Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
481/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Keski-ikäiset työssäkäyvät perheenäidit ja -isät arvostavat sitä, että voivat käydä kahvilla työpäivän jälkeen ennen kotiin menoa. Turha vetää mummokortteja kehiin.

Vierailija
482/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Keski-ikäiset työssäkäyvät perheenäidit ja -isät arvostavat sitä, että voivat käydä kahvilla työpäivän jälkeen ennen kotiin menoa. Turha vetää mummokortteja kehiin.

No nuorten mielestä sellainen on jo mummo, jonka ikä alkaa nelosella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tarkemmin rummo (eli ruma mummo) 

Vierailija
484/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso ovat niitä minä minä minä ihmisiä.

Höpöhöpö. Olen itse nelikymppinen perusterveydenhuollossa työskentelevä henkilö ja voin käsi sydämellä sanoa että nämä tämän päivän parikymppiset ovat pääasiassa kohteliain ja hyväkäytöksisin sukupolvi kaikista asiakkaistamme. Varsinkin nuorten miesten käytöstavat oikein hymyilyttävät. Hymyillään, ollaan kohteluaita, katsotaan silmiin ja kiitetään. Tottakai poikkeuksia löytyy myös aina. Huonoiten käyttäytyvät ihmiset ovat koko työurani ajalta katsoen juuri ne pahamaineiset suuret ikäluokat, 40-50-lukujen lapset.

Vierailija
485/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miten sinä olisit yhtään tärkeämpi asiakas sen salaattisi ja kypsän ikäsi kanssa? Ehkä näitä opiskelijoita, jotka tulivat kahvilaan juomaan kahvia ja opiskelemaan rauhassa, ärsyttää kun sinä kotkotat mammakavereiden kanssa kovaan ääneen? 

Niin kauan, kun siinä kahvikupissa on jäljellä kahvia, on jopa 20-vuotiaalla täysi oikeus olla siinä ikkunapaikalla

Alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä nuorten haukkuminen kaikesta mahdollisesta. Hohhoijjaa taas

Mulla on OIKEUS! Mä, mä, mä ja MUN oikeus

Vierailija
486/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen itse nelikymppinen perusterveydenhuollossa työskentelevä henkilö ja voin käsi sydämellä sanoa että nämä tämän päivän parikymppiset ovat pääasiassa kohteliain ja hyväkäytöksisin sukupolvi kaikista asiakkaistamme. Varsinkin nuorten miesten käytöstavat oikein hymyilyttävät. Hymyillään, ollaan kohteluaita, katsotaan silmiin ja kiitetään. Tottakai poikkeuksia löytyy myös aina. Huonoiten käyttäytyvät ihmiset ovat koko työurani ajalta katsoen juuri ne pahamaineiset suuret ikäluokat, 40-50-lukujen lapset.

Todennäköisesti sinun vanhempiesi ikäluokka käyttäytyy huonoiten, vai mitä tarkoitat? Mielestäni todella masentavaa leimata ihmiset sellaiseksi ja tällaiseksi iän, sukupuolen, poliittisen katsantokannan perusteella. Jokaisessa ihmisryhmässä on hyvä- ja huonokäytöksisiä. Liekö trollit manipuloimassa ihmisiä tällaiseen kahtiajakoon, olipa aihe mikä hyvänsä.

Vierailija
487/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon matkustanut ulkomailla ja myös asunut Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy sanoa, että Suomen rajojen ulkopuolella ihmisillä on käytöstavat, ja jos ei ole, siihen puututaan. Itse en pidä tästä Suomen junttiudesta yhtään - hyvät käytöstavat kaunistavat joka tavalla. Toisten huomioiminen ja se oman navan tuijottelu vähemmälle. Ulkomailla ei lorvita tietokoneiden kanssa kahviloissa ja tilataan vain yksi kahvi, siellä saa kyllä katseet, jos näin toimii. Siellä tullaan myös ihan sanomaan, jos meinaat lorvia tuntitolkulla pelkän kahvin voimalla siellä. Itse en ole tällaista tehnyt, koska minulla on terve ajatusmalli miten toimitaan, mutta nämä joiden toimintaa on puututtu ovat olleet yllätys yllätys suomalaisia. 

Riippuu varmaan ulkomaista, missä olet. Ihan normi käytäntö monissa moderneimmissa kaupungeissa. Ja ehdottomasti jos suomi on karmea niin pysy toki ulkomailla.

Vierailija
488/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miten sinä olisit yhtään tärkeämpi asiakas sen salaattisi ja kypsän ikäsi kanssa? Ehkä näitä opiskelijoita, jotka tulivat kahvilaan juomaan kahvia ja opiskelemaan rauhassa, ärsyttää kun sinä kotkotat mammakavereiden kanssa kovaan ääneen? 

Niin kauan, kun siinä kahvikupissa on jäljellä kahvia, on jopa 20-vuotiaalla täysi oikeus olla siinä ikkunapaikalla

Alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä nuorten haukkuminen kaikesta mahdollisesta. Hohhoijjaa taas

Niin, kaikilla on oikeus käyttää julkisia tiloja, myös nuorilla. Harmittaako tämä sinua?

