit on tiedossa ennen kuin aloitan neulomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva tekee tilauksesta, minä en juuri koskaan. Syystä että tilaaja katoaa maksun hetkellä viimeistään vaikka hinta ja postit on tiedossa ennen kuin aloitan neulomisen.
Puolet maksusta ennen kuin edes vilkaiset puikkoja päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kirppuksiltä ja myyjäisistä villasukkia. Ongelma on se, että naisille on nättejä sukkia koossa n 37-40 ja miehille sukkia koossa n 44-46. Mutta mun koko on 42 ja haluaisin nätit sukat. Noissa miesten sukissa on liikaa ekstraa ja ne jää lörpsöttämään, naisten sukat ei mahdu. Kun joskus osuu koko 42 ja kivalla kuviolla niin ostan heti.
Määrittele nätit sukat kivalla kuviolla? Itse olen tehnyt raitaisia perusvillasukkia sinun koossa ja myyn netissä, mutta myyntiajat pitkiä, jopa vuosia.
Sellaisia ihania. Olen nähnyt kuvia sukista, missä on lintuja ja erilaisia kuvioita. Tylsiä raitasukkia ei pidä kukaan
Just myin 8 paria raitasukkia, pienempiä kuin sinun koko. Viime vuonna vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kirpparilla myydä, olen itse ostanut facebookissa ryhmän kautta, niitä sukkia joissa on se tietty kuvia. Kyllä 25 euroa + postikulut, ei haittaa.
Unikko? Niitähän ei saisi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet maksusta ennen kuin edes vilkaiset puikkoja päin?
No ei siihenkään kukaan suostu.
Älä luovuta höpsö. Sinulla on mukava harrastus.
Tosi vaikea neuloa vieraille. Sukan istuvuuteen vaikuttaa niin moni asia. Ei riitä pelkkä kengännumero. Esim vävyni on hankala tapaus. Pitkä jalkaterä, mutta todella kapea nilkka ja pohje. Miehelläni taas paksut pohkeet ja nilkka ja jalkapöytä, mutta muuten sama kengännumero kuin vävyllä. Kummallekaan ei istu sukka, jonka tekisin esim perus novitan ohjeella koon 48 miestensukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea neuloa vieraille. Sukan istuvuuteen vaikuttaa niin moni asia. Ei riitä pelkkä kengännumero. Esim vävyni on hankala tapaus. Pitkä jalkaterä, mutta todella kapea nilkka ja pohje. Miehelläni taas paksut pohkeet ja nilkka ja jalkapöytä, mutta muuten sama kengännumero kuin vävyllä. Kummallekaan ei istu sukka, jonka tekisin esim perus novitan ohjeella koon 48 miestensukkaa.
Kannattaa neuloa sukkiin joustinneulosta sekä varsiin että jalkapöydän päälle, niin tällä tavoin sukka istuu hyvin jalkaan ja mukailee käyttäjän jalkaa.
Tori.fi:ssä villasukkia saa ainakin myytyä hyvin. Sesonkiaika on syyskuusta joulukuuhun. Useimmat ostaa sukat postitettuna, joten postitusvalmius on myyjälle plussaa.
Ei kannata kirpparilla myydä, olen itse ostanut facebookissa ryhmän kautta, niitä sukkia joissa on se tietty kuvia. Kyllä 25 euroa + postikulut, ei haittaa.