Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen kun muut perii valtavia summia rahaa

Vierailija
25.02.2025 |

Itse sain vain pari tonnia ja se meni lainojen ja laskujen maksuun. Muut tutut perineet autoja, taloja, metsää, isoja rahasummia, maatalouskoneita tms. ja jotkut saaneet kymmeniä tuhansia ja enemmänkin henkivakuutuksesta.

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini peri paljon ja alkoi kasvattaa perimäänsä pottia isommaksi, mutta hänestä riippumattomista syistä kaikki meni. 

Vierailija
182/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perijät tietävät erinomaisesti etuoikeutensa ja tilanteen epäreiluuden kateusvalituksesta huolimatta. Mutta kukapa sitä haluaisi saavutetuista eduista luopua. 

Miksi ihmeessä minun pitäisi luopua perinnöstäni? En näe kovaa epäreiluutta siinä, että duunarin hommilla asuntonsa ja mökkinsä maksaneet vanhempani jättävät perintönsä minulle eikä sinulle. Jos minun vanhempani olivat tarkkoja ja säästeliäitä rahankäyttäjiä niin siitäkö pitäisi minua rokottaa vieläkin enemmän kuin valtio tekee nyt? 

Niinpä. Perintöjä kadehtivilla on vähän varkaiden mentaliteettia. Älytöntä kadehtia toisen ihmisen vanhempia ja sukulaisia. 

Tämä oli hyvin sanottu. Ekalla sivulla joku oli sitä mieltä, että perinnön saanut on saanut sen "tekemättä mitään", joten onkin ihan ok, että häneen suhtaudutaan eri tavalla kuin omaisuutensa kovalla työllä tehneeseen. Mä teen kovaa työtä ja saan pientä palkkaa. Silti verottaja ottaa mun palkasta kysymättä ja sopimatta noin kolmasosan. Isompituloisilta lähtee isompi prosentti. Tämä menee vieraille jotka eivät tee mitään, jotta elämäntyylimme saadaan tasattua jostain syystä. Tämä talvilomaviikko on hyvä esimerkki. Mä käyn töissä ja lapset on kotona. Heidän tuttuja työttömiä perheitä reissaa tuetuilla lomilla hotelleissa ja kylpylöissä. Tulen saamaan aikanaan perintöä ja todellakin otan sen vastaan ilman omantunnon tuskia ja annan lapsilleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdotteko muitakin asioita toisten perheistä ja suvuista?

Esim rakkautta, välittämistä, yhteisyydentunnetta, sisaruksia jne.?

Kyllä minä kadehdin teininä/varhaisteininä kaikkia esimerkiksi antamiasi asioita. Nyt yli 50-vuotiaana olen asiasta lähinnä vain surullinen.

Vierailija
184/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas. Perinnön saaminen on vienyt yhä useamman suomalaisen taloudellisiin vaikeuksiin, kun perintöverot päätyvät ulosottoon.

Perintöverolla on 10 vuoden maksuaika. Huonosti asiat, jos ei saa omaisuutta myytyä sinä aikana verojen vertaa. Eikä ne verot oikeasti edes ole isoja

8 prossan vuosikorolla vero melkein tuplaantuu. Vero syöstää monet pahoihin ongelmiin. Leskellä voi olla hallintaoikeus kaikkeen kiinteään. Monen olisi järkevää muuttaa Ruotsiin. 

10 vuotta ja korko 3,5%.

Vierailija
185/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa perii kyllä hyvinkin hankalaa omaisuutta. 1/4 jostain rivirikolmiosta Punkaharjulla tai kuivan maan mökki Orimattilassa. Ei kannata kadehtia. 

Raha ja metsä olis omalla listalla ykkös "kateutena". Mieheni peri verojen jälkeen 150 000 euroa rahaa ja onhan se helpottanut uskomattomasti arkea. Siltikin olisin mieluummin pitänyt ihanan appiukkoni.

Vierailija
186/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero pitäisi olla 100%. Jokainen tehköön rahansa itse. Ei helposta lapsuudesta pidä vielä aikuisena palkita.

Vierailija
187/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintövero pitäisi olla 100%. Jokainen tehköön rahansa itse. Ei helposta lapsuudesta pidä vielä aikuisena palkita.

