Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa. 

Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni. 

Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia. 

Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta. 

Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi? 

Kommentit (945)

Vierailija
181/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle itselleni haluttomuus on ongelma, koska jos en ollenkaan halua, en halua paljon muitakaan asioita. Hormonitasoni ovat matalalla, musiikki ei tuo enää nautintoa ja olo on kokonaisuudessaan anhedoninen. Haluttomuusjaksoja olen kokenut elämässäni esimerkiksi hormoniehkäisyn aikaan ja en todellakaan ollut silloin oma itseni. 

Monella täällä tuntuu myös olevan seksistä hirveä käsitys. Itselleni seksi on läheisyyttä ja yhdessä oloa. Jos tuntisin olevani pelkkä miehen tyhjennysreikä, ei todellakaan jatkaisi tällaista suhdetta. 

Noita ei kannata sekoittaa keskenään, vaan normalisoida platoninen läheisyys ja intiimiys, hoiva ja hyvän olon tunteet. Esim. Erilaiset hoidot, hieronta, kylpeminen, ym. On erittäin vaarallista ehdollistaa itsensä siihen, että saadakseen aikuisena hoivaa ja rakkautta, täytyy vastaanott

Tuo on luonnossa sitä, mitä naaras tekee poikasen kanssa. Eivät naaraat ja koiraat sitä yhdessä harrasta

Vierailija
182/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole naisena saanut koskaan elämäni aikana seksiä tarpeeksi. Sekä ex avopuoliso, että nykyinen aviopuolisoni jonka kanssa olen ollut puolet elämästäni, on halunnut seksiä aina vähemmän kuin minä. Enkä ole ainoa. Tästä on ystävättärien kanssa juteltu, että haluttomuutta ilmenee miehilläkin yllättävän paljon.

Minä en ole koskaan halunnut harrastaa seksiä kenenkään vieraan kanssa, vain sellaisen kanssa jota rakastan. Siksi se ottaa niin koville kun toinen ei halua. Mieheni on kymmenen vuotta ollut yhä enemmän sairas, ja seksi on sitä mukaa vähentynyt ja se kuulemma harmittaa miestäkin. Nyt on mennyt ainakin puolitoista vuotta ilman seksiä, ja olen välillä jo vakavasti harkinnut eroa, vaikka tiedän että mieheni rakastaa minua, mutta koska minulle on kidutusta olla hänen vierellään ja toivoa että edes vähän koskisi.

No miksi ehkäiset? Et tietenkään saa tarpeeksesi kun katkaiset prosessin. Pykää pari lasta ja katso paljonko sen jälkeen joku ukonkuvatus kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulle riitä pelkkä hieronta. Oikeastaan en halua, että ventovieraat koskevat minuun. Makoilu rakkaan kumppanin kanssa alasti peiton alla on aivan eri asia. Iho on suurin elimemme eikä iholle halua päästää kuin sen tietyn henkilön. Näin luonto on tämän järjestänyt. Seksi ja seksuaalisuus on hyvin paljon muutakin kuin pelkkä yhdyntä."

Sitten taas esim minulle nimenomaan hieronta, vaikkapa päähieronta, on monin verroin mieluisampaa kuin genitaalien hierominen yhteen tai vaikka tuo alasti makoilu toisen kanssa peiton alla. 

Hieroja on minulla tuttu, lempeä vanhempi nainen jonka luona olen käynyt jo vuosia hieronnassa. En koe ollenkaan vastenmielisyyttä hänen koskiessa lempeästi ihoani, toisin kuin tunnen suurta vastenmielisyyttä himokkaiden miehensormien koskiessa minua. 

Näin luonto on tämän minun kohdallani järjestänyt. 

Eri

Vierailija
184/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalle se on ongelma; miehistä moni unelmoi neitsyt kumppanista. Sen sijaan seksiä kokematon -joko omasta syystään tai vastoin omaa halua oleva mies taas on monen mielestä halveksittava ja kuvottava incel. 

Äänestys väittää toisin.

Vierailija
185/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole oikeasti kenellekään ongelma. Yhteiskunta on yliseksualisoitu ja kaikkien pitäisi haluta koko ajan, mutta ei siihen kukaan oikeasti pysty. 

Yliseksualisoitu??? No ei taatusti ole vaan täysin aliseksualisoitu. Eihän sitä seksiä saa mistään, ei edes pahimpaan puutteeseen.

Totta kai sitä saa, mutta ei ehkä ilmaiseksi, eikä juuri niiltä joilta sinä sitä haluaisit. 

Jep, säälittävää itkeä ettei saa ilmaista seksiä. Saisivat seksiä aivan helposti kun antaisivat toisellekin jotain mitä hän haluaa, eli rahaa.

