Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
461/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just yks päivä Jyväskylän EH oli täynnä opiskelijoita tms läppärien kans. En halua sinne. Harmittaa yrittäjienkin puolesta.

Siis ennemmin narkkareita.

Vierailija
462/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miten sinä olisit yhtään tärkeämpi asiakas sen salaattisi ja kypsän ikäsi kanssa? Ehkä näitä opiskelijoita, jotka tulivat kahvilaan juomaan kahvia ja opiskelemaan rauhassa, ärsyttää kun sinä kotkotat mammakavereiden kanssa kovaan ääneen? 

Niin kauan, kun siinä kahvikupissa on jäljellä kahvia, on jopa 20-vuotiaalla täysi oikeus olla siinä ikkunapaikalla

Alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä nuorten haukkuminen kaikesta mahdollisesta. Hohhoijjaa taas

Tulet sen hyvin nopeasti huomaamaan, että maailma ei pyöri SINUN NAPASI YMPÄRILLÄ. Mitä nopeammin sen huomaat, sen parempi. On ihan oikein, että sosiaalinen paine miten pitää käyttäytyä lisääntyy, se oli ennen ihan normaalia, ollaan eletty vähän liian lepsussa ilmapiirissä ja tulos on negatiivinen. 

Se kuuluisa "sosiaalinen paine" piti naiset kotona porsimassa eikä yliopistossa opiskelemassa. Päättäkää jo mitä haluatte.

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miten sinä olisit yhtään tärkeämpi asiakas sen salaattisi ja kypsän ikäsi kanssa? Ehkä näitä opiskelijoita, jotka tulivat kahvilaan juomaan kahvia ja opiskelemaan rauhassa, ärsyttää kun sinä kotkotat mammakavereiden kanssa kovaan ääneen? 

Niin kauan, kun siinä kahvikupissa on jäljellä kahvia, on jopa 20-vuotiaalla täysi oikeus olla siinä ikkunapaikalla

Alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä nuorten haukkuminen kaikesta mahdollisesta. Hohhoijjaa taas

Kahvila ei ole mikään hiljainen tila. Siellä saa jutella ja nauraa. Se on itseasiassa sitä varten, että sinne tullaan vaihtamaan kuulumisia kahvin lomassa. Jos haluat hiljaisuutta. niin mene kirjastoon opiskelemaan. Siellä on hiljaisia tiloja.

sivusta

Ei ole enää. Siellä on ihmisiä vaihtamassa kuulumisia yhtä lailla.

Vierailija
464/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon matkustanut ulkomailla ja myös asunut Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy sanoa, että Suomen rajojen ulkopuolella ihmisillä on käytöstavat, ja jos ei ole, siihen puututaan. Itse en pidä tästä Suomen junttiudesta yhtään - hyvät käytöstavat kaunistavat joka tavalla. Toisten huomioiminen ja se oman navan tuijottelu vähemmälle. Ulkomailla ei lorvita tietokoneiden kanssa kahviloissa ja tilataan vain yksi kahvi, siellä saa kyllä katseet, jos näin toimii. Siellä tullaan myös ihan sanomaan, jos meinaat lorvia tuntitolkulla pelkän kahvin voimalla siellä. Itse en ole tällaista tehnyt, koska minulla on terve ajatusmalli miten toimitaan, mutta nämä joiden toimintaa on puututtu ovat olleet yllätys yllätys suomalaisia. 

Vierailija
465/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastot on niin meluisia nykyään. Rauhalliset työskentelytilat pitää varata 2 viikkoa etukäteen. Kahvilassa vähemmän melua kuin kirjastossa.

Mikä siellä kirjastossa muka meluaa, eikö siellä pitäisi vallita hiljaisuus?

Lukukoirat, lapset, siivoaja, nuoret, eväiden syöjät, lapset, lautapelien pelaajat, nuoret jotka hengailee....

