Olen kateellinen kun muut perii valtavia summia rahaa
Itse sain vain pari tonnia ja se meni lainojen ja laskujen maksuun. Muut tutut perineet autoja, taloja, metsää, isoja rahasummia, maatalouskoneita tms. ja jotkut saaneet kymmeniä tuhansia ja enemmänkin henkivakuutuksesta.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi aika jo tienata omat rahat..
En viitsi, kun olen laiska. Siksi puolustan oikeuttani perintööni kiivaasti.
Vierailija kirjoitti:
Perinnöt tulee yleensä noin 50-60-vuotiaina jolloin itsekin alkaa eläköityä. Siinä on tienaamiset tienattu jo.
Iäkkäät vanhempani ovat yhä onneksi seuranani, mutta sitten joskus kun aika heistä jättää, tulen perimään ehkä noin neljä miljoonaa. Ajattelin jättää suoraan lapsilleni, kun en itsekään tarvitse.
Minä taas olen perinyt äidiltäni huonot hermot ja isältäni pohjattoman janon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi, kun olen laiska. Siksi puolustan oikeuttani perintööni kiivaasti.
Ei kukaan halua, että joku ulkopuolinen tulee rosvoamaan hänen rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäät vanhempani ovat yhä onneksi seuranani, mutta sitten joskus kun aika heistä jättää, tulen perimään ehkä noin neljä miljoonaa. Ajattelin jättää suoraan lapsilleni, kun en itsekään tarvitse.
Missä muodossa summa tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muodossa summa tulossa?
Vahva veikkaus, että viiden sentin kolikkoina. Sivusta
Yleensä nämä jotka perii oikeasti suuria summia on jo eläneet rahan keskellä syntymästä lähtien, ei se niiden elämää muuta pahemmin ,paitti vähä itkevät ( marbellan huvilalla ) ku on niin kauheeta elämä ku kuoli joku.
Kaverin vanhemmat kuoli kun se oli teini, sukulaiset ja sossu kustansi elämän, perinnöt vielä päälle takasi huolettoman elämän pääomatuloineen. Elämänsä on lähinnä harrastamista, mutta omasta mielestään hän on niin ahkera että.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin vanhemmat kuoli kun se oli teini, sukulaiset ja sossu kustansi elämän, perinnöt vielä päälle takasi huolettoman elämän pääomatuloineen. Elämänsä on lähinnä harrastamista, mutta omasta mielestään hän on niin ahkera että.
Ja sinua tämä harmittaa siksi että? Käytännössä kaverisi on ollut teini-iästä saakka _orpo_ - sitähän kannattaa kadehtia, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinua tämä harmittaa siksi että? Käytännössä kaverisi on ollut teini-iästä saakka _orpo_ - sitähän kannattaa kadehtia, eikö totta?
Kuka sanoi että harmittaa? Myös orvoksinjääneellä voi olla asiat hyvin. Ja taloudellinen varakkuus vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muukin on orpo, ihan ilman perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muukin on orpo, ihan ilman perintöä.
Joo kyllä. Osa on myös sodan lapsiseksiorjina muutaman vuoden, ja siellä ne sitten kuolee pois. Eivät ehkä koskaan edes näe (muiden) rahaa.
Outo ajatus kadehtia perijöitä. Perintöä saadakseen on jonkun läheisen kuoltava ja mitäs kadehtimsita sinä sitten on. Kyllä minä ainakin mieluummin pitäisin ne läheiseni kuin perisin omaisuutta. Perin aikoinaan isäni ja sisareni, heidän kuolemillaan oli väliä tasan 10v ja kuolinpesät jaettiin sitten yhtä aikaa. Näistä yhteensä (jakajia oli monta) sain vähän reilu 30 000€ mikä meni ihan normaalielämiseen, en tainnu ostaa mitään erityistä. En muutenkaan ole rahasta sekaisin menevää sorttia. Parasta tuossa summassa oli että saatoin useamamn vuoden elellä yhtä nuukasti tavallista elämää kuten siihenkin asti mutta ilman huolta mikä aiemmin oli koko ajan läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Eli on ollut sosiaaliviranomaisten sijoittama, lastensuojelun asiakas, hahah.
Vierailija kirjoitti:
Outo ajatus kadehtia perijöitä. Perintöä saadakseen on jonkun läheisen kuoltava ja mitäs kadehtimsita sinä sitten on. Kyllä minä ainakin mieluummin pitäisin ne läheiseni kuin perisin omaisuutta. Perin aikoinaan isäni ja sisareni, heidän kuolemillaan oli väliä tasan 10v ja kuolinpesät jaettiin sitten yhtä aikaa. Näistä yhteensä (jakajia oli monta) sain vähän reilu 30 000€ mikä meni ihan normaalielämiseen, en tainnu ostaa mitään erityistä. En muutenkaan ole rahasta sekaisin menevää sorttia. Parasta tuossa summassa oli että saatoin useamamn vuoden elellä yhtä nuukasti tavallista elämää kuten siihenkin asti mutta ilman huolta mikä aiemmin oli koko ajan läsnä.
Kyllä se perintö turvaa elämää tietyllä tavallaihin muuten ei olisi mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo myös palkanmaksajalle ja verottajalle. Suomessa rikastuu varmemmin perimällä kuin työtä tekemällä.
Mä sain homeisen talon josta ei voinut luopua kun oli alaikäisiä lapsia ja perintöveron kunbsiihen aikaan raja oli matalampi. En yhtään rahaa mutta kuluja. Ei kukaan ota edes ilmaiseksi. En nyt maksaa viitsi että joku ottaisi.
Jotkut odottavat kieli pitkällä vanhempiensa kuolemaa jotta perisivät muutaman satatuhatta. Mieheni perusti firman ja myi sen. Sai miljoonia.
Elämä ja oma onnensa kannattaa ottaa omiin käsiinsä eikä odottaa että muut järjestävät kaiken.
Jokainen tällä palstalla voisi sijoittaa osakkeisiin muutaman tonnin ja kuolla varakkaana. Jos on alle 40 vuotias ehtisi osakkeisiin sijoittamalla kuolla miljonäärinä.
Aivan. Minä ymmärrän. MUTTA se että sinä olet sairastunut ei myöskään ole muiden perheiden syytä eikä toisten perinnöt kuulu sinulle.