Vierailija
186/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on luonnossa sitä, mitä naaras tekee poikasen kanssa. Eivät naaraat ja koiraat sitä yhdessä harrasta"

Kyllä naiset sen tietävätkin, ettei miehiltä platonista hoivaa saa. Siksi he pysyttelevät sinkkuna ja hakevat kosketuksen kehollisista terapioista, hieronnasta, lasten ja lemmikkien paijaamisesta jne

Vierailija
187/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ja eläimet eivät ole kaikki yksi ja sama asia. Eri lajit käyttäytyvät eri tavalla. Ihminen polveutuu apinasta ja lähin sukulaisemme on simpanssi. Simpanssit voivat harrastaa seksiä myös muuten kuin lisääntymismielessä. Muutenkin kädelliset käyttävät hyvin paljon aikaa toistensa sukimiseen ja mikä vahvistaa yksilöiden yhteenkuuluvuutta. 

Jos ihmisen käytöstä haluaa ymmärtää, ei kannata etsiä vastauksia jonkun antiloopin käytöksestä. 

Vierailija
188/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on luonnossa sitä, mitä naaras tekee poikasen kanssa. Eivät naaraat ja koiraat sitä yhdessä harrasta."

On paljon, paljon muutakin mitä ihminen tekee hyvkinkin toisin kuin vaikkapa liskot.

Niiden aivothan ovat suosittu vertauskuva meidän kaikkein primitiivisimmästä aivojemme osasta.

Ihminen on eläin, ihmisellä on myös se  vietti- ja vaistotaso, mutta aivomme ovat kehittyneet ratkaisevasti tuosta eteenpäin.

Ei sinne tule jäädä ja sitä ihannoida. Vai asuvatko nämä incelit viidakkoluolassa alastomana ja puhumattomana?

Ei, kyllä heille sivistys ja kehitys muilla elämän alueilla kelpaa, mutta nainen on heille edelleen yhtä kuin pillu. 

Ja kyllä, olemme eläimiä, mutta ajatteluun, tietoisuuteen, reflektioon ja fiksuimmat jopa itsereflektioon kykeneviä eläimiä.

Vierailija
189/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa tämmöisen naisen kanssa olevalle miehelle se ainakin on ongelma kun kotona oleva vaimo ei kuitenkaan anna lupaa käydä vieraissa kun on nii  onistushakuinen ja haluaa estää että mies ei ainakaan parempaa tapaa

Vierailija
190/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, juuri näin! Hienosti oivallettu👍

Vierailija
191/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa tämmöisen naisen kanssa olevalle miehelle se ainakin on ongelma kun kotona oleva vaimo ei kuitenkaan anna lupaa käydä vieraissa kun on nii  onistushakuinen ja haluaa estää että mies ei ainakaan parempaa tapaa

Niinpä ja kun tämä miesparkahan ei itse voi ottaa ja lähteä ja erota tästä hyi-hyi-pihtarinaisesta :'(

Kun tosiaan se uusi pitäisi löytää entisen suhteen aikana. Ettei mies välissä joutuisi itse pestä pyykkejä ja hoitaa ruokahuoltoa ja viranomaisasioita jne.

Vierailija
192/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve näillä haluttomilla on väheksyä toisten parisuhteita ja onnellisuutta? 

Minulla on halut tallella enkä koe mitään tarvetta puuttua muiden elämään. Jos joku saa kiksit kampaajalla käymisestä, niin sitten saa. Ei ole minulta pois. 

Vai kolkuttaako siellä alitajunnassa kuitenkin jokin. Joku asia, joka omasta elämästä puuttuu ja hyökätään niiden kimppuun, jolla sitä vielä on. 

Vierailija
193/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve näillä haluttomilla on väheksyä toisten parisuhteita ja onnellisuutta? 

Minulla on halut tallella enkä koe mitään tarvetta puuttua muiden elämään. Jos joku saa kiksit kampaajalla käymisestä, niin sitten saa. Ei ole minulta pois. 

Vai kolkuttaako siellä alitajunnassa kuitenkin jokin. Joku asia, joka omasta elämästä puuttuu ja hyökätään niiden kimppuun, jolla sitä vielä on. 

Ja mistäköhän sinä keksit että haluttomat väheksyisivät toisten parisuhteita ja onnellisuutta? 

Tätä ketjua olen lukenut ja enemmistö kuitenkin näyttäisi ihan sitä mieltä olevan että kukin tavallaan. 

Kolkuttaneeko alitajunnassa jokin? Joku asia, mikä omasta elämästäsi puuttuu, ja hyökkäät sitten niiden kimppuun, joilla se on.

Vierailija
194/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma silloin jos parisuhteessa kuitenkin haluaa seksiä. Itse olen suhteessa jossa meitä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta seksi, joten kummankaan haluttomuus ei haittaa kumpaakaan. Ja ei olla eroamassa, tämä on meille oikein hyvä näin. Katsotaan mikä on tilanne näiden vauvavuosien jälkeen. 

Täydellinen kasvualusta tilanteelle, jossa toinen yhtäkkiä ilmoittaa löytäneensä elämänsä rakkauden.

Vierailija
195/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan se naisen tai haluttomuus ongelma parisuhteessa vaikka sille kumppanille ja parisuhteelle ja usein  itselleenkin...? Ihan samalla tavalla kuin miehenkin haluttomuus parisuhteessa voi olla ongelma hänen kumppanilleen, parisuhteelle ja usein itselleen myös.