Mulla on nykyisin todella varakkaat vanhemmat. Lapsuus ei ollut helppo. Oli pulaa kaikesta, vanhemmat pienituloisia duunareita. Lopulta isä rohkaistui, perusti oman firman, on menestynyt hyvin. Tekee edelleen 75-vuotiaana töitä. On sijoittanut kiinteistöihin ja metsään. Miksi hänen pitäisi luovuttaa oma työllä ansaittu omaisuutensa valtiolle. Itse en rahaa tarvitse, olen opiskellut ja tienaan hyvin. Vanhempien omaisuus menee suoraan minun ja siskoni lapsille.

Vierailija
188/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöt pitäisi kieltää. Täällä ei tarvitse kenenkään syntyä kultalusikka perseessä. 

Jos niin tehtäisiin, vaikuttaisi se koko jansantaliuteen, ihmisten haluun =  haluttomuuteen säästää ja omistaa. Se taasvaikuttaisi koko yhteiskuntaan, verotukseen, sosiaalitukiin, eikä mitenkään hyvällä tavalla.

Höpö höpö. Kuluttaminen lisääntyisi kerta heitolla tappiin.

Vierailija
189/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä kadehtimisesta kostuu, ei mitään! Eläkää vain omaa elämäänne. Jos kadehtimaan alkaa siitä ei loppua tule, aina on joku jolla on paremmin.

Vierailija
190/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa nyt vähän laajemmin asiaa. Minulla pitää olla oikeus jättää varani kenelle haluan. Jos ne kaikki ryöstettäisiin kuolemani jälkeen verottamalla, koko perheeni lähtisi heti tasan tarkkaan pois maasta muualle asumaan. Olemme yhteiskunnan nettomaksajia. Jo nyt verot ovat aivan liikaa. Teen töitä siksi, että saan jättää perintöä jälkipolvelleni. Teen myös työtä ja olen tehnyt työtä jo ennen raskauttakin, jotta jälkipolvellani olisi hyvä elämä. Jos sinulla ei ole sellaista ollut, ei siitä pidä minua tai jälkipolviani rangaista.

Vierailija
191/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas. Perinnön saaminen on vienyt yhä useamman suomalaisen taloudellisiin vaikeuksiin, kun perintöverot päätyvät ulosottoon.

Perintöverolla on 10 vuoden maksuaika. Huonosti asiat, jos ei saa omaisuutta myytyä sinä aikana verojen vertaa. Eikä ne verot oikeasti edes ole isoja

8 prossan vuosikorolla vero melkein tuplaantuu. Vero syöstää monet pahoihin ongelmiin. Leskellä voi olla hallintaoikeus kaikkeen kiinteään. Monen olisi järkevää muuttaa Ruotsiin. 

10 vuotta ja korko 3,5%.

"Vuonna 2025 viivästyskorko on 8 % (perintövero) tai 11,5 % (muut verolajit)."

Vierailija
192/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöt pitäisi kieltää. Täällä ei tarvitse kenenkään syntyä kultalusikka perseessä. 

Jos niin tehtäisiin, vaikuttaisi se koko jansantaliuteen, ihmisten haluun =  haluttomuuteen säästää ja omistaa. Se taasvaikuttaisi koko yhteiskuntaan, verotukseen, sosiaalitukiin, eikä mitenkään hyvällä tavalla.

Höpö höpö. Kuluttaminen lisääntyisi kerta heitolla tappiin.

Moni tekisi nallet eli muuttaisi Ruotsiin. Tänne jäisi köyhälistö makselemaan toistensa tukia.

Vierailija
193/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kaikista maksat sikana perintöveroo..ja oot kade..

Vierailija
194/196 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero pois.

t. Köyhä

Vierailija
195/196 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ryöväsi mummon rahat ennakkonperintönä. Eipä olla väleissä.

Vierailija
196/196 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perin muutaman kymppitonnin ja jotkut olivat kateellisia ja valittivat samaa ettei tule ikinä heille perintöä. Sanoin että minä olen itsekin säästänyt ja saanut omaisuutta koska olen ahkera, tehkää samoin kun vielä voitte. Siihen loppui parin ystävän yhteydenpito. Taisi olla aika pinnallisia ystävyyksiä.