Menin yksi päivä espoon lippulaivan kirjastoon. Oli hiljaisempaa siinä liukuportaiden vieressä istua ja lukea kuin itse kirjastossa.

Vierailija
466/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon matkustanut ulkomailla ja myös asunut Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy sanoa, että Suomen rajojen ulkopuolella ihmisillä on käytöstavat, ja jos ei ole, siihen puututaan. Itse en pidä tästä Suomen junttiudesta yhtään - hyvät käytöstavat kaunistavat joka tavalla. Toisten huomioiminen ja se oman navan tuijottelu vähemmälle. Ulkomailla ei lorvita tietokoneiden kanssa kahviloissa ja tilataan vain yksi kahvi, siellä saa kyllä katseet, jos näin toimii. Siellä tullaan myös ihan sanomaan, jos meinaat lorvia tuntitolkulla pelkän kahvin voimalla siellä. Itse en ole tällaista tehnyt, koska minulla on terve ajatusmalli miten toimitaan, mutta nämä joiden toimintaa on puututtu ovat olleet yllätys yllätys suomalaisia. 

Et ole käynyt japanissa, italiassa etkä ranskassa.

Vierailija
467/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita kirjastojen hiljaisia tiloja voisi saada hiljaiseksi. Vai alkaako siitäkin joku valittaa somen arvosteluissa, että "Kun olin tänään X kirjaston hiljaisessa tilassa kavereiden kans juttelemassa, niin sinne tuli joku työtekijä näyttään kädellä merkkiä, että pitää olla hiljaa. Daa. Miten röyhkeää käytöstä! "

Vierailija
468/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin on yliopiston kirjastossa sekä hiljaiset tilat että ryhmätyötilat. Siitä voi sitten valita kumman tarvii, että tekeekö äänekästä ryhmätyötä vai hiljaa itsenäistä hommaa. 

Vierailija
469/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastot on niin meluisia nykyään. Rauhalliset työskentelytilat pitää varata 2 viikkoa etukäteen. Kahvilassa vähemmän melua kuin kirjastossa.

Mikä siellä kirjastossa muka meluaa, eikö siellä pitäisi vallita hiljaisuus?

Lukukoirat, lapset, siivoaja, nuoret, eväiden syöjät, lapset, lautapelien pelaajat, nuoret jotka hengailee....

Menin yksi päivä espoon lippulaivan kirjastoon. Oli hiljaisempaa siinä liukuportaiden vieressä istua ja lukea kuin itse kirjastossa.

Mistä asti lukusaleissa on ollut lapsia ja lautapelien pelaajia?

Vierailija
470/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseäni häiritse läppäriväki jos kahvilassa on muuten tilaa. Toki jos on kovin täyttä niin eipä se lorvailu ole hyvää käytöstä oli läppäri tai ei. En kyllä ymmärrä miksi kukaan viitsii ylipäänsä notkua tuntitolkulla jossain kahvilassa.

Yrittäjä näkökulmasta kyllä ymmärrän harmistuksen jos tilaa menee mutta tilauksia ei tule.

Vierailija
471/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vapaita pöytiä, niin silloin vaan PCtädin pöytään.

Vierailija
472/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä eivät opiskele kotonaan, kirjastoissa, koulussa, kavereiden kanssa näiden luona? Mikä helkkarin hinku se on valloittaa kaikki kahvilat? Itsekästä ja typerää väkeä. Eipä siinä yrittäjä tienaa, jos puolet kahvilan pöydistä on varattuna näille järjen jättiläisille, jotka ostavat sen kahvin ja sitten sen turvin istuvat kahvilassa useammankin tunnin. Mutta kun se on tämä minä-minä-minä kulttuuri. Jos olisin kahvilayrittäjä, niin siellä ei tuollaiset istuisi. 

Vierailija
473/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu muistuttaa taannoista salaattibaarien lohikeskustelua. Siinäkin niin monet katsoivat oikeudekseen rääpiä kaikki savulohet omaan kippoonsa ja heistä oli ok, että toisten salaattiannokset sisälsivät jämät; salaatit, sipulit ym. ilman lohta.