Vierailija
489/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikilla on oikeus käyttää julkisia tiloja, myös nuorilla. Harmittaako tämä sinua?

Itseasiassa kahvila saa valita asiakkaansa. Toivottavasti ne alkavat hyödyntää tätä oikeuttaan.

Ohis

Vierailija
490/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjää. Ehkä me varttuneemmat asiakkaat voimme ottaa asian hoitamisen  omiin käsiimme. Meitä on esimerkiksi 3 hyvin puheliasta eläkeläisrouvaa, jotka käymme kahviloissa melko usein. Taidamme ottaa tehtäväksemme että seuraavan kerran kun näemme yksin tai kaksin pöydässä istuvan läppäriopiskelijan , änkeydytään seuraan ja ruvetaan vilkkaasti juttelemaan, että mitäs se nuori neitokainen/neitokaiset  täällä yksin istuksii, ai että, oltaisiinpa mekin vielä nuoria ja nättejä. Sitten päivitellään ja muistellaan  puoli tuntia että minkälaista se meillä oli se nuoruus. Sitten haetaan vähän lisää sumppia, ja ruvetaan utelemaan nuorison kuulumisia, ja näyttäkääpäs nyt meillekin mitä te sieltä läppäriltä opiskelette jne. päläpälä

Uskon, että tämä meidän porukkamme pystyy oikein hyvin päivittelemään ja jutustelemaan parikin tuntia yhteen soittoon

Miksi ihmeessä kahvilatyöntekijä haluaisi päästä eroon neljästä maksavasta nuoresta kantiksesta, jotta saa tilalle yhden äkäisen kurpan joka käy kerran puolessa vuodessa ja kuolee kohta. Minun paikkakunnallani tuollaisilla mummoilla on ihan omia kerhohuoneita pitkin kaupunkia, missä kököttävät kälättämässä keskenään ja keittävä kahvia siellä

Toisia asiakkaita ei saa häiritä ja tuollainen savustus on muutenkin kuin jostain savolaisen pirun raamatusta. Nuorihan voi soittaa vaikka poliisin jos mummo alkaa tuolla tavalla oikeasti häntä häiriköimään, kuin mikäkin vainoava hullu. Huhheijaa millainen ehdotuskin.

Vierailija
491/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinun vanhempiesi ikäluokka käyttäytyy huonoiten, vai mitä tarkoitat? Mielestäni todella masentavaa leimata ihmiset sellaiseksi ja tällaiseksi iän, sukupuolen, poliittisen katsantokannan perusteella. Jokaisessa ihmi

Kyllä, vanhempieni ikäluokka juuri. Nuorena, kun vielä oli paljon  20-30-luvuilla syntyneitä olivat he käytökseltään erilaisia. Silloiset keski-ikäiset kärkkäimpiä. Nyt ne silloiset keski-ikäiset ovat sitä vanhempaa väestö kun aikaa on kulunut. Kaiken ikäisissä on tietysti huonosti käyttäytyviä, mutta myös aivan selvää sukupolvikäyttäytymistä on myös. Miksi suutuit?

Vierailija
492/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kahvila saa valita asiakkaansa. Toivottavasti ne alkavat hy

No niinhän he tekevätkin koko ajan. Ja siksi mummo saa vessapaikan.

Vierailija
493/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilaa kyllä riittää mutta jostain syystä kahviloihin on päästävä."

Niin, ajatella että ihmiset haluavat elää ja käyttää yhteiskunnan palveluja sen sijaan että käkkivät laitoksissa. Kuka olisi uskonut.

Vierailija
494/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla sellaisen kahvilan asiakas, jossa työskennellään kannettavien äärellä. Ei se ole enää kahvila, vaan toimisto. En voisi kuvitellakaan opiskelevani hälyisässä ympäristössä. Ennen luettiin kotona ja kirjastossa!

No älä ole. Yleensä ne vanhemmat ja perinteisemmät paikat eivät vedä puoleensa nuoria. Kyllä kahviloita riittää kaikille.

Vierailija
495/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä nuo edes maksa kahvikupistaan täyttä hintaa. Monissa kahviloissa on opiskelija-alennus. Siinäkin mielessä ovat huonoja asiakkaita.

Opiskelija-alennuksia annetaan siksi, että saadaan kosiskeltua pitkäaikaisia kanta-asiakkaita. He ovat nuoria, koko elämä aikaa kantaa rahaa kahvilaan ja levittää hyvää tai huonoa mainetta.

Vierailija
496/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että tämä nainen on 21-v

https://images.sanoma-sndp.fi/126270e0ad9a68734cc8add341b7a5c7/normal/9…

Sanoisin 35. 

Tekoripset, rakennekynnet, Macin läppäri, Iphone, Ipodsit (vai mitä ne on mitkä tungetaan korviin), kulmakarvat laitettu kosmetologilla, pöydällä trendikahvilan kahvi.

