IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat
Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setä tykkää opiskelijattarista 🧙
Varmasti aika monikin setä tykkää. Ainahan sedät on kuolanneet itseään yli puolet nuorempia naisia.
Tuskinpa enään, nykyajan nuoret pimut ei ole enään naisellisia eikä kauniita
Itse en juurikaan työni vuoksi (läsnä-olo työ) kahviloissa käy päiväsaikaan, mutta onko siis näin että nämä kahviloissa opiskelevat tai työskentelijät ovat pääsääntöisesti nuoria naisia, ei niinkään nuoria miehiä?
Lähi- tuttava piirissä on lähinnä vain nuoria miehiä (17-23v ) ja heidän kavereitaan ,mutta ei ne tietääkseni missään kahviloissa päivisin istu. Oikein kysyin asiasta kun rupesin näitä ihmettelemään, vastasivat että ei tietenkään, sehän on kallista ja rahaa menee bensoihin ja viikonloppu viihteelle muutenkin. Eikä me edes juoda kahvia.
Noilla ei ainakaan voi olla sitä muodikasta adhd:tä, jos pystyvät kahvilassa keskittymään opiskeluun. Ite en pystyis yhtään. Pitää olla mahdollisimman hiljaista.
Kun täällä joku nuori väitti että aina heitä haukutaan, niin vähintään yhtä paljon kyllä näytätte haukkuvan noita mummoja. Luin koko ketjun. Tasaväkistä on. Myös mammoja oli haukuttu, eli kai mun ikäisiä.
t. milleniaali
En edes tiennyt että kahvilassa koko pöytä on varattu, jos joku istuu siinä. Luulin että vain ravintoloissa on käytössä pöydänvarauskäytäntö ja nekin varataan etukäteen kirjallisesti, ei vain istumalla johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso ovat niitä minä minä minä ihmisiä.
Höpöhöpö. Olen itse nelikymppinen perusterveydenhuollossa työskentelevä henkilö ja voin käsi sydämellä sanoa että nämä tämän päivän parikymppiset ovat pääasiassa kohteliain ja hyväkäytöksisin sukupolvi kaikista asiakkaistamme. Varsinkin nuorten miesten käytöstavat oikein hymyilyttävät. Hymyillään, ollaan kohteluaita, katsotaan silmiin ja kiitetään. Tottakai poikkeuksia löytyy myös aina. Huonoiten käyttäytyvät ihmiset ovat koko työurani ajalta katsoen juuri ne pahamaineiset suuret ikäluokat, 40-50-lukujen lapset.
Pahamaineiset suuret ikäluokat? Selittäisitkö tarkemmin? Voitko käsi sydämellä sanoa, ettet provosoi omalla käytökselläsi vanhuksia käyttäytymään huonosti? Lienetkö hoitoalalla?
Voin käsi sydämellä sanoa etten provosoi enkä provosoidu. Sille polvelle on keskimäärin muita yleisempää - oman kokemukseni mukaan - kärkkäys, helposti hermostuminen kun jokin asia ei mene oman mielen mukaan, heikommat käytöstavat ja suurempi minä-keskeisyys. Enkä ole todellakaan ainoa tämän havainnon tehnyt. Sinä kuulunet juuri siihen ikäryhmään edellisen kärkkään ja nopeasti närkästyneen henkilön kanssa, menit myös melko nopeasti henkilöön. Tuttuja ominaisuuksia tietyn sukupolven suhteen.
Huhhuh. Melkoista kielenkäyttöä. "Äkäinen kuoleva kurppa". Aika menee äkkiä. Älkää kohdelko vanhuksia huonosti. Ei mene kuin hetki kun olette itsekin "arvottomia äkäisiä kuolevia kurppia"
Toisessa ketjussa haukuttiin varakkaat eläkeläiset lyttyyn myös. Mutta tosiasiahan on että ilman meitä "varakkaita" eläkeläisiä eivät teatterit, konsertit ja muut kulttuuritapahtumat olisi edes mahdollisia, koska suurin osa yleisöstä muodostuu juurkikin meistä ikääntyvistä, pian kuolevista kurpista. LoL. Samoin kahviloihin olemme yleensä erittäin tervetulleita, koska mielellään tilaamme sen kahvin lisäksi herkullisen leivän tai leivoksen, ja vaikkapa sen salaattiannoksenkin viileän valkoviinilasillisen kera.
ps. jos nuorempi väki ei tiedä, kaikki me ihmiset olemme kuolevia yksilöitä. AInakaan toistaiseksi ei kukaan ole jäänyt henkiin todistamaan jotain muuta. Lol toisen kerran.