Siihenhän se johti, että lohet poistettiin salaattipöydistä kokonaan. Rima on kaikissa asioissa asetettava sen itsekkäimmän, ahneimman ja röyhkeimmän kansanosan mitalle.

Näyttelijä Minna Haapkylä antoi sittemmin kasvonsa marketin lohivarkauscasessa.

Vierailija
474/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte mennä läppärin kanssa esim pitseriaan työskentelemään. Syöt sen pitsan ja jos jäät ravintolaan tekemään töitä niin luulen että läppäröinti loppuu melko nopeasti omistajan toimesta. 

Valaisiko tämä esimerkki mistä asiassa on kyse?

Vierailija
475/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän. Vastaava näkyy myös joidenkin suomalaisten lapsiperheiden käytöksessä. Välillä näkee joitakin lapsiperheitä, joiden lapsilla ei ole mitään kuria. Antavat mellastaa ihan miten haluavat muista ihmisistä piittaamatta. Minullakin on lapsia ja tiedän, että lapsista nyt lähtee ääntä. Jotain rajaa pitää kuitenkin olla eikä tilannetta pidä päästää ihan kaaottiseksi. Poikkeuksetta tällaiset tapaukset ulkomailla ovat olleet suomalaisia. Siinä ei auta kenenkään moittivat katseet, koska tällaiset ihmiset luulevat, että ihmisten keskuudessa saa käyttäytyä niin kuin itselle sopii. Tässä kahviloiden läppäreillä valloittamisessa on kyse samasta ilmiöstä. Koska minä voin.

Vierailija
476/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä kahvilat on rentoutumispaikkoja. Jos joku siellä naputtaa tietokonetta ja on ns. töissä niin paikka ei ole kyllä sellainen jossa haluaisin käydä.

Vierailija
477/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu muistuttaa taannoista salaattibaarien lohikeskustelua. Siinäkin niin monet katsoivat oikeudekseen rääpiä kaikki savulohet omaan kippoonsa ja heistä oli ok, että toisten salaattiannokset sisälsivät jämät; salaatit, sipulit ym. ilman lohta.

Siihenhän se johti, että lohet poistettiin salaattipöydistä kokonaan. Rima on kaikissa asioissa asetettava sen itsekkäimmän, ahneimman ja röyhkeimmän kansanosan mitalle.

Näyttelijä Minna Haapkylä antoi sittemmin kasvonsa marketin lohivarkauscasessa.

Sama ilmiö. Käytöstapojen ja tilannetajun puutetta sekä huonosti kasvatettu.

Vierailija
478/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.K Rowling kirjoitti esikoisromaaninsa kahviloissa. Ajatelkaa jos häneltä olisi kielletty kahvilassa kirjoittaminen niin Harry Pottereita ei olisi koskaan julkaistu.

Vierailija
479/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pysty opiskelemaan niissä omissa pikku yksiöissään, minkä veronmaksajat heille kustantavat, joten joutuu valtaamaan läheiset kahvilat ja ostamaan 5 euron latteja, joihin jostain syystä on kuitenkin yllättävän hyvin varaa.

Just näin paitsi että 5 e alkaa kohta olla tavallisen suodatinkahvin hinta.

Vierailija
480/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä haukutaan nuoria naisia. Naiset eivät saisi kävellä kadulla rauhassa eivätkä käydä kahvillakaan. Hävetkää aikuiset. Ei tarvinnut kuin minun mennä kahvilaan (käyn todella harvoin keskustassa kahvilla), niin jo siinä oli sellainen puolivemputtaja ilveilemässä ikkunan takana kadulla. Ihan suoraan tuijotti ja vähältä piti ettei vetänyt housujaan alas. Ja muistan erittäin hyvin nuorena naisena, kun ei saanut missään olla rauhassa.