Miksi asioista pitää vääntää jotain ihan muuta kuin mitä ne pääasiassa on? Seksuaalisuus ja seksi on parisuhteessa suurimmalle osalle yksi tärkeä suhteen osa-alue, niin miehille kuin naisillekin.

En itse ole törmännyt siihen, että haluttomuudesta juurikaan puhuttaisiin muussa yhteydessä kuin nimenomaan parisuhteessa ja parisuhteen kannalta katsottuna. Taikka joskus ehkä sinkkuudessakin ja muuten yleisesti ottaen puhuttaessa, jos asian kokee ongelmana esim. hormonaalisten muutosten yhteydessä, tai muihinikin terveysasioihin liittyen, esim. vaikka masennuksen vaikutukset jne.

"Seksuaal

Halu perustuu lisääntymisvaistoon. Jos lapset imevät naisen mehut ja mies lisäksi töppäilee suhteessa ja vanhemmuudessa, naisen kohtu kuivuu ihan biologian vuoksi. Ilmiön söpöttäminen "seksihaluksi" on typeryyttä. Ja vielä typerämpää on seurata pippeliä uuden siitettävän luokse, kun ok kuivattanut jo yhden kohdun

Vierailija
196/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulle riitä pelkkä hieronta. Oikeastaan en halua, että ventovieraat koskevat minuun. Makoilu rakkaan kumppanin kanssa alasti peiton alla on aivan eri asia. Iho on suurin elimemme eikä iholle halua päästää kuin sen tietyn henkilön. Näin luonto on tämän järjestänyt. Seksi ja seksuaalisuus on hyvin paljon muutakin kuin pelkkä yhdyntä."

Sitten taas esim minulle nimenomaan hieronta, vaikkapa päähieronta, on monin verroin mieluisampaa kuin genitaalien hierominen yhteen tai vaikka tuo alasti makoilu toisen kanssa peiton alla. 

Hieroja on minulla tuttu, lempeä vanhempi nainen jonka luona olen käynyt jo vuosia hieronnassa. En koe ollenkaan vastenmielisyyttä hänen koskiessa lempeästi ihoani, toisin kuin tunnen suurta vastenmielisyyttä himokkaiden miehensormien koskiessa minua. 

Näin luonto on tämän minun kohdallani järjestänyt. 

Eri

Hoivaava ja huoltava kosketus, rakkaudella, vs. Kuluttava ja hyväksikäyttävä, limainen, ällöttävä

Vierailija
197/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on se, että toinen haluaa ja toinen ei. Miksi silloin sille haluamattomalle on yleensä hirveä asia, jos se haluava osapuoli käy hakemassa seksinsä muualta? Edellyttäen siis, että vain seksi haetaan suhteen ulkopuolelta, ei tunneyhteyttä tms.

Vierailija
198/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto ja eläimet eivät ole kaikki yksi ja sama asia. Eri lajit käyttäytyvät eri tavalla. Ihminen polveutuu apinasta ja lähin sukulaisemme on simpanssi. Simpanssit voivat harrastaa seksiä myös muuten kuin lisääntymismielessä. Muutenkin kädelliset käyttävät hyvin paljon aikaa toistensa sukimiseen ja mikä vahvistaa yksilöiden yhteenkuuluvuutta. 

Jos ihmisen käytöstä haluaa ymmärtää, ei kannata etsiä vastauksia jonkun antiloopin käytöksestä. 

Yleensä naaraat jotka ovat lähisukulaisia keskenään. Vertautuu esim. Kauneushoitoihin, yhdessä tekemiseen, kampaamoon, jne.

Jos 99.5% nisäkkäistä toimii tavalla x ja 0.5% tavalla y, joka tuntuu itsestäni pahalta, typerältä ja sairaalta, ei ole mikään ongelma hypätä antilooppiheimoon ja hylätä pervoilevat apinat. Lisäksi suurin osa kädellisistä ei "harrasta seksiä". Omasta mielestäni esim. Gorilla on aika hyvä roolimalli siitä, miten miehen ja naisen dynamiikka parhaimmillaankin toimii. Ei tuollainen ristisiitos-runkku-apinalauma

Btw, simpanssikin joka oli opetettu puhumaan tiedeukkojen vankilassa, sanoi ennen kuolemaansa, että ihminen on tyhmä. Mieti sitä

Vierailija
199/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo multa ollaan jatkuvasti kyselemässä miksi et seurustele miksi et halua kumppania miksi ja miksi ja miksi. Pitäisivät vaan huolta omista asioistaan.

Vierailija
200/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja hieroo maksusta, samoin kampaaja. Tästä puuttuu kaikki, mitä rakkaudeksi kutsutaan. Kumppani taas tekee tämän kaiken omasta halustaan ja kiintymyksestä. Jos suhde siis perustuu aitoon rakkauteen ja välittämiseen. 

Lemmikki on taas ihmisen vanki. Tässäkään ei voida puhua aidosta välittämisestä. Koiraa koulutetaan ja motivoidaan makupaloilla. Toki lemmikki kiintyy jollain tapaa omistajaansa, mutta kyseessä on aina valtasuhde.