Köyhä opiskelijaraukka.

Onko hän jossain väittänyt olevansa köyhä?

Jos kerran ei ole köyhä, voisi opiskella siellä kotonaan, joka varmaankin on joku tilava lukaali. Tai jos ei ole, vuokraa jostain rauhallisen tilan pelkästään opiskelua varten.

Jaa. Minun mielestäni mummo voi leipoa pullat ja keittää kahvit kotonaan. 

Vierailija
497/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjää. Ehkä me varttuneemmat asiakkaat voimme ottaa asian hoitamisen  omiin käsiimme. Meitä on esimerkiksi 3 hyvin puheliasta eläkeläisrouvaa, jotka käymme kahviloissa melko usein. Taidamme ottaa tehtäväksemme että seuraavan kerran kun näemme yksin tai kaksin pöydässä istuvan läppäriopiskelijan , änkeydytään seuraan ja ruvetaan vilkkaasti juttelemaan, että mitäs se nuori neitokainen/neitokaiset  täällä yksin istuksii, ai että, oltaisiinpa mekin vielä nuoria ja nättejä. Sitten päivitellään ja muistellaan  puoli tuntia että minkälaista se meillä oli se nuoruus. Sitten haetaan vähän lisää sumppia, ja ruvetaan utelemaan nuorison kuulumisia, ja näyttäkääpäs nyt meillekin mitä te sieltä läppäriltä opiskelette jne. päläpälä

Uskon, että tämä meidän porukkamme pystyy oikein hyvin päivittelemään ja jutustelemaan parikin tuntia yhteen soittoon, niin ihme jos ei "opiskelija " ala kyllästymään

Niin että alkaisitte ihan ahdistelemaan ja häiritsemään muita kansalaisia, niinkuin setämiehillä on ollut tapana. Luuletteko, että te saatte rikkoa lakia koska olette naisia, vai? Ihan yhtä lailla teillä on velvollisuus kunnioittaa toisten itsemääräämisoikeutta ja rauhaa, häirintä on rikos. Eli ystävällinen tiedotus mummolle, että ei ole kiinnostunut sosialisoinnista ja hyvää päivänjatkoa, jos mummo ei lopeta niin soitto poliisille.

Vierailija
498/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahamaineiset suuret ikäluokat? Selittäisitkö tarkemmin? Voitko käsi sydämellä sanoa, ettet provosoi omalla käytökselläsi vanhuksia käyttäytymään huonosti? Lienetkö hoitoalalla?

Vierailija
499/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon matkustanut ulkomailla ja myös asunut Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy sanoa, että Suomen rajojen ulkopuolella ihmisillä on käytöstavat, ja jos ei ole, siihen puututaan. Itse en pidä tästä Suomen junttiudesta yhtään - hyvät käytöstavat kaunistavat joka tavalla. Toisten huomioiminen ja se oman navan tuijottelu vähemmälle. Ulkomailla ei lorvita tietokoneiden kanssa kahviloissa ja tilataan vain yksi kahvi, siellä saa kyllä katseet, jos näin toimii. Siellä tullaan myös ihan sanomaan, jos meinaat lorvia tuntitolkulla pelkän kahvin voimalla siellä. Itse en ole tällaista tehnyt, koska minulla on terve ajatusmalli miten toimitaan, mutta nämä joiden toimintaa on puututtu ovat olleet yllätys yllätys suomalaisia. 

Allekirjoitan tämän. Vastaava näkyy myös joidenkin suomalaisten lapsiperheiden käytöksessä. Välillä näkee joitakin lapsiperheitä, joiden lapsilla ei

Lomailin poikani kanssa Nizzassa kun hän oli ala-asteikäinen. Hän on aina osannut käyttäytyä ravintoloissa ja kahviloissa, koska olen opettanut hänelle, miten siellä käyttäydytään. Seurasin tietysti muita asiakkaita, viereiseen pöytään tuli ranskalainen perhe lapsineen, ei mitään meluamista eikä vinkumista, lapset istuivat kiltisti pöydässä ja olivat siististi ja puhtaasti puettuina. Ei ollut rääkymistä eikä ruoalla leikkimistä. Suomalaisilla olisi paljon opittavaa miten hyvät käytöstavat kaunistavat ihan kaikkia. Ranskalaisen perheen lapset eivät todellakaan juosseet ravintolaa ympäri ämpäri ja huutaneet kuin joku apinalauma, istuivat kauniisti koko ruokailun ajan. 

Vierailija
500/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kahvila on luonteva paikka tavata. Niin se on monelle muullekin, joten en oikein ymmärrä, miksi täällä parjataan opiskelijoita siitä. Jos tilaa ei muuten ole, niin aina voi kysyä, saako tähän istua. Ei kai se suun avaaminen voi niin vaikeaa olla?

Kateuttahan se. Mummo joutui opiskelemaan yksiössään ja nyt hän vihaa, että nuoret elävät toisenlaisessa maailmassa. Ei mitään uutta auringon alla.