Ulkomailla on joskus rajattu, että näinä kellonaikoina ei suvaita kahvilassa läppärillä oleskelua pidempään. Osassa on kokonaan kielletty käyttämästä läppäriä.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Melkoista kielenkäyttöä. "Äkäinen kuoleva kurppa". Aika menee äkkiä. Älkää kohdelko vanhuksia huonosti. Ei mene kuin hetki kun olette itsekin "arvottomia äkäisiä kuolevia kurppia"
Miksi pitää niiden vanhusten olla sitten äkäisiä kurppia. Olisivat kohteliaita, eivätkä itsekkäitä äksyilijöitä.
Tampereella pari vuotta sitten olimme puolisoni kanssa paikallisessa baarissa. Istuimme neljän hengen pöydässä, johon tuli sitten kaksi naista istumaan kanssamme, kun suostuimme siihen. Sitten vähän ajan päästä toinen naisista sanoi, että te voisitte nyt poistua, kun meidän ystävämme saapuvat tänne. Sanoin, että olemme tässä pöydässä edelleen. Tämä nainen huuteli tarjoilijan paikalla, ja käski tämän sanomaan meille, että menkää pois. Siinä vaiheessa näytin kassakuittia, jossa on juomien lisäksi kellonaika milloin juomat on maksettu, oli siis ennen kuin nämä naiset tulivat baariin. Siihen tarjoilija sanoi, että tämä pariskunta oli tässä pöydässä ensin, ja sillä siisti. Naiset poistuivat kiukkuisina.
Minä opiskelin kotona ja vaativiin tentteihin luin kirjastossa. Tauolla kävin kahvilassa. En ymmärrä miten joku opiskelee kahvilassa. Keskittyminen huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Turkulainen sanoo tuovansa yhden kahvikupin verran rahaa ja istuu tuntikausia. Montakohan kuppia ehtisi muut juoda ja tuoda lisää rahaa, jos yksi ei valloittaisi paikkaa moneksi tunniksi yhden kupin hinnalla?
Opiskelijan logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Mikä näitä nuoria naisia vaivaa? Missä nuoret miehet opiskelee?
Sellaisissa paikoissa, joissa voi keskittyä opiskeluun, kuten omassa kodissa, kirjastossa ja koulun tiloissa.
Kahvilan oveen ja tiskille lappu: ei läppäreitä .Tämä sitten muutamalla kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Turkulainen sanoo tuovansa yhden kahvikupin verran rahaa ja istuu tuntikausia. Montakohan kuppia ehtisi muut juoda ja tuoda lisää rahaa, jos yksi ei valloittaisi paikkaa moneksi tunniksi yhden kupin hinnalla?
1 kahvi on vähemmän rahaa kahvilan pitäjälle kuin 10 kuppia kahvia. En ihmettele, että Pisa tulokset ovat heikentyneet jos läppäritytöt eivät tätä ole omaksuneet.
Ehkä se minä minä on kaikkein tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näitä nuoria naisia vaivaa? Missä nuoret miehet opiskelee?
Sellaisissa paikoissa, joissa voi keskittyä opiskeluun, kuten omassa kodissa, kirjastossa ja koulun tiloissa.
Niissä ei pääse "ryhmäytymään" (opin tämän sanan jossain vaiheessa). Tytöille on tärkeää päästä ryhmäytymään.
Ja sen mummon rahat kelpaa varmasti hyvin sille kahvilanpitäjälle, jos mummolle on tilaa tulla istumaan leivoskahville.